Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 cze 2017, 17:04

waldi pisze:
mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek


Odłączenie aku nie pomogło. :roll:
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2017, 17:27

mutra pisze:
waldi pisze:
mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek


Odłączenie aku nie pomogło. :roll:

W takim wypadku przejedz się ;-)
Ostatnia ewentualność to kasowanie błędu, elm- i program
Chyba że uszkodziles przewód ABS,wtyczkę. Koronki co kolwiek ;-)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 cze 2017, 17:34

waldi pisze:
mutra pisze:
waldi pisze:
mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek


Odłączenie aku nie pomogło. :roll:

W takim wypadku przejedz się ;-)
Ostatnia ewentualność to kasowanie błędu, elm- i program
Chyba że uszkodziles przewód ABS,wtyczkę. Koronki co kolwiek ;-)


no to sie przejadę :mrgreen:
Nic nie uszkodziłem bo nie miałem jak, koła były w powietrzu a ja nie gmerałem nic przy zaciskach.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2017, 17:39

mutra pisze:
waldi pisze:
mutra pisze:
waldi pisze:[quote="mutra"]Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Wiesz coś gdzieś było o tym, trzeba odłączyć aku, i chyba wyjąć jakoś duży bezpiecznik od ABS czy odwrotnie.
Ale wydaje mi się że powinieneś się przejechać jakiś kawałek na początek


Odłączenie aku nie pomogło. :roll:

W takim wypadku przejedz się ;-)
Ostatnia ewentualność to kasowanie błędu, elm- i program
Chyba że uszkodziles przewód ABS,wtyczkę. Koronki co kolwiek ;-)


no to sie przejadę :mrgreen:
Nic nie uszkodziłem bo nie miałem jak, koła były w powietrzu a ja nie gmerałem nic przy zaciskach.[/quote]
Nie chce Ci gwarantować ale chyba zgaśnie ;-)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 cze 2017, 18:20

Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?



no to sie przejadę :mrgreen:
Nic nie uszkodziłem bo nie miałem jak, koła były w powietrzu a ja nie gmerałem nic przy zaciskach.

Nie chce Ci gwarantować ale chyba zgaśnie ;-)[/quote]
zgasło po 200metrach. więc zrobiłem jeszcze 40 km żeby się upewnić, ze wszystko ok :mrgreen: dzięki :senkju:
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

03 cze 2017, 21:04

mutra pisze:Panowie: regulowałem dzisiaj klocki z tyłu i miałem auto na 1 biegu przy podniesionych tylnych kołach i włączonym silniku. zapaliła mi sie kontrolka ABSu.
Podejrzewam że to dlatego że tylne koła sie kręciły a przednie nie? Jak ją skasować? czy odłączenie aku wystarczy?

Zrób kółko po okolicy i powinno samo zgasnąć - tak samo bywa czasem po hamowni :)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2017, 22:45

W takiej sytuacji kontrolka powinna skasować się sama po przejechaniu ~100m. Miałem to samo po zjechaniu z hamowni, gość sam mi na to zwrócił uwagę.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

03 cze 2017, 23:50

Dwie sprawy na szybko
1: Czy Unplugged, rocznik 2004 ma na pewno Big Brake'i ?
2: Mam zalany 5w50 valvoline vr1, czy mogę wymienić na 5w40 (np max life valvoline), czy lepiej pozostać przy tym co jest i nie mieszać?
sorki, jeśli pytam o zbyt oczywiste rzeczy :D
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 cze 2017, 6:40

1. Tak.
2. Możesz zmieniać.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

04 cze 2017, 13:44

Panowie, polećcie jakichś preparat do plastików do deski rozdzielczej. Takie matowe są, ze przydałoby sie je trochę odświeżyć. Czyszczę, myje, ale jak były szare tak są.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2017, 14:36

Plak :D A tak serio to coś od Meguiarsa bym brał
https://www.meguiars.pl/sklep-online/wn ... rzywa.html
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

04 cze 2017, 15:04

Samba88 pisze:Panowie, polećcie jakichś preparat do plastików do deski rozdzielczej. Takie matowe są, ze przydałoby sie je trochę odświeżyć. Czyszczę, myje, ale jak były szare tak są.


