Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Z tego co wiem to w NA tylko pojemność. W NB 1.8 ma VICS (zmienna długość/pojemność dolotu). W NBfl 1.8 ma zmienne fazy na wałku dolotowym i VICS. W obrębie jednej generacji to poza wyżej wymienionymi różnicami prawie te same jednostki różniące się pojemnością.
Panie i Panowie, szybkie pytanie dotyczące reflektorów.
Mam zamiar wrzucić do NB zderzak z NBFL oraz z reflektorami. Znaleźć zderzak to nie problem, ale reflektory już tak. Czy miał ktoś doświadczenie z lampami z NBFL wersja angielska? Da się je jakoś wyregulować na standardy normalnej Europy?
Mam zamiar wrzucić do NB zderzak z NBFL oraz z reflektorami. Znaleźć zderzak to nie problem, ale reflektory już tak. Czy miał ktoś doświadczenie z lampami z NBFL wersja angielska? Da się je jakoś wyregulować na standardy normalnej Europy?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Osobiście nie słyszałem jeszcze o sposobie na przestawienie snopu bo musiałbyś zwierciadła w odbłyśnikach poprzestawiać co jest niewykonalne. Ale nawet gdyby się udało to nie przejdziesz przeglądu bo na kloszach są strzałki pokazujące do jakiego ruchu lampy są przystosowane. Na tej samej zasadzie co światła dzienne bez RL na kloszu będące nielegalne jako dzienne.
Marcinos pisze:Siema
Mógłby mi ktoś napisać albo wskazać wątek na forum procedury mierzenia kompresji? Co odłączyć i gdzie?:)
Mam przyrząd ale tak szukam po kolei co zrobić i nie mogę znaleźć:)
NB 1,8
Siema
Ponawiam pytanie, może ktoś ma taką check listę?:)
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Mehanik mówi,że cieknie z dźwigienki hamulca recznego, a ja mu cały czas mówie, że z zacisku, kto ma rację, te dźwigienki się regeneruje? Z tego co tu wynalazłem na forum to wszyscy piszą, że to z zacisku koniec kropka. Regenerować w ciemno te zaciski?
1.6 nbfl
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Mehanik mówi,że cieknie z dźwigienki hamulca recznego, a ja mu cały czas mówie, że z zacisku, kto ma rację, te dźwigienki się regeneruje? Z tego co tu wynalazłem na forum to wszyscy piszą, że to z zacisku koniec kropka. Regenerować w ciemno te zaciski?
1.6 nbfl
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
https://www.youtube.com/watch?v=O8KmC4_fgpU - obejrzyj i sobie sam odpowiedz
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
pirul pisze:Osobiście nie słyszałem jeszcze o sposobie na przestawienie snopu bo musiałbyś zwierciadła w odbłyśnikach poprzestawiać co jest niewykonalne. Ale nawet gdyby się udało to nie przejdziesz przeglądu bo na kloszach są strzałki pokazujące do jakiego ruchu lampy są przystosowane. Na tej samej zasadzie co światła dzienne bez RL na kloszu będące nielegalne jako dzienne.
A to nie jest tak, że za kształt wiązki światła odpowiada ta blaszka znajdująca się za soczewką?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Marcinos pisze:Marcinos pisze:Siema
Mógłby mi ktoś napisać albo wskazać wątek na forum procedury mierzenia kompresji? Co odłączyć i gdzie?:)
Mam przyrząd ale tak szukam po kolei co zrobić i nie mogę znaleźć:)
NB 1,8
Siema
Ponawiam pytanie, może ktoś ma taką check listę?:)
nie do końca to co szukasz ale może pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=0hZEQ-Zx7aI
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=375375
Chicago7 pisze:Mehanik mówi,że cieknie z dźwigienki hamulca recznego, a ja mu cały czas mówie, że z zacisku, kto ma rację, te dźwigienki się regeneruje? Z tego co tu wynalazłem na forum to wszyscy piszą, że to z zacisku koniec kropka. Regenerować w ciemno te zaciski?
