Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 wrz 2017, 14:54

Bardziej prawdopodobne, że kanaliki są zapchane, ale w drugiej kolejności sprawdzić rynnę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 wrz 2017, 15:10

szybkie pytanie: litr oleju wystarczy na wymianę w układzie wspomagania?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 wrz 2017, 15:11

Aaa No i kanaliki odpływowe z progów trzeba sprawdzić. Tam gdzie lewarek się podkłada ;)
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 15:16

Demon pisze:Odplyw za fotelem z dachu drożny. To może ta uszczelka. Odsunać tą uszczelkę i przejechać silikonem?


Czy chodzi o wodę w progach? Może dostać się tam dostać podczas mycia samochodu? Kolega Demon pisał, że problem właśnie wtedy się pojawił
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 15:23 przez ZetMichał, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 15:23

kustef pisze:szybkie pytanie: litr oleju wystarczy na wymianę w układzie wspomagania?


Wystarczy
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 wrz 2017, 15:24

pirul pisze:
kustef pisze:szybkie pytanie: litr oleju wystarczy na wymianę w układzie wspomagania?


Wystarczy


Dzięki! :D
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 wrz 2017, 16:11

Wykladzina jest trochę mokra tez od nakładki progowej. Silikon mialem na mysli dać na łączeniu blacha-uszczelka. Zsunąć delikatnie uszczelkę cienka warstwa silikonu na blachę i spowrotem uszczelkę założyć
Edit
Dobra prześledziłem temat z rynną. Poszukałem, pomacalem w aucie i najprawdopobniej w niej leży problem. W sumie mój dach nadaje sie do wymiany niestety więc chyba nie ma sensu tego teraz robić :( tylko unikać deszczu
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 16:46 przez Demon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 16:42

Rynny na tym zdjęciu nie widać, jest ona pod trzema metalowymi listwami, które trzymają do kupy rynnę i dach z autem.
Czy mi się wydaje czy wykładzina półki jest zamocowana pod listwami? Jeśli tak to nie jest to poprawnie złożone...

No i dalej nie wiem o jakiej uszczelce mówisz :D
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 wrz 2017, 16:50

O tę rynnę uszczelkę chodzi
Obrazek
Obrazek
Po odsunięciu jej widać troszkę jakby czarnego kleju. (odsuwałem ją by zamontować plastiki na słupki)
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 18:52

Demon pisze:Dobra prześledziłem temat z rynną. Poszukałem, pomacalem w aucie i najprawdopobniej w niej leży problem. W sumie mój dach nadaje sie do wymiany niestety więc chyba nie ma sensu tego teraz robić :( tylko unikać deszczu

lepiej jednak to sprawdzić wyciągając wykładziny i polewając auto - jak pisałem wyżej, bo problemem może okazać się co innego/coś jeszcze
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 wrz 2017, 19:20

Będę za niedługo zmieniał fotele i wyrzucał ten dziwny różowy dywan (trochę go widać na jednym zdjęciu) to posprawdzam jak to tam wygląda
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 wrz 2017, 8:08

mial ktos przypadek wody w klamrze od dachu? Bo ja wczoraj tak. W aucie ladnie suchutko mimo ze ostatnio czesto padalo. Proboje otworzyc dach a tu chlup i nowe spodnie zalane :lol:

Ostatnio bawilem sie regulacja wysokosci szyb, klamrami, i roznymi cudami by uszczelki ladnie sie schodzily, nie byly pozagniatane. Ale cos chyba zostalo ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bullet
Posty: 102
Rejestracja: 17 cze 2012, 11:02
Lokalizacja: czwa / wro

05 wrz 2017, 13:26

a nie masz źle (za mocno) klamry dociągniętej ?
ewentualnie zobacz czy uszcelki masz czyste ew, nie popękane
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

06 wrz 2017, 10:32

Witam, jakiś czas temu padła mi cewka w 1.8 146km. Kupiłem z allegro za stówkę i niby działa, ale czasami się silnik dławi na chwilkę i chcę kupić coś porządnego. Co polecacie oprócz cewki oem? Wolałbym też raczej nówkę bo z używkami różnie bywa. Znalazłem na stronie il motorsport cewkę:

https://ilmotorsport.de/shop/article_de ... b55f8d9071

za 77 euro więc cena niezła, miał ktoś styczność z nią? Ewentualnie na jakie inne firmy patrzeć?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

06 wrz 2017, 19:20

Ekipo, taka sytuacja. Jest sobie peugeot 307 2.0pb. Grzeje się, temp idzie daleko za daleko mimo odpalania eentylatora na pierwszy i dalej drugi bieg. Termostat nowy, chłodnica nowa, korek zbiorniczka nowy, czujnik temp nowy, układ czysty, brak oznak oleju w chłodziwie, olej czysty, płynów nie ubywa i nie przybywa, kompresja równa, węże nie puchną, pompa z rozrządem nowa. Wycieków brak, ogrzewanie działa fest, oba odpowietrzniki leja czysty płyn bez powietrza, tester C02 wykazał brak tegoż w układzie. W zbiorniczku brak ciśnienia, płyn w zbiorniczku raczej lekko letni mimo ponad 100st na zegarze, powrotny wężyk z chłodnicy coś tam lekko rzyga do zbiorniczka przy przegazowkach. Brak ciśnienia może wynikać z nieszczelnego zbiorniczka, dziś złożyliśmy korek z pompka i manometrem i napompowaliśmy układ do prawie 1 bara i korek od manometru wyskoczył :) silnik sam nabił 0,4 bar na manometrze. powinno być 1,4bar wg instrukcji tylko nie wiem czy względnego czy bezwzględnego ciśnienia. Coś jest nie halo, ale co? Brak oznak głowicy/uszczelki, raczej problem z obiegiem, tylko co dalej? Brak lpg, moc i praca jednostki normalna
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

06 wrz 2017, 19:51

A może zegary oszukują? Mierzyles rzeczywista temperaturę płynu?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

06 wrz 2017, 20:07

Tak, zegary pokazują bardzo dokładnie, temp na obudowie termostatu odpowiada wskazówce.
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2017, 10:10

Pytanie:)

Z czego może wynikać dławienie się samochodu przy dodawaniu gazu. Wciskam gaz i nastepuje "turbo dziura". Auto potrzebuje chwili aby wskoczyć na obroty. Brakuje mocy. Nasila się to bardzo przy deszszczu, dużej wilgotności. Po wjechaniu w dużą kałuże. Od 4 dni leje w wawie i Mazda starsznie się męczy.
Dodam, że świece mam nowe.

