Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

27 sty 2018, 13:17

Bless pisze:no i odstraszają ją lampy

Jeżdżąc w dzień zakładasz (kombinujesz) dzienne i problem wyglądu otwartych lamp pojawia się tylko po zmroku.

Bless pisze:czy NA jest tak samo awaryjne jak i NB?

NA jest starsze ale jeżeli kupisz nie zarażony rdzą egzemplarz to nie widzę specjalnych różnic w awaryjności.

mutra pisze:Osobiście nie zdecydowałbym sie ani na jedno ani na drugie w charakterze samochodu na co dzień.

Podobnie uważam, to powinno być 2 lub nawet 3 autko w domu a nie podstawowe i jedyne.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 sty 2018, 13:26

Każde Mx5 niezaleznie od generacji jest studnia bez dna - mody to niekończąca się opowieść i dziury w kieszeniach [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Każdy musi zdecydować czy kupuje auto dla siebie czy sąsiada, rodziców, dziewczyny itd. W przypadku drugim lepszym wyborem będzie Golf lub Octavia [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

27 sty 2018, 18:37

Dzięki panowie, ale jednego Golfa już mamy ;) Więc nie będzie to Daily Car, a raczej coś, czym będzie można wyjechać gdzieś na weekend przy ładniej pogodzie. Za wszelakie mody brałbym się nieco później by na początku zapoznać się z samochodem. Niestety słyszałem, że jeżeli ktoś już zacznie modzić samochód to jego apetyt na kolejne dodatki będzie tylko narastał, a nie ma sensu tego robić przed poznaniem samochodu. Dzięki wielkie za opinie.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2018, 18:50

MX-5 awaryjne? To jedno z mniej awaryjnych aut jakie znam. A że przyjaźni się z rudą to taki jej urok. Japończyk. Poza tym jak się dba tak się ma.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 sty 2018, 15:18

Poci mi się w tym miejscu na pokrywie. Uszczelniałem silikonem ale dalej się poci. Jakiś pomysł jak to uszczelnić? Obrazek

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

29 sty 2018, 0:03

witajcie , potrzebuję podpowiedzi

silnik 1.8 z nb fl wlatuje za 1.6 do na fl

sprzęgło mam kompletne i sprawne przy 1.6
przy 1.8 tylko docisk

co lepsze :
1- kupić nowe oem do 1.8
2- obić kevlarem i zostawi od 1.6
3- kupić używke do 1.8 i obić

:facepalm: najchętniej wybrałbym 1/2

zamach i tak do p. Otoczaka wędruje , pytanie który i kiedy :roll:
tel:668-827-402
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

29 sty 2018, 6:56

Krzdry pisze:witajcie , potrzebuję podpowiedzi
silnik 1.8 z nb fl wlatuje za 1.6 do na fl
sprzęgło mam kompletne i sprawne przy 1.6
przy 1.8 tylko docisk
co lepsze :
1- kupić nowe oem do 1.8
2- obić kevlarem i zostawi od 1.6
3- kupić używke do 1.8 i obić
:facepalm: najchętniej wybrałbym 1/2
zamach i tak do p. Otoczaka wędruje , pytanie który i kiedy :roll:


Zakup kompletu nowego sprzęgła +/- 600zł

Docisk 1.8 masz
Dokupienie starej tarczy 1.8 +/- 50zł lub w cenie 60gr/kg
Obicie kevlarem +/- 200zł
Zakup zamachu 1.8 (jeśli nie masz) +/- 100/150zł

Robota Otoczaka +/- 200/250zł

Wniosek - rób 1.8 na używce... jest to ekonomicznie uzasadnione ;-)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

29 sty 2018, 9:22

Wymiana zamachu, to będzie jakaś skomplikowana sprawa? Tak myślę sobie zakupić używany, dać do Otoczaka i w wolnej chwili wrzucić. Z czego czytam, to efekty są całkiem fajne i zadowoalające. Coś tam warto kombinować więcej jak już zrzucę skrzynię? No i podstawowa sprawa, to czy wyjmę skrzynię na kobyłkach, czy musze kopać dół w ogródku? Ile waży mniej więcej skrzynia, żebym sobie jej radośnie na łeb nie spuścił zanim zdążę się nawet zdziwić?
The answer is always Miata.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2018, 9:29

Wyjmiesz ją, ale potrzebujesz dość wysokich kobyłek - takich unoszących auto na około 50cm. Pamiętaj, że "standardowa" żaba podnosi na ok. 35cm. Jak się pokombinuje to się da i niższą (coś trzeba pod nią położyć po prostu). Jak ją upuścisz to polecam na jakiś dywan, wtedy przez któreś przednie nadkole łatwo sobie ją wysuniesz poza auto. :)
Skomplikowana wg mnie nie, ale irytująca, osobiście zawsze dostaję nerwicy jak mam trafić wałkiem sprzęgłowym w spline'a tarczy sprzęgła. :p
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

