Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Bielsko Biała
Na mojej miacie schodzi klar - myślałem o folii na całe autko, ale dowiedziałem się że musi być pełny klar bo inaczej klej nie chwyci i będzie mi folia odchodziła.
Teraz pytanie - szlifować lakier i kłaść klar od nowa później do oklejenia czy,
szlifować lakier i kłaść od nowa kolor (teraz jest pomarańczowa, chciał bym biel <3 )
Ktoś poleca jakiegoś dobrego lakiernika który ma rękę i nie zedrze do ostatniego grosza?
Bo koszty szlifowania, nowego klaru a później folii wychodzą podejrzewam bardzo podobnie jak lakierowanie jej od nowa
Na mojej miacie schodzi klar - myślałem o folii na całe autko, ale dowiedziałem się że musi być pełny klar bo inaczej klej nie chwyci i będzie mi folia odchodziła.
Teraz pytanie - szlifować lakier i kłaść klar od nowa później do oklejenia czy,
szlifować lakier i kłaść od nowa kolor (teraz jest pomarańczowa, chciał bym biel <3 )
Ktoś poleca jakiegoś dobrego lakiernika który ma rękę i nie zedrze do ostatniego grosza?
Bo koszty szlifowania, nowego klaru a później folii wychodzą podejrzewam bardzo podobnie jak lakierowanie jej od nowa
Witajcie!
Prosiłbym o wywróżenie skąd pochodzi dźwięk ocierania przedstawiony na poniższym filmie
https://youtu.be/XOpAm-1IcZk
A tak na poważnie to chciałem tylko się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek Motor w środku na 95% zdrowy, słychać tylko czasami cykliczne ocieranie (może rolka rozrządu, pompa wody lub jakaś plastikowa obudowa?)
Dźwięk pojawia się co jakiś czas, co kilka, kilkanaście sekund.
Jeśli ktoś miał coś podobnego, proszę o odpowiedź
Prosiłbym o wywróżenie skąd pochodzi dźwięk ocierania przedstawiony na poniższym filmie
https://youtu.be/XOpAm-1IcZk
A tak na poważnie to chciałem tylko się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek Motor w środku na 95% zdrowy, słychać tylko czasami cykliczne ocieranie (może rolka rozrządu, pompa wody lub jakaś plastikowa obudowa?)
Dźwięk pojawia się co jakiś czas, co kilka, kilkanaście sekund.
Jeśli ktoś miał coś podobnego, proszę o odpowiedź
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Sprawdź czy któryś pasek nie styka się z przewodami.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
kawalek pisze:Pytanie czy jest jakaś różnica w wiązce czy wystarczy odpiąć kompa od 1.6 i podłączyć od 1.8 z jednej strony i do silnika z drugiej? Są jakieś różnice we wtyczce?
Sprawdź, czy dawca ma immobilizer. Jeśli to wersja bez immobilizera to pompa paliwa jest sterowana z innego pina we wtyczce pcm. Innych różnic w przypadku NB->NB zasadniczo (zazwyczaj) brak. Zazwyczaj, bo można trafić odmienną wersję z jakiejś szczególnej partii. Wiązkę silnikową sugerowałbym użyć z dawcy (mimo niewygodnej długości przewodów w kabinie). Inaczej musiałbyś parę rzeczy w komorze do wersji 1.8 przerabiać (co najmniej sondę lambda i aktuator VICS).
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Szukaj na aliexpress. NA bank coś takiego będzie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Potrzebuję szybkiej porady. Jak już gdzieś wyżej wspominałem jestem na etapie wymiany sprzęgła.
Niestety po zdjęciu skrzyni okazało się, że dostałem złe łożysko podpory wału (pilotujące/do docisku mam nowe i jest ok).
Auto ma nalatane 90tys km a samo sprzęgło zostało zwyczajnie zużyte poprzez miejską jazdę na półsprzęgle.
Wizualnie łożysko jak i wał są w bdb stanie, lekko się kręci, zero luzów.
Teraz pytanie czy przy tym przebiegu skręcać to bez wymiany (autem nie planuję przejechać więcej niż 30k km) czy czekać na nowe do przyszłego tygodnia.
Orientuje się ktoś ile takie łożysko powinno nalatać km? W mazparts twierdzą, że te łożyska są bardzo wytrzymałe i nie ma konieczności wymiany ich od tak bez powodu.
Niestety po zdjęciu skrzyni okazało się, że dostałem złe łożysko podpory wału (pilotujące/do docisku mam nowe i jest ok).
Auto ma nalatane 90tys km a samo sprzęgło zostało zwyczajnie zużyte poprzez miejską jazdę na półsprzęgle.
Wizualnie łożysko jak i wał są w bdb stanie, lekko się kręci, zero luzów.
Teraz pytanie czy przy tym przebiegu skręcać to bez wymiany (autem nie planuję przejechać więcej niż 30k km) czy czekać na nowe do przyszłego tygodnia.
Orientuje się ktoś ile takie łożysko powinno nalatać km? W mazparts twierdzą, że te łożyska są bardzo wytrzymałe i nie ma konieczności wymiany ich od tak bez powodu.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Mam zalozony nowy komplet sorzegla (exedy) i skrzynie 6 + Fuji z NBFl. Lewarek jest cofniety w stosunku do osi otworu w tunelu o ok 1 cm. WTF ? Połapałem sie po tym jak biegi wbijane do tyłu zaczely wyskakiwac po montazu gornej gumy. Na luzie jest cofnjeta w stosunku do otworow w tunelu.
