Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
@pavlacos co do termostatu, to przypomniało mi się jeszcze, że w niektórych krajach były montowane termostaty z niższą temperaturą otwarcia, przez co w naszym zimniejszym klimacie silnik mógł się niedogrzewać. Wydaje mi się, że u mnie mógł być właśnie taki, bo póki było ciepło, temperatura silnika była zawsze na 90 stopni, a jak zrobiło się chłodniej, to automatycznie silnik był niedogrzany.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
janux pisze:@pavlacos co do termostatu, to przypomniało mi się jeszcze, że w niektórych krajach były montowane termostaty z niższą temperaturą otwarcia, przez co w naszym zimniejszym klimacie silnik mógł się niedogrzewać. Wydaje mi się, że u mnie mógł być właśnie taki, bo póki było ciepło, temperatura silnika była zawsze na 90 stopni, a jak zrobiło się chłodniej, to automatycznie silnik był niedogrzany.
hm.... no właśnie też tak się zastanawiałem czy to tak specjalnie nie jest, ale w sumie w korku powinien mieć te 90st i trzymać
muszę go gdzieś przepalić konkretnie tylko pogoda nie sprzyja bo letnie laczki
ten wąż o którym ktoś wspominał to jest gorący - czyli możliwe że jest na drugim obiegu
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Chcę kupić nakrętki zabezpieczające do NC Niseko, na fabryczne felgi aluminiowe 17 cali, najlepiej produkcji McGard.
Wiem tylko że gwint to NC to M12X1,50 , ale wychodzi na to że jest +20 wariacji na ten temat jeżeli chodzi o pozostałe parametry o których nie mam pojęcia. Jak je dobrać?
Wiem tylko że gwint to NC to M12X1,50 , ale wychodzi na to że jest +20 wariacji na ten temat jeżeli chodzi o pozostałe parametry o których nie mam pojęcia. Jak je dobrać?
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
- Donator
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
- Model: NB
- Wersja: Zielona wyścigówa
- Lokalizacja: Wrocław
Czy tuleja poli z poniższego linka pasuje do amortyzatorów przód/tył do NB?
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/dolne- ... -1szt.html
Ewentualnie gdzie znajdę potrzebne tuleje?
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/dolne- ... -1szt.html
Ewentualnie gdzie znajdę potrzebne tuleje?
Cześć! Czy ktoś zakładał rurę z tłumikiem środkowy z NBFL do NB? Chodzi mi o to czy ma ona wieszak w tym samym miejscu co NB i krzywizna rury do miejsca łączenia się z katem jest podobna? Mam świeży kat do NB który będę łączyć v-bandem z midpipe i potrzebuję rury trochę dłuższej niż te zamienniki które nasuwa się na rurę z OEM katem do NB.
Najlepiej jakby ktoś dysponował zdjęciem porównującym wydech NB i NBFL i to jak jest on prowadzony od backboxa do miejsca kata.
Załączam obrazki poglądowe.
Zamiennik NB wymaga przecięcia midpipe:
Zamiennik NBFL ma flansze do kata:
OEM midpipe NB:
Najlepiej jakby ktoś dysponował zdjęciem porównującym wydech NB i NBFL i to jak jest on prowadzony od backboxa do miejsca kata.
Załączam obrazki poglądowe.
Zamiennik NB wymaga przecięcia midpipe:
Zamiennik NBFL ma flansze do kata:
OEM midpipe NB:
kosciukus pisze:Czy tuleja poli z poniższego linka pasuje do amortyzatorów przód/tył do NB?
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/dolne- ... -1szt.html
Ewentualnie gdzie znajdę potrzebne tuleje?
Ale w NB nie ma wymiennych tulei jak w NA
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Spreglo bierze przy podlodze. Korekta ustawienia pedału nie pomogła (teraz mam 2/3 ruchu na pusto;)) jakies pomysły?
W korkach dosc upierdliwe, bo lekko nie chodzi.
