Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

03 wrz 2016, 7:19

Fifkers pisze:Z tego co mi wiadomo to są inne.

Ano inne,myślałem,że jakaś inna mazda doszła w Ostrzeszowie. :D
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

03 wrz 2016, 9:24

Luki78 pisze:Pytanie od świeżaka. Tez tak macie podczas przyspieszania, że słychać jakby gwizd a'la turbina ? Takie przyjemne ciche wycie gdzieś ze skrzyni albo dyfra. Tak ma być czy niekoniecznie ?

Ja tak mam, ale to nowe paski :)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2016, 10:12

Verteru, sprawdź naciąg tych pasków, bo nowe paski zazwyczaj wyją jak ktoś je za mocno naciągnie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

03 wrz 2016, 12:29

Pytanie, może ktoś podrzuci. Jaki jest numer katalogowy przewodu od układu chłodzenia, który łączy w moim 1.8 140KM tył silnika z nagrzewnicą? Chodzi o ten krótki przewód, bliżej osi samochodu.
Wysałem do Carspeed zapytanie kiedyś i przysłali numer: 76-406D
Ale jak patrze na rysunek, to mam wrażenie, że to nie jest ten którego ewentualnie będę potrzebował.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 wrz 2016, 19:41

Pilne pytanie:

Stałem na poboczu na światłach awaryjnych rozmawiając przez telefon. W nerwach przy ruszaniu zapomniałem je wyłączyć a włączyłem kierunkowskaz. Efekt? Kierunkowskazy działają, światła awaryjne już niestety nie :oops:

Ktoś wie jak to naprawić? Wymieniłem bezpiecznik HAZARD w kabinie, bo niby był dobry ale wyglądał na lekko okopcony, więc profilaktycznie postanowiłem go wymienić, jednak efektu zero.

Samochód: MX5 NB, 1.6, rocznik 2000 (przedlift).

Dziękuję z góry za pomoc, bo nie wiem czego i gdzie szukać :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 wrz 2016, 18:48

Kupiłem dzisiaj preparat wynnsa.
Obrazek

Na stronie którą podlinkowal mi kiedyś Arvi było napisane że może pozostać do wymiany oleju.

Z tyłu opakowania napisano że po przejechaniu 500km wymienić olej. Więc jak w końcu? Coś sie stanie jak będę jeździł z tym do wiosny czyli jakies 3-4k km?
Obrazek

Poza tym miarka pokazuje że mam 3/4 oleju. Dolać do tego czy odciągnąć trochę oleju?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 wrz 2016, 19:16

kammich pisze:Kupiłem dzisiaj preparat wynnsa.
Obrazek

Na stronie którą podlinkowal mi kiedyś Arvi było napisane że może pozostać do wymiany oleju.

Z tyłu opakowania napisano że po przejechaniu 500km wymienić olej. Więc jak w końcu? Coś sie stanie jak będę jeździł z tym do wiosny czyli jakies 3-4k km?
Obrazek

Poza tym miarka pokazuje że mam 3/4 oleju. Dolać do tego czy odciągnąć trochę oleju?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

Też to kiedyś lałem i niewiele dało ale jak już koniecznie chcesz to nie jeździłbym aż 4 tysięcy km. Myślę że na 500 kilosów przed wymianą będzie akurat. Jak masz 3/40 oleju to do maksa brakuje ci jakieś 200-250 ml nie pamiętam ile jest w tej puszce.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 wrz 2016, 19:56

Niby 325 ml.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

06 wrz 2016, 20:23

Wpierw testowałem tą co masz teraz - i robiłem dokładnie tak, jak zapisali na naklejce.

Teraz mam ten drugi - ten, który się miesza z olejem i jeździ na nim ile wlezie (chyba trochę dłużej działa).
(http://www.petrostar.pl/chemia/plukanki ... p759206734)

Panowie w sklepie chyba nie ogarnęli, że jedno to się miesza, a drugie się dolewa zaraz przed wymianą oleju...
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2016, 20:30

kammich pisze:Dolać do tego czy odciągnąć trochę oleju?

dolać.
ree pisze:Więc jak w końcu? Coś sie stanie jak będę jeździł z tym do wiosny czyli jakies 3-4k km?

po 3-4k nie wiem, ale przejechałem z tym 1500 i nic złego się nie stało :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 wrz 2016, 21:07

Pomogło?
Bo przed wymianą oleju(był valvo 5W50) klepalo kilka sekund zaraz po odpaleniu. Teraz mam olej Penrite syntetyk 10w40 i zaraz po odpaleniu nie klepie. Zaczyna po kilku sekundach i klepie ok20-30 sekund.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

07 wrz 2016, 18:51

waldi pisze:
Rzoo pisze:W ciągu kilku dni powinno się okazać w czym dokładnie był problem, jak już będę wiedział w czym to napiszę, może komuś się przyda.

