Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2018, 17:48

Razem z dowodem :p

Trzeba będzie to zrobić pierwszego dnia jak jeszcze się nie kapną w urzędach o co Kaman
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

03 mar 2018, 16:05

Ktoś zna numer zestawu naprawczego do big Brake przód?
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2018, 17:21

Czy gumową osłonę prowadnicy zacisku (tylnego) dostanę tylko w komplecie z całym zestawem naprawczym? Big brake, jeśli ma to znaczenie.
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

05 mar 2018, 9:48

Witam, kupilem używane b6, czy wymienia się w nich dolne gumy mocowania?
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

05 mar 2018, 11:06

Czy to EGR w NA 1.8. Coś się z tym robi? Np odpina bo cos?
Odkrywam różne nowe rzeczy w swojej. To kolega zauważył który tez ma 1.8 przejściowe i nie ma tego ustrojstwa. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

05 mar 2018, 12:45

Łukasz pisze:Ktoś zna numer zestawu naprawczego do big Brake przód?


tutaj masz kompendium na temat Big Brejków przygotowane przez Jaw0r:
viewtopic.php?f=25&t=510&p=450873&hilit=jaw0r#p450540
NB, 1/2NBFL, NC
Hutomara
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2011, 20:14
Lokalizacja: SNK

06 mar 2018, 16:22

Witam, jakis czas temu kupilem NB 1.8 i chcialbym ogarnac w niej rdze, a reczej sie jej pozbyc. Moje pytanie, czy ma ktos namiary na ' dobrych ' mechanikow z okolic Opola \ Wroclawia ?
konradviper
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

06 mar 2018, 17:22

Gdzie się kupuje poliuretany do stabilizatorów rx8?
Takie żeby była jakość i dostępność.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 mar 2018, 17:31

konradviper pisze:Gdzie się kupuje poliuretany do stabilizatorów rx8?
Takie żeby była jakość i dostępność.

powerflex na ebay.co.uk albo na amazonie
konradviper
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

06 mar 2018, 20:29

Dzięki. Zamówione.
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

07 mar 2018, 14:48

Co jescze brakuje do kompletu aby złożyć te amortyzatory, podejrzewam, że odbojników tylko nie wiem ile? I jakie?
Załączniki
20180307_154427.jpg
B6 i prokit
20180307_154427.jpg (819.61 KiB) Przejrzano 2120 razy
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 mar 2018, 15:50

Odboje masz na fotce 3, ale wygladaja na sfatygowane, więc wymieniłbym na nowe. To samo z osłonami gumowymi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

07 mar 2018, 16:50

Panowie ! Czy sworznie wahaczy są wymienne ? Czy do NA podejdzie sworzeń z nowszego ? Czy jest różnica między przed i poliftem NA ?

Edit: doczytałem, że jednak wymienne... ach ci mechanicy...
Edit2: Zakładał ktoś ULTRA-POWER: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... cc=1190898 ? Lepiej brać MOOG'a ? Różnica nieco ponad 2 ojro.
antua
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2017, 10:57
Model: NB FL
Wersja: Unplugged

08 mar 2018, 11:37

Przymierzam się do wymiany sprężyn. Pytanie czy przy tej okazji wymienić jakieś gumy/elementy, które mogły się zużyć? Jakie to mogą być elementy i gdzie je kupić?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

08 mar 2018, 14:17

Hutomara pisze:Witam, jakis czas temu kupilem NB 1.8 i chcialbym ogarnac w niej rdze, a reczej sie jej pozbyc. Moje pytanie, czy ma ktos namiary na ' dobrych ' mechanikow z okolic Opola \ Wroclawia ?


Artur w Kępnie - emixfajf tu na forum.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2018, 14:51

antua pisze:Przymierzam się do wymiany sprężyn. Pytanie czy przy tej okazji wymienić jakieś gumy/elementy, które mogły się zużyć? Jakie to mogą być elementy i gdzie je kupić?


takie coś potrzebujesz. kupisz w aso. Nie pamiętam tylko czy potrzeba 4 czy 8 sztuk :roll:
https://www.mx5parts.co.uk/shock-spring ... p-750.html
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

09 mar 2018, 10:27

Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2018, 15:40

Siema

Mógłby mi ktoś napisać albo wskazać wątek na forum procedury mierzenia kompresji? Co odłączyć i gdzie?:)

Mam przyrząd ale tak szukam po kolei co zrobić i nie mogę znaleźć:)

NB 1,8
hary94
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2018, 9:58
Model: NB FL

10 mar 2018, 17:04

Panowie,

Gumowa tuleja na mocowaniu mostu u mnie lata na prawo/lewo co prowadzi do telepania całym autem podczas ruszania. Wyczytałem, że oryginalne gumy są tam już wyjątkowo miękkie... Stąd moje pytanie. Czy jest sens montowania w seryjnym aucie poliuretanowych tulejek? Czy rozsądnym jest mocowanie poli właśnie w tym miejscu? Może mniejsza twardość poliuretanu, zbliżona do gum, ma sens?

Wstawiam link by było wiadomo o czy mówię, oczywiście bez zamiaru reklamy.
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleja ... -1szt.html

Pozdrawiam
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

11 mar 2018, 13:33

Cześć. Dorwałem gumową uszczelkę drzwi do mazdy Na. Jest ona w kilku miejscach delikatnie pęknięta. Czym to skleić?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 mar 2018, 14:38

michael146 pisze:Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)


Caster - wsz (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy)
Camber - nachylenie koła
Toe-in - zbieżność
Arcminutes to oczywiście minuty kątowe.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

11 mar 2018, 16:31

TerminatorPi pisze:
michael146 pisze:Panowie, jadę na geometrię ustawić wg FM - zakładam, że Panowie ogarną po engliszu, ale tak gdyby nie dali rady to ktoś może profesjonalnie poniższe nazwy przetłumaczyć ?:)
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)


Caster - wsz (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy)
Camber - nachylenie koła
Toe-in - zbieżność
Arcminutes to oczywiście minuty kątowe.


