Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

25 wrz 2017, 13:59

andred pisze:Hej, czy ktoś może pamięta namiary kolegi z forum który zajmuje się detailingiem?
Kiedyś czytałem Jego ofertę ale teraz nie mogę znaleźć tego wątku.
Proszę o przypomnienie gdzie szukać.
Pozdrawiam,
andred


Jak coś to do mnie tez możesz walić w tych tematach, nie mniej jednak Mrcnsb to pełna profeska i sporo się dowiedziałem dzięki jego postów :kciuk:
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

25 wrz 2017, 14:46

Enzis a co masz w zakresie swojej oferty? Może odpracujesz resztę dachu :D
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

25 wrz 2017, 16:42

Ten uklad jak najbardziej mi pasuje :D
Wnętrze:
-odkurzanie
-czyszczenie plastików
-dressing plastików
-czyszczenie skór
-konserwacja skór
Lakier
-mycie
-glinkowanie
-miejscowa ręczna polerka (klamki i takie tam lekkie syfki)
-woskowanie (wraz z przygotowaniem IPA)
Mycie silnika

Mogłem oczymś zapomnieć, najwyżej później edytuje ;)

Zdjęcia z prac sa w moim wątku (baner w podpisie, strona 3 bodajze) oraz w wątku Mrcnsb gdzieś na ostatnich stronach, mogę tez podrzucić więcej, bo to tylko reportaż z pracy nad moją Miatą ;)
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

25 wrz 2017, 19:45

padły mi spryskiwacze w NB, po nacisnieciu wycieraczki wycierają ale nie spryskuje, nie słychac pompki jak ją wymienic? ew. który bezpiecznik sprawdzic?
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

25 wrz 2017, 22:04


@Tomasz01, dzięki za odpowiedź :-)
Pozdr,
andred
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

26 wrz 2017, 21:25

Lucas Z pisze:padły mi spryskiwacze w NB, po nacisnieciu wycieraczki wycierają ale nie spryskuje, nie słychac pompki jak ją wymienic? ew. który bezpiecznik sprawdzic?

po lewej pod kierownicą bezpiecznik 20A
pompka powinna być zamontowana w zbiorniczku od zewnątrz :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

28 wrz 2017, 7:24

Szybkie pytanie: Czy osłony rozrządu są w NA, Nb i NBFL niezależnie od pojemności takie same?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 wrz 2017, 13:04

Dwa Pytania:
1. Jak bardzo mogą się rozciągnąć linki od ręcznego (tylne w NBFL) po montażu?
Wymieniłem obie tylne linki 3-4 miesiące temu, wczoraj chciałem zostawić auto na ręcznym na górce i troszkę nie wyszło ;)
Dzisiaj dociągnąłem linkę przy dźwigni w kabinie i wygląda na to że jest ok.

Czy to jest normalne zachowanie nowej linki czy coś jest nie halo?

2. Zauważyłem że nie działa mi regulacja (elektryczna) jednego lusterka w pionie. W poziomie regulacja działa normalnie. Drugie lusterko działa normalnie.
Od czego zacząć poszukiwanie usterki?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2017, 13:25

1 - U mnie w NA po wymianie wszystkich linek nic się nie rozciągnęło. IMO po prostu zużyłeś trochę klocków a autoregulacja ręcznego w zacisku w przypadku NA i NB praktycznie nie działała jak te auta były jeszcze w miarę nowe. Co jakiś czas warto pokręcić śrubką w zacisku od regulacji ręcznego ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 wrz 2017, 14:00

rrutek pisze:1 - U mnie w NA po wymianie wszystkich linek nic się nie rozciągnęło. IMO po prostu zużyłeś trochę klocków a autoregulacja ręcznego w zacisku w przypadku NA i NB praktycznie nie działała jak te auta były jeszcze w miarę nowe. Co jakiś czas warto pokręcić śrubką w zacisku od regulacji ręcznego ;)


z jednej strony możesz mieć rację bo założyłem w tym samym czasie nowe klocki na starą tarczę, ale z drugiej strony klocek miałem przez cały czas w minimalnym kontakcie z tarczą (podnosze auto i sprawdzam hamulce przed każdym upalaniem , czyli średnio co 2 tygodnie) czyli tak jakby regulacja dobrze działa. Poza tym w obu zaciskach mam nowe tłoczki z nowym mechanizmem samoregulacji.
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

29 wrz 2017, 10:42

Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

29 wrz 2017, 15:54

niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.


Peknieta sprężyna?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2017, 16:33

Znacie czy nie znacie? :D

https://www.howacarworks.com/video-cour ... e=redditad

Szacun za te wszystkie modele 3d i animowanie tego.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2017, 17:39

niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.

