Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Spryskać dach preparatem http://allegro.pl/benek-akyszek-odstras ... 43743.html upewniając się wcześniej że go nie odbarwi czy coś albo elektroniczny odstraszacz w tym stylu http://allegro.pl/profesjonalny-odstras ... 49678.html
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie w 92r był gwint drobny, z mojego wątku:
Po numerach części znajdziesz jeszcze drążki FEBI BILSTEIN, ale nie ma sensu dopłacać, bo w środku jest i tak BLUE PRINT.
Dla potomności: do przedliftowej NA (92r) ze wspomaganiem pasują:
drążki BLUEPRINT ADM58732
końcówki kierownicze LEMFORDER 34665
Niestety okazało się, że nowe osłony drążków ("JAPAN OEM" wg Carspeedu) nie pasują. O ile lewą da radę naciągnąć poświęcając na to trochę czasu, to prawej się nie da. Musiałem ją naciąć. Jak na razie nie spadła, ale na szafce na montaż czekają nowe uniwersalne osłony, które dodatkowo faktycznie są elastyczne, a nie twarde jak plastik jak zamienniki "JAPAN OEM".
Po numerach części znajdziesz jeszcze drążki FEBI BILSTEIN, ale nie ma sensu dopłacać, bo w środku jest i tak BLUE PRINT.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
luki_92_92 pisze:Spoko luz wiem jak to brzmi, sam się z tego śmieję mimo wyleżanego dachu Jak macie jakieś pomysły to dawać śmiało, będę próbować
pomysł z taśmą dwustronną jest bardzo dobry Akyszek możesz sobie darować - nie działa. Możesz tez wypożyczyć pułapke samołowną i odłowić kocieła ( a następnie przesiedlić dajmy na to do Gdyni )
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ok, to w takim razie będę próbował z taśmą.
Powiedzcie mi jeszcze, gdzie mogę szukać przyczyn nie działania świateł awaryjnych, jeśli bezpiecznik jest sprawny (wymieniłem na wszelki wypadek) i przycisk też (kupiłem drugi i dalej nie działają)? Zbliża mi się przegląd i muszę to zrobić a już nie wiem gdzie i czego szukać :/ Przestały działać po tym jak w nerwach mimo włączonych awaryjnych włączyłem kierunkowskaz. Kierunki chodzą, awaryjne nie, aczkolwiek przycisk świeci i jeśli go wcisnę to kierunki wtedy nie działają, czyli poniekąd coś jest w układzie sprawne ale awaryjne nie działają
W sumie już o to pytałem i właśnie sugerowaliście włącznik, ale dziś wymieniłem i zero rezultatu tylko trzy dyszki w plecy
Powiedzcie mi jeszcze, gdzie mogę szukać przyczyn nie działania świateł awaryjnych, jeśli bezpiecznik jest sprawny (wymieniłem na wszelki wypadek) i przycisk też (kupiłem drugi i dalej nie działają)? Zbliża mi się przegląd i muszę to zrobić a już nie wiem gdzie i czego szukać :/ Przestały działać po tym jak w nerwach mimo włączonych awaryjnych włączyłem kierunkowskaz. Kierunki chodzą, awaryjne nie, aczkolwiek przycisk świeci i jeśli go wcisnę to kierunki wtedy nie działają, czyli poniekąd coś jest w układzie sprawne ale awaryjne nie działają
W sumie już o to pytałem i właśnie sugerowaliście włącznik, ale dziś wymieniłem i zero rezultatu tylko trzy dyszki w plecy
Siema,
Czy ktoś na forum ma dla kontrastu pomalowaną obramówkę szyby na czarno przy np czerwonym nadwoziu jak moje? Chciałbym zrobić ją w czarnym połysku ( na wzór mx5 ND ) razem z tylną blenda rejestracji. Jakby ktoś mógł pomóc zdjęciami szczególnie miejsca łączenia maski, blotnika i ramki szyby, abym mógł określić z lakiernikiem gdzie najlepiej zacząć odcięcie czarnego aby to miało sens i dobrze wyglądało.