W korkach dosc upierdliwe, bo lekko nie chodzi.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Dzisiaj wracając z pracy kilka samochodów zaczęło mi mrugać światłami. Okazało się, że padły mi światła mijania, postojówki i kierunki z przodu. Tylne światła oraz halogeny przeciwmgłowe i światła drogowe (długie) działają normalnie. Co dziwniejsze, jak zamykam samochód z pilota, to kierunki migają.
Gdzie rozpocząć szukanie? Manetka? Bezpieczniki wydają się być ok, skoro kierunki działają przy zamykaniu auta.
Pacjent: MX-5 NC
Gdzie rozpocząć szukanie? Manetka? Bezpieczniki wydają się być ok, skoro kierunki działają przy zamykaniu auta.
Pacjent: MX-5 NC
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nieszczelny wysprzęglik i tym samym zapowietrzony układ.pavlacos pisze:Spreglo bierze przy podlodze. Korekta ustawienia pedału nie pomogła (teraz mam 2/3 ruchu na pusto;)) jakies pomysły?
W korkach dosc upierdliwe, bo lekko nie chodzi.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
janux pisze:Dzisiaj wracając z pracy kilka samochodów zaczęło mi mrugać światłami. Okazało się, że padły mi światła mijania, postojówki i kierunki z przodu. Tylne światła oraz halogeny przeciwmgłowe i światła drogowe (długie) działają normalnie. Co dziwniejsze, jak zamykam samochód z pilota, to kierunki migają.
Gdzie rozpocząć szukanie? Manetka? Bezpieczniki wydają się być ok, skoro kierunki działają przy zamykaniu auta.
Pacjent: MX-5 NC
Wydaje mi się, że bezpiecznik najszybciej sprawdzić - Kierunki są na osobnym z tego co pamiętam. A to co wymieniłeś to właśnie jeden bezpiecznik.
Co prawda w NBFL sprawdzałem, ale podejrzewam, że w NC może być tak samo.
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Bezpieczniki są ok, manetka też... Okazało się, że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, bo nie chciałem wierzyć, że spaliły się 4 na raz, a poza tym dostęp do nich w NC to jest jakaś masakra... Tak, wiem, że powinienem zacząć sprawdzanie od żarówek, ale niech smaży się w piekle ten, kto projektował dostęp do nich...
Sprawdź napięcie ładowania.janux pisze:Bezpieczniki są ok, manetka też... Okazało się, że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, bo nie chciałem wierzyć, że spaliły się 4 na raz, a poza tym dostęp do nich w NC to jest jakaś masakra... Tak, wiem, że powinienem zacząć sprawdzanie od żarówek, ale niech smaży się w piekle ten, kto projektował dostęp do nich...
[quote="janux"że dziwnym trafem spaliły się 4 żarówki... 2x mijania + 2x postojówki... żarówki sprawdziłem na końcu, [/quote]
No cóż, spalenie się 2 żarówek krótkich nie jest niczym dziwnym, pozycyjne pewnie spaliły się już dawno temu. Jak się jeździ na "krókich" to o pozycyjnych nikt nie myśli bo nikt ich nie widzi.
No cóż, spalenie się 2 żarówek krótkich nie jest niczym dziwnym, pozycyjne pewnie spaliły się już dawno temu. Jak się jeździ na "krókich" to o pozycyjnych nikt nie myśli bo nikt ich nie widzi.
Taka sytuacja: z dnia na dzień (samochód raz zaparkowany poza garażem) przestał działać alternator.
Wyjąłem, rozkręciłem i diagnoza taka, że jedna szczotka zacięta (już je wylutowałem i sprężyna była mocno wciśnięta i nie odbijała.
I dwa pytanka:
-Gdzie w Warszawie dostanę od ręki szczotki ze sprężynkami do alternatora BP4W (Hitachi lr170-758), bo jakoś znaleźć nie mogłem w internetach...
-Czy komutator ze zdjęcia pobangla jeszcze ładnych parę kkm?