Ja używam Shiny Garage Interior Satin Dressing, jestem bardzo zadowolony, środek był w stanie nadać nawet fajnego nasycenia skodowskim plastikom, co według mnie jest nie lada wyczynem :lol:
Efekt utrzymuje się kilka miesięcy, elementy nie są tłuste.
Zdjęć niestety nie posiadam, ale te ze strony producenta nie mijają się z prawdą 8-)
http://www.shinygarage.pl/shiny-garage-interior-satin-dressing-500ml.html

Edit: Środek nie działa tylko na ramkę wokół radia i gałki zmiany biegów :?
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2017, 15:28

Witam! Czasem przy ruszaniu słyszę gdzieś z tyłu auta zgrzyt/szurnięcie...trudno jakąś analogię znaleźć, zdarza się to raz na kilkadziesiąt startów. Macie pomysł, co to może być? Może coś z dyfrem - podczas wymiany oleju wypadł z niego mały prostokątny kawałek, tak gdzieś z 1.5x1.5 cm...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

05 cze 2017, 9:19

waran pisze:Witam! Czasem przy ruszaniu słyszę gdzieś z tyłu auta zgrzyt/szurnięcie...trudno jakąś analogię znaleźć, zdarza się to raz na kilkadziesiąt startów. Macie pomysł, co to może być? Może coś z dyfrem - podczas wymiany oleju wypadł z niego mały prostokątny kawałek, tak gdzieś z 1.5x1.5 cm...

Co do wypadających kawałków z fuji - te kawałki odpowiadają za " wstępne spięcie" jak już wszystkie wypadną ponoć fuji zachowuje się 1 - jak otwarty dyfer 2 - jak torsen ( takie czytałem opinie)
U mnie wypadło przy zmianie 3 szt - dalej spina
Ale żeby to miało wpływ na objawy nie słyszałem , coś ostatnio było robione przy tej części miaty ?
Dzwiek może się wydawać że jest z tyłu a może np łożysko na sprzęgle
Jak masz możliwość - obejrzyj dokładnie tył zawieszenia ,mocowanie dyfra , wahacze ,tuleje ,mocowanie amortyzatorów góra dół.
Awatar użytkownika
Anakin_mm
Posty: 18
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Nieznana
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

05 cze 2017, 11:54

Fifkers pisze:Odłącz akumulator, powciskaj różne włączniki, klakson, hamulec, światła, żeby zużyć resztki prądu i wtedy działaj. Po wyjęciu schowka masz dostęp do poduszki od dołu. Nie wiem czy wtyczkę tam widać, ale raczej tak, odepnij i wepnij, żeby dobrze siedziała. W razie czego możesz spróbować zdjąć górną pokrywę poduszki. Ciągnie się ją do siebie jeśli dobrze pamiętam.
P.S. a czy przypadkiem jak padnie mata zajęcia miejsca pasażera to nie miga ta kontrolka? Mata dość często się psuje w NBFL.


Update
Wyjąłem schowek i żółta wtyczka od poduszki jest widoczna jak na dłoni. Po prostu nią poruszałem i docisnąłem - nie wypinałem jej nawet. Błąd zgasł. Pojadę jeszcze na komputer zobaczyć co wyjdzie i ew. skasować błąd.

Poczytałem jeszcze anglojęzyczne fora i jeśli chodzi o matę to błąd ma kod 47 czyli cztery mignięcia i potem siedem mignięć. Jest sporo patentów jak ten błąd obejść, bez drogiej wizyty w serwisie :)

Dziękuję wszystkim za pomoc
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2017, 13:48

dzięki Waldi, ostatnio mechanik oglądął i raczej było ok, ale przyjrzę się jeszcze...pozdro
Ubi bene, ibi patria
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

06 cze 2017, 13:51

Ciąg dalszy o zawieszeniu:
jakie polecacie łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora?
Sworznie zamówiłem MOOG z juesej, chciałem łączniki też tej marki ale potem poczytałem opinie i ponoć są strasznie lipne.

W kmparts jest komplet 2 szt. za 165zł z ilmotorsport, trochę drogawo za łączniki stąd pytanie czy są jakieś inne zamienniki warte uwagi?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

06 cze 2017, 15:05

tomos pisze:Ciąg dalszy o zawieszeniu:
jakie polecacie łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora?
Sworznie zamówiłem MOOG z juesej, chciałem łączniki też tej marki ale potem poczytałem opinie i ponoć są strasznie lipne.

W kmparts jest komplet 2 szt. za 165zł z ilmotorsport, trochę drogawo za łączniki stąd pytanie czy są jakieś inne zamienniki warte uwagi?

P.Adrian Bugaj carsped ;-)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2017, 15:58

tomos, przy nowych łącznikach Blueprinta (takie akurat mieli w hurtowni, ale w zasadzie były w cenie normalnej :/) doświadczyłem wypadnięcia tulei gumowej z łącznika po jednym track dayu. Po tej akcji zdemontowałem z nich wszystkie tuleje i zamontowałem poliuretanowe tuleje z Olkusza dodatkowo dodając duże podkładki przy stabilatorze i problem więcej nie wystąpił. Osobiście kolejnym razem bym się nie bawił tylko jak część metalowa łącznika jest OK to bym zamontował nowe tulejki z poli, bo poza tulejkami to tylko kawał giętkiego metalu w NA.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 cze 2017, 16:30

rrutek pisze:tomos, przy nowych łącznikach Blueprinta (takie akurat mieli w hurtowni, ale w zasadzie były w cenie normalnej :/) doświadczyłem wypadnięcia tulei gumowej z łącznika po jednym track dayu. Po tej akcji zdemontowałem z nich wszystkie tuleje i zamontowałem poliuretanowe tuleje z Olkusza dodatkowo dodając duże podkładki przy stabilatorze i problem więcej nie wystąpił. Osobiście kolejnym razem bym się nie bawił tylko jak część metalowa łącznika jest OK to bym zamontował nowe tulejki z poli, bo poza tulejkami to tylko kawał giętkiego metalu w NA.
tomos pisze:Ciąg dalszy o zawieszeniu:
jakie polecacie łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora?
Sworznie zamówiłem MOOG z juesej, chciałem łączniki też tej marki ale potem poczytałem opinie i ponoć są strasznie lipne.

W kmparts jest komplet 2 szt. za 165zł z ilmotorsport, trochę drogawo za łączniki stąd pytanie czy są jakieś inne zamienniki warte uwagi?


Racing beat robi śliczne łączniki do NA http://www.moss-europe.co.uk/shop-by-mo ... 2-670.html tyle że drogie są :(

jeżeli byś sie decydował na wymianę tulejek to na forumowej giełdzie jest kilka kompletów do wzięcia (w tym ja sprzedaje żółty z olkusza za pół ceny 8-) )
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2017, 16:43

http://www.ramech.pl/produkty

22zł/szt. Mam 3 lata i zero problemów!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

06 cze 2017, 17:32

Ramech chętnie bym wziął, ale nie mają do NA - chyba, że są p&p od NB?

Co do tulejek poli zastanowię się. Mam wątpliwości co do montażu poli, wolałbym pozostać przy seryjnej twardości, a poli prawdopodobnie będą twardsze i do tego te opinie, że lubią skrzypieć trochę mnie odstraszają - nie wiem czy to się tyczy też tych od łączników czy raczej tulei wahaczy.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2017, 18:09

Stabilizator jest na tyle giętki, że o twardości w przypadku tulei łącznika to raczej nie ma co mówić. Ruch w porównaniu do np. tulei wahacza jest minimalny, więc o skrzypienie też bym się nie martwił.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

07 cze 2017, 7:32

Ja tylko w kwestii " skrzypiacych poli " ;-) u mnie skrzypia natomiast według mnie skrzypia gumy stabilizatora w połączeniu z pomalowanym drążkiem.Jeszcze spróbuję to potwierdzić na dniach

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2017, 7:33

Tam to nawet nienasmarowane gumy lubią skrzypieć [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

07 cze 2017, 7:36

rrutek pisze:Tam to nawet nienasmarowane gumy lubią skrzypieć [FACE WITH TEARS OF JOY]

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Rrutek jak myślisz jak podniose auto na Kobylkach odkręce łączniki, będę w stanie " szarpać drazkiem " i zweryfikować skrzypienie?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2017, 7:40

Tak, po odkręceniu łączników będziesz w stanie nim obracać w obejmach z lekkim oporem. Niemniej osobiście od razu bym zdjął obejmy gum i je mocno nasmarował. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

07 cze 2017, 7:43

rrutek pisze:Tak, po odkręceniu łączników będziesz w stanie nim obracać w obejmach z lekkim oporem. Niemniej osobiście od razu bym zdjął obejmy gum i je mocno nasmarował. :)

Tak też uczynię dzięki
Awatar użytkownika
GTwice
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów

07 cze 2017, 9:00

Czy ktoś zna wymiary podkładek pod korki oleju silnika, skrzyni (x2) i dyfra (x2) w NC 2.0 6-biegowej? EPC3 podaje numery części ale bez wymiarów, gdzieś znalazłem tylko info że wszystkie poza jedną miedzianą od dyfra są aluminiowe.
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

07 cze 2017, 13:04

Trochę poczytałem o reroute chłodzenia. Teraz moje pytanie. Silnik seria, ale przebiegu ma ledwo ponad 40k. 1.8 NBfl. Jeżdżę dośc dynamicznie, często latam autostradą po 60 i więcej km z prędkościami podchodzącymi pod 190. Jest senes to robić w celu zabezpieczenia silnika? Widzę, że przy doładowaniu, to praktycznie obowiązek. Dodam, że silnik nawet w upały, w korku lub deptając przy prędkosciach poniżej 100 nie grzeje się. Wskazówka ciągle w pionie nawet przy włączonej klimie.
The answer is always Miata.
ODPOWIEDZ