Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 paź 2017, 14:41

Podejrzanym może być wysprzęglik - sprawdź czy nie jest mokry i czy nie ubywa płynu ze zbiorniczka.
marek.gt
Posty: 2
Rejestracja: 20 paź 2016, 22:26
Model: NB FL
Wersja: ?
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2017, 20:57

Gdzie mogę znaleźć nakrętkę piasty o szerokości 29mm ?
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

06 paź 2017, 16:12

Pytanko czy taka rozpórka z nb podejdzie do nb fl?

FB_IMG_1507302537158.jpg
FB_IMG_1507302537158.jpg (79.52 KiB) Przejrzano 2423 razy
Awatar użytkownika
sir.michor
Posty: 289
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:05
Model: NA
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

06 paź 2017, 22:25

Pytanie do tych którzy posiadają wydech Cobalta w NA (NA i NB chyba będzie ten sam). Czy ktoś się orientuje ile cali ma końcówka? Jak dla mnie cobalt ma za krótką końcówkę i chciałbym sobie to przespawać, jestem na etapie zakupu redukcji na 3". Z ilu na ile (np. 2,5-3") powinienem kupić redukcję?
Dodam, że wydechu jeszcze nie mam u siebie i nie mam jak sprawdzić stąd te pytanie tutaj :D
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

06 paź 2017, 22:36

Mam.
W obydwu w NA obcinałem końcówkę w Cobalcie bo była za gruba ;)

Wystarczy wejść na stronę MOSS i przeczytać, że wydech ma 60mm a końcówka 4" ;)
m0sciu
Posty: 6
Rejestracja: 16 sie 2016, 11:47
Model: NC FL
Wersja: PRHT

07 paź 2017, 11:36

Samochód (NC 2.0 2010 r.) przekroczył 80 000 km przebiegu i chciałem wymienić:

- olej silnikowy,
- olej w ręcznej skrzyni biegów,
- olej w dyferencjale,

- filtr oleju,
- filtr powietrza.

Jakiej ceny za samą robociznę mogę się spodziewać?
Awatar użytkownika
KarolFnatic
Posty: 52
Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
Model: NA
Wersja: 1.6 93r.
Lokalizacja: Wrocław

07 paź 2017, 12:36

Czy Cobalt ma 4 cale to chyba przesada. 4 cale to bardzo dużo i tyle to mają Skyliny albo jakies Evo. Cobalt ma chyba 2.5 wewnętrzny i 2.75 tą obudowe.


Mam pytanie. Padło mi sprzęgło i jestem zainteresowany kupnem tego
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0677.html

Bardzo zastanawia mnie cena bo to tylko 383 zł za performance stage 1 do 170Nt. Moja mazda to stock z wydechem cobalta i układem dolotowym z raszyna więc na bank 170Nt nie przekroczy. Wszystkie tematy na forum, a propo stage 1 exedy podają ceny 500+ za używane zestawy. Co uważacie? Spokojnie nie zależy mi ja ACT heavy clutch bo nie mam zamiaru modować grubo silnika. Zwykłe Organic wystarczy i do tego jakiś lekki zamach. Co polecacie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 paź 2017, 13:23

KarolFnatic pisze:Czy Cobalt ma 4 cale to chyba przesada. 4 cale to bardzo dużo i tyle to mają Skyliny albo jakies Evo. Cobalt ma chyba 2.5 wewnętrzny i 2.75 tą obudowe.


Mam pytanie. Padło mi sprzęgło i jestem zainteresowany kupnem tego
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0677.html

Bardzo zastanawia mnie cena bo to tylko 383 zł za performance stage 1 do 170Nt. Moja mazda to stock z wydechem cobalta i układem dolotowym z raszyna więc na bank 170Nt nie przekroczy. Wszystkie tematy na forum, a propo stage 1 exedy podają ceny 500+ za używane zestawy. Co uważacie? Spokojnie nie zależy mi ja ACT heavy clutch bo nie mam zamiaru modować grubo silnika. Zwykłe Organic wystarczy i do tego jakiś lekki zamach. Co polecacie?

cena taka bo to nie Exedy. Generalnie opinia jest taka, że najlepszy stosunek ceny do efektów daje regeneracja sprzęgła u Wróbla. Przy okazji możesz oddać zamach do odelżenia (o ile Ci zależy na lekkim kole)
Awatar użytkownika
KarolFnatic
Posty: 52
Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
Model: NA
Wersja: 1.6 93r.
Lokalizacja: Wrocław

07 paź 2017, 13:38

mutra pisze:
KarolFnatic pisze:Czy Cobalt ma 4 cale to chyba przesada. 4 cale to bardzo dużo i tyle to mają Skyliny albo jakies Evo. Cobalt ma chyba 2.5 wewnętrzny i 2.75 tą obudowe.


Mam pytanie. Padło mi sprzęgło i jestem zainteresowany kupnem tego
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0677.html

Bardzo zastanawia mnie cena bo to tylko 383 zł za performance stage 1 do 170Nt. Moja mazda to stock z wydechem cobalta i układem dolotowym z raszyna więc na bank 170Nt nie przekroczy. Wszystkie tematy na forum, a propo stage 1 exedy podają ceny 500+ za używane zestawy. Co uważacie? Spokojnie nie zależy mi ja ACT heavy clutch bo nie mam zamiaru modować grubo silnika. Zwykłe Organic wystarczy i do tego jakiś lekki zamach. Co polecacie?

cena taka bo to nie Exedy. Generalnie opinia jest taka, że najlepszy stosunek ceny do efektów daje regeneracja sprzęgła u Wróbla. Przy okazji możesz oddać zamach do odelżenia (o ile Ci zależy na lekkim kole)


Racja w sumie teraz zobaczyłem ze to jest F1 Racing firma. Czy odelżenie koła fabrycznego nie wiążę sie z ryzykiem uszkodzenia koła lub zmniejszenia jego wytrzymałości? Poczekam jeszcze na opinie innych czy jednak warto wziąc tego F1 czy szukać czegoś innego. Tylko w rozsądnych pieniądzach ( set za 500$ i tym podobne odpadają)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 paź 2017, 15:29

KarolFnatic pisze:
mutra pisze:
KarolFnatic pisze:Czy Cobalt ma 4 cale to chyba przesada. 4 cale to bardzo dużo i tyle to mają Skyliny albo jakies Evo. Cobalt ma chyba 2.5 wewnętrzny i 2.75 tą obudowe.


Mam pytanie. Padło mi sprzęgło i jestem zainteresowany kupnem tego
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -0677.html

Bardzo zastanawia mnie cena bo to tylko 383 zł za performance stage 1 do 170Nt. Moja mazda to stock z wydechem cobalta i układem dolotowym z raszyna więc na bank 170Nt nie przekroczy. Wszystkie tematy na forum, a propo stage 1 exedy podają ceny 500+ za używane zestawy. Co uważacie? Spokojnie nie zależy mi ja ACT heavy clutch bo nie mam zamiaru modować grubo silnika. Zwykłe Organic wystarczy i do tego jakiś lekki zamach. Co polecacie?

cena taka bo to nie Exedy. Generalnie opinia jest taka, że najlepszy stosunek ceny do efektów daje regeneracja sprzęgła u Wróbla. Przy okazji możesz oddać zamach do odelżenia (o ile Ci zależy na lekkim kole)


Racja w sumie teraz zobaczyłem ze to jest F1 Racing firma. Czy odelżenie koła fabrycznego nie wiążę sie z ryzykiem uszkodzenia koła lub zmniejszenia jego wytrzymałości? Poczekam jeszcze na opinie innych czy jednak warto wziąc tego F1 czy szukać czegoś innego. Tylko w rozsądnych pieniądzach ( set za 500$ i tym podobne odpadają)


wszystko zależy ile masy zdejmiesz. Te przypadki które ja znam maja zdjęte 30-40% i nikt żadnych problemów nie doświadczył. Pytanie jest czy charakterystyka auta z lekkim zamachem to jest to czego szukasz.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

07 paź 2017, 19:10

Racja w sumie teraz zobaczyłem ze to jest F1 Racing firma. Czy odelżenie koła fabrycznego nie wiążę sie z ryzykiem uszkodzenia koła lub zmniejszenia jego wytrzymałości? Poczekam jeszcze na opinie innych czy jednak warto wziąc tego F1 czy szukać czegoś innego. Tylko w rozsądnych pieniądzach ( set za 500$ i tym podobne odpadają)[/quote]

mam zdjęte 10% z koła od 5 lat i nic się nie dzieje
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 paź 2017, 20:55

SponeR pisze:Racja w sumie teraz zobaczyłem ze to jest F1 Racing firma. Czy odelżenie koła fabrycznego nie wiążę sie z ryzykiem uszkodzenia koła lub zmniejszenia jego wytrzymałości? Poczekam jeszcze na opinie innych czy jednak warto wziąc tego F1 czy szukać czegoś innego. Tylko w rozsądnych pieniądzach ( set za 500$ i tym podobne odpadają)

mam zdjęte 10% z koła od 5 lat i nic się nie dzieje


A jakieś efekty zauważyłeś?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

07 paź 2017, 23:29

szybciej się wkręca odrobine :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

08 paź 2017, 11:33

Panowie czy w NA są jakieś powszechne / typowe przyczyny rozładowania akumulatora?
Byłem na myjni, odstawiłem auto do garażu, po 2 dniach przychodzę i ledwo zakręcił, a następne próby skutkowały już tylko terkotaniem spod maski. Odpaliłem na kable, przejechałem się, zgasiłem auto i spróbowałem po minucie odpalić - bez problemu. Dwa dni później przy próbie odpalenia kontrolki się zaświeciły jednak zero reakcji po przekręceniu na zapłon - cisza. Akumulator ma dwa lata dlatego zdziwiłoby mnie gdyby był martwy. Jakieś sugestie oprócz sprawdzania bezpieczników, mierzenia amperomierzem?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 paź 2017, 11:58

Dewuer pisze:Panowie czy w NA są jakieś powszechne / typowe przyczyny rozładowania akumulatora?
Byłem na myjni, odstawiłem auto do garażu, po 2 dniach przychodzę i ledwo zakręcił, a następne próby skutkowały już tylko terkotaniem spod maski. Odpaliłem na kable, przejechałem się, zgasiłem auto i spróbowałem po minucie odpalić - bez problemu. Dwa dni później przy próbie odpalenia kontrolki się zaświeciły jednak zero reakcji po przekręceniu na zapłon - cisza. Akumulator ma dwa lata dlatego zdziwiłoby mnie gdyby był martwy. Jakieś sugestie oprócz sprawdzania bezpieczników, mierzenia amperomierzem?

posprawdzaj masy czy nie są zaśniedziałe. Masz alarm? U mnie dwuletni akumulator tez zdechł. Jest taka potoczna opinia że zwykłe akumulatory nie sprawdzają sie w mazdzie. Nie wiem ile w tym prawdy (ludzie jeżdzą na takich bez problemów) ale ja u siebie wymieniłem na WestCo i póki co nie mam problemów.
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

08 paź 2017, 15:04

Masy ok, na minusie zauważyłem że "klema" jest luźna, tzn można ją łatwo ściągnąć ręką, ale jak mniemam nie powinno się to przyczynić do rozładowania jeśli cały czas była na swoim miejscu. Możliwe, że przejażdżka po odpaleniu na kablach nie naładowała go wystarczająco i trzeba go podłączyć na dłużej pod prostownik?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
KarolFnatic
Posty: 52
Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
Model: NA
Wersja: 1.6 93r.
Lokalizacja: Wrocław

08 paź 2017, 17:50

Czy ktoś z forumowiczów kto zajmował sie odelżeniem koła oryginalnego i mieszka w okolicy wrocławia wie gdzie można oddać tą część na operacje? :D ktoś kto sie zna i nie skasuje jak za zboże? No i znów powtórzę pytanie. Jakie sprzęgło polecacie dla stockowej mazdy. Może być jakies lekko sportowe byle w granicy do 500zł. Jak nie sportowe to jakie zwykłe kupić?