Podnieś auto i sprawdź luzy na łożysku koła, wszelkich sworzniach, drążku kierowniczym, na tulejach wahaczy. Na bank znajdziesz gdzieś wyczuwalny luz. Osobiście miałem tego typu stuki, może nie przy maksymalnym, ale jednak skręcie na postoju + czasem przeskakiwanie przy upalaniu i były to zbyt mocno ustawione negatywy na śrubach dolnych wahaczy - jakimś cudem przy mocniejszym upalaniu potrafiły się poruszyć, zmniejszenie negatywu załatwiło sprawę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

30 wrz 2017, 16:45

Powie mi ktoś na czym polega drift button? Jak wklepałem w wyszukiwarkę to są posty gdzie ktoś sprzedaje lub kupuje tylko. Jakiś przycisk do ręcznego, który powoduje jego zaciągnięcie? Jak to działa?
Awatar użytkownika
endriu
Posty: 59
Rejestracja: 27 cze 2015, 9:09
Model: NB FL
Wersja: Impuls

30 wrz 2017, 16:47

Blokuje przycisk który wciska sie żeby zwolnić ręczny

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

30 wrz 2017, 18:32

niebieskiblekit pisze:Panowie, co może być przyczyną stuków przy maksymalnym skręcie kół w lewo i w prawo ? Przy każdym dobiciu na postoju słychać stuk.


Zobacz też na przeguby czy masz całe mieszki z tego co wiem też potrafią stukac zwłaszcza przy nad skreceniu.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 paź 2017, 7:26

Od jakiegoś czasu (mam wrażenie, że nie od nowości, tylko od kiedy się "bardziej zimniej" zrobiło; ale może po prostu wcześniej nie zauważałem) co chwilę poza odgłosem silnika pojawia mi się z przodu jeszcze jeden mechaniczny odgłos - jakby jakaś pompa, albo co. Ktoś ma pomysł co to może być? Włącza się na kilka sekund co minutę, albo dwie. ND.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2017, 11:32

Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 paź 2017, 11:35

rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.

To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający :lol:)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2017, 11:37

TerminatorPi pisze:
rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.

To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający :lol:)
Klima nie tylko ochładza powietrze, także je osusza, co jest mega przydatne w deszczowe i zimowe dni ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 paź 2017, 11:37

TerminatorPi pisze: (top-down przy 5 stopniach jest wymagający :lol:)


Topdown jest wymagający przy minus 10 :twisted: :lol:
Teraz to nawet nawiewu nie ma co włączać ;)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 paź 2017, 11:41

tomasz01 pisze:
TerminatorPi pisze: (top-down przy 5 stopniach jest wymagający :lol:)


Topdown jest wymagający przy minus 10 :twisted: :lol:
Teraz to nawet nawiewu nie ma co włączać ;)

Powiedz to mojej żonie :-P

rrutek pisze:
TerminatorPi pisze:
rrutek pisze:Sprężarka klimatyzacji? Jak jest chłodniej to nie ma potrzeby pracować przez cały czas.

To był mój pierwszy strzał, ale zastanawiam się po co w ogóle sprężarka klimatyzacji miałaby chodzić jeśli mam włączony nawiew "na ciepło" (top-down przy 5 stopniach jest wymagający :lol:)
Klima nie tylko ochładza powietrze, także je osusza, co jest mega przydatne w deszczowe i zimowe dni ;)

A widzisz. Faktycznie, o osuszaniu zapomniałem. Czyli nie mam się czym stresować na razie. To dobrze :-)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

02 paź 2017, 11:53

Czy w NB/FL podświetla się Wam pokrętło od regulacji wysokości świateł? Jest tam jakaś żaróweczka czy to jest jedyny "panelik", który nie jest podświetlany? :roll:
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

02 paź 2017, 12:21

mudvayne pisze:Czy w NB/FL podświetla się Wam pokrętło od regulacji wysokości świateł? Jest tam jakaś żaróweczka czy to jest jedyny "panelik", który nie jest podświetlany? :roll:
Nie podświetla się.
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

02 paź 2017, 16:13

Awatar użytkownika
sieniek
Posty: 21
Rejestracja: 05 paź 2016, 19:02
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Poznan

02 paź 2017, 19:08

Hej, czy ktoś z Poznania dałby radę się umówić na sprawdzenie przepływomierza?

Mam (nie)słynny problem z "przerywaniem" i na razie wymieniłem świece i przeczyściłem cewki z nalotu, ale problem nie ustępuje.

Dodatkowo pytanie: czy to może być spowodowane czujnikiem położenia wału? Na razie rozważam wymianę cewek i/lub przepływomierza. Wymiana kabli wysokiego napięcia wg. mojego znajomego nie ma sensu przy tym stanie cewek (zaśniedziałe 3 z 4 gniazd).

Z góry dziękuję za pomoc!
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

04 paź 2017, 7:44

mam takie bilsteiny o oznaczeniach
F4-BE5-6559-H0
F4-BE5-6558-H0

ktoś wie co to dokładnie za bil? jeżdził w NB
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

04 paź 2017, 14:38

B6, poczytaj ten temat: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=10703

Przy okazji, mam problem:
Na odpalonym zimnym silniku strasznie ciężko wchodzą biegi (na zgaszonym normalnie), problem mija po kilkuset metrach i paru ciężkich zmianach biegów podczas jazdy - nie pomogła wymiana oleju w sprzyni. To miałem od "zawsze" i w sumie pogodziłem się z tym.
Jednak dzisiaj zauważyłem, że gdy odpaliłem silnik z wbitą wcześniej jedynką + wciśnięte sprzęgło, auto ruszyło do przodu. Problem ustąpił dopiero, gdy silnik się nagrzał.

tl;dr
- ciężko wchodzą biegi na zimnym silniku
- auto ciągnie mimo wciśniętego sprzęgła

Skończyło się sprzęgło? może wysprzęglik? :?
Ostatnio zmieniony 04 paź 2017, 14:41 przez Kwiatek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