Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2018, 20:37

Carspeed Ci to ściągnie, napisz do nich
piotr2017
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2017, 17:37
Model: NC

27 mar 2018, 20:52

OK, własnie to zrobiłem.
Dzięki bardzo.
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

29 mar 2018, 10:38

Nie mogę nigdzie znaleźć. Ktoś podrzuci jakie sprzęgło do 1.8 NB (bez modów)? Powoli się kończy a planuje stoczyć też zamach więc muszę kupić sprawdzony zestaw. Coś jeszcze oprócz łożyska oporowego warto dokupić przy wymianie??
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

29 mar 2018, 10:52

łożysko prowadzące w zamach
3202zz (o ile dobrze pamiętam)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

29 mar 2018, 11:07

Rudy pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć. Ktoś podrzuci jakie sprzęgło do 1.8 NB (bez modów)? Powoli się kończy a planuje stoczyć też zamach więc muszę kupić sprawdzony zestaw. Coś jeszcze oprócz łożyska oporowego warto dokupić przy wymianie??


Ja kupowałem do swojego EXEDY MZK2081, wyrwałem komplet za 522 zł, ale ponad 1,5 r temu.

wpisz MZK2081 i szukaj gdzie taniej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

30 mar 2018, 8:44

Poratujcie proszę, bo zacząłem się gubić czytając trochę forum i trochę Facebooka.
Wrócę z tematem cewki zapłonowej, z którą walcze już od tygodnia. Pacjent to NB, 1.6 litra z 99 roku. Zdarza mu się startować na 3 garach bądź zmienić z 4 garów na 3 podczas jazdy. Wymieniłem kable i świece więc wykluczyłem te dwie sprawy. Udało mi się już znaleźć, że zawsze pada mi cewka, która prowadzi fajkę kabla do 1 świecy patrząc od strony maski. Poprawiłem blaszki na kablach zapłonowych by było ciaśniej na cewce, wyczyściłem środek papierem ściernym by nie było żadnych zaśniedziałych brudów i przeleciałem smarem do elektryki ale nadal problem występuje.

Na Facebooku ktoś pisał, że jest cewka P&P z Mazdy 323F z silnika 1.8. Ma ktoś takie rozwiązanie u siebie? Dużo zabawy? Jesteście w stanie polecić coś innego, co również będzie działać?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

30 mar 2018, 9:22

Planuję zakupić ProKit do NCFL, cena na eibach.pl to 627PLN, na allegro najtańsze za 608 PLN z przesyłką - to dobra cena czy czekać na jakąś promocję?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

30 mar 2018, 10:35

Czy do EMU warto podpinać czujnik sprzęgła i biegu jałowego czy nie ma takiej potrzeby?
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2018, 22:51

Obejrzałem na tubie jak ludzie łączą dwa piny kabelkiem i można wtedy odczytać błędy silnika, jednak większość była pokazywana na NA. Czy w NBFL można zrobić taki myk? Potrzebne jest światełko led czy błędy pokazują się na tablicy rozdzielczej?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

30 mar 2018, 22:57

A w NBFL nie masz przypadkiem OBD już?
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2018, 23:09

Możliwe, dopiero poznaję to auto :P Pytam, bo kojarzę, że też mam taką kostkę z pinami przy silniku. Więc rozumiem, że bez mechanika raczej nie da się odczytać błędu?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 mar 2018, 0:20

ISO9001 pisze:Możliwe, dopiero poznaję to auto :P Pytam, bo kojarzę, że też mam taką kostkę z pinami przy silniku. Więc rozumiem, że bez mechanika raczej nie da się odczytać błędu?


kupujesz czytnik obd za 150 zł (albo elm'a za 40) i samo sobie zczytujesz co trzeba. zazwyczaj sie zwraca w ciagu roku ;). Popytaj w swoim wątku regionalnym bo dużo ludzi ma czytniki OBD (z powyższego względu) - może Ci ktoś na spocie odczyta błędy.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

31 mar 2018, 10:42

Wiecie gdzie dostanę odpowietrzniki hamulca do NC'ka 2.0? Szukając typowo do tego modelu ciężko mi coś znaleźć, natomiast zakładałbym, że taka prosta rzecz to w wielu modelach Mazdy występuje. Ktoś coś wie na ten temat?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

31 mar 2018, 10:58

:) Obrazek

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

31 mar 2018, 15:17

Bless pisze:Poratujcie proszę, bo zacząłem się gubić czytając trochę forum i trochę Facebooka.
Wrócę z tematem cewki zapłonowej, z którą walcze już od tygodnia. Pacjent to NB, 1.6 litra z 99 roku.
Na Facebooku ktoś pisał, że jest cewka P&P z Mazdy 323F z silnika 1.8. Ma ktoś takie rozwiązanie u siebie? Dużo zabawy? Jesteście w stanie polecić coś innego, co również będzie działać?


