Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kkonrad
Posty: 17
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:51
Model: NB
Lokalizacja: Białystok

25 lip 2017, 21:57

Cześć, czy ktoś może mi powiedzieć czym jest element zaznaczony na zdjęciu poniżej?
Obrazek
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

25 lip 2017, 22:01

mutra pisze:
andred pisze:
Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał :)
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...

Jakoś mi się chciało :-). Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje ;-)
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred

wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.

Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 lip 2017, 22:27

kkonrad pisze:Cześć, czy ktoś może mi powiedzieć czym jest element zaznaczony na zdjęciu poniżej?
Obrazek

Windshot z głośnikami z NBFL
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

26 lip 2017, 5:57

andred pisze:
mutra pisze:
andred pisze:
Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał :)
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...

Jakoś mi się chciało :-). Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje ;-)
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred

wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.

Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
Dodam tylko że warto użyć pianki " zamknietokomorkowej " zamiast filcu. A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

26 lip 2017, 6:41

waldi pisze:
andred pisze:
Yogi pisze:wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.

Tak, to prawda, tunel znacznie mniej się grzeje.
Dodam tylko że warto użyć pianki " zamknietokomorkowej " zamiast filcu. A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Waldi, pewnie masz rację, ale po moich modyfikacjach z matą bitumiczną którą wyłożyłem tunel od środka, grzanie jest naprawdę minimalne. Pianka o której piszesz na pewno jest lepsza od filcu. Tak zresztą polecają w Bitmacie. Przy następnej modyfikacji zmienię na piankę :-) Póki co jestem zadowolony z osiągniętego efektu i polecam każdemu.

andred
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4603
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 lip 2017, 7:09

andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.

wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??



waldi pisze:A w kwestii temperatury można poczynić jeszcze wyklejenia folia temperaturoodporna tunelu od spodu, i owinąć bandażem wydech. Po tych operacjach miata wewnątrz w lato jest jak normalny samochód bez " piekarnika na tunelu"

co to jest "folia temperaturoodporna", jakis link? Mata dekarska nada sie czy nie?

Wydech bandazem juz owinalem i faktycznie jakby nieco lepiej, na pewno tez bandaz nie dzwoni jak blachy ;) Ale nadal tunel zimny nie jest
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

26 lip 2017, 7:29

Alex pisze:
andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.

wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??

Wszystko zależy od stanu blacharki. Mnie w Saxo "blacha" nadkola trzymała się na lakierze i bitexie... Myślę, że folia znacząco poprawiłaby jej sztywność.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

26 lip 2017, 7:47

Chezus pisze:
Alex pisze:
andred pisze:wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza.

wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??



Wszystko zależy od stanu blacharki. Mnie w Saxo "blacha" nadkola trzymała się na lakierze i bitexie... Myślę, że folia znacząco poprawiłaby jej sztywność.

Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia ;-)
@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu :-)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 lip 2017, 8:32

mutra pisze:
kkonrad pisze:Cześć, czy ktoś może mi powiedzieć czym jest element zaznaczony na zdjęciu poniżej?
Obrazek

Windshot z głośnikami z NBFL

To nie windschott tylko takie głośniki tzw. soundbar. Zwykle razem z nim był windschott siatkowy z tyłu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2017, 17:35

Mam problem z moją NC '06 :(

Gdy ustawiam pokrętło regulacji temperatury nawiewu na minimum (klima wyłączona) to z nawiewu leci gorące powietrze, mimo że na zewnątrz jest naprawdę zimno. Miał ktoś podobny problem ? Może to coś z mechanizmem domykania klap ?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

27 lip 2017, 17:36

Albo czujnik temp.
Klapki sprawdzic latwo czy chodza nurkujac pod spod.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2017, 19:03

meewosh pisze:Albo czujnik temp.
Klapki sprawdzic latwo czy chodza nurkujac pod spod.


Orientuje się ktoś może, gdzie znajduje się ten czujnik ? :poklony:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4603
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 lip 2017, 19:35

andred pisze:
Alex pisze:wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??

Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia ;-)
@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu :-)

jesli zauwazyles usztywnienie calego auta o 0.01% dzieki matom to szacun ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

27 lip 2017, 20:44

Alex pisze:
andred pisze:
Alex pisze:wyglusza to moge zrozumiec ale jak folia ma usztywniac??

Wydaje mi się, że jednak usztywnia....tak zresztą czytałem w opisie maty, a poza tym z punktu widzenia fizyki....jeżeli taka mata ma gęstość większą niż powietrze, a ma, to usztywnia ;-)
@Alex Dla przykładu.....owiń sobie rękę taką matą w stawie łokciowym i zobaczysz, że trudniej zgiąć rękę w łokciu :-)

jesli zauwazyles usztywnienie calego auta o 0.01% dzieki matom to szacun ;)

@Alex...nie zauważyłem, może trochę wyczułem ale może zadziałał efekt placebo :)
Pozdr,
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

28 lip 2017, 19:43

Pytanie z serii "jestem totalnie zielony": 700km temu zmienili mi klocki w samochodzie. Tarcze na grubość są ok. Ostatnio jeżdżąc przy małych prędkościach słychać cichutkie szuranie z tylnych hamulców. Po zdjęciu koła zauważyłem, że klocek cały czas przylega delikatnie do tarczy tworząc delikatny opór przy kręceniu nim i szurający dźwięk. Czy jest to normalne i klocka musi troszkę ubyć by przestało szurać? Pytam bo w sumie pierwszy raz w życiu mam nowe klocki :D
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

28 lip 2017, 21:43

PisBar pisze:Pytanie z serii "jestem totalnie zielony": 700km temu zmienili mi klocki w samochodzie. Tarcze na grubość są ok. Ostatnio jeżdżąc przy małych prędkościach słychać cichutkie szuranie z tylnych hamulców. Po zdjęciu koła zauważyłem, że klocek cały czas przylega delikatnie do tarczy tworząc delikatny opór przy kręceniu nim i szurający dźwięk. Czy jest to normalne i klocka musi troszkę ubyć by przestało szurać? Pytam bo w sumie pierwszy raz w życiu mam nowe klocki :D

Jeśli to taki bardzo delikatny opór, to się dotrze i ułoży. Czy koło się grzeje w trakcie jazdy? Jak nie, to się musi ułożyć i dotrzeć wszystko.


A teraz POMOCY! RATUNKU! :o :o :o

Odprysk lakieru mam na zderzaku. Ja się jakoś wybitnie takimi rzeczami nie przejmuję, bo sobie tłumaczę, że samochód jest do jeżdżenia, że patyna, że Miate trzymać w garażu, to jak nie sypiać że swoją dziewczyną, żeby... a nie ważne w sumie...

Problem z odpryskiem jest taki, że klar zaczął odchodzić delikatnie od tego miejsca. Macie jakiś patent żeby to zabezpieczyć?
The answer is always Miata.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

29 lip 2017, 18:57

Zauważyłem że strasznie chlapie wodą w komorze silnika gdy jest deszczowa pogoda pomimo tego że mam wszystkie osłony. I widać osad piasku na podłużnicach.
Czy może ktoś już coś z tym robił w NBFL ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

30 lip 2017, 13:20

Panowie, czy znajdzie się jakich fachowiec z Warszawy lub okolic który wszyje mi tylna szybę za kwotę do 200zł? Gdzie nie zadzwonię to wszyscy życzą sobie od 300 do 500zł, gdzie nowy dach można zamówić za 1400... Porażka jakaś. Element mam całkowicie wyjęty, stara szyba odchodzi już praktycznie sama więc wystarczy dociąć i wszyć nową. Będę mega wdzięczny za pomoc, bo Mazda stoi a za tydzień ma być jedną z atrakcji wieczoru panieńskiego. Pozdro ;)
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2017, 17:48

