Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2017, 8:57

To jest obudowa termostatu i termostat. Odkręć i zobacz sobie co się dzieje. Pewnie nierówno silikonu jest nałożone.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

01 lis 2017, 10:22

Cieknie w miejscu gdzie wchodzi w osłonę rozrządu nie z samej tej obudowy termostatu także nie wiem czy jest sens to rozbierać :/
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 lis 2017, 16:57

Przerabiał ktoś temat cieknącego zbiornika paliwa w NA?
1) Czy zbiorniki z NA są plug&play do każdej wersji? Widzę wg numerów dwa - dla NA 1.6 115KM i dla reszty wersji. Tylko dla 1.8 widzę jakiś zamiennik.
2) Czy kojarzy ktoś, gdzie da radę go dostać w ogóle? Widzę jeden w Intercarsie, nic więcej znaleźć nie mogę :/
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

02 lis 2017, 7:44

luki_92_92 pisze:Cieknie w miejscu gdzie wchodzi w osłonę rozrządu nie z samej tej obudowy termostatu także nie wiem czy jest sens to rozbierać :/

Pewnie cieknie na połączeniu przy głowicy.
Tam jest oring.
Trzeba kółka zdjąć.
Blaszkę zdjąć ...itd
Oring za 2 zł max do wymiany, ale rozrząd trzeba ruszyć.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

04 lis 2017, 11:52

Przy zmianie zaciskow z mid brejk na big brejk i zostawieniu starych zwrotnic na tyle tarcza blokuje sie o oslone. Jak to przerabiacie? Trzeba odciac rank ok 1.5cm ? Bo odginanie wiele nie daje
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

04 lis 2017, 12:07

rozcinasz co np.7cm i wyginasz na prosto
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

04 lis 2017, 17:24

Pytanko:

W mojej NA brzęczy/prycha uszczelka przy wydechu w okolicach katalizatora, spotkał się ktoś z takim problemem?

Wystarczy kupić nową uszczelkę + nakrętki, czy trzeba bardziej kombinować, żeby się to nie powtórzyło?

Pozdrawiam

Adrian
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 lis 2017, 17:35

Rozkręcić. Obejrzeć. Skręcić na nowej uszczelce.
Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

06 lis 2017, 20:03

Cześć i czołem :D
Szybkie pytanko, jestem w trakcie przejścia na mid-breaki w mojej NA, wersja przedliftowa czyli bez absu.
Z tego co pamiętam to na nakrętce pisze DOT3, jaki płyn polecacie? Czy DOT4 mogę lać bez stresu czy ma to większe znaczenie?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 lis 2017, 21:54

lej dot4
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

07 lis 2017, 8:35

DOT3, DOT4 oraz DOT 5.1 mozna ze soba mieszac, im wyzsza cyfra tym nowsza wersja. 5.0 nie mozna brac/mieszac bo jest z silikonem.

Jesli chodzi o punkt wrzenia to DOT5.1 jest najlepszy, do zwyklego dupowozu mozna spokojnie lac DOT4.
Awatar użytkownika
bodzio10537
Posty: 38
Rejestracja: 14 mar 2014, 8:50
Model: NB

07 lis 2017, 11:13

Cześć wszystkim, mam pytanie jak się po polsku nazywa ten gumowy przewód wychodzący z pokrywy zaworów?
https://ilmotorsport.de/shop/article_de ... d0252088c7

Z góry dzięki za pomoc.

ewentualnie gdzie można tego szukać?
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2017, 12:13

Przewód odmy, napisz do carspeedu
Awatar użytkownika
bodzio10537
Posty: 38
Rejestracja: 14 mar 2014, 8:50
Model: NB

07 lis 2017, 13:24

Dzięki, tak właśnie myślałem, ale google nic mi nie wyrzuca jak wpisuje przewód odmy mx5 nb.
Carspeed będzie dobrym pomysłem.
Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

07 lis 2017, 15:45

Dzięki wielkie :D
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

08 lis 2017, 12:21

Witam, mam nbfl 2004r i sie zastanawiam jak sprawdzić czy podjedzie pilot do centralnego?, bo mam tylko otwieranie z klucza, centralny jest. Chetnie kupie takiego pilota, a niechcem kupowac jakiś zakiennikow
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

08 lis 2017, 13:27

Hej :roll: gdzie jest czujnik który załącza światła wsteczne? Ponieważ u mnie te światła nie działają. Jest on pod autem? Czekam jeszcze na miernik żeby szukać gdzie sie prąd gubi
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

08 lis 2017, 20:33

na skrzyni, od boku prawego
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 lis 2017, 8:16

Najpierw sobie sprawdź żarówki.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2017, 15:15

cześć :)
chciałbym trochę obniżyć swoją MX5NB a w przyszłości może i utwardzić, obecnie mam fabryczne sprężyny i amory - czy na początek wystarczy, że kupię sprężyny -30mm i nie będzie problemu z amortyzatorami, które dokupię w następnym rzucie? Może wymienić same sprężyny?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

09 lis 2017, 16:09

Wymienić zawsze możesz, ale szybko zabijesz fabryczne amortyzatory
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lis 2017, 11:06

Na dniach będę do mego NCFL wstawiał kubeł.
Podpowie ktoś gdzie i jaki rezystor wpiąć w kostkę aby oszukać czujnik od zajętości fotela?
Bo chyba tyle wystarczy aby wszystko działało jak powinno?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

11 lis 2017, 5:50

jakie najwieksze opony weszły wam do NA
felga 15x7 - chcę upchnąć zimówkę 195 chyba na 65
wejdzie ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

11 lis 2017, 21:46

Szybkie pytanie : jaki jest rozstaw śrub mocujących lusterko w NA?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

12 lis 2017, 2:53

TerminatorPi pisze:
Cube pisze:
TerminatorPi pisze:Głupie pytanie, bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie miałem - logicznie wydaje mi się, że to to, ale prośba o potwierdzenie. Jeśli po wymianie opon na zimówki bije mi powyżej ok. 100km/h (a przy wyprzedzaniu na ekspresówce, jak podciągnąłem lekko powyżej dozwolonej :roll: zaczęło tłuc jak głupie), to złe wyważenie i wrócić do warsztata i ochrzanić?


