Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pirat pisze:Fifkers pisze:Jak wrzucisz torsena od skrzyni 5- biegowej czyli takiego z przełożeniem identycznym jak masz w otwartym dyfrze (4,1) to nic się nie zmieni z wyjątkiem sytuacji gdy będziesz chciał pójść bokiem- będzie łatwiej i łatwiej też kontrolować uślizg osi. Przy normalnej jeździe nie da się wyczuć czy masz torsena czy nie.
Jak włożysz torsena od skrzyni 6 to zmuli Ci silnik, bo zrobią się dłuższe biegi. Za to na trasie na ostatnim biegu będziesz miał niższe obroty przy danej prędkości czyli ciszej i ekonomiczniej. Imho ta opcja jest bez sensu.
Dzięki za odpowiedź, a nie jest tak, że otwarty w NA 1.6 miał jeszcze inne przełożenie? 4.3?
nie wiem ile ma otwarty dyfer ale były torseny z przlozeniem 4.3
http://bofiracing.co.uk/blog/rebuilding ... -3-torsen/
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Wczesne NA miały przełożenie 4.3. Przed chwilą się upewniłem i EPC Mazdy w NA 1.6 92r mi jak byk dla przełożenia głównego pokazuje 4.3.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Wczesne NA miały przełożenie 4.3. Przed chwilą się upewniłem i EPC Mazdy w NA 1.6 92r mi jak byk dla przełożenia głównego pokazuje 4.3.
tia, ale tylko 1.6 115hp. Potem już tylko 4.1 w EU.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Słuchajcie, jak się nazywa ten plastik (osłona) pod przednim zderzakiem w NBFL, taka płaska, montowana od dołu? Można, to gdzieś kupić? Tak samo ta guma (spoiler) zapobiegająca zarysowaniu zderzaka przed podjazdem, np. pod krawężnik? Cholery idzie dostać, ceny, jak za plastik ogromne, np. w przypadku nadkoli ogromne.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Osłona silnika po proatu
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx5-89-05- ... 32527.html
Tu masz ich chyba z pięć wszystkie od Brożyna z naszego forum. Podejrzewam że u niego dostaniesz wszystko w rozsądnych cenach.
Tu masz ich chyba z pięć wszystkie od Brożyna z naszego forum. Podejrzewam że u niego dostaniesz wszystko w rozsądnych cenach.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Dzięki chłopaki, muszę coś pooglądać. Mam jeszcze pytanie, dużo ostatnio tematów. Zamówiłem halogeny. Tak, jak poleca się na forum, najlepiej pasują z xsary picasso. Owszem, zamówiłem, super sprawa. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej jednak pojawił się mały szkopuł. Żarówki, jakie miałem zamontowane (NBFL) są okrągłe, lekko szerokie z szerokim podpięciem. Wejście w nowych halogenach na żarówkę jest z kolei cienkie z cienką tą plastikową wtyczką. Co teraz? Znajdę gdzieś takie żaróweczki? A nawet jeśli, to czy nie będę musiał lutować wejść przy aucie, żeby wszystko pasowało.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Fabrycznie w nb masz h3. W citronowskich chyba h11. Sprawdź czy to na pewno h11 i znajdź adapter lub wymień wtyczki.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Pomoże ktoś, bo nie wiem, co z tym fantem robić. Niby wszystko pasuje, al ta wtyczka jest za wąska w porównaniu do tej przy maździe. Dostanę gdzieś jakąś przejściówkę?
parę stron temu napisałem Ci że miałem ten sam problem i po prostu przełożyłem oprawki
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Mutra zgadza się, przejrzałem te kilka stron temu to, co mi napisałeś, ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Napisałeś, że wchodzą od xsary picasso. Zgadza się, kupiłem. Przejrzałem Twój temat. Piszesz, że przełożyłeś oprawkę, jaką oprawkę? Obudowę? Moje nowe, wyglądają, ja te Twoje z tą niebieską wtyczką, ale nie mogę ich podpiąć. To wtyczka jest za wąska względem tej, co siedzi w maździe. Jak mam to podpiąć? Łopatologicznie proszę.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Mutra zgadza się, przejrzałem te kilka stron temu to, co mi napisałeś, ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Napisałeś, że wchodzą od xsary picasso. Zgadza się, kupiłem. Przejrzałem Twój temat. Piszesz, że przełożyłeś oprawkę, jaką oprawkę? Obudowę? Moje nowe, wyglądają, ja te Twoje z tą niebieską wtyczką, ale nie mogę ich podpiąć. To wtyczka jest za wąska względem tej, co siedzi w maździe. Jak mam to podpiąć? Łopatologicznie proszę.
przełożyłem plastikową oprawkę żarówki (czarną) ze starego reflektora do nowego. Tę niebieską z nowego wywaliłem bo nie pasuje do wtyczki.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Rozumiem, dziękuję Ci . U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Rozumiem, dziękuję Ci . U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.
Ale nie wchodzi Ci ta plastikowa oprawka żarówki (że starego reflektora) w obudowę nowego reflektora? Na niej jest taki gumowy o-ring zobacz czy się nie zawinął.
Rozumiem że obie oprawki ( nowa i stara) montują się u Ciebie poprzez obrocenie w obudowie reflektora?