Wiesz co kiedyś miałem takiego psikusa z seicento, krótkie trasy,zima czasami jak by coś gdzieś ubywalo, przyszła wiosna, auto co raz częściej było " dogrzane " i wtedy po otwarciu termostatu płyn z gumowego węża cienką ale skuteczną struzka " lał " na blok. Braliśmy pod uwagę " zaślepki" w bloku jakieś nie widoczne pęknięcia itd.a tu w wezu mikro dziurka aktywna dopiero po nagrzaniu. Napisz co Ci " wyszło ";-)



Wychodzi na to, że pompa faktycznie była wadliwa, po jej wymianie problem ustąpił i jak na razie wycieków nie ma. Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Zuziak
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 8:33
Model: NB FL
Wersja: Feniks
Lokalizacja: Poznań

08 wrz 2016, 8:34

Witajcie!
Poszukuję w Poznaniu (na szybko) zakupić tłoczek do tylnego,lewego zacisku hamulcowego dla mojej "Madzi" rocznik 2002.
Średnica zewnętrzna tłoczka 31,75 mm poniżej frezu na gumkę a powyżej frezu na gumkę 31,45mm, wysokość tłoczka 45,65mm
Proszę jakieś info czy i ewentualnie gdzie można takie coś znaleźć najlepiej w komplecie z nowymi uszczelniaczami.

Znalazłam na Allegro lecz to jest 250 km od Poznania i za długo będzie trwała dostawa. Potrzebuję mojej MX5 na ten weekend :(

Pomożecie?
Pozdrowionka.
Zuzanna
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

08 wrz 2016, 11:01

w zasadzie w każdym sklepie motoryzacyjnym jak nie na miejscu to ci ściągną na następny dzień, na bank będą mieli w sieci Intercars czy 4cars
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2016, 13:19

kammich pisze:Pomogło?

Nie wiem :D Jednym pomaga, innym nie. Ja to aplikowałem niejako "w pakiecie", razem z zestawem innych preparatów do silnika :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Zuziak
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 8:33
Model: NB FL
Wersja: Feniks
Lokalizacja: Poznań

08 wrz 2016, 13:58

Lucas Z pisze:w zasadzie w każdym sklepie motoryzacyjnym jak nie na miejscu to ci ściągną na następny dzień, na bank będą mieli w sieci Intercars czy 4cars


Znalazłam w Japomoto na Wildzie :winner: W Inter Cars nie mieli.
Dziękuję za podpowiedź i szerokości! :D
Zuzanna
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 wrz 2016, 14:09

majkel pisze:
kammich pisze:Pomogło?

Nie wiem :D Jednym pomaga, innym nie. Ja to aplikowałem niejako "w pakiecie", razem z zestawem innych preparatów do silnika :D

Po
eM

U mnie to jeździło z jakieś 2tys km, trochę pomogło szklanki przestały się tłuc przez dłuższy czas ale coś mi się wydaje że znów wróciło. Pomaga wymiana oleju na świeży jak już na trochę nalatane stuki występują częściej i dłużej. Ogólnie to zalewaj powinno trochę pomóc choć cudów bym się nie spodziewał. Ja to robiłem razem z płukaniem preparatem do układu chłodzenia to polecam jak najbardziej.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

09 wrz 2016, 18:26

Siema,
Czy bagnet od NA 1,6 90 podchodzi do 1,6 115? Wizualnie sie różnią
Awatar użytkownika
galwani
Posty: 208
Rejestracja: 23 kwie 2016, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 wrz 2016, 14:16

Jakaś wskazówka jak wymienić tow-hooki w nbfl'u tak by się przy okazji nie na**c za mocno? ;P (zamiana seria pordzewiała na seria piękna czerwona) ;)

W ogóle jest realna szansa by to zrobić bez kanału/ solidnego podnoszenia czy szkoda prądu i lepiej wleźć jednak pod samochód?
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum

Obrazek
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam... :-)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2016, 15:10

galwani pisze:W ogóle jest realna szansa by to zrobić bez kanału/ solidnego podnoszenia czy szkoda prądu i lepiej wleźć jednak pod samochód?

dobrze nasączyć penetratorem i puści. bez leżenia na pod lodze nie da rady :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Zuziak
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 8:33
Model: NB FL
Wersja: Feniks
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2016, 19:41

Zuziak pisze:Witajcie!
Poszukuję w Poznaniu (na szybko) zakupić tłoczek do tylnego,lewego zacisku hamulcowego dla mojej "Madzi" rocznik 2002.
Średnica zewnętrzna tłoczka 31,75 mm poniżej frezu na gumkę a powyżej frezu na gumkę 31,45mm, wysokość tłoczka 45,65mm
Proszę jakieś info czy i ewentualnie gdzie można takie coś znaleźć najlepiej w komplecie z nowymi uszczelniaczami.