Jeśli nic innego oprócz opon/kół nie zmieniałeś to jak najbardziej. Są dwie opcje - albo źle wyważone albo źle dokręcone. Sprawdź nakrętki i jak będzie ok to wracaj do wulkanizatora.

Poszedłem po pracy na parking i zorientowałem się, że w ND nie ma kluczy w zestawie. Bo wymiany koła nie przewiduje się (nie ma opcji koła zapasowego, nawet dojazdówki; jest tylko zestaw naprawczy). Tak więc podjechałem do wulkanizatora (na szczęście mam kilkaset metrów od pracy. Zarzekali się, że niemożliwe, żeby było źle dokręcone, wzięli auto na poprawkę wyważenia. I w drodze powrotnej było już dużo lepiej.
Tylko bezpośrednio po wymianie też było lepiej. Zobaczymy czy przy następnym kursie z powrotem do Warszawy będą jakieś niepokojące objawy.


Osobiscie mialem taka sytuacje, ze po wymianie opon na wielosezonowe, zaczalem odczuwac lekkie "bicie", przy wiekszych predkosciach. Kola zostaly ponownie wywazone, ale objaw nie ustapil. Okazalo sie ze jedna z tarcz hamulcowych byl zwichrowana i minimalnie ocierala o klocek. Ciekawe, ze przy poprzednich oponach (o innej wadze i troszke innej wysokosci 205/45r17 vs nowe 205/50r17) tego efektu nie bylo. Przetoczenie tarcz hamulcowych osi gdzie wystepowal problem rozwiazalo kwestie.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

15 lis 2017, 14:21

Chicago7 pisze:Witam, mam nbfl 2004r i sie zastanawiam jak sprawdzić czy podjedzie pilot do centralnego?, bo mam tylko otwieranie z klucza, centralny jest. Chetnie kupie takiego pilota, a niechcem kupowac jakiś zakiennikow


Musisz sprawdzić czy masz odbiornik- umieszczony jest za schowkiem- na upartego zobaczysz nawet bez ściagania schowka
Awatar użytkownika
Katsuobushi
Posty: 58
Rejestracja: 11 paź 2016, 13:13
Model: NB
Lokalizacja: okolice Karpacza

15 lis 2017, 20:23

Cześć,
NBFL 1.8 silnik chodził dość nierówno i sypał błędami zmiennej fazy. Jedno koło wydawało się być źle założone na wałek, a to kółko na wałku od zmiennej fazy (VVT acurator) wyglądało jakby ktoś przy nim majstrował. Po rozłożeniu widać, że ktokolwiek to wcześniej rozkładał nie był zbyt delikatny, a jedna z dziurek w elemencie na zdjęciu, ma owalny kształt zamiast okrągłego. Czy konieczna jest wymiana tego elementu? Czy próbować to złożyć, mimo złego kształtu i możliwości poruszenia tym o kilka milimetrów ręką.
Załączniki
23618841_1544968635587181_1060851459_n.jpg
Jedna z tych dziurek ma owalny kształt
23618841_1544968635587181_1060851459_n.jpg (50.57 KiB) Przejrzano 2122 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 lis 2017, 10:32

Katsuobushi pisze:NBFL 1.8 silnik chodził dość nierówno i sypał błędami zmiennej fazy. Jedno koło wydawało się być źle założone na wałek, a to kółko na wałku od zmiennej fazy (VVT acurator) wyglądało jakby ktoś przy nim majstrował. Po rozłożeniu widać, że ktokolwiek to wcześniej rozkładał nie był zbyt delikatny, a jedna z dziurek w elemencie na zdjęciu, ma owalny kształt zamiast okrągłego. Czy konieczna jest wymiana tego elementu? Czy próbować to złożyć, mimo złego kształtu i możliwości poruszenia tym o kilka milimetrów ręką.

chyba sam sobie odpowiedziales - oczekujesz ze w magiczny sposob zacznie to dobrze dzialac? NIby jak? Zrob to raz a dobrze, nie ma co ryzykowac kolejnej rozbiorki, swojego czasu, nerwow itd.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 lis 2017, 10:46

tytusr pisze:Osobiscie mialem taka sytuacje, ze po wymianie opon na wielosezonowe, zaczalem odczuwac lekkie "bicie", przy wiekszych predkosciach. Kola zostaly ponownie wywazone, ale objaw nie ustapil. Okazalo sie ze jedna z tarcz hamulcowych byl zwichrowana i minimalnie ocierala o klocek. Ciekawe, ze przy poprzednich oponach (o innej wadze i troszke innej wysokosci 205/45r17 vs nowe 205/50r17) tego efektu nie bylo. Przetoczenie tarcz hamulcowych osi gdzie wystepowal problem rozwiazalo kwestie.

No nie... Dyzia ma dopiero niecałe 6 tysięcy nalotu. Raczej nie spodziewałbym się zwichrowanych tarcz :-)
(zresztą po ponownym wyważeniu jest dużo lepiej - przy 130-140 zaczyna odrobinę bić, ale nie aż tak)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 lis 2017, 21:45

Tarcze można zniszczyć w 15 minut, przebieg nie ma znaczenia.
ODPOWIEDZ