Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

07 lis 2016, 16:01

Mazda zaczęła mi dużo więcej palić będzie to wina sondy lambada ? da się ją sprawdzić w jakiś sposób ? (NBFL 1.6)
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

07 lis 2016, 17:01

Elm 327 i program Forscan. Ile Ci pali? Zrobilo sie zimno więc napewno ma to jakieś znaczenie.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2016, 17:22 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
White NA BP'95
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

07 lis 2016, 17:05

11-12 noo już mam ponad 2 lata miatkę nigdy tak nie było jutro będę się wpinał dzięki.
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

07 lis 2016, 17:33

Pirat pisze:
Fifkers pisze:Jak wrzucisz torsena od skrzyni 5- biegowej czyli takiego z przełożeniem identycznym jak masz w otwartym dyfrze (4,1) to nic się nie zmieni z wyjątkiem sytuacji gdy będziesz chciał pójść bokiem- będzie łatwiej i łatwiej też kontrolować uślizg osi. Przy normalnej jeździe nie da się wyczuć czy masz torsena czy nie.
Jak włożysz torsena od skrzyni 6 to zmuli Ci silnik, bo zrobią się dłuższe biegi. Za to na trasie na ostatnim biegu będziesz miał niższe obroty przy danej prędkości czyli ciszej i ekonomiczniej. Imho ta opcja jest bez sensu.

Dzięki za odpowiedź, a nie jest tak, że otwarty w NA 1.6 miał jeszcze inne przełożenie? 4.3?



nie wiem ile ma otwarty dyfer ale były torseny z przlozeniem 4.3
http://bofiracing.co.uk/blog/rebuilding ... -3-torsen/
White NA BP'95
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2016, 18:49

Wczesne NA miały przełożenie 4.3. Przed chwilą się upewniłem i EPC Mazdy w NA 1.6 92r mi jak byk dla przełożenia głównego pokazuje 4.3. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2016, 21:32

rrutek pisze:Wczesne NA miały przełożenie 4.3. Przed chwilą się upewniłem i EPC Mazdy w NA 1.6 92r mi jak byk dla przełożenia głównego pokazuje 4.3. :)

tia, ale tylko 1.6 115hp. Potem już tylko 4.1 w EU.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

08 lis 2016, 20:30

Słuchajcie, jak się nazywa ten plastik (osłona) pod przednim zderzakiem w NBFL, taka płaska, montowana od dołu? Można, to gdzieś kupić? Tak samo ta guma (spoiler) zapobiegająca zarysowaniu zderzaka przed podjazdem, np. pod krawężnik? Cholery idzie dostać, ceny, jak za plastik ogromne, np. w przypadku nadkoli ogromne.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2016, 21:11

Osłona silnika po proatu
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2016, 13:54

http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx5-89-05- ... 32527.html
Tu masz ich chyba z pięć wszystkie od Brożyna z naszego forum. Podejrzewam że u niego dostaniesz wszystko w rozsądnych cenach.
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

09 lis 2016, 15:08

Dzięki chłopaki, muszę coś pooglądać. Mam jeszcze pytanie, dużo ostatnio tematów. Zamówiłem halogeny. Tak, jak poleca się na forum, najlepiej pasują z xsary picasso. Owszem, zamówiłem, super sprawa. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej jednak pojawił się mały szkopuł. Żarówki, jakie miałem zamontowane (NBFL) są okrągłe, lekko szerokie z szerokim podpięciem. Wejście w nowych halogenach na żarówkę jest z kolei cienkie z cienką tą plastikową wtyczką. Co teraz? Znajdę gdzieś takie żaróweczki? A nawet jeśli, to czy nie będę musiał lutować wejść przy aucie, żeby wszystko pasowało.
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

09 lis 2016, 16:17

Obrazek

ma ktos z forum takie lusterka w mx5? ;)
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 lis 2016, 17:06

Sowaone pisze:Obrazek

ma ktos z forum takie lusterka w mx5? ;)

W niebieskiej Autopaga'i chyba kiedys podobne były.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

09 lis 2016, 18:03

tmx miał kiedyś
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
urabura
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2016, 0:04
Model: NB
Wersja: 1.8

09 lis 2016, 18:29

Panowie,
pompa wspomagania NB 1.6 jest taka sama jak 1.8?
brożyn miał racje.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2016, 18:36

urabura pisze:Panowie,
pompa wspomagania NB 1.6 jest taka sama jak 1.8?

