Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

11 kwie 2018, 10:48

Wskaźnik ciśnienia jest relatywny, a nie bezpośredni. Trudno na nim polegać. To bardziej gadżet niestety. Traktuj go jako aktywną kontrolkę ciśnienia oleju ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

11 kwie 2018, 13:10

Panowie...przecież w bagnecie chodzi o to, aby zobaczyć najwyższy punkt na bagnecie, który jest 'mokry' od oleju. Idąc tokiem rozumowania, że dziurki spowodują, że olej wycieknie i dupa zbita to żaden płaski bagnet też nie umożliwiałby odczytu - no bo olej ścieka na dół.
A tak BTW -> poprawiony w NCflu bagnet ma dwie dziurki ;) tyle że jest płaski,
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2018, 13:49

Oczywiście, a na tym bagnecie chu... widać jak ktoś pierwszy raz patrzy. Jak już przywyknie to po wytężeniu wzroku uda mu się dojrzeć granicę odbłysku światła (ja tylko po tym poznawałem gdzie sięgał olej).
Nie wiem dalej w czym te dziurki mają pomóc :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2018, 14:09

pavlacos pisze:ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił :facepalm:
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ... :ryjezesmiechu:

btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?


Jak kontrolka dotycząca ciśnienia oleju się zaświeci (i nie będzie to spowodowane awarią czujnika a brakiem oleju) to bardzo prawdopodobne że właśnie w tym momencie dokonałeś "pochówku" swojej jednostki napędowej. :facepalm:
Swoją drogą wciąż zadziwia mnie brak czujnika poziomu oleju w MXie.
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2018, 17:42

Dziś kolejny raz po kilkudniowej przerwie zapaliła mi się kontrolka silnika. W jaki sprzęcik muszę się zaopatrzyć, żeby odczytać błąd? Jakiś konkretny czytnik OBD? Model to NBFL z 2001r. A może ktoś z Warszawy może pożyczyć na jeden wieczór? :|
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2018, 21:03

W dziale giełda wystawiłem nieużywany czytnik do OBD. Ściągasz do tego darmowy program Forscan i masz podgląd błędów i różnych parametrów silnika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 kwie 2018, 21:35

ISO wpadnij we czwartek na spota - Broonek ma, ja mam - coś się podłączy ;)
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

11 kwie 2018, 21:48

Chciałbym wymienić olej w dyfrze. Mam ponoć szperę z Nb 03r czyli teoretycznie to będzie fuji. Ale po czym poznać, że jest to fuji czy torsen? Jakieś oznaczenia. No i jaki olej kupić, wlać?
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2018, 21:50

Postaram się wyjść z pracy o czasie to może na styk dotrę :P czwartki mam akurat najbardziej zawalone robotą :bang:
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

11 kwie 2018, 23:17

Dobry patent na wymianę płynu w jedną osobę ;) tyle że lepsze połączenia przewodów by się przydały ;)
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 kwie 2018, 7:34

MMRS pisze:
pavlacos pisze:ja nie umiem tego odczytywać, to jest jakiś kosmos ta miarka, zostaje jakiś ślad po oleju tylko, kto to wymyślił :facepalm:
generalnie robię jak w instrukcji, 5 min po jeździe sprawdzam i wtedy coś tam widać - (w innych przypadkach przeważnie mi zero wykazuje, a z tyłu jak sprawdzam to zawsze mam ful )
bo zwykły bagnet byłby zbyt mainstramowy ... :ryjezesmiechu:

btw. jeżeli wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje, że jest ciśnienie to chyba znaczy że olej jest (w sensie chodzi sobie tam low - high, ale na obrotach jest high)?