Znalazłam na Allegro lecz to jest 250 km od Poznania i za długo będzie trwała dostawa. Potrzebuję mojej MX5 na ten weekend :(

Pomożecie?
Pozdrowionka.




Posty: 19
Rejestracja: 12 Mar 2015
Lokalizacja: Poznań
Model: NB FL
Wersja: Feniks

Re: Fenix 1.6 NB FL 2002r. Tłoczek zacisku hamulcowego

Oznacz problem do rozwiązania

Post12 wrz 2016, 19:35

Zuziak pisze:
Znalazłam w Poznaniu w Japomoto na Wildzie! Hura :winner: "Madzia" będzie śmigać już w piąteczek! :D



No i "dupa zbita" jak by powiedział komisarz ścigający "Kilera". Okazało się, że kupiony tłoczek nie ma czegoś co miał ten poprzedni i teraz nie ma "ręcznego". Ten nowy tłoczek był w środku pusty a ten stary wyglądał tak jak na zdjęciu - ma taki krzyż, którego nie ma w tym nowym tłoczku. (nie wiem jak dodać to zdjęcie) po przyciśnięciu przycisku "Img" nie otwiera się żadne pole wyboru. :oops:
Czy ktoś już to ćwiczył i rozkminił temat poprawnego tłoczka do zacisku hamulcowego na tylnej osi?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Zuzanna
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 wrz 2016, 22:15

Zuziak pisze:
Zuziak pisze:Witajcie!
Poszukuję w Poznaniu (na szybko) zakupić tłoczek do tylnego,lewego zacisku hamulcowego dla mojej "Madzi" rocznik 2002.
Średnica zewnętrzna tłoczka 31,75 mm poniżej frezu na gumkę a powyżej frezu na gumkę 31,45mm, wysokość tłoczka 45,65mm
Proszę jakieś info czy i ewentualnie gdzie można takie coś znaleźć najlepiej w komplecie z nowymi uszczelniaczami.

Znalazłam na Allegro lecz to jest 250 km od Poznania i za długo będzie trwała dostawa. Potrzebuję mojej MX5 na ten weekend :(

Pomożecie?
Pozdrowionka.




Posty: 19
Rejestracja: 12 Mar 2015
Lokalizacja: Poznań
Model: NB FL
Wersja: Feniks

Re: Fenix 1.6 NB FL 2002r. Tłoczek zacisku hamulcowego

Oznacz problem do rozwiązania

Post12 wrz 2016, 19:35

Zuziak pisze:
Znalazłam w Poznaniu w Japomoto na Wildzie! Hura :winner: "Madzia" będzie śmigać już w piąteczek! :D



No i "dupa zbita" jak by powiedział komisarz ścigający "Kilera". Okazało się, że kupiony tłoczek nie ma czegoś co miał ten poprzedni i teraz nie ma "ręcznego". Ten nowy tłoczek był w środku pusty a ten stary wyglądał tak jak na zdjęciu - ma taki krzyż, którego nie ma w tym nowym tłoczku. (nie wiem jak dodać to zdjęcie) po przyciśnięciu przycisku "Img" nie otwiera się żadne pole wyboru. :oops:
Czy ktoś już to ćwiczył i rozkminił temat poprawnego tłoczka do zacisku hamulcowego na tylnej osi?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

To wnętrze można przełożyć. Pytaj Autopaga'i.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

12 wrz 2016, 22:42

majkel pisze:
galwani pisze:W ogóle jest realna szansa by to zrobić bez kanału/ solidnego podnoszenia czy szkoda prądu i lepiej wleźć jednak pod samochód?

dobrze nasączyć penetratorem i puści. bez leżenia na pod lodze nie da rady :D


Nie wiem czy jest różnica z prawej strony- z lewej po zdjęciu koła i osłony nadkola się da dostać "od tyłu" do tych śrub płaskim kluczem. Z dużą ilością wykrzykiwanych kurtyzan w pakiecie.
Jeżeli prawa strona nie ma tam dodatkowego Wihajstra™ to da się, ale tak czy siak nie polecam.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Zuziak
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 8:33
Model: NB FL
Wersja: Feniks
Lokalizacja: Poznań