Cześć, podobną walkę stoczyłem w 1.8 NB '99. Skończyło się na wymianie cewki i tak:
1. NTY (Tajwan?) z allegro to ok. 200pln
2. OEM JAPAN (Korea) z Carspeeda to ok. 400pln
3. ASO Mazda ok. 1400pln.

Wybrałem bramkę nr 2 i jak ręką odjął.

Jest jeszcze opcja nr 4 tj. kupowanie cewki używanej (ok. 300pln), ale aparat po 19 latach pracy długo pewnie i tak nie będzie już służył.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 mar 2018, 17:19

autopaga pisze:Czy do EMU warto podpinać czujnik sprzęgła i biegu jałowego czy nie ma takiej potrzeby?


Czujnik sprzęgła używany jest do Launch Control i Flatshiftów. Czujnik biegu jałowego nigdy nie był mi potrzebny.
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

01 kwie 2018, 14:13

Mam lekki wyciek oleju na łączeniu półosi z dyfrem (zdjęcie poniżej). Poziom oleju w dyfrze prawidłowy, tzn. równo ze spodem otworu wlewowego.

Jak wygląda naprawa czegoś takiego - odłączenie półosi od dyfra i wymiana "uszczelek", czy coś poważniejszego? Czy mam szukać nowego dyfra (brak złych oznak poza wyciekiem)?

Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2018, 14:44

empitness pisze:Mam lekki wyciek oleju na łączeniu półosi z dyfrem (zdjęcie poniżej). Poziom oleju w dyfrze prawidłowy, tzn. równo ze spodem otworu wlewowego.

Jak wygląda naprawa czegoś takiego - odłączenie półosi od dyfra i wymiana "uszczelek", czy coś poważniejszego? Czy mam szukać nowego dyfra (brak złych oznak poza wyciekiem)?

Obrazek

Wyglada na uszczelniacz dyfra. Wymiana jest prosta, sama uszczelka oem 64 pln, zamiennik kosztuje <20 pln.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

01 kwie 2018, 15:08

Dzięki jerzj i pepeg (poza forum)! Fajnie, że to nic poważnego.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

02 kwie 2018, 12:16

Szybkie pytatnie -> to są lampy z NC, czy są dostępne jakieś customy wyglądające jak z NC? Może wiecie czy jest coś takiego dostępnego do NB/NBFL? Chętnie bym przygarnął bo bardzo mi się podobają te lampy, tak samo jak i poliftowe czerwone :)

Obrazek
Obrazek
bartek1706
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2017, 16:10
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2018, 12:47

Wczoraj podczas jazdy w NB 1.6 zaczął migać elektroniczny licznik przebiegu. Dodatkowo nie mam poduszki i kontrolka poduszki zamiast migać równym tempem z przerwami to żyła swoim życiem. Jakieś pomysły? Brak masy?
Podświetlenie i wskazania obrotomierza i prędkościomierza bez zarzutu...
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

03 kwie 2018, 19:36

205 50 16 ktoś może zakładał do NB?
Awatar użytkownika
Mahezan
Posty: 25
Rejestracja: 22 maja 2017, 21:18
Model: NA
Wersja: Merlot Mica
Lokalizacja: WGM

03 kwie 2018, 21:18

Hej, mam problem z montażem naby momo k5702 do NA z 96'. Ktoś ma patent co zrobić, żeby ładnie pasowało? Coś tam chyba trzyma, bo kierownica prawie nie odbija. Wyfrezowałem trochę nabę i wyciąłem kawałek tego plastiku w którym są 3 kabelki od poduszki i klaksonu. Wydaje mi się, że wystarczająco to wyciąłem, chyba już nic tam nie obciera, myślałem, że to jest powód. Teraz obwiniam te dwa otworki w nabie w które mają wejść te dwie wypustki od strony kolumny kierowniczej. Wydaje mi się, że są za płytko wywiercone, bo gdy dociskam nabę wciskam ten biały pierścień z wypustkami trochę do środka (ale nie do oporu). Słyszałem, że jest problem z kompatybilnością tej naby do miaty z poduszkami, ale żeby to była aż taka tragedia? Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi, słaby jestem w tłumaczeniu. xD
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