Tak jak DMK podlinkował: cały zacisk jest rozbieralny i wszystkie części da się wymienić - nie jest takie trudne jak sie wydaje .
jakbys się decydował na regeneracje to pamiętaj że uszczelka przy tej dźwigience ma metalowy kołnierz- trzeba go wydłubac bo nowa uszczelka nie wejdzie.
Bless pisze:Panie i Panowie, szybkie pytanie dotyczące reflektorów.
Mam zamiar wrzucić do NB zderzak z NBFL oraz z reflektorami. Znaleźć zderzak to nie problem, ale reflektory już tak. Czy miał ktoś doświadczenie z lampami z NBFL wersja angielska? Da się je jakoś wyregulować na standardy normalnej Europy?
Z tego co się orientuje po porównaniue swojej i kontynentalnych to to sie chyba nie uda - nie wydaje mi się żeby zakres regulacji był wystarczający Kwestie oznaczenie na kloszach można obejść podmieniając klosze z europejskiej wersji - no ale jakbys miał europejskie klosze to podejrzewam, że nie bawiłbyś się w dostosowywanie angielskich.
reflektory NBFL dostaniesz od ręki nowe za jedyny tysiączek od sztuki
Da się jakoś sprawdzić jakie mam średnice tłoczków w zaciskach w NBFL 1.8? (inaczej niż zdejmować zacisk i mierzyć suwmiarką ) W internetach i na przód i na tył pokazują po dwie różne średnice.
Z innej beczki: próbował ktoś programować piloty z innych mazd do NBFL?
Z innej beczki: próbował ktoś programować piloty z innych mazd do NBFL?
-
- Donator
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
- Model: NB
- Wersja: Zielona wyścigówa
- Lokalizacja: Wrocław
Dziula pisze:Da się jakoś sprawdzić jakie mam średnice tłoczków w zaciskach w NBFL 1.8? (inaczej niż zdejmować zacisk i mierzyć suwmiarką ) W internetach i na przód i na tył pokazują po dwie różne średnice.
Jeżeli to Big brejk to
Przód:
https://www.iparts.pl/czesc/tloczek-zac ... 88107.html
Tył:
https://www.iparts.pl/czesc/tloczek-zac ... 89315.html
Panie i panowie
Mój blacharz który za 2 mce ma wymieniać tylne nadkola, po obejrzeniu auta stwierdził, że baranek nie może być tak wysoko i to napewno ktoś spiep... i trzeba go zeszlifować.
Nigdy nie przyglądałem się miatom pod tym względem.
Możecie powiedzieć jak wysoko na drzwiach i czy w ogóle na drzwiach ma być baranek. Nie mierzylem ale jest ok 15 cm powyżej dolnej krawędzi drzwi.
Pozdrawiam
Mój blacharz który za 2 mce ma wymieniać tylne nadkola, po obejrzeniu auta stwierdził, że baranek nie może być tak wysoko i to napewno ktoś spiep... i trzeba go zeszlifować.
Nigdy nie przyglądałem się miatom pod tym względem.
Możecie powiedzieć jak wysoko na drzwiach i czy w ogóle na drzwiach ma być baranek. Nie mierzylem ale jest ok 15 cm powyżej dolnej krawędzi drzwi.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jarooo pisze:Panie i panowie
Mój blacharz który za 2 mce ma wymieniać tylne nadkola, po obejrzeniu auta stwierdził, że baranek nie może być tak wysoko i to napewno ktoś spiep... i trzeba go zeszlifować.
Nigdy nie przyglądałem się miatom pod tym względem.
Możecie powiedzieć jak wysoko na drzwiach i czy w ogóle na drzwiach ma być baranek. Nie mierzylem ale jest ok 15 cm powyżej dolnej krawędzi drzwi.
Pozdrawiam
tak ma być: na drzwiach i w miare wysoko. Na tym zdjęciu masz baranek na fabrycznej wysokości na drzwiach
http://i.imgur.com/uavN9D8.png
W nowo zakupionej miacie będę musiał wymienić po poprzednim właścicielu żarówki, ponieważ z niewiadomego powodu wsadził tam ksenony. I tutaj pytanie laika, czy wystarczy wymienić same żarówki czy całe lampy muszą pójść do wymiany? W dodatku w światłach pozycyjnych są LED-y, to chyba też trzeba wymienić. Dzięki za pomoc.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ISO9001 pisze:W nowo zakupionej miacie będę musiał wymienić po poprzednim właścicielu żarówki, ponieważ z niewiadomego powodu wsadził tam ksenony. I tutaj pytanie laika, czy wystarczy wymienić same żarówki czy całe lampy muszą pójść do wymiany? W dodatku w światłach pozycyjnych są LED-y, to chyba też trzeba wymienić. Dzięki za pomoc.
zależy ile było pozmieniane żeby zamontować te ksenony - może sie okazać że nie masz mocowania żarówki, odbłyśnik jest zmodyfikowany itp. Dopóki nie zdemontujesz tych "ksenonów" to nie będziesz wiedziec jak dużo jest popsute
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
W NBFL jak jest na soczewce, to w sumie wystarczy żarnik wstawić i nawet zostaje mocowanie żarówki. Wszystko zależy jaki zestaw. Fakt faktem, to zestawy z ksenonami są nienajlepszym wyjściem. Co do LEDów na pozycjach, to ja osobiście nie widzę problemu. Wchodzą w standardowe mocowania żarówki, więc jak Ci przeszkadzają, to możesz wymienić, a jak spoko, to nikt nie powinien się do tego czepiać, chyba że masz wstawione jakieś kolorowe. Ja osobiście jak mi się palą zwykłe W5W, to wymieniam na LEDy, bo po prostu ładniej świecą.
The answer is always Miata.
Pisałem w odpowiednim temacie, ale niestety nikt nie odpisał, więc poproszę jeszcze raz tutaj o odpowiedź. Chodzi mi o zestaw hamulców do MX-5NBFL 1.6:
http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-prz ... 27948.html
Czy one będą pasować niezależnie od tego jakie mam obecnie zamontowane? Plug and play?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-prz ... 27948.html
Czy one będą pasować niezależnie od tego jakie mam obecnie zamontowane? Plug and play?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Czołem, pytanie za sto punktów: Czy nowy, oriMazdowy, drążek zmiany biegów przychodzi w komplecie z gumami, czy te zamówić trzeba osobno [dot. NB 1.8]?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pistenbully pisze:Czołem, pytanie za sto punktów: Czy nowy, oriMazdowy, drążek zmiany biegów przychodzi w komplecie z gumami, czy te zamówić trzeba osobno [dot. NB 1.8]?
bardzo bym sie zdziwił gdyby dorzucali gumy ale głowy nie dam
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
pistenbully pisze:Czołem, pytanie za sto punktów: Czy nowy, oriMazdowy, drążek zmiany biegów przychodzi w komplecie z gumami, czy te zamówić trzeba osobno [dot. NB 1.8]?
Po co Ci drążek zmiany biegów nowy?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Któryś z poprzednich właścicieli tuningową gałkę wkleił... Pewnie w internetach kupiona i z gwintem nie trafił
Teraz opcja żeby np. wymienić gumy osłony lewarka jest taka: flexem rachu ciachu tuż pod gałką.
Teraz opcja żeby np. wymienić gumy osłony lewarka jest taka: flexem rachu ciachu tuż pod gałką.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pistenbully pisze:Któryś z poprzednich właścicieli tuningową gałkę wkleił... Pewnie w internetach kupiona i z gwintem nie trafił
Teraz opcja żeby np. wymienić gumy osłony lewarka jest taka: flexem rachu ciachu tuż pod gałką.
możesz sprobować podgrzać ten klej. jeżeli to. yjanoakryl albo epoxyd to powinien sie poddac. jezeli galka jest plastikowa to mozesz przewiercic na wylot i wlozyc śrubokręt zeby miec porzadną dzwignię
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
mutra pisze:bardzo bym sie zdziwił gdyby dorzucali gumy ale głowy nie dam
Tak gdzieś już czytałem (pewnie na naszym forum), ale nie mogę znaleźć. Panowie w Carspeedzie mruczeli pod nosem , że w danej cenie jest drążek plus jakieś bajery (bez szczegółów), a w lokalnym ASO, co prawda każdą część chętnie ściągną, ale w serwisie nigdy na żywo NB nie oglądali.
mutra pisze:możesz sprobować podgrzać ten klej. jeżeli to. yjanoakryl albo epoxyd to powinien sie poddac. jezeli galka jest plastikowa to mozesz przewiercic na wylot i wlozyc śrubokręt zeby miec porzadną dzwignię
Najwyraźniej oglądałem zbyt mało MacGyver'a w dzieciństwie. Spróbuję.
- Załączniki
-
- (mhm, nosi już ślady próby odkręcenia przez Panów z serwisu w ...)
- IMG_20180314_155652.jpg (425.05 KiB) Przejrzano 1853 razy
-
- A gałka wygląda tak:
- IMG_20180314_155642.jpg (685.53 KiB) Przejrzano 1853 razy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pistenbully pisze:mutra pisze:bardzo bym sie zdziwił gdyby dorzucali gumy ale głowy nie dam
Tak gdzieś już czytałem (pewnie na naszym forum), ale nie mogę znaleźć. Panowie w Carspeedzie mruczeli pod nosem , że w danej cenie jest drążek plus jakieś bajery (bez szczegółów), a w lokalnym ASO, co prawda każdą część chętnie ściągną, ale w serwisie nigdy na żywo NB nie oglądali.mutra pisze:możesz sprobować podgrzać ten klej. jeżeli to. yjanoakryl albo epoxyd to powinien sie poddac. jezeli galka jest plastikowa to mozesz przewiercic na wylot i wlozyc śrubokręt zeby miec porzadną dzwignię
Najwyraźniej oglądałem zbyt mało MacGyver'a w dzieciństwie. Spróbuję.
jak nie planujesz tej gałki zostawić to ja bym podgrzał palnikiem delikatnie to przewężenie na dole (sciagnij sobie tylko ten mieszek i obłóż jakimś wilgotnym ręcznikiem żeby plastik konsoli nie ucierpiał) a potem za samą gałkę szczypcami do rur. Albo tak jak pisałem wcześniej: gdzieś tak w 1/3 górnej wysokości gałki (tak zeby nie wiercić w drążku) wywiercić dziurę i przełożyc długi śrubokręt.
Jeżeli to nie jest klejone specjalnym klejem do metalu to powinno pójść. Nie sądzę żeby było, bo jakby komuś sie chciało uzyc takiego kleju to by sobie przerobił gwint na prawidłowy.
Jeszcze tylko takie głupie pytanie : kręcisz we właściwą stronę?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
mutra pisze:Jeszcze tylko takie głupie pytanie : kręcisz we właściwą stronę?
Nie ma głupich pytań!
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Szybkie pytanie: czy wieszaki tylnego tłumika są takie same w Na i NB/nbfl??? Numer częściBP47-40-061A
ewentualnie gdyby mi ktoś podał dowolny numer VIN od NA to sobie sprawdzę w EPC.
Pilna sprawa, bo wiecie.... promocja na mossie na cobalty i te sprawy
ewentualnie gdyby mi ktoś podał dowolny numer VIN od NA to sobie sprawdzę w EPC.
Pilna sprawa, bo wiecie.... promocja na mossie na cobalty i te sprawy