Taka sama.
Awatar użytkownika
urabura
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2016, 0:04
Model: NB
Wersja: 1.8

09 lis 2016, 18:51

Dziękuję !
brożyn miał racje.
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

10 lis 2016, 9:37

Pomoże ktoś, bo nie wiem, co z tym fantem robić. Niby wszystko pasuje, al ta wtyczka jest za wąska w porównaniu do tej przy maździe. Dostanę gdzieś jakąś przejściówkę?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

10 lis 2016, 14:26

Fabrycznie w nb masz h3. W citronowskich chyba h11. Sprawdź czy to na pewno h11 i znajdź adapter lub wymień wtyczki.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lis 2016, 16:19

Samba88 pisze:Pomoże ktoś, bo nie wiem, co z tym fantem robić. Niby wszystko pasuje, al ta wtyczka jest za wąska w porównaniu do tej przy maździe. Dostanę gdzieś jakąś przejściówkę?


parę stron temu napisałem Ci że miałem ten sam problem i po prostu przełożyłem oprawki
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

10 lis 2016, 17:15

Mutra zgadza się, przejrzałem te kilka stron temu to, co mi napisałeś, ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Napisałeś, że wchodzą od xsary picasso. Zgadza się, kupiłem. Przejrzałem Twój temat. Piszesz, że przełożyłeś oprawkę, jaką oprawkę? Obudowę? Moje nowe, wyglądają, ja te Twoje z tą niebieską wtyczką, ale nie mogę ich podpiąć. To wtyczka jest za wąska względem tej, co siedzi w maździe. Jak mam to podpiąć? Łopatologicznie proszę.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lis 2016, 23:15

Samba88 pisze:Mutra zgadza się, przejrzałem te kilka stron temu to, co mi napisałeś, ale to nie rozwiązuje mojego problemu. Napisałeś, że wchodzą od xsary picasso. Zgadza się, kupiłem. Przejrzałem Twój temat. Piszesz, że przełożyłeś oprawkę, jaką oprawkę? Obudowę? Moje nowe, wyglądają, ja te Twoje z tą niebieską wtyczką, ale nie mogę ich podpiąć. To wtyczka jest za wąska względem tej, co siedzi w maździe. Jak mam to podpiąć? Łopatologicznie proszę.


przełożyłem plastikową oprawkę żarówki (czarną) ze starego reflektora do nowego. Tę niebieską z nowego wywaliłem bo nie pasuje do wtyczki.
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

11 lis 2016, 10:07

Rozumiem, dziękuję Ci ;). U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lis 2016, 17:00

Samba88 pisze:Rozumiem, dziękuję Ci ;). U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.


Ale nie wchodzi Ci ta plastikowa oprawka żarówki (że starego reflektora) w obudowę nowego reflektora? Na niej jest taki gumowy o-ring zobacz czy się nie zawinął.

Rozumiem że obie oprawki ( nowa i stara) montują się u Ciebie poprzez obrocenie w obudowie reflektora?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3763
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

11 lis 2016, 17:28

Ktoś się może orientuje czy taka naba podejdzie do Mx-5 NAfl? Zamiast kierownicy z poduszką.
Podobno średnica wieloklina w niej to 16mm

https://www.olx.pl/oferta/kierownica-sp ... eb5e5da925

albo taka od Mazdy Mx-3?

https://www.olx.pl/oferta/202kierownica ... a424822f42
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

11 lis 2016, 19:22

mutra pisze:
Samba88 pisze:Rozumiem, dziękuję Ci ;). U mnie, to nawet ta czarna nie wchodzi. Muszę coś wykombinować. Dziwne w sumie, bo przecież to te same, jakby nie patrzeć halogeny, a u Ciebie poszło, u mnie niestety nie.


Ale nie wchodzi Ci ta plastikowa oprawka żarówki (że starego reflektora) w obudowę nowego reflektora? Na niej jest taki gumowy o-ring zobacz czy się nie zawinął.

Rozumiem że obie oprawki ( nowa i stara) montują się u Ciebie poprzez obrocenie w obudowie reflektora?


Tak, zgadza się. Jest ona po prostu zbyt szeroka. Co istotne jest ona razem z żarówką H11. Tworzy to komplet, który nie wejdzie do środka nowego reflektora. Tak, zarówno nowa, jak i stara oprawka montują się poprzez obrócenie. Pokaże na zdjęciach, w czym tkwi problem.
Załączniki
6.jpg
Choćbym chciał, to nie wejdzie jedno i drugie. Potrzebuję jakiejś przejściówki, ale w sklepach nic nie maja. Mówią, że nie ma czegoś takiego. Sam nie wiem.
5.jpg
O to całe zamieszanie.
4.jpg
Ów problem.
3.jpg
tutaj stara wtyczka wraz z żarówką H11. Zestaw zespolony, którego rozłączyć się nie da. O tyle, o ile podłączyć bym podłączył, to nie wejdzie ona do środka nowego reflektora.
2.jpg
i z tyłu, z widocznym niebieskim wejściem
1.jpg
Tutaj zdjęcie reflektora z przodu
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lis 2016, 19:53

Samba88 pisze:Tak, zgadza się. Jest ona po prostu zbyt szeroka. Co istotne jest ona razem z żarówką H11. Tworzy to komplet, który nie wejdzie do środka nowego reflektora. Tak, zarówno nowa, jak i stara oprawka montują się poprzez obrócenie. Pokaże na zdjęciach, w czym tkwi problem.


kicha, ja miałem inną oprawkę w oryginalnym reflektorze. nowy reflektor mam identyczny. Musisz dorobić wtyczki niestety.
szukaj czegos w ten deseń:
http://www.ebay.co.uk/itm/2x-H8-H9-H11- ... 1959895074

jaką masz zarowke w tej niebieskiej oprawce?
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

11 lis 2016, 20:12

Póki co żadnej, ale wchodzi h1.

EDIT Problem rozwiązany.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2016, 11:49

Cześć

Zakładałem przedwczoraj nowe zimówki (uniroyal MS Plus77) na standardowe enkeie R15.
Ziomeczki tak wyważyli koła, że jest kilkadziesiąt gramów na każdym (np. przednie lewe 60 gram po zewnętrznej w dwóch paskach i jeszcze kilka ciężarków po wewnętrznej stronie).
Generalnie powiedziałem im, że mi się to nie podoba, ale po tłumaczeniu udało mi się tylko przekonać i to z wielkim bulem na przekręcenie jednej opony (lewy tył i tam jest teraz 40 gram, a spadło ponoć z 50 - nie wiem, bo nie widziałem).

Teraz pytanie brzmi, czy olać to skoro nie telepie mi kierownica (na razie testowane tylko do 100km/h), czy jednak pojechać do nich i kazać zrobić to jak należy? Nie wiem teraz, czy to kwestia jakiejś w opór krzywej felgi, czy co, chyba nie powinno być tyle żelaza na tak małych kołach...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lis 2016, 14:09

Samba88 pisze:Póki co żadnej, ale wchodzi h1.

EDIT Problem rozwiązany.


pochwal się co zrobiłeś, to będzie na przyszłość dla potomnych :kciuk:
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

17 lis 2016, 19:36

Nie wiem, jakie w standardzie siedzi w wersjach NB NBFL oświetlenie halogenowe, ale na moim przykładzie, miałem halogeny na żarówkę H11. Powiedzmy, że wszystko ładnie pasowało, ale nie świeciło. Zakupiłem więc polecane obudowy xsara picasso na H1. Różnica jest, zarówno w stykach, jak i samej obudowie. Miałem zatem problem podłączenia tego ustrojstwa, gdyż złącza nie pasowały. Jako, że halogeny są dedykowane do xsary picasso, wystarczyło dokupić wtyk/złącze 2 pin sicma (dostępne na allegro) http://allegro.pl/wtyk-zlacze-2-pin-sic ... 29367.html PSA.
Pasuje idealnie. Podmienię tylko końcówki i będzie śmigać albo sobie zrobię drugą osobną przejściówkę i będę mieć dwie na H1 i na H11. :kciuk:
ODPOWIEDZ