Czy ktoś na forum ma dla kontrastu pomalowaną obramówkę szyby na czarno przy np czerwonym nadwoziu jak moje? Chciałbym zrobić ją w czarnym połysku ( na wzór mx5 ND ) razem z tylną blenda rejestracji. Jakby ktoś mógł pomóc zdjęciami szczególnie miejsca łączenia maski, blotnika i ramki szyby, abym mógł określić z lakiernikiem gdzie najlepiej zacząć odcięcie czarnego aby to miało sens i dobrze wyglądało.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
DEXTER pisze:Igor (rogI) ma czerwoną NBFL z ramą czarną.
Ale jakąś NA czerwoną też kojarzę ino nie pamiętam kto ją ma Bukos?
Pozdr.
DEX
Może :Tycjan:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Panowie i Panie wie ktoś może czy cieżko zciagnąc kolektor wydechowy z nb 1.6 ? Troche puszcza dymek i by sie przydało wymienic uszczelke
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Galazka pisze:Panowie i Panie wie ktoś może czy cieżko zciagnąc kolektor wydechowy z nb 1.6 ? Troche puszcza dymek i by sie przydało wymienic uszczelke
Nie. Namaczasz szpilki penetratorem, odkręcasz downpipe i kolektor od głowicy i po sprawie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Naprawiłem wreszcie moje nieszczęsne awaryjne, więc dla potomnych:
Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy
Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam?
Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy
Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=64990quote="luki_92_92"]Naprawiłem wreszcie moje nieszczęsne awaryjne, więc dla potomnych:
Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy
Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam? [/quote]
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=64990
wyglada na to ze to dodatkowe zabezpieczenie przy rozruchu.?
Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy
Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam? [/quote]
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=64990
wyglada na to ze to dodatkowe zabezpieczenie przy rozruchu.?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Jakie ciśnienie jest odpowiednie na 215 40 r17? Nie mam u siebie zapisane, ani na tabliczce od wlewu paliwa, ani nigdzie.
Panowie, jeszcze jedno pytanie, jak wymienić płyn hamulcowy z abs? Robię hamulce, więc pomyślałem też o wymianie płynu. Jak zatem odpowietrzyć układ z systemem abs?
Panowie, jeszcze jedno pytanie, jak wymienić płyn hamulcowy z abs? Robię hamulce, więc pomyślałem też o wymianie płynu. Jak zatem odpowietrzyć układ z systemem abs?
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Panowie, pytanie za 100 pkt.
Zakupiłem nową chłodnicę i przyszła mi już. Wygląda tak samo jak stara, otwory te same chyba, rozmiar też, tylko problem jest - co to są te dwa miedziane wężyki na dole? Do czego mam je podłączyć? W mojej starej chłodnicy czegoś takiego nie ma... Foto poniżej:
EDIT:
Sorki, już znalazłem odpowiedź - to chłodnica do skrzyni AT, ale Hamburgery piszą, że pasuje do manuala i rzekomo pojemniejsza jest, ale to chyba nie problem:
Zakupiłem nową chłodnicę i przyszła mi już. Wygląda tak samo jak stara, otwory te same chyba, rozmiar też, tylko problem jest - co to są te dwa miedziane wężyki na dole? Do czego mam je podłączyć? W mojej starej chłodnicy czegoś takiego nie ma... Foto poniżej:
EDIT:
Sorki, już znalazłem odpowiedź - to chłodnica do skrzyni AT, ale Hamburgery piszą, że pasuje do manuala i rzekomo pojemniejsza jest, ale to chyba nie problem:
źródło: forum.miata.netI have also installed an "automatic" radiator as a replacement for the OEM in my 2000 5 sp.
Works fine, and Keith Tanner (the Miata books author) says it has more cooling capacity.
Mam pytanie odnośnie skrzyni w MX-5 (5b M526).
Czy to normalne, że na tym wałku wychodzącym w kierunku silnika jest lekki luz?
Pytam, bo w mojej skrzyni był dość spory jak stwierdził mechanik i wg niego skrzynia nadawała się przez to do wymiany.