Dziękóweczka :)
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

13 mar 2018, 11:50

Potrzebuje nabyć do swojej mazdy NA belkę zderzaka przedniego.
Znalazłem kilka aukcji:
http://allegro.pl/belka-pod-zderzak-prz ... 13891.html
http://allegro.pl/mazda-mx5-na-1989-199 ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/mazda-mx-5-belka-zder ... 25626.html

Którą belkę polecilibyście do mojej Mazdy NA, 1994, 1.8?

Były jakieś różnice w tych belkach, na co zwracać uwagę?
dooku655
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2018, 10:40
Model: Inny

13 mar 2018, 12:39

Hej. Wpadłem zadać pytanko (bo Miata dopiero planowana na "project car").
Koncept jest żeby kupić NB z 1.8 BP-4W (albo zadbaną sztukę z 1.6 i swap) lub NBfl z bylejakim motorem i swap na BP-4W (nie chcę zmiennych faz) i wpakowanie EMU. Ogólnie zupełne niepatrzenie na silnik pozwoli bardziej skupić się na nadwoziu.
Czy przy EMU jest możliwość wywalić seryjne ECU? Wiem, że poleci immo ale chodzi mi tutaj o inne podsystemy. W wielu nowych autach jest jeden komp sterujący silnikiem, światłami, poduszkami, pasami, abs a czasem nawet i szybami o.O
Czy jeśli wywalę seryjne ECU z wiązką, poprowadzę instalację, żeby na zapłonie "startował EMU", pompa paliwa robiła ciśnienie, było zasilanie radia, zapalniczki, podświetleń i całej reszty co powinna być na zapłonie a na rozruchu zakręcę rozrusznikiem (a EMU wejdzie w tryb Cranking) to czy systemy typu klima, abs, poduszki powietrzne będą żyły? Wg schematów, abs chyba (nie wiem gdzie idą linie DATA LINK), poduszki nie mam pojęcia.
Czy da się zmusić licznik do działania czy muszę robić własne wskaźniki? Może się udać bo większość przewodów prowadzi do czujników.
Czy światła są "starodawnie" puszczone na schemacie włącznik + przekaźnik + żarówka + kontrolka czy po drodze są jakieś układy spalające oświetlenie. Wygląda na to że tak.
Ogrzewanie i klima rozumiem, że to zestaw linek i elektrosprzęgło na sprężarce klimy czy też komp tam szaleje? Schematy sugerują, że komputer steruje przekaźnikami więc lipa :/
Zakładam sterowanie całym silnikiem na EMU tzn od wszystkich czujników włącznie z prędkością ze skrzyni biegów, przez wtryski, cewki aż po wentylator i kontrolkę Check Engine.

A może lepiej zostawić ori komputer i puścić mu sygnały ori czujników silnika z EMU? Niech myśli, że robi swoją robotę a tak naprawdę niech steruje "środkiem auta tylko"?

Z jednej strony chcę "upośledzić" MX5 cofając całe wyposażenie do wczesnych lat 90, gdzie każdy system był osobnym układem często nawet nie komunikującym się z ECU a z drugiej dopakować auto bajerami typu automatyczne światła, komfortowe kierunkowskazy, doświetlanie zakrętów (raczej po kierunkach a nie kierownicy). Najbardziej zależy mi tutaj na zachowaniu ABS (a wiem, że niektóre auta miały ABS na osobnym module i komunikowały tylko że mają usterkę do ECU) i poduszki.
Temat immo albo pominę zupełnie albo rozwiążę w troszkę inny sposób.

Uprzedzam, że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie "jak wywalić ECU i zastąpić je EMU" :(
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2018, 13:22

Na EMU wszystko działa, tylko immo odpada i są problemy z klimatyzacją, Zibi mówił, że do zrobienia ale się trzeba napocić
dooku655
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2018, 10:40
Model: Inny

13 mar 2018, 18:10

Ok dzięki za info. O ile immo mnie nie ciepli nie grzeje to klimy trochę szkoda. Będę musiał zrobić wydruk schematów i sobie spokojnie rozrysować jakie sygnały idą gdzie.

O dziwo ABS łączy się jedną linią z ECU (i to jest sygnał diagnostyki).
Poduchy, oświetlenie (w środku i na zewnątrz), wycieraczki, szyby, zamki nawet nie gadają z ECU.
Licznik technicznie też bez komputera powinien dać radę.

Z klimą autentycznie będzie więcej problemów niż się spodziewałem. A myślałem, że to ABS i poduchy będą robić problemy.

Technicznie nawet jest szansa na w miarę sensowne i bezstresowe dogadanie się EMU ze zmiennymi fazami.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

13 mar 2018, 21:29

Ja w NA mam 1.8 że zmiennym na EMU i chodzi pięknie.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

13 mar 2018, 21:29

Ja w NA mam 1.8 że zmiennym na EMU i chodzi pięknie.
dooku655
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2018, 10:40
Model: Inny

14 mar 2018, 12:32

Ok. A rozumiem, że w NA jest jeszcze prościej? Klimy brak na rynku a licznik "analogowy" tzn. bez mikrokomputera więc kompletnie nic nie ma prawa nie działać o ile zostało dobrze podpięte.
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2018, 11:43

Czy jest jakaś różnica pomiędzy 1.6 a 1.8 w kwestii żywotności? 1.8 jest droższy w eksploatacji czy raczej podobnie?
ODPOWIEDZ