29 sty 2018, 10:19

rrutek pisze:Wyjmiesz ją, ale potrzebujesz dość wysokich kobyłek - takich unoszących auto na około 50cm. Pamiętaj, że "standardowa" żaba podnosi na ok. 35cm. Jak się pokombinuje to się da i niższą (coś trzeba pod nią położyć po prostu). Jak ją upuścisz to polecam na jakiś dywan, wtedy przez któreś przednie nadkole łatwo sobie ją wysuniesz poza auto. :)
Skomplikowana wg mnie nie, ale irytująca, osobiście zawsze dostaję nerwicy jak mam trafić wałkiem sprzęgłowym w spline'a tarczy sprzęgła. :p

Hmm... Czyli akcja, że sobie podnoszę furę, podkładam pod koła jakieś tam cegły, najazdy i tak aż pójdzie 50 cm w górę i będzie cacy? W sumie dobry pomysł. Zapomniałem, że to nie jest FWD i mogę sobie zostawić spokojnie zakręcone koła.

Ja wiem, że nie jest to wymiana filtra powietrza. Sprzęgła w FWD wymieniałem, więc znam temat, ale koła zamachowego nie zrzucałem.
The answer is always Miata.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2018, 10:25

Tak, powinno dać radę, tylko musisz sobie to dobrze wymierzyć, bo u mnie jeden ząbek na kobylce to była różnica na zasadzie "skrzynia przejdzie na boku pod podłużnicami lub nie". Weź tylko pod uwagę, że tył albo musi być przez jakiś czas powietrzu lub auto musi mieć trochę ruchu przód-tył, bo inaczej nie odkręcisz wału od dyfra.
Jak wymieniałeś sprzęgło to koło zamachowe to tylko kilka śrub dalej, w takiej sytuacji nie bałbym się tego. Możesz jeszcze się dobrze przygotować na odkręcanie downpipe'a, bo bez dobrego zestawu przedłużek i przegubów może być trudno jak nie był dawno ruszany.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

29 sty 2018, 10:36

hmm... Zawsze można najpierw wyciągnąć wał, a potem dopiero dźwigać całość i zrzucać skrzynię, nie?

Otoczak ma swoje koła zamachowe, czy trzeba mu wysłać swoje?
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2018, 11:52

Drodzy użytkownicy, czy ktoś zna w Warszawie zakład który porządnie regeneruje zaciski? Tak aby oddać auto i nie martwić się, że coś zostanie pominięte. Tylne zaciski jakby mi ciężej pracują i przydałoby się przeczyszczenie całego układu.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

29 sty 2018, 11:53

Jak się będzie chciało Ślubie to On :P
A jak nie to np. Walenda Motorsport.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

29 sty 2018, 21:51

Temat wredny i niektóry znany- w NB sworzeń przód góra- sworzeń z RTS tam pasuje dobrze?
http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wahacza-rts-9308031,0-430-9308031-0.html
Taki o brać, żeby nie trzeba było kombinować z długością w Moog'u?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2018, 23:17

rachey pisze:Temat wredny i niektóry znany- w NB sworzeń przód góra- sworzeń z RTS tam pasuje dobrze?
http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wahacza-rts-9308031,0-430-9308031-0.html
Taki o brać, żeby nie trzeba było kombinować z długością w Moog'u?

Dostałem info od iparts, ze ta cześć jest niedostępna. 17.01 zamówiłem sworznie z rockauto i dziś przyszły, za 2 + wysyłka zapłaciłem ok 120 pln.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

30 sty 2018, 7:08

rachey pisze:Temat wredny i niektóry znany- w NB sworzeń przód góra- sworzeń z RTS tam pasuje dobrze?
http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wahacza-rts-9308031,0-430-9308031-0.html
Taki o brać, żeby nie trzeba było kombinować z długością w Moog'u?


od mazdy 6 sporo osób montuje, ja też montowałem niedawno i pasują
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

30 sty 2018, 9:21

jerzj pisze:
rachey pisze:Temat wredny i niektóry znany- w NB sworzeń przód góra- sworzeń z RTS tam pasuje dobrze?
http://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wahacza-rts-9308031,0-430-9308031-0.html
Taki o brać, żeby nie trzeba było kombinować z długością w Moog'u?

Dostałem info od iparts, ze ta cześć jest niedostępna. 17.01 zamówiłem sworznie z rockauto i dziś przyszły, za 2 + wysyłka zapłaciłem ok 120 pln.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

aparts ma RTS-y za... 34zł brutto sztuka, dostępne - wolałem z iparts rzucić, bo znając to forum to by zniknęły zanim bym zdążył zamówić :lol:
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 sty 2018, 12:20

Jaką masę ma gołe nadwozie od NA?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2018, 12:28

RS pisze:Jaką masę ma gołe nadwozie od NA?

jeżeli mówisz o samej budzie, bez zawieszenia to internety mówią że poniżej 600 funtów czyli mniej niz 300 kg

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=266858
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

30 sty 2018, 12:53

Ktoś wie, czy dywanik kierowcy w NA europejskiej różni się od amerykańskiej? Chodzi mi o wycięcie pod pedał gazu (?), które zaznaczyłem na zdjęciu. U mnie pedał gazu nie jest zamocowany do podłogi, ale nie mogę znaleźć takich dywaników bez tego wycięcia.
Załączniki
Zrzut ekranu 2018-01-30 o 12.49.30.png
Zrzut ekranu 2018-01-30 o 12.49.30.png (304.33 KiB) Przejrzano 1656 razy
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Piechur
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2016, 9:00
Model: NB
Lokalizacja: Głuchów/ ESK

30 sty 2018, 15:04

Gdzie w NB znajduje się przerywacz kierunkowskazów?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 14:58 przez Piechur, łącznie zmieniany 1 raz.
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

30 sty 2018, 15:18

Czy jest szansa kupić gdzieś błotniki do NA bez dziur na kierunkowskazy?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2018, 18:42

Dewuer pisze:Ktoś wie, czy dywanik kierowcy w NA europejskiej różni się od amerykańskiej? Chodzi mi o wycięcie pod pedał gazu (?), które zaznaczyłem na zdjęciu. U mnie pedał gazu nie jest zamocowany do podłogi, ale nie mogę znaleźć takich dywaników bez tego wycięcia.


nie wiem jakie były w usa
http://kmparts.pl/75.Dywaniki-Luxury-Czarne
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

31 sty 2018, 12:02

SponeR pisze:
Dewuer pisze:Ktoś wie, czy dywanik kierowcy w NA europejskiej różni się od amerykańskiej? Chodzi mi o wycięcie pod pedał gazu (?), które zaznaczyłem na zdjęciu. U mnie pedał gazu nie jest zamocowany do podłogi, ale nie mogę znaleźć takich dywaników bez tego wycięcia.


nie wiem jakie były w usa
http://kmparts.pl/75.Dywaniki-Luxury-Czarne



Właśnie takich szukam - wzór się zgadza, cena niekoniecznie.
Nie rozumiem dlaczego wszystkie "allegrowe" dywaniki do NA mają właśnie to wycięcie w prawej strony.
Gdyby ktoś miał namiar na takie jak wyżej za max stówkę to będę wdzięczny.
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 sty 2018, 16:49

Panowie , czy ma ktoś wiedzę czy przepływka od NB 1,8 będzie pasowała do NBFL 1,6?
Początek symbolu taki sam ale końcówka inna ...
Dzięki za podpowiedź
Pozdro
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

31 sty 2018, 19:59

Dewuer pisze:Właśnie takich szukam - wzór się zgadza, cena niekoniecznie.
Nie rozumiem dlaczego wszystkie "allegrowe" dywaniki do NA mają właśnie to wycięcie w prawej strony.
Gdyby ktoś miał namiar na takie jak wyżej za max stówkę to będę wdzięczny.

bo cwaniaczki robią NA/NB/NBFL 3 w 1 :P|
a w nb chyba potrzebne to wycięcie
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

02 lut 2018, 17:33

Cześć :D
Postanowiłem sobie ulepić nowy wydech i bardzo niepokoi mnie dźwięk występujący przy 3K rpm oraz 4k rpm dźwięk czysto metaliczny, rezonowanie jakiejś blaszki? (dzieje się tak przy wchodzeniu jak i schodzeniu z obrotów) :evil: :evil: Takie objawy posiadałem także na starym wydechu więc wina nie może leżeć po stronie nowego wydechu.
Skupiłem się więc na kolektorze, blacha osłaniająca kolektor od góry przy silniku odrazu odpada bo to już zbadałem.
Znalazłem bardzo dziwną blaszkę/osłonę? przy wysokości skrzyni biegów. Obejma jest przykręcona właśnie przy skrzyni.
Blacha jest przegnita i zostało "kilka placków". Czy to właśnie to może tak rezonować? Ktoś miał podobną przypadłość?
Wyciąć reszte tej blachy? Dodam że ciężko tam ręką dojść a co dopiero ze szlifierą, ktoś ma jakiś patent na to?
Myślę, że bez tej blaszki nic się nie zmieni w funkcjonalności, ale zdecydowanie poprawi dźwięk.
Niech sie wypowie ktoś w temacie :)



Gwiazdką zaznaczyłem śrubę od regulacji tej obejmy, główka śruby obrobiła się z samego patrzenia na nią więc o odkręceniu nie ma mowy.
Strzałkami zaznaczyłem te blaszki.

Obrazek

Obrazek
kuba137
Posty: 22
Rejestracja: 27 lip 2016, 21:20
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Janki

03 lut 2018, 12:44

Cześć,
poszukuję informacji, czy końcowy tłumik Cobalt jest przelotowy czy komorowy?
kreska
Posty: 1
Rejestracja: 03 lut 2018, 17:30
Model: NC FL

03 lut 2018, 17:34

Czesc, czy do bagaznika NC/2011 wejdzie dojazdowka? Jezdzenie z zestawem naprawczym nie powoduje iz moge spokojnie sie bawic autem. Czy ktos z Was probowal gdzies wcisnac dojazdowke? Jaki rozmiar?
Przymierzalem zwykle kolo i oczywiscie nie ma opcji ale zastanawiam sie czy dojazd sie zmiesci - niestety nie mam pod reka nikogo kto mialby przyblizony rozmiar chociazby do przetestowania...
ODPOWIEDZ