Jak kontrolka dotycząca ciśnienia oleju się zaświeci (i nie będzie to spowodowane awarią czujnika a brakiem oleju) to bardzo prawdopodobne że właśnie w tym momencie dokonałeś "pochówku" swojej jednostki napędowej. :facepalm:
Swoją drogą wciąż zadziwia mnie brak czujnika poziomu oleju w MXie.



neh, zerkam tam co 500km, dexelia też jest w bagażniku, w końcu to zetec więc wiadomo może coś tam zjeść :strach:
a panewki już były robione :oops:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Ruten
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2012, 15:47
Lokalizacja: Białystok

12 kwie 2018, 8:02

Cześć!
Potrzebuję naprawy dachu po obu stronach nad szybami w mojej nbfl. Woda wpada już do środka, pęknięcia są w kształcie trojkąta - podstawa nad szybą o szerokości +/-20cm i wysokość z 10cm do środka. Nie jest to jedna dziura, ale na tym polu są wszędzie szpary. Teraz pytanie czy muszę kupować nowy dach żeby się z tym uporać? 1800zł to jednak sporo pieniędzy przy wartości auta. Cały stelaż i szyba, uszczelki są w dobrym stanie, może wystarczyłoby założyć nowe poszycie? Jaki jest tego koszt? Jaki materiał najlepiej się sprawdzi? Czy zwykły tapicer podoła takiemu zadaniu? Na Podlasiu niestety nie ma nikogo, kto specjalizuje się w naprawach cabrio i muszę kombinować
[URL=http://imgur.com/a/LsnUX]Moja mazda[/URL]
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 kwie 2018, 13:21

Raczej nikt Ci tego nie naprawi. Kup albo używany dach, albo zamów uszycie nowego. Na forum znajdziesz co najmniej 3 polecane firmy, które to w PL robią. Cena ok 1500zł, materiał sonnenland.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2018, 13:56

Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

13 kwie 2018, 6:05

Oskarek pisze:https://www.youtube.com/watch?v=wbBpcVHTkMc

Czy 1.6 miały torsen? :)
Nie. Chyba, że sam dołożysz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
bartek1706
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2018, 12:45

Czy gdzieś jestem w stanie kupić nowa kostkę i konektorki do aparatu zapłonowego ale od strony wiązki? Niestety 20 lat i rzeźnik gazownik oznacza ze samochód zaczął dzisiaj przerywać a po dotknięciu wszystko się rozpadło...

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2018, 18:30

bartek1706 pisze:Czy gdzieś jestem w stanie kupić nowa kostkę i konektorki do aparatu zapłonowego ale od strony wiązki? Niestety 20 lat i rzeźnik gazownik oznacza ze samochód zaczął dzisiaj przerywać a po dotknięciu wszystko się rozpadło...

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak nie znajdziesz takiej jak org. kostki to polecam sklep.avt.pl, ja tam zazwyczaj robię zakupy elektryczne, elektroniczne

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 kwie 2018, 21:40

dokladam drugi wentylator chlodnicy i mysle jak go podlaczyc w sensowny sposob. Interesujacy wydaje sie patent z przekaznikiem i wiazka od klimatyzacji - ale jak to wyglada w NAfl??

Zlaczki 6-pinowej w okolicach zbiornika wyrownawczego jak w opisie instalacji klimy w NA przedliftowej nie widze.

Wtyczki do drugiego wentylatora nie znalazlem.

znalazlem 4-pinowe gniazdo w okolicach zbiorniczka plynu sprzegla. Sa tam 2 przekazniki na metalowym uchwycie i jakby miejsce na trzeci

Czy to mozliwe ze moj egzemplarz nie ma przygtowanej instalacji?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

15 kwie 2018, 17:52

Jak się montuje napis mazda w Na, chodzi mi o ten z tyłu, z prawej strony przy zamku bagażnika?
Na taśmie czy na wystające piny?
Zna ktoś długość tego znaczka?
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

16 kwie 2018, 20:37

Pytanie. Silnik 1.8 vvt z nbfl. Zauważyłem że na włączonym zapłonie gdy przepustnica jest zamknięta z elementu zaznaczonego czerwonym kółkiem wydobywa się buczenie. Gdy tylko ruszę przepustnica aby ja delikatnie otworzyć buczenie znika. Co to jest za dywajs?

