Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

07 kwie 2017, 12:47

Panowie, poduszki silnika:
ori mazda - komplet ok 520 zł
ilmotorsport - 360zł

warto dopłacać do mazdowskich?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2017, 13:03

Ciap pisze:Panowie, poduszki silnika:
ori mazda - komplet ok 520 zł
ilmotorsport - 360zł

warto dopłacać do mazdowskich?

Nie, te z il'a są wzmocnione.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 kwie 2017, 13:53

henorek pisze:Super, dzięky :D

Tamtej nie znalazłem, ale tu jest z grubsza to samo

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=534321
Obrazek
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

07 kwie 2017, 18:25

luki_92_92 pisze:
henorek pisze:Super, dzięky :D

Tamtej nie znalazłem, ale tu jest z grubsza to samo

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=534321

Dorzucę jeszcze dwa linki:
http://mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=2958
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=551228

Ostatnio przymierzałem i lampka oświetlenia bagażnika z astry G też będzie pasować.
Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

08 kwie 2017, 0:27

Pytanie takie, posiadam poliftową NA z 96 roku,
z tego co mi wiadomo tylny wózek jest już taki jak w NB (miejsca na rozpórki są)
półośki w dyfrze mam wsuwane, a nie przykrecane na 4 śruby, to oznacza, że
jeśli zakupie dyfer z NB to wejdzie plug&play bez wymiany półosiek i wału, czy musze coś zmieniać ?
Mam opcję kupić sobie zaspawany z NB jako drugi, więc zastanawiam się czy podejdzie :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 kwie 2017, 9:15

kapi678 pisze:Pytanie takie, posiadam poliftową NA z 96 roku,
z tego co mi wiadomo tylny wózek jest już taki jak w NB (miejsca na rozpórki są)
półośki w dyfrze mam wsuwane, a nie przykrecane na 4 śruby, to oznacza, że
jeśli zakupie dyfer z NB to wejdzie plug&play bez wymiany półosiek i wału, czy musze coś zmieniać ?
Mam opcję kupić sobie zaspawany z NB jako drugi, więc zastanawiam się czy podejdzie :)

Tak, wystarczy sam dyfer, reszta pasuje.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2017, 18:33

Tylny wozek NAfl jest podobny do NB ale nie taki sam. Rozporki z NB pasuja tylko w komplecie z wozkiem

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

08 kwie 2017, 19:02

Okej, ale dyfer pasuje z NB tak ?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 kwie 2017, 19:36

kapi678 pisze:Okej, ale dyfer pasuje z NB tak ?

Tak pasuje p&p.
Awatar użytkownika
kapi678
Posty: 186
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Chełmek k.Oświęcimia

08 kwie 2017, 20:31

Okej, dzięki za szybką odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2017, 18:40

Czy ktoś kiedyś podejmował się zmiany automatu na manualną skrzynie w NA? Hamburgery piszo jakieś tutoriale itd, ale zastanawia mnie, czy w PL ktoś to ogarnie i jakie mogą być koszta robocizny.
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 kwie 2017, 19:15

Malo kto to robil wiec szansa na osobe obeznana i tanio nie sa zbyt duze. Dodatkowo silnik jest slabszy (100km zamiast 115). Czy wiec warto?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 151
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NA
Wersja: Miata 93'
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2017, 19:32

Z tego co czytałem to 10 kunia różnicy jest. Właśnie się zastanawiam, czy warto, bo jest ciekawa NA w Gdyni za nieduże pieniądze, ale automat zabija wszelkie plusy tego auta.
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

09 kwie 2017, 19:56

Taka miejska miata, podoba mi się! Jest jakieś ogłoszenie? :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 kwie 2017, 20:25

vodka pisze:Taka miejska miata, podoba mi się! Jest jakieś ogłoszenie? :D

Jezdziłem NB z automatem i to jest jakieś nieporozumienie :kciukdol:
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

09 kwie 2017, 20:36

Dla Ciebie tak, dla mnie też już raczej tak, ale moja luba byłaby zachwycona :mrgreen:
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2017, 23:12

Pytanko odnośnie podkładu pod lakier.
Lepiej brać zwykły epoxyd typu boll, czy może szmery bajery jak Brunox?
Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem/opinią :)

[EDIT]: Jeszcze jedno pytanko. W przedniej podłużnicy mam częściowo urwaną wbijaną śrubę mocującą dolot powietrza na chłodnicę wody. Jaka jest procedura usunięcia tego czegoś w celu wstawienia nowego? Tłukę młotkiem jak oszalały aż wyjdzie, czy może potrzeba na to bardziej wyrafinowanych i delikatnych metod?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

10 kwie 2017, 1:36

na czystą blache epoxyd
brunox się daje na rdze, chociaż czy do końca działa to już druga sprawa :lol:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2017, 6:57

No wlasnie tylko brunox ma cos takiego, co sie nazywa neutralizator rdzy + podkład epoksydowy w jednym.
Ale wyznaje zasadę, ze jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego...
Wiec chyba walne zwykły epoxyd, ew. może potraktuje jakimś zmywalnym odrdzewiaczem, jak bede kłopoty z doczyszczeniem zakamarkow. :)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 kwie 2017, 7:19

