Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2018, 15:16

w NB wystarczy włożyc do piekarnika na 200st i klej pusci, szybka robota. Sklejanie na ten sam klej co był, wystarczy docisnąć. Jak zastygnie to się trzyma jak ori.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

20 lut 2018, 8:16

@pavlacos co do termostatu, to przypomniało mi się jeszcze, że w niektórych krajach były montowane termostaty z niższą temperaturą otwarcia, przez co w naszym zimniejszym klimacie silnik mógł się niedogrzewać. Wydaje mi się, że u mnie mógł być właśnie taki, bo póki było ciepło, temperatura silnika była zawsze na 90 stopni, a jak zrobiło się chłodniej, to automatycznie silnik był niedogrzany.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

20 lut 2018, 8:31

janux pisze:@pavlacos co do termostatu, to przypomniało mi się jeszcze, że w niektórych krajach były montowane termostaty z niższą temperaturą otwarcia, przez co w naszym zimniejszym klimacie silnik mógł się niedogrzewać. Wydaje mi się, że u mnie mógł być właśnie taki, bo póki było ciepło, temperatura silnika była zawsze na 90 stopni, a jak zrobiło się chłodniej, to automatycznie silnik był niedogrzany.


hm.... no właśnie też tak się zastanawiałem czy to tak specjalnie nie jest, ale w sumie w korku powinien mieć te 90st i trzymać
muszę go gdzieś przepalić konkretnie :diablo: tylko pogoda nie sprzyja bo letnie laczki :?
ten wąż o którym ktoś wspominał to jest gorący - czyli możliwe że jest na drugim obiegu
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

20 lut 2018, 22:29

Chcę kupić nakrętki zabezpieczające do NC Niseko, na fabryczne felgi aluminiowe 17 cali, najlepiej produkcji McGard.
Wiem tylko że gwint to NC to M12X1,50 , ale wychodzi na to że jest +20 wariacji na ten temat jeżeli chodzi o pozostałe parametry o których nie mam pojęcia. Jak je dobrać?
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
kosciukus
Donator
Donator
Posty: 55
Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
Model: NB
Wersja: Zielona wyścigówa
Lokalizacja: Wrocław

21 lut 2018, 10:14

Czy tuleja poli z poniższego linka pasuje do amortyzatorów przód/tył do NB?

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/dolne- ... -1szt.html

Ewentualnie gdzie znajdę potrzebne tuleje?
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2018, 14:25

Cześć! Czy ktoś zakładał rurę z tłumikiem środkowy z NBFL do NB? Chodzi mi o to czy ma ona wieszak w tym samym miejscu co NB i krzywizna rury do miejsca łączenia się z katem jest podobna? Mam świeży kat do NB który będę łączyć v-bandem z midpipe i potrzebuję rury trochę dłuższej niż te zamienniki które nasuwa się na rurę z OEM katem do NB.

Najlepiej jakby ktoś dysponował zdjęciem porównującym wydech NB i NBFL i to jak jest on prowadzony od backboxa do miejsca kata.

Załączam obrazki poglądowe.

Zamiennik NB wymaga przecięcia midpipe:
Obrazek

Zamiennik NBFL ma flansze do kata:
Obrazek

OEM midpipe NB:
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2018, 18:09

kosciukus pisze:Czy tuleja poli z poniższego linka pasuje do amortyzatorów przód/tył do NB?

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/dolne- ... -1szt.html

Ewentualnie gdzie znajdę potrzebne tuleje?

Ale w NB nie ma wymiennych tulei jak w NA :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

22 lut 2018, 19:14

Spreglo bierze przy podlodze. Korekta ustawienia pedału nie pomogła (teraz mam 2/3 ruchu na pusto;)) jakies pomysły?
W korkach dosc upierdliwe, bo lekko nie chodzi.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

23 lut 2018, 15:15

Dzisiaj wracając z pracy kilka samochodów zaczęło mi mrugać światłami. Okazało się, że padły mi światła mijania, postojówki i kierunki z przodu. Tylne światła oraz halogeny przeciwmgłowe i światła drogowe (długie) działają normalnie. Co dziwniejsze, jak zamykam samochód z pilota, to kierunki migają.