Wyjąłem, rozkręciłem i diagnoza taka, że jedna szczotka zacięta (już je wylutowałem i sprężyna była mocno wciśnięta i nie odbijała.
I dwa pytanka:
-Gdzie w Warszawie dostanę od ręki szczotki ze sprężynkami do alternatora BP4W (Hitachi lr170-758), bo jakoś znaleźć nie mogłem w internetach...
-Czy komutator ze zdjęcia pobangla jeszcze ładnych parę kkm?
- Załączniki
-
- 20180226_081306.jpg (419.3 KiB) Przejrzano 1652 razy
wojteks pisze:Ja bym wymienił łożyska i pierścienie ze zdjęcia.
Łożyska się kręcą całkiem zacnie, a nie mam prasy, myślałem o jak najszybszym przywróceniu Mazdy do życia
Znalazłem już miejsce gdzie mają szczotki i się zobaczy co z tego wyjdzie.
Drodzy, jak rozwiązaliście temat tylnej tablicy?? W NA mi się nie mieści w tylnej wnęce Dwurzędowa, którą dostałam przy rejestracji ma 21 cm, a miejsce w tylnej wnęce jest niecałe 18 cm. dorabialiście gdzieś mniejszą? wyginaliście oryginalną?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2018, 7:44 przez 2b3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Czy można w jakichś sposób pozbyć się kontrolki check engine, która pali się zawsze po uruchomieniu auta? Mam wycięty katalizator i nie wiem, jak tego dokonać. Coś kiedyś czytałem na forum, że coś podpiąć, jakieś urządzenie, co wyświetli błędy ale nie pamiętam, bo to dawno było i nie wiem, czy zda to egzamin.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
2b3 pisze:Drodzy, jak rozwiązaliście temat tylnej tablicy?? W NA mi się nie mieści w tylnej wnęce Dwurzędowa, którą dostałam przy rejestracji ma 21 cm, a miejsce w tylnej wnęce jest niecałe 18 cm. dorabialiście gdzieś mniejszą? wyginaliście oryginalną?
Ja wyginałem - są różne koncepcje wygięcia - w środku, od dołu, od góry, od góry i dołu - koncepcji jest co niemiara
W czerwcu powinny wejść tablice w małym rozmiarze to trzeba będzie przerejestrować i po problemie - teraz trzeba isę męczyć z tym widokiem
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
tomasz01 pisze:trzeba będzie przerejestrować
Eeee, wystarczy zamówić odpowiednią blachę w urzędzie i zwrócić starą, nie trzeba zmieniać numerów. Procedura będzie taka sama jak w przypadku kiedy zgubisz/zniszczysz jedną z tablic.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ale zaraz - to jak będzie wyglądać tablica z przodu? 4 znaki na półmetrowej blasze? Czy cały komplet małych? Bo ja zatrzymałem się na etapie kiedy było mówione, że numer zostanie bez zmian tylko czcionka będzie mniejsza?
U mnie jest zgięta w połowie i mi się to nawet podoba. W moim temacie możesz zobaczyć jak to wygląda
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Niestety nigdzie nie znalazłem potwierdzenia czy obydwie będą takie, ale patrząc na fakt iż będzie kompletnie nowa numeracja to podejrzewam że będą dwie nowe - ale to nadal wszystko podejrzenia...
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Hm, no zobaczymy jak to będzie finalnie wyglądać.
Szkoda, że do samochodu "bez przesłanek technicznych" nie będzie można zamówić takiego kompletu. Pięknie by siadła taka mała blaszka na bocznym uchwycie z przodu w NA. Chyba, że brak otworów w zderzaku i ramki to wystarczająca przesłanka Ale co tam, najwyżej zmieni się tylną blendę na US
Szkoda, że do samochodu "bez przesłanek technicznych" nie będzie można zamówić takiego kompletu. Pięknie by siadła taka mała blaszka na bocznym uchwycie z przodu w NA. Chyba, że brak otworów w zderzaku i ramki to wystarczająca przesłanka Ale co tam, najwyżej zmieni się tylną blendę na US