Pedi pisze:No wlasnie tylko brunox ma cos takiego, co sie nazywa neutralizator rdzy + podkład epoksydowy w jednym.
Ale wyznaje zasadę, ze jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego...
Wiec chyba walne zwykły epoxyd, ew. może potraktuje jakimś zmywalnym odrdzewiaczem, jak bede kłopoty z doczyszczeniem zakamarkow. :)

Dokładnie jak piszesz, mam w garażu łopate, na 3 części podzielona 1 - Brunox,1 cortaininf, 1 k2 de rusto, dwa zmywalne tylko nałożyłem i co mnie po roku zdziwiło oba zmywalne są dalej takie jak były dzień po nalozeniu, Brunox - ma już małe bable po warstwą, Jeszcze uwaga co do zmywania - jedni to robią, inni czyszczą " na sucho" i też sobie chwala,
Jest jeszcze r-stop całkiem polecany
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

10 kwie 2017, 9:19

Z Brunoxem jest problem, że trzeba go grzać żeby wysychał. R-Stop szybko wysycha i można pokrywać.
Robiłem ostatnio parę różnych ekseprytmentów i np. Na bolla epoksydowego jak dałem akryl na drugi dzień (12 godzin niby wymagane) to się zaczęła pajęczyna robić - nie wiem czemu, może sie producenci nie lubią :) (akryl był z APP).
Najlepiej trzymać się jednego producenta i zapisów w kartach technicznych.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2017, 18:30

Ktoś wie jak wyciągnąć żarówkę z klosza od oświetlenia tablicy rejestracyjnej (NC). Sam klosz wyjąłem według manuala, ale nikt nie pomyślał tam ze można mieć problem z żarówką.
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2017, 18:31

W NB się przekręca to szare i wyjmuje :D
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 kwie 2017, 18:33

Tak to też powinno wyjść, przekrec w jedną lub druga o jakieś ćwierć obrotu

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2017, 18:40

Dzięki. Wyszło, po prostu trochę ciasno siedziało a bałem się że pęknie :/
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

12 kwie 2017, 9:59

Potrzebuję przykręcić znaczki na zderzakach. Czego użyć żeby nie odpadły przy pierwszym myciu?

Po malowaniu nie mam żadnych otworów.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mufasa
Posty: 510
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 kwie 2017, 13:19

Znowu ja. :evil:

Założyłem nowe opony, nowe felgi, całość wyważona już x razy i w dalszym ciągu czuć nieregularne drgania na całym nadwoziu pochodzące z tylnej części nadwozia. Szczególnie wyczuwalne przy 55-60 km/h i później przy 120-125 - ale nie zawsze. Cóż to może być? Jakieś poduszki przy dyfrze? Wał napędowy do wyważenia? Występuje to w sumie od początku mojej przygody z Miatą, ale zbagatelizowałem temat, bo do tej pory jedną felgę miałem delikatnie krzywą... Auto miesiąc temu przeszło przegląd na stacji diagnostycznej bez żadnego "ale".

Druga sprawa: po wymianie rozrządu pojawiło się dziwne wycie w okolicy 1500 obrotów na minutę. Zupełnie postronna osoba twierdzi, że to kwestia rolek/paska, z kolei druga, która przeprowadzała całą operację stawia 101% na łożyska w alternatorze (ale na tym pewnie się nie skończy jak zacznie rozbierać). JAK ŻYĆ? Poniżej filmik, na którym wyraźnie słychać nieprzyjemny dźwięk (głosniki na maksymalną głośność):

Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2017, 13:28

Co do drgań - przejrzyj poduszki silnika i dyfra.

Wycie może być spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem paska rozrządu i dzieje się to dość często, ale mimo wszystko warto osłuchać wszystkie elementy znajdujące się na pasku osprzętu. Pośrednią odpowiedzią na temat naciągu paska rozrządu może być to, czy mechanik podczas wymiany ustawił naciąg paska zgodnie z service manualem: koniecznie _nowa_ sprężynka napinacza sama odpowiednio ustawia napinacz w konkretnym położeniu wału korbowego, nie ma tutaj żadnej filozofii. Oczywiście można też zmierzyć naciąg paska po zdjęciu pokrywy zaworów, ale pytanie, czy mechanik ma do tego przyrząd ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mufasa
Posty: 510
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 kwie 2017, 13:42

Szczerze wątpię w naciąg paska zgodny z service manualem - przecież każdy mechanik wszystkie wie najlepiej i nie będzie sobie głowy zawracał pierdołami. ;) Szara Polska rzeczywistość. Nowa sprężynka napinacza powinna być, bo bardzo cisnąłem mechanika o to (po co, na co, etc).
Obrazek
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 kwie 2017, 17:26

Pedi pisze:No wlasnie tylko brunox ma cos takiego, co sie nazywa neutralizator rdzy + podkład epoksydowy w jednym.
Ale wyznaje zasadę, ze jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego...
Wiec chyba walne zwykły epoxyd, ew. może potraktuje jakimś zmywalnym odrdzewiaczem, jak bede kłopoty z doczyszczeniem zakamarkow. :)

Wo znalazłem, ma jakieś pół tora roku zdjęcie wejdzie bokiem to od dołu Brunox,przerwa cortaininf, przerwa k2 derust Obrazek
ODPOWIEDZ