Gdzie rozpocząć szukanie? Manetka? Bezpieczniki wydają się być ok, skoro kierunki działają przy zamykaniu auta.

Pacjent: MX-5 NC
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2018, 15:20

pavlacos pisze:Spreglo bierze przy podlodze. Korekta ustawienia pedału nie pomogła (teraz mam 2/3 ruchu na pusto;)) jakies pomysły?
W korkach dosc upierdliwe, bo lekko nie chodzi.
Nieszczelny wysprzęglik i tym samym zapowietrzony układ.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

23 lut 2018, 16:31

janux pisze:Dzisiaj wracając z pracy kilka samochodów zaczęło mi mrugać światłami. Okazało się, że padły mi światła mijania, postojówki i kierunki z przodu. Tylne światła oraz halogeny przeciwmgłowe i światła drogowe (długie) działają normalnie. Co dziwniejsze, jak zamykam samochód z pilota, to kierunki migają.

Gdzie rozpocząć szukanie? Manetka? Bezpieczniki wydają się być ok, skoro kierunki działają przy zamykaniu auta.

Pacjent: MX-5 NC


Wydaje mi się, że bezpiecznik najszybciej sprawdzić - Kierunki są na osobnym z tego co pamiętam. A to co wymieniłeś to właśnie jeden bezpiecznik.

Co prawda w NBFL sprawdzałem, ale podejrzewam, że w NC może być tak samo.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

23 lut 2018, 18:00

Bezpieczniki są ok, manetka też... Okazało się, że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, bo nie chciałem wierzyć, że spaliły się 4 na raz, a poza tym dostęp do nich w NC to jest jakaś masakra... Tak, wiem, że powinienem zacząć sprawdzanie od żarówek, ale niech smaży się w piekle ten, kto projektował dostęp do nich...
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

23 lut 2018, 19:10

janux pisze:Bezpieczniki są ok, manetka też... Okazało się, że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, bo nie chciałem wierzyć, że spaliły się 4 na raz, a poza tym dostęp do nich w NC to jest jakaś masakra... Tak, wiem, że powinienem zacząć sprawdzanie od żarówek, ale niech smaży się w piekle ten, kto projektował dostęp do nich...
Sprawdź napięcie ładowania.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 lut 2018, 22:14

[quote="janux"że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, [/quote]
No cóż, spalenie się 2 żarówek krótkich nie jest niczym dziwnym, pozycyjne pewnie spaliły się już dawno temu. Jak się jeździ na "krókich" to o pozycyjnych nikt nie myśli bo nikt ich nie widzi.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 14:03

Taka sytuacja: z dnia na dzień (samochód raz zaparkowany poza garażem) przestał działać alternator.
Wyjąłem, rozkręciłem i diagnoza taka, że jedna szczotka zacięta (już je wylutowałem i sprężyna była mocno wciśnięta i nie odbijała.
I dwa pytanka:
-Gdzie w Warszawie dostanę od ręki szczotki ze sprężynkami do alternatora BP4W (Hitachi lr170-758), bo jakoś znaleźć nie mogłem w internetach...
-Czy komutator ze zdjęcia pobangla jeszcze ładnych parę kkm?
Załączniki
20180226_081306.jpg
20180226_081306.jpg (419.3 KiB) Przejrzano 1648 razy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lut 2018, 14:09

Ja bym wymienił łożyska i pierścienie ze zdjęcia.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2018, 9:57

wojteks pisze:Ja bym wymienił łożyska i pierścienie ze zdjęcia.

Łożyska się kręcą całkiem zacnie, a nie mam prasy, myślałem o jak najszybszym przywróceniu Mazdy do życia :)
Znalazłem już miejsce gdzie mają szczotki i się zobaczy co z tego wyjdzie.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

27 lut 2018, 10:53

Pedi pisze:i się zobaczy co z tego wyjdzie.