Jeśli to ma znaczenie to silnik siedzi w NA wystrojony na EMU.
Załączniki
20180416_213504.jpg
20180416_213504.jpg (624.79 KiB) Przejrzano 2568 razy
20180416_213516.jpg
20180416_213516.jpg (521.18 KiB) Przejrzano 2568 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 kwie 2018, 20:47

Zawór regulacji biegu jałowego. Buczy bo jest sterowany sygnałem PWM. Normalne

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 kwie 2018, 9:24

Może brakować diody. Jak jest dioda, to buczy mniej. Ale ogólnie buczeć ma.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

17 kwie 2018, 10:17

Alex, RS wielkie dzięki.

Kolejne pytanie. Z przodu mam Big Break z tyłu Mid. Chce przewód w oplocie. Jak kupie zestaw do Big na całe auto to będzie ok? Czy muszę kombinować i dać na przód do Big a na tył do Mid?
Awatar użytkownika
DawidWRB
Posty: 26
Rejestracja: 19 paź 2017, 14:19
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

19 kwie 2018, 7:22

Czy ktoś z Was miał sytuację, że przez pierwsze kilkaset metrów auto tak dziwnie "podskakuje" z tyłu, chyba jedna strona? Zwłaszcza przy temp poniżej 5 st. C. Geometria zrobiona, opony poprawne (za niedługo wymiana na nowe). Od dołu nie widać nic niepokojącego. Ktoś wysnuł teorię, że dostała się woda do oleju w amorach i musi się rozgrzać/odmrozić... tak średnio mi to pasuje, wycieków na amorach nie widać, uszczelnienia raczej ok.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

19 kwie 2018, 15:25

Zmierzy mi ktoś jaką długość ma metalowa część z pasów bezpieczeństwa która wkłada sie do zapinki w Nb? U mnie w Na ma 3cm i nie moge zapiać pasa do zapinki. W drugim aucie jest to dluzsze i juz pas sie zapina
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

20 kwie 2018, 7:39

Czy miał ktoś problemy z pękającymi tarczami Ate? Wczoraj jechałem blisko 300 km i patrzę poprzeczna kreska, paznokciem nie wadzi, ale chyba pękła. Kurde no...
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 kwie 2018, 8:32

Demon pisze:Zmierzy mi ktoś jaką długość ma metalowa część z pasów bezpieczeństwa która wkłada sie do zapinki w Nb? U mnie w Na ma 3cm i nie moge zapiać pasa do zapinki. W drugim aucie jest to dluzsze i juz pas sie zapina
Załączniki
IMG_20180420_092558.jpg
NB '99
IMG_20180420_092558.jpg (706.54 KiB) Przejrzano 2336 razy
IMG_20180420_092522.jpg
NB '99
IMG_20180420_092522.jpg (833.73 KiB) Przejrzano 2336 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

20 kwie 2018, 12:07

Jednak sa troszke inne niż w Na. Wiec chyba mam zapinki z foteli z nb. Pasy bezpieczeństwa pasują p&p?
Sprawdziłem z drugim autem i brakuje tych 5mm nawet niecałych żeby zrobiło klik
Załączniki
20180419_132401.jpg
Pas na
20180419_132401.jpg (596.48 KiB) Przejrzano 2304 razy
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 kwie 2018, 21:30

panowie od strojenia dziwne rzeczy się dzieją na wolnych i przy cruisingu
mianowicie co 5-10-20 sekund (powtarzalność losowa) obroty na ułamek sekundy spadają, tak jakby się silnik "zakrztusił" :lol:
troche mnie to zaczyna wkurzać, świeczki nowe, kable i cewka stare,wtryski psikają i cykają
log z deta poniżej, ktoś miał taką sytuację ?
Załączniki
1.jpg
1.jpg (198.51 KiB) Przejrzano 1951 razy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Davidoff.
Posty: 74
Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Lublin

22 kwie 2018, 11:42

Hej,
pojawił mi się luz na lewarku biegów w położeniu lewarka "na luzie". Zgaduję, że to tulejki w środku, wiecie gdzie coś takiego dostanę?
ODPOWIEDZ