Blad montażu raczej nie wchodzi w gre no bo jak ?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Blad montażu raczej nie wchodzi w gre no bo jak ?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
luki_92_92 pisze:Przydałby mi się cupholder, coś tego typu
Ten ze zdjęcia kosztuje prawie 20 dolców + wysyłka z USA, więc stanowczo za drogo jak za bajer używany kilka razy w roku.
Nie wiecie może, czy idzie gdzieś kupić coś jak najbardziej zbliżonego do tego, ale taniej?
Coś takiego np:
https://www.aliexpress.com/item/Black-Plastic-Folding-Car-Truck-Drink-Beverage-Cup-Bottle-Holder-Stand-Mount-Top-8z1315/32676317716.html?spm=2114.13010608.0.0.RbfxRT
Ja mam dosyć podobne, ale nie przykręcone do tunelu, tylko przyklejone na mocnym rzepie do tapicerki poniżej.
Cięty pisze:Bielsko Biała
Na mojej miacie schodzi klar - myślałem o folii na całe autko, ale dowiedziałem się że musi być pełny klar bo inaczej klej nie chwyci i będzie mi folia odchodziła.
Teraz pytanie - szlifować lakier i kłaść klar od nowa później do oklejenia czy,
szlifować lakier i kłaść od nowa kolor (teraz jest pomarańczowa, chciał bym biel <3 )
Ktoś poleca jakiegoś dobrego lakiernika który ma rękę i nie zedrze do ostatniego grosza?
Bo koszty szlifowania, nowego klaru a później folii wychodzą podejrzewam bardzo podobnie jak lakierowanie jej od nowa
Sam klar to za malo, lakiernik ci zedrze do podłoza ktore jest stabilne, zapodkladuje jesli bd trzeba potem baza + klar
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Kostek pisze:lewarek można włożyć złą stroną w skrzynię
W nowszych jest to możliwe ale wtedy byłby przechylony do przodu, poza tym chyba go nie wyjmowali i lali olej śrubą a nie przez lewarek.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Witam, NB 1.6 . Jak postoi kilka godzin na dworze na mrozie to są problemy z odpaleniem. jak stoi ok 1.5 godz to normalnie odpala. Dzisiaj pod szkoła jak zostawiłem i chciałem odpalić to znów problem trzeba było kręcić i kręcić. W czym może być problem ??
kozik-mx5 pisze:Witam, NB 1.6 . Jak postoi kilka godzin na dworze na mrozie to są problemy z odpaleniem. jak stoi ok 1.5 godz to normalnie odpala. Dzisiaj pod szkoła jak zostawiłem i chciałem odpalić to znów problem trzeba było kręcić i kręcić. W czym może być problem ??
Słabe aku?
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
NB odpali przy bardzo słabym aku, może woda w paliwie jak więcej stoi a nie jeździ, może czujnik walnięty jakiś i auto myśli że jest cieplej itd.
Ja wczoraj odbieralem od mechanika auto i słabo kręcił ale odpalił szybko i od razu zgasł (ułamek sek), za drugim razem już ok. A to dopiero -5
Ja wczoraj odbieralem od mechanika auto i słabo kręcił ale odpalił szybko i od razu zgasł (ułamek sek), za drugim razem już ok. A to dopiero -5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:Ja wczoraj odbieralem od mechanika auto i słabo kręcił ale odpalił szybko i od razu zgasł (ułamek sek), za drugim razem już ok. A to dopiero -5
Moja w tamtym roku mnie miło zaskoczyła. Przy temperaturze niższej niż -10 (nie pamiętam dokładnie, a nie chce ściemniać) mamy skoda (2011r) odmowila posłuszeństwa, a mx jakoś odpalił, co prawda chwilę kręciłem (też słabo kręciła), ale ruszyła, więc nie ma się czego bać
U mnie też czasem trochę pomieli, pomarudzi na rozruchu, ale koniec końców odpala za każdym jednym razem.
Może kwestia samego wieku rozruszników?
Może kwestia samego wieku rozruszników?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Rachey nie wiem bo przerabiałem temat przy okazji zmiany silnika i ECU z wersji bez immo. Dopiero jak piny w kostce diagnostycznej spiąłem to wyła caly czas.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Nie wiem jak w NB, ale w NBFL pompa paliwa załącza się dopiero po przekręceniu na start (kiedy zaczynasz kręcić)kozik-mx5 pisze:Czy u was w nb na zapłonie też cały czas chodzi pompka paliwa ?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Mają inną średnicę. Mechanizm regulacji działa na tej samej zasadzie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
czy na zaciski Big Brejki wejdzie felga 15 czy minimum to 16"?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zależy od felgi, niektóre 15 wchodzą, niektóre nie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
A niektóre wchodzą na styk, np. śruby zacisku haczą o blaszki do wyrażania
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
seryjny 15 z nb wejdzie?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Zależy na które. Seryjne w sensie z wersji nielimitowanej - tak. Z wersji limitowanych - różnie.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Seryjne takie jak na Ani NB bo to w większości wystepowało