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3763
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Ktoś się może orientuje czy taka naba podejdzie do Mx-5 NAfl? Zamiast kierownicy z poduszką.
Podobno średnica wieloklina w niej to 16mm
https://www.olx.pl/oferta/kierownica-sp ... eb5e5da925
albo taka od Mazdy Mx-3?
https://www.olx.pl/oferta/202kierownica ... a424822f42
Podobno średnica wieloklina w niej to 16mm
https://www.olx.pl/oferta/kierownica-sp ... eb5e5da925
albo taka od Mazdy Mx-3?
https://www.olx.pl/oferta/202kierownica ... a424822f42
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
mutra pisze:Samba88 pisze:Rozumiem, dziękuję Ci . U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.
Ale nie wchodzi Ci ta plastikowa oprawka żarówki (że starego reflektora) w obudowę nowego reflektora? Na niej jest taki gumowy o-ring zobacz czy się nie zawinął.
Rozumiem że obie oprawki ( nowa i stara) montują się u Ciebie poprzez obrocenie w obudowie reflektora?
Tak, zgadza się. Jest ona po prostu zbyt szeroka. Co istotne jest ona razem z żarówką H11. Tworzy to komplet, który nie wejdzie do środka nowego reflektora. Tak, zarówno nowa, jak i stara oprawka montują się poprzez obrócenie. Pokaże na zdjęciach, w czym tkwi problem.
- Załączniki
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Samba88 pisze:Tak, zgadza się. Jest ona po prostu zbyt szeroka. Co istotne jest ona razem z żarówką H11. Tworzy to komplet, który nie wejdzie do środka nowego reflektora. Tak, zarówno nowa, jak i stara oprawka montują się poprzez obrócenie. Pokaże na zdjęciach, w czym tkwi problem.
kicha, ja miałem inną oprawkę w oryginalnym reflektorze. nowy reflektor mam identyczny. Musisz dorobić wtyczki niestety.
szukaj czegos w ten deseń:
http://www.ebay.co.uk/itm/2x-H8-H9-H11- ... 1959895074
jaką masz zarowke w tej niebieskiej oprawce?
Cześć
Zakładałem przedwczoraj nowe zimówki (uniroyal MS Plus77) na standardowe enkeie R15.
Ziomeczki tak wyważyli koła, że jest kilkadziesiąt gramów na każdym (np. przednie lewe 60 gram po zewnętrznej w dwóch paskach i jeszcze kilka ciężarków po wewnętrznej stronie).
Generalnie powiedziałem im, że mi się to nie podoba, ale po tłumaczeniu udało mi się tylko przekonać i to z wielkim bulem na przekręcenie jednej opony (lewy tył i tam jest teraz 40 gram, a spadło ponoć z 50 - nie wiem, bo nie widziałem).
Teraz pytanie brzmi, czy olać to skoro nie telepie mi kierownica (na razie testowane tylko do 100km/h), czy jednak pojechać do nich i kazać zrobić to jak należy? Nie wiem teraz, czy to kwestia jakiejś w opór krzywej felgi, czy co, chyba nie powinno być tyle żelaza na tak małych kołach...
Zakładałem przedwczoraj nowe zimówki (uniroyal MS Plus77) na standardowe enkeie R15.
Ziomeczki tak wyważyli koła, że jest kilkadziesiąt gramów na każdym (np. przednie lewe 60 gram po zewnętrznej w dwóch paskach i jeszcze kilka ciężarków po wewnętrznej stronie).
Generalnie powiedziałem im, że mi się to nie podoba, ale po tłumaczeniu udało mi się tylko przekonać i to z wielkim bulem na przekręcenie jednej opony (lewy tył i tam jest teraz 40 gram, a spadło ponoć z 50 - nie wiem, bo nie widziałem).
Teraz pytanie brzmi, czy olać to skoro nie telepie mi kierownica (na razie testowane tylko do 100km/h), czy jednak pojechać do nich i kazać zrobić to jak należy? Nie wiem teraz, czy to kwestia jakiejś w opór krzywej felgi, czy co, chyba nie powinno być tyle żelaza na tak małych kołach...
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Nie wiem, jakie w standardzie siedzi w wersjach NB NBFL oświetlenie halogenowe, ale na moim przykładzie, miałem halogeny na żarówkę H11. Powiedzmy, że wszystko ładnie pasowało, ale nie świeciło. Zakupiłem więc polecane obudowy xsara picasso na H1. Różnica jest, zarówno w stykach, jak i samej obudowie. Miałem zatem problem podłączenia tego ustrojstwa, gdyż złącza nie pasowały. Jako, że halogeny są dedykowane do xsary picasso, wystarczyło dokupić wtyk/złącze 2 pin sicma (dostępne na allegro) http://allegro.pl/wtyk-zlacze-2-pin-sic ... 29367.html PSA.
Pasuje idealnie. Podmienię tylko końcówki i będzie śmigać albo sobie zrobię drugą osobną przejściówkę i będę mieć dwie na H1 i na H11.
Pasuje idealnie. Podmienię tylko końcówki i będzie śmigać albo sobie zrobię drugą osobną przejściówkę i będę mieć dwie na H1 i na H11.