Będzie działał, może tylko na początek wymagać podpiłowania szczotek żeby siadły w zużyte pierścienie odpowiednio.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

01 mar 2018, 10:40

Czy w NCku filtr powietrza jest taki sam w 1.8 i 2.0? Chcę kupić filtr Pipercross, ale w internecie znajduje tylko do 1.8 a coś mi się wydaje, że do 2.0 ten sam tylko sprzedawca kiepsko oznaczył :)
2b3
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2018, 10:38
Model: Inny

01 mar 2018, 18:59

Drodzy, jak rozwiązaliście temat tylnej tablicy?? W NA mi się nie mieści w tylnej wnęce :? Dwurzędowa, którą dostałam przy rejestracji ma 21 cm, a miejsce w tylnej wnęce jest niecałe 18 cm. dorabialiście gdzieś mniejszą? wyginaliście oryginalną?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 7:44 przez 2b3, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

01 mar 2018, 19:14

Doprecyzuj albo wrzuć zdjęcie bo nie bardzo wiem jaka tablica i gdzie Ci się nie mieści...
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

02 mar 2018, 9:47

Czy można w jakichś sposób pozbyć się kontrolki check engine, która pali się zawsze po uruchomieniu auta? Mam wycięty katalizator i nie wiem, jak tego dokonać. Coś kiedyś czytałem na forum, że coś podpiąć, jakieś urządzenie, co wyświetli błędy ale nie pamiętam, bo to dawno było i nie wiem, czy zda to egzamin.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 mar 2018, 9:49

2b3 pisze:Drodzy, jak rozwiązaliście temat tylnej tablicy?? W NA mi się nie mieści w tylnej wnęce :? Dwurzędowa, którą dostałam przy rejestracji ma 21 cm, a miejsce w tylnej wnęce jest niecałe 18 cm. dorabialiście gdzieś mniejszą? wyginaliście oryginalną?


Ja wyginałem - są różne koncepcje wygięcia - w środku, od dołu, od góry, od góry i dołu - koncepcji jest co niemiara ;)
W czerwcu powinny wejść tablice w małym rozmiarze to trzeba będzie przerejestrować i po problemie - teraz trzeba isę męczyć z tym widokiem ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 mar 2018, 10:35

tomasz01 pisze:trzeba będzie przerejestrować


Eeee, wystarczy zamówić odpowiednią blachę w urzędzie i zwrócić starą, nie trzeba zmieniać numerów. Procedura będzie taka sama jak w przypadku kiedy zgubisz/zniszczysz jedną z tablic.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 mar 2018, 10:44

Nie sądzę - małe tablice mają zupełnie inny system numeracji.
Załączniki
26231279_10216165694443681_3967218037995375439_n.jpg
26231279_10216165694443681_3967218037995375439_n.jpg (53.5 KiB) Przejrzano 1486 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 mar 2018, 11:09

Ale zaraz - to jak będzie wyglądać tablica z przodu? 4 znaki na półmetrowej blasze? Czy cały komplet małych? Bo ja zatrzymałem się na etapie kiedy było mówione, że numer zostanie bez zmian tylko czcionka będzie mniejsza?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 mar 2018, 11:10

U mnie jest zgięta w połowie i mi się to nawet podoba. W moim temacie możesz zobaczyć jak to wygląda :)
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 mar 2018, 11:16

Niestety nigdzie nie znalazłem potwierdzenia czy obydwie będą takie, ale patrząc na fakt iż będzie kompletnie nowa numeracja to podejrzewam że będą dwie nowe - ale to nadal wszystko podejrzenia...
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 mar 2018, 11:40

Hm, no zobaczymy jak to będzie finalnie wyglądać.

Szkoda, że do samochodu "bez przesłanek technicznych" nie będzie można zamówić takiego kompletu. Pięknie by siadła taka mała blaszka na bocznym uchwycie z przodu w NA. Chyba, że brak otworów w zderzaku i ramki to wystarczająca przesłanka :) Ale co tam, najwyżej zmieni się tylną blendę na US :P
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

02 mar 2018, 11:57

Trzeba poczekać do czerwca. Po cichu liczę jednak na to, że będę musiał "zgubić" obie tablice 8-)
ODPOWIEDZ