Znalałzłem mnóstwo opinii o sprzęgłach firmy F1 Racing. Racja, że ceny mają mega konkurencyjne, ale nie tylko w mazdach bo w większosci samochodów gdzie montowano to sprzęgło ludzie dają bardo dużo złych opinii. Ze szybko sie psuje, bardzo głośno chodzi, czasem nawet nie pasuje. ogólnie nie polecają
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 paź 2017, 18:24

Dewuer pisze:Masy ok, na minusie zauważyłem że "klema" jest luźna, tzn można ją łatwo ściągnąć ręką, ale jak mniemam nie powinno się to przyczynić do rozładowania jeśli cały czas była na swoim miejscu. Możliwe, że przejażdżka po odpaleniu na kablach nie naładowała go wystarczająco i trzeba go podłączyć na dłużej pod prostownik?

Podłącz prostownik i zobacz w zalezności od tego jaki masz prostownik po prędkości ładowania możesz z grubsza ocenić stan baterii.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2017, 19:49

KarolFnatic pisze:Czy ktoś z forumowiczów kto zajmował sie odelżeniem koła oryginalnego i mieszka w okolicy wrocławia wie gdzie można oddać tą część na operacje? :D ktoś kto sie zna i nie skasuje jak za zboże? No i znów powtórzę pytanie. Jakie sprzęgło polecacie dla stockowej mazdy. Może być jakies lekko sportowe byle w granicy do 500zł. Jak nie sportowe to jakie zwykłe kupić?

Znalałzłem mnóstwo opinii o sprzęgłach firmy F1 Racing. Racja, że ceny mają mega konkurencyjne, ale nie tylko w mazdach bo w większosci samochodów gdzie montowano to sprzęgło ludzie dają bardo dużo złych opinii. Ze szybko sie psuje, bardzo głośno chodzi, czasem nawet nie pasuje. ogólnie nie polecają

Zamach wyślij do Otoczaka, koszt 200zł + ewentualnie 50 za szlifowanie. A sprzęgło obij kevlarem, koszt ok 150zł (już nie pamiętam), ja robiłem u Śluby. jak nie chcesz czekać to kup używane za 150zł i to obij a drugie sprzedaj albo będziesz miał na zapas, moim zdaniem wybór znacznie lepszy niż tanie sprzęgło do 500zł. Ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2017, 6:26

henorek jak już 'regenerować' stare sprzęgło to razem ze sprawdzeniem docisku i pod warunkiem, że słoneczko docisku nie jest już zbyt mocno wytarte przez łożysko. Osobiście też uważam, że najlepiej okładziny z nitką kewlarową nabijać na nową tarczę, bo sprężynki w tarczy też podlegają zużyciu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3765
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

09 paź 2017, 6:50

Dewuer pisze:na minusie zauważyłem że "klema" jest luźna, tzn można ją łatwo ściągnąć ręką, ale jak mniemam nie powinno się to przyczynić do rozładowania jeśli cały czas była na swoim miejscu.

do rozładowania może nie ale do trudności w odpalaniu jak najbardziej mogło to się przyczynić.
Dokręć ją i wtedy sprawdź.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

11 paź 2017, 12:53

Wyciorki do czyszczenia odpływów z dachu. Jest takie cudo? Jakiś mądry patent? Ja czyszczę gumową rureczką żeby był przelot, ale żeby ładnie wyczyścić i nie porysować w środku, to jak?
The answer is always Miata.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 paź 2017, 14:08

Chezus pisze:Wyciorki do czyszczenia odpływów z dachu. Jest takie cudo? Jakiś mądry patent? Ja czyszczę gumową rureczką żeby był przelot, ale żeby ładnie wyczyścić i nie porysować w środku, to jak?

przedmiot którego szukasz nazywa się "wycior do instrumentów dętych" :mrgreen:
może byc taki jak ten https://archiwum.allegro.pl/oferta/wyci ... 80964.html
ale lepiej szukaj takiego który ma metalową sprężynkę a nie linkę:
http://www.ebay.co.uk/itm/Trumpet-Clean ... SwPe1UHJFm ja mam taki :mrgreen: działa bardzo ładnie, nawet nim dzisiaj odpływ w lodówce przeczyściłem :mrgreen:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 paź 2017, 17:15

BTW, gdzie w ND(RF) są odpływy? Bo w instrukcji jest tylko o czyszczeniu filtra, którego - przyznam - jeszcze u siebie nie szukałem.

Sent from my SM-T825 using Tapatalk
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

13 paź 2017, 15:17

Czy to prawda, że w NA nie ma komputera, który oblicza kiedy wskazówka jest na pozycji "0" i mogę bez problemu ustawić pionowe starty dla prędkościomierza i obrotomierza na wyłączonym silniku przestawiając wskazówki ręcznie, a "algorytm" przyspieszania zostanie ten sam?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

13 paź 2017, 15:36

Chezus pisze:Wyciorki do czyszczenia odpływów z dachu. Jest takie cudo? Jakiś mądry patent? Ja czyszczę gumową rureczką żeby był przelot, ale żeby ładnie wyczyścić i nie porysować w środku, to jak?


Jeśli chodzi Ci o odpływy z kabiny za pasami bezpieczeństwa to ich nie porysujesz bo są gumowe, ja je całkiem wymontowałem (razem z całym wnętrzem :? po prostu się je wyciąga do gory) i wyczyściłem myjką parową bo mega śmierdziały. Różnicę przed/po z zewnątrz widać na zdjęciu. Oczywiście z rurek wyleciał kilogram błota pomimo tego, że były drożne bo na dole mają zastawki skierowane w dół żeby nie łapać syfu spod auta tyle, że guma ma 27 lat i troszkę stwardniała przez co owe zastawki też nie wypuszczają szlamu płynącego z gory...

Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

13 paź 2017, 15:43

Dewuer pisze:Czy to prawda, że w NA nie ma komputera, który oblicza kiedy wskazówka jest na pozycji "0" i mogę bez problemu ustawić pionowe starty dla prędkościomierza i obrotomierza na wyłączonym silniku przestawiając wskazówki ręcznie, a "algorytm" przyspieszania zostanie ten sam?


Prawda li to. Pozycja 0 może być w dowolnym miejscu.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 paź 2017, 15:46

Dewuer pisze:Czy to prawda, że w NA nie ma komputera, który oblicza kiedy wskazówka jest na pozycji "0" i mogę bez problemu ustawić pionowe starty dla prędkościomierza i obrotomierza na wyłączonym silniku przestawiając wskazówki ręcznie, a "algorytm" przyspieszania zostanie ten sam?


A dokładniej możesz zapoznać się z DIY tutaj:
http://revlimiter.net/mods/gauge_install.php
(sekcja na samym dole: Setting the Needles)
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

13 paź 2017, 18:17

Żeby wymienić pompę wody w NA trzeba zdejmować pasek od rozrządu ?

Ma ktoś może jakieś foty z wymiany ?
Obrazek
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

13 paź 2017, 18:47

Hej,
potrzebuje się dowiedzieć jak wygląda mechanizm naciągu alternatora przy 1.8 NBFL. Dysponuje ktoś jakimiś materiałami?
Zapaliła się dziś kontrolka od ładowania i po inspekcji okazało się, że alternator jest luźny. Zaginęła śruba lub cały mechanizm naciągu. Tak dokładnie to nie wiem czego brakuje i czego mam szukać.

PS. Dziś odkryłem też, że nie ma płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym a cała okolica jest mokra. Czy można łączyć te dwa problemy?

Z góry dzięki
NB, 1/2NBFL, NC
ODPOWIEDZ