Czesc,
Ma ktos z Was pomysl czym zastapis fabryczne lampki od podswielenia tablicy rejestracyjnej? Ja juz raz polamalem klosze, kupilem inne. I teraz mi blacharz polamal. Kolejnych nie bede kupowac bo to shit. Moze podpasuja jakies ledowe od innego auta? Ktos rzezbil moze? Mowa konkretnie o NBFL.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1180
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2017, 19:38

DEXTER pisze:Czesc,
Ma ktos z Was pomysl czym zastapis fabryczne lampki od podswielenia tablicy rejestracyjnej? Ja juz raz polamalem klosze, kupilem inne. I teraz mi blacharz polamal. Kolejnych nie bede kupowac bo to shit. Moze podpasuja jakies ledowe od innego auta? Ktos rzezbil moze? Mowa konkretnie o NBFL.


Zawsze możesz przy wymianie żarówek podgrzać klosze suszarką; plastiki generalnie lepiej współpracują jak są ciepłe - nie jest to idealne rozwiązanie ale jak nie zostanie Ci nic innego niż trzeci komplet....
Awatar użytkownika
Norreca
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2017, 11:10
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Wiesbaden / Bydgoszcz

01 sie 2017, 22:47

Panowie i Panie ktoś posiada może ten wydech:

MX-5 Edelstahl Endschalldämpfer IL Motorsport Edition

i może go polecić ?
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

02 sie 2017, 17:57

Panowie czy swozen wahacza dolnego z przodu pasuje z NB do NA? Wlasnie urwalem srube i gwint zostal w swozniu i potrzebuje nowy.. bylbym wdzieczny na szybka odpowiedz to moze jeszcze dzis sie uda ten swozen kupic. :)
Obrazek
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

04 sie 2017, 9:49

Panowie,
Szybkie pytanie, zauważyłem, że jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie, jak nienasmarowane drzwi (niezbyt głośne, ale nie lubię jak coś skrzypi) - można to jakimś WD-40 załatwić? Wydaje mi się, że to nie z kabiny słychac tylko z zewnątrz. Gdzie posmarować/psiknąć?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2017, 9:59

Posmarować dowolnym smarem odpornym na wodę miejsce styku łapy docisku i wysprzęglika ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2017, 12:47

Sowaone pisze:Panowie czy swozen wahacza dolnego z przodu pasuje z NB do NA? Wlasnie urwalem srube i gwint zostal w swozniu i potrzebuje nowy.. bylbym wdzieczny na szybka odpowiedz to moze jeszcze dzis sie uda ten swozen kupic. :)

dolny pasuje, górny nie pasuje
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2017, 16:02

Czy ktoś może potwierdzić poniższe słowa? Trzeba coś przerabiać pod szyby z nb?
Załączniki
Zrzut ekranu 2017-08-04 o 14.28.35.png
Zrzut ekranu 2017-08-04 o 14.28.35.png (51.25 KiB) Przejrzano 1782 razy
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

04 sie 2017, 20:58

Gdzie dostane dwie sprężyny obniżające do NBfl? Mam w mojej oczywiście 4 ale jedna mi pękła i nigdzie nie mogę znaleźć pary. Wszędzie są komplety po 4 sztuki. Nie wiem jakie mam aktualnie zamontowane ale -40, -35mm myślę, że będzie ok.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2017, 21:37

Dewuer pisze:Czy ktoś może potwierdzić poniższe słowa? Trzeba coś przerabiać pod szyby z nb?

była dyskusja o tym pare tygodni temu. Szyba jest taka sama , z tego co pamiętam sa pewne różnice w mechanizmie podnoszenia
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2017, 8:09

Moi drodzy,
prawa klamra soft topu postanowiła dzisiaj się nie dopiąć (?). Po zamknięciu nie "kliknęła" i jest poluzowana.
Do regulacji, czy przeszczep?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

07 sie 2017, 8:19

Obrazek
ODPOWIEDZ