05 kwie 2018, 20:37

luki_92_92 pisze:Szybkie pytatnie -> to są lampy z NC, czy są dostępne jakieś customy wyglądające jak z NC? Może wiecie czy jest coś takiego dostępnego do NB/NBFL? Chętnie bym przygarnął bo bardzo mi się podobają te lampy, tak samo jak i poliftowe czerwone :)

Obrazek


Myślę, że najprościej poszukać jakiś lamp seksu. Dostępne są w sumie wszędzie. Nawet tutaj.
http://kmparts.pl/393.Lampy-tylnie-NB-biale-


Swoją drogą, to wiem, że kiedyś pytałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Ile płynu hamulcowego potrzebuję żeby wymienić płyn w hamulcach i wysprzegliku? To jest jeden układ, czy dwa?
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2018, 22:03

Chezus pisze:
luki_92_92 pisze:Szybkie pytatnie -> to są lampy z NC, czy są dostępne jakieś customy wyglądające jak z NC? Może wiecie czy jest coś takiego dostępnego do NB/NBFL? Chętnie bym przygarnął bo bardzo mi się podobają te lampy, tak samo jak i poliftowe czerwone :)

Obrazek


Myślę, że najprościej poszukać jakiś lamp seksu. Dostępne są w sumie wszędzie. Nawet tutaj.
http://kmparts.pl/393.Lampy-tylnie-NB-biale-


Swoją drogą, to wiem, że kiedyś pytałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Ile płynu hamulcowego potrzebuję żeby wymienić płyn w hamulcach i wysprzegliku? To jest jeden układ, czy dwa?

To są 2 układy. W sprzęgle jest bardzo niewiele, myśle ze na przepłukanie ok 0,2l wystarczy. Na płukanie układu hamulcowego zarezerwuj sobie 0,5. Wiec wychodzi, ze potrzebujesz litr by być po bezpiecznej stronie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 kwie 2018, 22:24

Ja ostatnio odpowietrzałem heble bez żałowania płynu i właśnie ok 0,6l mi poszło.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 kwie 2018, 6:21

Panowie, gdzie znajduje się korek spustowy oleju z silnika w speedzie? Mniemam, że zarówno w MSM, NB czy NBFL będzie w tym samym miejscu. Zabieram się za wymianę, ale niestety nie posiadam podnośnika, kanału i ciężko mi ocenić wsuwając głowę pod spód. Nie chciałbym pomylić ze skrzynią.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 kwie 2018, 7:32

Samba88 pisze:Panowie, gdzie znajduje się korek spustowy oleju z silnika w speedzie? Mniemam, że zarówno w MSM, NB czy NBFL będzie w tym samym miejscu. Zabieram się za wymianę, ale niestety nie posiadam podnośnika, kanału i ciężko mi ocenić wsuwając głowę pod spód. Nie chciałbym pomylić ze skrzynią.


nie pomylisz się ;) korki od skrzyni są dwa na skrzyni (z boku i do tyłu od silnika) a korek silnika na misce olejowej
https://www.flyinmiata.com/projects/maz ... rriage.jpg

na tym zdjęciu masz MSMa, silnik jest po prawej wydech po lewej ;). Korek oleju jest na pierwszym aluminiowym elemencie patrząc od silnika. potem masz czarną rozpórkę główną pod którą jest ocynkowana osłona skrzyni biegów i pod nią są korki od skrzyni (musisz zdemontować i rozpórkę i osłonę żeby się do nich dostać) . na samym końcu po lewej masz dyfer z dwoma korkami spustowymi. Baw się dobrze ;)
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 kwie 2018, 7:48

Super, bardzo Ci dziękuję :-)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

06 kwie 2018, 10:06

A ile wchodzi płynu do układu chłodzenia? Bańka 5l mi starczy?

doczytałem i znalezłem. 6 litrów.
The answer is always Miata.
ODPOWIEDZ