Kable? Cewki? Alternator?
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 wrz 2017, 10:27

Marcinos pisze:Pytanie:)

Z czego może wynikać dławienie się samochodu przy dodawaniu gazu. Wciskam gaz i nastepuje "turbo dziura". Auto potrzebuje chwili aby wskoczyć na obroty. Brakuje mocy. Nasila się to bardzo przy deszszczu, dużej wilgotności. Po wjechaniu w dużą kałuże. Od 4 dni leje w wawie i Mazda starsznie się męczy.
Dodam, że świece mam nowe.


Kable? Cewki? Alternator?


Miałem identyczny problem kiedyś, właśnie w deszczowe dni. Pomogła wymiana kabli.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

07 wrz 2017, 11:06

Kable / cewka.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

07 wrz 2017, 17:04

Cześć.
Tłumik środkowy w 1.8 NB i 1.8 NBFL. Czy są takie same? Wydaje mi się, że nie ale na wszelki wypadek wolę zapytać :)
Awatar użytkownika
bodzio10537
Posty: 38
Rejestracja: 14 mar 2014, 8:50
Model: NB

08 wrz 2017, 17:04

Cześć,
Komuś wadziło moje autko i mi połamał obudowę jednego lusterka, więc trzeba to szybko naprawić.

Sprawa wygląda tak, że do tej pory miałem lusterka manualne, a teraz pojawił się pomysł, żeby zrobić elektryczne. Przełącznik już mam, kostka do której mogę go wpiąć w aucie też jest, więc pewnie jest i wiązka. Pytanie czym się różni lusterko angielskie od europejskiego w mx5 nb 98r, rozstaw śrub jest ok? Inna wtyczka? Jeśli tak, to czy można przełożyć ją na europejską?

Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

09 wrz 2017, 8:56

Szybkie pytanie bo mx w garażu rodebrany.
Na zbiorniku płynu jest napisane żeby lac plyn hamulcowy dot3, mogę bez problemu wlać dot4 czy lepiej trzymać się wytycznych?
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

09 wrz 2017, 8:58

Szybkie pytanie bo mx w garażu rozkrecony i nie mam czasu szukać.
Na zbiorniku płynu jest napisane żeby lac plyn hamulcowy dot3, mogę bez problemu wlać dot4 czy lepiej trzymać się wytycznych?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

09 wrz 2017, 9:12

Peter pisze:Szybkie pytanie bo mx w garażu rozkrecony i nie mam czasu szukać.
Na zbiorniku płynu jest napisane żeby lac plyn hamulcowy dot3, mogę bez problemu wlać dot4 czy lepiej trzymać się wytycznych?


Z tego co pamietam temat był już przerabiany, poszukaj jeśli nikt nie udzieli pierwszej pomocy ;)
Z tego co wiem to 5.0 jest agresywny i może uszkodzić gumy, ja swój w nb wymieniłem na 5.1 i wszystko śmiga...

Edit: To na szybko wpadło:
Załączniki
IMG_1282.PNG
IMG_1282.PNG (197.51 KiB) Przejrzano 1783 razy
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 wrz 2017, 9:32

Potwierdzam, DOT4 lub 5.1 jest ok zamiast DOT3.
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

09 wrz 2017, 9:48

Enzis i RS, dziekuje bardzo za szybka pomoc :)
Jade do motoryzacyjnego.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 wrz 2017, 22:15

Dobry wieczór Panowie, Takie pytanie:
Zbieram sobie felgi piętnastki z myślą o uzytku na torze. Jutro jadę na szaber i prawdopodobnie wpadnie mi komplet enkei z Phoenixa. Czy one sie czymś różnią od standardowych piętnasto calowych enkei (tych z dekielkami w kształcie krzyża maltanskiego ;))? Wiem że są jakis kilogram cięższe ale czy wynika z tego większa wytrzymałość etc?

Drugie pytanie: czy wejdą mi na BB?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

10 wrz 2017, 22:23

mutra pisze:Drugie pytanie: czy wejdą mi na BB?

15' wejdą
rybus
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2017, 13:52
Model: NB
Wersja: Cabrio Roadster
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2017, 9:42

Zastanawiam się nad możliwością zamontowania oświetlenia LEDowego do wnętrza samochodu. Myślałem o paskach LED które można zamontować w takim miejscu, aby dobrze doświetlało wnętrze i aby nie raziło zbyt mocno w oczy.
Sprawdzałem specyfikację Osram LEDambient - dwa paski samoprzylepne LED o dugości około 30 cm. Diody wykonane są w wersji RGB z 16 choreografiami kolorystycznymi. Mają też taką samą ilość regulowanych poziomów jasności.
Tutaj pokazane jest jak to działa w praktyce: https://www.youtube.com/watch?v=VCn3VcSWJFg
Polecam jeszcze zapoznać się z https://nocar.pl/blog/auto-inne-niz-wsz ... a-pojazdu/
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2017, 5:45 przez rybus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