Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

17 lis 2016, 21:12

Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału? :roll:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

17 lis 2016, 22:20

Przypalone
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2016, 22:30

meewosh pisze:Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału? :roll:

Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

17 lis 2016, 22:58

chillak pisze:Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu


Jakiego płynu? Oleju hydraulicznego w wysprzęgliku?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2016, 7:43

Benoos pisze:
chillak pisze:Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu


Jakiego płynu? Oleju hydraulicznego w wysprzęgliku?

Nie wiem czego sobie do układu sprzęgła nalales, ale tam ma być płyn hamulcowy.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

18 lis 2016, 9:13

Niczego, pytałem z ciekawości bo uświadomiłem sobie, że nie wiem czym poruszany jest wysprzęglik :)
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

18 lis 2016, 11:26

Mam pytanie, jak myślicie, uda mi się na kobyłkach wysuniętych ma maksymalna wysokość zdjąć całe zawieszenie?
Mam w planach zmiane na poliuretany plus pomalowanie całej zawiechy, robienie tego u mechanika nie dość że pochłonie dużą ilośc pieniędzy to wątpie że ktoś zgodzi się blokować podnośnik na tak długi czas.

Oczywiście w garażu posiadam kompresor oraz pneumata, podłogę mam wykafelkowaną i myślałem o zakupie leżanki warsztatowej.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2016, 11:37

Zależy na jakich kobyłkach. Na takich najtańszych - pewnie też da radę, ale byłoby to karkołomne. Osobiście kupiłem zestaw 4 kobyłek, które stabilnie trzymają auto na ~50cm wysokości (uwaga: musisz mieć żabę, która tak wysoko podniesie), co zaczyna już dawać jakiś komfort.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

18 lis 2016, 11:47

Kobyłki mam własnej roboty, szeroka stopa i grubościenna rura.żabe taka również mam.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2016, 11:50

Z przodu pamiętaj, że musisz podeprzeć/podwiesić silnik. Najlepiej podnieś auto na wysokość tych kobyłek i sprawdź miarką, czy masz wystarczająco prześwitu w porównaniu do wysokości sanek, ale wg mnie powinno dać radę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

18 lis 2016, 11:57

chillak pisze:
meewosh pisze:Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału? :roll:

Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


U mnie wcześniej winę za "samoczynne" ruszanie w korku powodowała wewnętrzna neiszczelność w pompie sprzęgła.

Co do przypalenia. Jak użytkować przy założeniu niedelikatnej jazdy, żeby nie przypalić nowej tarczy - nie korzystam rekreacyjnie w długich trasach przełajowych), więc jak wsiądę rzadko to ciężko się oprzeć dynamicznemu traktowaniu ?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo w kilku mocnych autach nie miałem problemów ze sprzegłem - czy to w 944 czy w V40 T4 - co ciekawe w V40 kolega który ode mnie kupił dobił do 360 tyś na ori sprzęgle i turbinie przy 200 KM.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

19 lis 2016, 7:53

kupię gdzieś te wnękę plastikową na gaśnicę? Pękła mi i przestrzał jest, jak cholera :D
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

19 lis 2016, 10:05

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 lis 2016, 12:53

Czy ktoś ma pod ręką sprzedać/pożyczyć/wysłać ten wihajster-bolec używany do centrowania sprzęgła w NC?
Ewentualnie czy jego wymiary są takie same jak w NB?

Można to ewentualnie gdzieś dokupić? Dostałem komplet sprzęgła OE z Mazparts.pl bez tego a jutro auto na kanał wjeżdża.
Czy są może jakieś uniwersalne zestawy albo da się to jakoś chałupniczo ogarnąć?

Wiem, że pytanie może lamerskie ale kompletnie technicznie tego nie ogarniam a nie chcę, żeby auto utknęło w warsztacie.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2016, 13:57

Oddajesz do jakiegoś mechanika/ASO? Jeśli tak to powinien to mieć...

Jak nie, możesz kupić coś taniego:
http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/pr ... zegla.html

albo wykorzystać cokolwiek o podobnej średnicy, rurkę etc...
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

21 lis 2016, 8:33

Auto oddane do sprawdzonego mechanika, potwierdził, że nie będzie problemu z centrowaniem.
Po prostu zmyliło mnie to, że w niektórych kompletach w zestawie jest ta plastykowa tulejka do centrowania.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

21 lis 2016, 13:52

Bierzesz coś o mniejszej średnicy ale okrągłe, jak ja np wczoraj przedłużkę grzechotki 3/8. Gdy centrowałem w NB1.6 bierzesz taśmę izolacyjną i owijasz sprawdzając kiedy idealnie pasuje w otwór. A potem powtarzasz owijanie w miejscu gdzie jest otwór tarczy (bo są to dwie rózne średnice).
Działa :kciuk:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

21 lis 2016, 14:01

SPAM pisze:Bierzesz coś o mniejszej średnicy ale okrągłe, jak ja np wczoraj przedłużkę grzechotki 3/8. Gdy centrowałem w NB1.6 bierzesz taśmę izolacyjną i owijasz sprawdzając kiedy idealnie pasuje w otwór. A potem powtarzasz owijanie w miejscu gdzie jest otwór tarczy (bo są to dwie rózne średnice).
Działa :kciuk:


Można też użyć. jeśli ktoś ma, plastiku od NB. Średnica tego mniejszego łożyska od podpory wału jest taka sama w NB i NC. Otwór tarczy sprzęgła jest o jakiś mm większy więc pewnie patent z taśmą się sprawdzi.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

24 lis 2016, 11:56

czy felga 14" wejdzie na mid brejki ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lis 2016, 12:01

Wejdzie, przecież poliftowe NA mają właśnie midbejki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

24 lis 2016, 12:17

SponeR pisze:czy felga 14" wejdzie na mid brejki ?


