Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 lip 2017, 19:48

Pewnie cewka czyli częsta przypadłość tych silników.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

20 lip 2017, 19:55

Fakt 17 lat ale 165kkm? Jakieś podpowiedzi jak to zdiagnozować?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2017, 20:05

kali7575 pisze:Fakt 17 lat ale 165kkm? Jakieś podpowiedzi jak to zdiagnozować?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

najłatwiej podmienić.
chyba dałoby sie też testerem do świec zapłonowych (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

21 lip 2017, 12:32

Jak wiadomo w NCku (przed liftem) łatwo zmierzyć poziom oleju nie jest :D Ale hamburgery na swoim forum podpowiedziały bardzo trywialna, wręcz prozaiczną rzecz - żeby patrzeć na bagnet z drugiej strony, a nie do tej rynienki. Przetestowałem dzisiaj - no i przynajmniej da się jakoś odczytać poziom oleju.
Nie jest to co prawda taki dobry odczyt jak ze zwykłego płaskiego bagnetu, ale daje radę ;)
Gobbi
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2012, 8:40
Lokalizacja: Wawa

21 lip 2017, 14:17

Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.

Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

21 lip 2017, 15:51

Gobbi pisze:Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.

Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?

Nie chcesz od razu władować sportowy katalizator? Magnaflow jest ciut droższy tylko.
Gobbi
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2012, 8:40
Lokalizacja: Wawa

21 lip 2017, 17:05

Numer części? Link?
Jaka jest średnica rur dochodzących do katalizatora?


michael146 pisze:
Gobbi pisze:Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.

Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?

Nie chcesz od razu władować sportowy katalizator? Magnaflow jest ciut droższy tylko.
Awatar użytkownika
m_g
Donator
Donator
Posty: 120
Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
Model: NC
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

21 lip 2017, 17:44

Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą :| (po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2017, 18:32

m_g pisze:Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą :| (po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)

Uszczelka dachy przy trójkątnym okienku?
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

21 lip 2017, 21:37

Mam pytanie cewki w NBFL są sterowane sygnałem +5V ? na stałe jest +5V i masą robi iskrę?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

21 lip 2017, 23:21

m_g pisze:Po dzisiejszej ulewie dywanik po stronie pasażera przesiąknięty wodą :| (po stronie kierowcy sucho, w bagażniku sucho), kanaliki dokładnie przeczyszczone wiosną przed sezonem. Jutro będę zaglądał od spodu, czy coś się nie zapchało, ale przyjmując, że kanaliki są drożne, nawet przy mocnym deszczu chyba wszystko powinno ściekać (?)

to co u mnie ;).
viewtopic.php?f=22&t=16824&start=60#p401548
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
m_g
Donator
Donator
Posty: 120
Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
Model: NC
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

22 lip 2017, 1:01

unaimed1337 pisze:to co u mnie ;).
viewtopic.php?f=22&t=16824&start=60#p401548

to może być to, dzięki

edit: bingo
Załączniki
zz.jpg
zz.jpg (431.81 KiB) Przejrzano 2240 razy
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

22 lip 2017, 16:06

help :(
zaświeca się kontrolka od altka
ale żeby nie było tak łatwo
-altek był na warsztacie, stwierdzili że ładuje w normie, wymienili łożyska i szczoty
-aku był słaby więc jest nowy
-lampka zapala się jak auto się nagrzeje (temp oleju 70) ale jak troche pojeźdze (temp oleju 80) to gaśnie :shock:
-temperatura alternatora zmierzona pirometrem - 80-95 stopni na obudowie
wieczorem przeczyszcze masy, mógł się spiepszyć od ciepła pod maską ? miesiąc temu założyłem dolną osłone - może poprostu ma za ciepło ? downpipe w dzien jak dzisiaj miał temp 391stopni, na gorącej stronie tubiny jest koc a na DP bandaż
MIATA nim jak szatan
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 lip 2017, 1:16

Kostek pisze:Mam pytanie cewki w NBFL są sterowane sygnałem +5V ? na stałe jest +5V i masą robi iskrę?

Cewki mają 3 styki. Masz podpięte na stałe +12V, masę i do tego sterowanie wbudowanym w cewkę tranzystorem poziomem logicznym 5V.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2017, 9:42

Szkoda zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj. Mam NBFL, przy SWAPie na 1.8 co jest potrzebne do wymiany poza samym silnikiem? Jaki osprzęt? Obecnie niestety poszukuję nowego silnika 1.6 w miejsce starego, ale skoro już silnik wyjęty itp. to może warto się zainteresować 1.8? Pytanie ile to dodatkowych kosztów.
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2017, 14:00

Orientuje się może ktoś z was czy dyfer z NB pasuje do NA polifta?
Gobbi
Posty: 11
Rejestracja: 07 kwie 2012, 8:40
Lokalizacja: Wawa

23 lip 2017, 14:04

Potrzebuje kupić nowy katalizator do mazdy MX5 NB 1.8 140km 2000rok.

Jest jakiś konkretny polecany? Czy np taki Uniwersalny BOSAL:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230313315311-BOS099_948-katalizator.html
będzie ok? Jakie są średnicę rur? Czy może jakiś inny uniwersalny lepiej?
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

23 lip 2017, 16:14

Chcę wymienić stare śmierdzące płaty filcu znajdujące się pod tapicerką na półce, za fotelami i pod fotelami/tunelem środkowym, coś takiego się nada, czy zna ktoś jakieś inne rozwiązanie?

klik: http://allegro.pl/filc-techniczny-tapic ... 82901.html
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

23 lip 2017, 20:15

jako że jestem po własnorecznym zrobieniu przednich hebli
wypiaskowanie zaciskow+nowe tłoczki+uszczelki
a mam big brake i zestaw naprawczy jest do dostania w IC za 77zł bez zniżek
zastanawiam się czy nie zrobić sobie kompleksowo też tyłu ?

jaką średnice ma tylni tłoczek w BB ? 34mm ? 35mm?
i czy są tak samo zestawy naprawcze do dostania

czy przewody w oplocie stalowym w cywilnej jeździe dają różnice w hamowaniu ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2017, 9:52

Yogi pisze:jako że jestem po własnorecznym zrobieniu przednich hebli
wypiaskowanie zaciskow+nowe tłoczki+uszczelki
a mam big brake i zestaw naprawczy jest do dostania w IC za 77zł bez zniżek
zastanawiam się czy nie zrobić sobie kompleksowo też tyłu ?

jaką średnice ma tylni tłoczek w BB ? 34mm ? 35mm?
i czy są tak samo zestawy naprawcze do dostania

czy przewody w oplocie stalowym w cywilnej jeździe dają różnice w hamowaniu ?


wszystko jest do dostania jak dobrze poszukasz.
Tłoczek w BB z tyłu ma 35mm
Tył jest bardziej skomplikowany niż przód ale na youtubie jest bardzo dobry filmik z rozbierania i składania zacisku.
Problemy możesz mieć dwa:
- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.
- jeżeli masz skrodowane linki hamulcowe to możesz miec problem ze zdjęciem ich z dzwigni ręcznego na zacisku - wtedy trzeba tę dzwignię odkręcić na aucie.
Z tego co widziałem do tej pory, tył zazwyczaj wygląda znacznie gorzej niż przód, więc jeżeli musiałeś regenerować przód to tył pewnie też by sie przydało zrobić

Co do przewodów w stalowym oplocie to różnicy w hamowaniu nie ma. jest różnica w czuciu hamulca. Dla mnie zdecydowanie warta tych paru stówek.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

24 lip 2017, 11:37

mutra pisze:- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.



w IC nie mają całego zestawu nawet osobno tłoczka nie ma
w 4cars cały zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 235927 tył do BB
to 57zł

co z tym mechanizmem ? bo nigdzie go nie znalazlem jako czesc zamienna

film widziałem to chyba ten:

Obrazek nbfl 1.8 sportive
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2017, 15:30

Yogi pisze:
mutra pisze:- tłoczek ma mechanizm samoregulacji. da się go przełożyc ze starego tłoczka do nowego. Ja kupiłem nowe tłoczki z mechanizmem bo mi się nie chciało dłubać.



w IC nie mają całego zestawu nawet osobno tłoczka nie ma
w 4cars cały zestaw naprawczy zacisku hamulca FRENKIT 235927 tył do BB
to 57zł

co z tym mechanizmem ? bo nigdzie go nie znalazlem jako czesc zamienna

film widziałem to chyba ten:



No dokładnie ten film miałem na mysli. Mechanizm tłoczka samodzielnie nie występuje - możesz kupić tłoczek z mechanizmem albo pusty i przełożyc mechanizm z tłoczka który masz. ja tłoczki z mechanizmem kupowałem tutaj:

http://stores.ebay.co.uk/Bigg-Red-Ltd

zestaw naprawczy kupiłem z brakes international na ebayu.

na filmie nie jest pokazane ale u mnie pod śrubą od regulacji tłoczka jest jeszcze miedziana podkładka której nie ma w zestawie naprawczym. Jeżeli byś się decydował na regeneracje to spraw sobie dobre szczypce do pierścieni zabezpieczających (długie i wąskie).
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 lip 2017, 18:14

Nie mam auta pod ręką żeby porównać ze zdjęciem - czy klamki do zapinania dachu są takie same nad przednią szybą jak te boczne używane do hardtopa? Innymi słowy - czy wszystkie cztery są takie same?
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2017, 19:23

pirul pisze:Nie mam auta pod ręką żeby porównać ze zdjęciem - czy klamki do zapinania dachu są takie same nad przednią szybą jak te boczne używane do hardtopa? Innymi słowy - czy wszystkie cztery są takie same?
Obrazek

nie są takie same. to co masz na zdjęciu to boczne zapiecie od hardtopa. To przy dachu nie ma otworu na śrube od strony przycisku
Paweł_90
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2017, 13:28
Model: NC
Lokalizacja: Września

25 lip 2017, 8:25

Cześć

Mam problem z wodą w progach (NBfl). Podczas jazdy woda przelewa się niczym sztorm nad morzem. Próbowałem zlokalizować kanaliki odpływowe pokazane na schemacie w postach powyżej, niestety nie udało mi się. Podjechałem do znajomego co ma dokładnie tak sam model auta i również nie zlokalizowałem tych kanalików. Może odpływ progu zintegrowany jest z odpływem wody z dachu? lub ma ktoś zdjęcie tych kanalików, byłbym bardzo wdzięczny :)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

25 lip 2017, 8:32

Paweł_90 pisze:Cześć

Mam problem z wodą w progach (NBfl). Podczas jazdy woda przelewa się niczym sztorm nad morzem. Próbowałem zlokalizować kanaliki odpływowe pokazane na schemacie w postach powyżej, niestety nie udało mi się. Podjechałem do znajomego co ma dokładnie tak sam model auta i również nie zlokalizowałem tych kanalików. Może odpływ progu zintegrowany jest z odpływem wody z dachu? lub ma ktoś zdjęcie tych kanalików, byłbym bardzo wdzięczny :)
To jest na wysokości miejsca na fabryczny lewarek jak i z przodu tak i z tyłu, ten pionowy "rant " patrząc z boku auta za " rantem " nie szukaj nie wiem jakich otworów po dwie małe dziurki przód tył,konserwację na pewno je zakleily.
Także trzeba trochę " inwazyjne " śrubokręt
Fotka szkicu z umiejscowieniem i " działasz " w lokalizacji.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

25 lip 2017, 9:35

Dewuer pisze:Chcę wymienić stare śmierdzące płaty filcu znajdujące się pod tapicerką na półce, za fotelami i pod fotelami/tunelem środkowym, coś takiego się nada, czy zna ktoś jakieś inne rozwiązanie?

klik: http://allegro.pl/filc-techniczny-tapic ... 82901.html

Nie sądzę żeby było to najlepsze rozwiązanie. Nie jest to chyba filc dedykowany do samochodów. Lepiej zrobić to materiałami dedykowanymi które sprzedaje firma Bitmat. Znajdziesz w internecie - adres - https://www.bitmat.pl/
Nie jest to kryptoreklama tylko sam korzystałem z ich materiałów do wygłuszenia swojej Mazdy.
Zakup szybki, profesjonalny, dostawa w 1- 2 dni.
Poza tym jak nie wiesz jak to zrobić to można do nich zadzwonić i skonsultować. Chętnie i profesjonalnie poradzą.
Wysyłam Ci kilka zdjęć jak ja to zrobiłem. Oprócz filcu (można go zastąpić inną pianką) wyłożyłem całą podłogę, za fotelami i podszybie specjalną gumową matą z folią izolacyjną. Usztywnia to podwozie i fajnie wygłusza. Zastosowałem to także w drzwiach.

Pozdr,
andred
Załączniki
LMF_4538 OK.jpg
Wymieniony filc na tylnej półce
LMF_4538 OK.jpg (835.39 KiB) Przejrzano 1936 razy
PAR_0148 OK.jpg
Dodatkowa mata na podszybiu i za fotelami
PAR_0148 OK.jpg (753.54 KiB) Przejrzano 1936 razy
PAR_0153 OK.jpg
Dodatkowa mata na podłodze
PAR_0153 OK.jpg (831.14 KiB) Przejrzano 1936 razy
LMF_4537 OK.jpg
Po wymianie filcu
LMF_4537 OK.jpg (956.82 KiB) Przejrzano 1936 razy
LMF_4505 OK.jpg
Przed wymianą filcu
LMF_4505 OK.jpg (246.17 KiB) Przejrzano 1936 razy
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

25 lip 2017, 20:26

wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał :)
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

25 lip 2017, 20:57

Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał :)
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...

Jakoś mi się chciało :-). Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje ;-)
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 lip 2017, 21:24

andred pisze:
Yogi pisze:wykleiłeś tymi matami,filcami etc
widać ogrom pracy, jestem pełen podziwu sam bym tak chciał :)
ale czy było warto ? i tak słychać świst,szum przez szmaciany dach
to cabrio, starej daty cicho nie będzie...

Jakoś mi się chciało :-). Sam teraz widzę ile było roboty ale nie wszystko robiłem sam.
Ponieważ samochód poddałem totalnej renowacji (zaczęło się od podłużnic) to po kolei odnawiałem każdą cześć.
Filce pod wykładziną były zniszczone, miejscami wilgotne, pewnie hodowla jakiegoś grzyba też tam była, to postanowiłem je wymienić. Kupując nowy filc w Bitmat znalazłem maty bitumiczne do wygłuszania samochodu i postanowiłem je kupić i wykorzystać. Nie wiem czy to sugestia, czy faktyczny efekt, ale teraz wydaję mi się nie tyle ciszej ale dźwięki o pewnych częstotliwościach są tak wytłumione, że przyjemność z jazdy jest dużo większa. Oczywiście szumów z jazdy przy otwartym dachu to nie eliminuje ;-)
Tak czy inaczej, polecam wygłuszenie....kabrio także.
Pozdr,
andred

wydaje mi się że podłoge przy tunelu zawsze warto obłożyc matami chcoiażby ze wzgledu na temperaturę.
ODPOWIEDZ