Kupiłem zatem inną, używkę, ale tam też jest lekki luz, wprawdzie nie aż taki jak w mojej starej skrzyni, ale jest.
Czy to powód do obaw? Montować czy zwracać zakupioną skrzynię?
Przy okazji drugie pytanie odnośnie wału korbowego:
analogiczna sytuacja jak wyżej, w moim wale był wyczuwalny 'przeskok' przy ruszaniu tymi "krzyżakami". Kupiłem inny i też czuć lekki przeskok w tylnym krzyżaku. Norma czy zużyty element i część do wywalenia?
Czy to normalne, że na tym wałku wychodzącym w kierunku silnika jest lekki luz?
Pytam, bo w mojej skrzyni był dość spory jak stwierdził mechanik i wg niego skrzynia nadawała się przez to do wymiany.
Kupiłem zatem inną, używkę, ale tam też jest lekki luz, wprawdzie nie aż taki jak w mojej starej skrzyni, ale jest.
Czy to powód do obaw? Montować czy zwracać zakupioną skrzynię?
Przy okazji drugie pytanie odnośnie wału korbowego:
analogiczna sytuacja jak wyżej, w moim wale był wyczuwalny 'przeskok' przy ruszaniu tymi "krzyżakami". Kupiłem inny i też czuć lekki przeskok w tylnym krzyżaku. Norma czy zużyty element i część do wywalenia?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
U siebie stwierdziłem to samo z wałkiem sprzęgłowym, ale doszedłem do informacji, że to podobno normalne, bo i tak ten wałek jest podpierany przez łożysko oporowe w kole zamachowym. Niemniej, głowy sobie za to uciąć nie dam.
IMO luzów ma krzyżaku wału napędowego nie powinno być żadnych.
IMO luzów ma krzyżaku wału napędowego nie powinno być żadnych.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- KarolFnatic
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 93r.
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć! Potrzebuję na JUŻ wąż ten co wychodzi z tyłu silnika i idzie do nagrzewnicy. Nigdzie nie ma używek, a nie wiem czy wąż z NB 1.6 będzie pasował do NA 1.6. Jakiś dobry sklep, który robi zamienniki za doba cenę? Gdzie moge taki dostać? Moze ktoś ma na sprzedaż?
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
MikeyMike pisze:Panowie, pytanie za 100 pkt.
Zakupiłem nową chłodnicę i przyszła mi już. Wygląda tak samo jak stara, otwory te same chyba, rozmiar też, tylko problem jest - co to są te dwa miedziane wężyki na dole? Do czego mam je podłączyć? W mojej starej chłodnicy czegoś takiego nie ma... Foto poniżej:
EDIT:
Sorki, już znalazłem odpowiedź - to chłodnica do skrzyni AT, ale Hamburgery piszą, że pasuje do manuala i rzekomo pojemniejsza jest, ale to chyba nie problem:źródło: forum.miata.netI have also installed an "automatic" radiator as a replacement for the OEM in my 2000 5 sp.
Works fine, and Keith Tanner (the Miata books author) says it has more cooling capacity.
Wal tam wejscie jakoś z podstawki oleju, to idealny wymiennik ciepła.
Tam wchodziło chłodzenie oleju z skrzyni automatu.
KarolFnatic pisze:Cześć! Potrzebuję na JUŻ wąż ten co wychodzi z tyłu silnika i idzie do nagrzewnicy. Nigdzie nie ma używek, a nie wiem czy wąż z NB 1.6 będzie pasował do NA 1.6. Jakiś dobry sklep, który robi zamienniki za doba cenę? Gdzie moge taki dostać? Moze ktoś ma na sprzedaż?
na 99% sa identyczne na i NB 1.6
odezwij się do mnie wieczorem z przypomnieniem, rano postaram sie to sprawdezić czy mam jakiś (mam 3 silniki)
Potrzebujesz ten co wchodzi pod kolektor czy ten co idzie na w głowice od strony 4cyl. Bo niby oba na tyle są.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt: