Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
andred pisze:Hej, czy ktoś może pamięta namiary kolegi z forum który zajmuje się detailingiem?
Kiedyś czytałem Jego ofertę ale teraz nie mogę znaleźć tego wątku.
Proszę o przypomnienie gdzie szukać.
Pozdrawiam,
andred
Jak coś to do mnie tez możesz walić w tych tematach, nie mniej jednak Mrcnsb to pełna profeska i sporo się dowiedziałem dzięki jego postów
Ten uklad jak najbardziej mi pasuje
Wnętrze:
-odkurzanie
-czyszczenie plastików
-dressing plastików
-czyszczenie skór
-konserwacja skór
Lakier
-mycie
-glinkowanie
-miejscowa ręczna polerka (klamki i takie tam lekkie syfki)
-woskowanie (wraz z przygotowaniem IPA)
Mycie silnika
Mogłem oczymś zapomnieć, najwyżej później edytuje
Zdjęcia z prac sa w moim wątku (baner w podpisie, strona 3 bodajze) oraz w wątku Mrcnsb gdzieś na ostatnich stronach, mogę tez podrzucić więcej, bo to tylko reportaż z pracy nad moją Miatą
Wnętrze:
-odkurzanie
-czyszczenie plastików
-dressing plastików
-czyszczenie skór
-konserwacja skór
Lakier
-mycie
-glinkowanie
-miejscowa ręczna polerka (klamki i takie tam lekkie syfki)
-woskowanie (wraz z przygotowaniem IPA)
Mycie silnika
Mogłem oczymś zapomnieć, najwyżej później edytuje
Zdjęcia z prac sa w moim wątku (baner w podpisie, strona 3 bodajze) oraz w wątku Mrcnsb gdzieś na ostatnich stronach, mogę tez podrzucić więcej, bo to tylko reportaż z pracy nad moją Miatą
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
padły mi spryskiwacze w NB, po nacisnieciu wycieraczki wycierają ale nie spryskuje, nie słychac pompki jak ją wymienic? ew. który bezpiecznik sprawdzic?
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
Lucas Z pisze:padły mi spryskiwacze w NB, po nacisnieciu wycieraczki wycierają ale nie spryskuje, nie słychac pompki jak ją wymienic? ew. który bezpiecznik sprawdzic?
po lewej pod kierownicą bezpiecznik 20A
pompka powinna być zamontowana w zbiorniczku od zewnątrz :]
MIATA nim jak szatan
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dwa Pytania:
1. Jak bardzo mogą się rozciągnąć linki od ręcznego (tylne w NBFL) po montażu?
Wymieniłem obie tylne linki 3-4 miesiące temu, wczoraj chciałem zostawić auto na ręcznym na górce i troszkę nie wyszło
Dzisiaj dociągnąłem linkę przy dźwigni w kabinie i wygląda na to że jest ok.
Czy to jest normalne zachowanie nowej linki czy coś jest nie halo?
2. Zauważyłem że nie działa mi regulacja (elektryczna) jednego lusterka w pionie. W poziomie regulacja działa normalnie. Drugie lusterko działa normalnie.
Od czego zacząć poszukiwanie usterki?
1. Jak bardzo mogą się rozciągnąć linki od ręcznego (tylne w NBFL) po montażu?
Wymieniłem obie tylne linki 3-4 miesiące temu, wczoraj chciałem zostawić auto na ręcznym na górce i troszkę nie wyszło
Dzisiaj dociągnąłem linkę przy dźwigni w kabinie i wygląda na to że jest ok.
Czy to jest normalne zachowanie nowej linki czy coś jest nie halo?
2. Zauważyłem że nie działa mi regulacja (elektryczna) jednego lusterka w pionie. W poziomie regulacja działa normalnie. Drugie lusterko działa normalnie.
Od czego zacząć poszukiwanie usterki?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
1 - U mnie w NA po wymianie wszystkich linek nic się nie rozciągnęło. IMO po prostu zużyłeś trochę klocków a autoregulacja ręcznego w zacisku w przypadku NA i NB praktycznie nie działała jak te auta były jeszcze w miarę nowe. Co jakiś czas warto pokręcić śrubką w zacisku od regulacji ręcznego
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
rrutek pisze:1 - U mnie w NA po wymianie wszystkich linek nic się nie rozciągnęło. IMO po prostu zużyłeś trochę klocków a autoregulacja ręcznego w zacisku w przypadku NA i NB praktycznie nie działała jak te auta były jeszcze w miarę nowe. Co jakiś czas warto pokręcić śrubką w zacisku od regulacji ręcznego
z jednej strony możesz mieć rację bo założyłem w tym samym czasie nowe klocki na starą tarczę, ale z drugiej strony klocek miałem przez cały czas w minimalnym kontakcie z tarczą (podnosze auto i sprawdzam hamulce przed każdym upalaniem , czyli średnio co 2 tygodnie) czyli tak jakby regulacja dobrze działa. Poza tym w obu zaciskach mam nowe tłoczki z nowym mechanizmem samoregulacji.
- niebieskiblekit
- Posty: 389
- Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Szczecin
Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.
niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.
Peknieta sprężyna?
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Znacie czy nie znacie?
https://www.howacarworks.com/video-cour ... e=redditad
Szacun za te wszystkie modele 3d i animowanie tego.
https://www.howacarworks.com/video-cour ... e=redditad
Szacun za te wszystkie modele 3d i animowanie tego.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.
Podnieś auto i sprawdź luzy na łożysku koła, wszelkich sworzniach, drążku kierowniczym, na tulejach wahaczy. Na bank znajdziesz gdzieś wyczuwalny luz. Osobiście miałem tego typu stuki, może nie przy maksymalnym, ale jednak skręcie na postoju + czasem przeskakiwanie przy upalaniu i były to zbyt mocno ustawione negatywy na śrubach dolnych wahaczy - jakimś cudem przy mocniejszym upalaniu potrafiły się poruszyć, zmniejszenie negatywu załatwiło sprawę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.
Zobacz też na przeguby czy masz całe mieszki z tego co wiem też potrafią stukac zwłaszcza przy nad skreceniu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Od jakiegoś czasu (mam wrażenie, że nie od nowości, tylko od kiedy się "bardziej zimniej" zrobiło; ale może po prostu wcześniej nie zauważałem) co chwilę poza odgłosem silnika pojawia mi się z przodu jeszcze jeden mechaniczny odgłos - jakby jakaś pompa, albo co. Ktoś ma pomysł co to może być? Włącza się na kilka sekund co minutę, albo dwie. ND.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.
To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający )
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Klima nie tylko ochładza powietrze, także je osusza, co jest mega przydatne w deszczowe i zimowe dniTerminatorPi pisze:rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.
To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający )
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
tomasz01 pisze:TerminatorPi pisze: (top-down przy 5 stopniach jest wymagający )
Topdown jest wymagający przy minus 10
Teraz to nawet nawiewu nie ma co włączać
Powiedz to mojej żonie
rrutek pisze:Klima nie tylko ochładza powietrze, także je osusza, co jest mega przydatne w deszczowe i zimowe dniTerminatorPi pisze:rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.
To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający )
A widzisz. Faktycznie, o osuszaniu zapomniałem. Czyli nie mam się czym stresować na razie. To dobrze
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworow ... 51498.html będą pasować do 1.6 nb?
Hej, czy ktoś z Poznania dałby radę się umówić na sprawdzenie przepływomierza?
Mam (nie)słynny problem z "przerywaniem" i na razie wymieniłem świece i przeczyściłem cewki z nalotu, ale problem nie ustępuje.
Dodatkowo pytanie: czy to może być spowodowane czujnikiem położenia wału? Na razie rozważam wymianę cewek i/lub przepływomierza. Wymiana kabli wysokiego napięcia wg. mojego znajomego nie ma sensu przy tym stanie cewek (zaśniedziałe 3 z 4 gniazd).
Z góry dziękuję za pomoc!
Mam (nie)słynny problem z "przerywaniem" i na razie wymieniłem świece i przeczyściłem cewki z nalotu, ale problem nie ustępuje.
Dodatkowo pytanie: czy to może być spowodowane czujnikiem położenia wału? Na razie rozważam wymianę cewek i/lub przepływomierza. Wymiana kabli wysokiego napięcia wg. mojego znajomego nie ma sensu przy tym stanie cewek (zaśniedziałe 3 z 4 gniazd).
Z góry dziękuję za pomoc!
mam takie bilsteiny o oznaczeniach
F4-BE5-6559-H0
F4-BE5-6558-H0
ktoś wie co to dokładnie za bil? jeżdził w NB
F4-BE5-6559-H0
F4-BE5-6558-H0
ktoś wie co to dokładnie za bil? jeżdził w NB
B6, poczytaj ten temat: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=10703
Przy okazji, mam problem:
Na odpalonym zimnym silniku strasznie ciężko wchodzą biegi (na zgaszonym normalnie), problem mija po kilkuset metrach i paru ciężkich zmianach biegów podczas jazdy - nie pomogła wymiana oleju w sprzyni. To miałem od "zawsze" i w sumie pogodziłem się z tym.
Jednak dzisiaj zauważyłem, że gdy odpaliłem silnik z wbitą wcześniej jedynką + wciśnięte sprzęgło, auto ruszyło do przodu. Problem ustąpił dopiero, gdy silnik się nagrzał.
tl;dr
- ciężko wchodzą biegi na zimnym silniku
- auto ciągnie mimo wciśniętego sprzęgła
Skończyło się sprzęgło? może wysprzęglik?
Przy okazji, mam problem:
Na odpalonym zimnym silniku strasznie ciężko wchodzą biegi (na zgaszonym normalnie), problem mija po kilkuset metrach i paru ciężkich zmianach biegów podczas jazdy - nie pomogła wymiana oleju w sprzyni. To miałem od "zawsze" i w sumie pogodziłem się z tym.
Jednak dzisiaj zauważyłem, że gdy odpaliłem silnik z wbitą wcześniej jedynką + wciśnięte sprzęgło, auto ruszyło do przodu. Problem ustąpił dopiero, gdy silnik się nagrzał.
tl;dr
- ciężko wchodzą biegi na zimnym silniku
- auto ciągnie mimo wciśniętego sprzęgła
Skończyło się sprzęgło? może wysprzęglik?
Ostatnio zmieniony 04 paź 2017, 14:41 przez Kwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.