Bez problemu. Na bigi nie wchodzi
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lis 2016, 15:43

zabieram się za problem z falującymi obrotami (sporadycznie). Sprawdziłem dolot pod kątem lewego powietrza. Następny krok to sciągniecie i czyszczenie przepustnicy i czujnika. W związku z tym kilka pytań:

1. Czy między kolektorem dolotowym a przepustnicą jest jakaś uszczelka którą trzeba wymienić?
2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód? :roll:
3. Rozumiem że spray do czyszenia gaźników będzie ok do czyszecznia przepustnicy i czujnika? (nie uszkodzę nic w czujniku?)

pytanie bonusowe: za przepustnica na kolektorze dolotowym jest taki "dzyndzel" :mrgreen: z gumowym kapturkiem :geeejj:
co to takiego? https://drive.google.com/file/d/0B_jXaf ... NSEZj/view
na zdjęciu w prawym dolnym rogu
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

24 lis 2016, 18:51

mutra pisze:2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?

Z tego co wiem, cudny Boost Sensor to jeden z czujników układu recyrkulacji spalin. Mierzy podciśnienie i wysyła sygnał do ECU.

Jak bardzo falują te obroty? Na ciepłym? Na zimnym? Może czujnik położenia wałka rozrządu?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lis 2016, 19:13

MikeyMike pisze:
mutra pisze:2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?

Z tego co wiem, cudny Boost Sensor to jeden z czujników układu recyrkulacji spalin. Mierzy podciśnienie i wysyła sygnał do ECU.

Jak bardzo falują te obroty? Na ciepłym? Na zimnym? Może czujnik położenia wałka rozrządu?


Generalnie prawie wcale (od 3 tygodni nie falowały) podejrzewam że problem jest z przepustnicą/czujnikiem bo zczytałem kod P0507.
Dzisiaj zajrzałem do przepustnicy i jest trochę czarnego osadu więc nawet jeżeli problem się już nie pojawi wypadałoby zdemontować i wyczyścić.

odnośnie uszczelek to EPC pokazuje dwie:
bp2y-13-w89 między przepustnicą a czujnikiem
b6bf-13-655 między przepustnicą a kolektorem

Obie w cenach raczej zaporowych, wie ktoś gdzie można je dostac w rozsądnej cenie (rozsądna znaczy 25PLN lub mniej)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 lis 2016, 21:16

Szukam i szukam i już nie wiem jak szukać .Jak wyjąć wykladzine w kabinie nbfl ? Fotele tunel środkowy wyjęte
Chyba jeszcze konsole " za radiem " ? Czy cały dół deski ? Wie ktoś gdzie jakieś foty,manula znajdę .
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lis 2016, 22:02

Trzeba odciąć bo jest trzymana pod deską rozdzielczą.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 lis 2016, 22:24

Fifkers pisze:Trzeba odciąć bo jest trzymana pod deską rozdzielczą.

O widzisz były wzmianki ale myślałem że to jakiś mały kawałek - ciach ciach i mamy dwie sztuki - dzięki

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lis 2016, 22:48

A tak przy okazji to nie ma czegoś takiego jak dół deski :) Tak to tylko wygląda, ale deska jest całością i nie da się rozdzielić dolnej i górnej części. Jak wyciągasz to całość.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

24 lis 2016, 22:59

Fifkers pisze:A tak przy okazji to nie ma czegoś takiego jak dół deski :) Tak to tylko wygląda, ale deska jest całością i nie da się rozdzielić dolnej i górnej części. Jak wyciągasz to całość.

czyli cała decha do zdjęcia - żeby dywan wyprać " wręcz niemożliwe - a jednak ", wiesz kręcę i myślę nie no bez sensu musi być jakiś " dół " do rozkrecenia żeby dywan wyjąć - i tu powstał nowy element wyposażenia dół deski ;-)
Awatar użytkownika
kawalek
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2016, 8:17
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2016, 12:48

Witam,
Zamierzam zrobić swapa w swojej NB 1.6 na silnik 1.8 tez z NB, anglika. Pytanie czy jest jakaś różnica w wiązce czy wystarczy odpiąć kompa od 1.6 i podłączyć od 1.8 z jednej strony i do silnika z drugiej? Są jakieś różnice we wtyczce? Jeżeli ktoś wie to jakie jeszcze mogą być problemy przy tym swapie?
ODPOWIEDZ