13 wrz 2016, 9:44

No i "dupa zbita" jak by powiedział komisarz ścigający "Kilera". Okazało się, że kupiony tłoczek nie ma czegoś co miał ten poprzedni i teraz nie ma "ręcznego". Ten nowy tłoczek był w środku pusty a ten stary wyglądał tak jak na zdjęciu - ma taki krzyż, którego nie ma w tym nowym tłoczku. (nie wiem jak dodać to zdjęcie) po przyciśnięciu przycisku "Img" nie otwiera się żadne pole wyboru. :oops:
Czy ktoś już to ćwiczył i rozkminił temat poprawnego tłoczka do zacisku hamulcowego na tylnej osi?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.[/quote]
To wnętrze można przełożyć. Pytaj Autopaga'i.[/quote]

Dzięki za naprowadzenie! :senkju:
Szerokości
Zuzanna
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 wrz 2016, 15:17

Cześć Miatacze i Miataczki
Ja mam pytanie dotyczące układu paliwowego sytuacja wygląda następująco :
Sobota tor plus trasa do Kotliny , Niedziele pięć miat zatankowanych pod korek w tym samym czasie
W tym samym miejsu "postój na sesję foto" wszysstkie po 1/4 baku na stanie a u mnie rezerwa .
Widocznych wycieków brak , w trakcie ostrej jazdy(5-7 tyś obrotów ) czuć benzynę ( nie spaliny) - w drodze powrotnej jazda na luzie do 5 tyś smrodu nie było i jakby mniej paliwa znikało . Wszelkie złączki trzymają .
Czy może być taka sytuacja że przy wysokich obrotach coś się rozszczelnia ? Jeżeli tak to które miejsca ?
NBFL 1.8 2004
Za wskazówki z góry dziękuję :senkju:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 wrz 2016, 15:35

waldi: a z wydechu smierdzi paliwem czy w kabinie?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 wrz 2016, 15:41

Wszędzie , najgorzej że teraz nic , a na torze i w kotlinie strach z ogniem podejśc w bagażniku sucho i bez zapachu
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 16:37

waldi pisze:Czy może być taka sytuacja że przy wysokich obrotach coś się rozszczelnia ? Jeżeli tak to które miejsca ?
NBFL 1.8 2004

Taka sytuacja kiedyś. Lecimy sobie przez Alpy w wesołej emiksowej gromadce. Na stanie wszystkie możliwe generacje. Po którymś kolejnym grubym górskim deptaniu stajemy na postój i nagle okazuje się, że w całej okolicy wali benzyną. Ale tak masakrycznie, że strach fajkę zapalić. Myśleliśmy, że komuś przewód poszedł albo się zbiornik przedziurawił. Po krótkim niuchaniu okazuje się, że smród idzie tylko z dwu emiksów, mojego NBfl 1.8 i Marcina MK NBfl 1.8, z żadnych innych. Po jakimś czasie przestało i dotąd nie wiem co to było. Jedyna koncepcja to mocna jazda + nagłe zjazdy i podjazdy + niewytłumaczalne zachowanie się odpowietrzenia zbiornika paliwa ...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 wrz 2016, 19:16

majkel pisze:
waldi pisze:Czy może być taka sytuacja że przy wysokich obrotach coś się rozszczelnia ? Jeżeli tak to które miejsca ?
NBFL 1.8 2004

Taka sytuacja kiedyś. Lecimy sobie przez Alpy w wesołej emiksowej gromadce. Na stanie wszystkie możliwe generacje. Po którymś kolejnym grubym górskim deptaniu stajemy na postój i nagle okazuje się, że w całej okolicy wali benzyną. Ale tak masakrycznie, że strach fajkę zapalić. Myśleliśmy, że komuś przewód poszedł albo się zbiornik przedziurawił. Po krótkim niuchaniu okazuje się, że smród idzie tylko z dwu emiksów, mojego NBfl 1.8 i Marcina MK NBfl 1.8, z żadnych innych. Po jakimś czasie przestało i dotąd nie wiem co to było. Jedyna koncepcja to mocna jazda + nagłe zjazdy i podjazdy + niewytłumaczalne zachowanie się odpowietrzenia zbiornika paliwa ...

Po
eM

Dzięki Majkel - może też temperatura miała na to wpływ , brakuje mi osłony ostatniego tłumika , a na zewnątrz było powyżej 30 stopni .Szkoda że nie wyzerowałem licznika i przy tankowaniu nie upewniłem się że na pewno jest do pełna. Nie wiem jak u innych ale u mnie parę razy odbiło natomiast nie było jeszcze full.
Pozostaje bacznie obserwować
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 wrz 2016, 22:03

waldi pisze:
majkel pisze:
waldi pisze:Czy może być taka sytuacja że przy wysokich obrotach coś się rozszczelnia ? Jeżeli tak to które miejsca ?
NBFL 1.8 2004

Taka sytuacja kiedyś. Lecimy sobie przez Alpy w wesołej emiksowej gromadce. Na stanie wszystkie możliwe generacje. Po którymś kolejnym grubym górskim deptaniu stajemy na postój i nagle okazuje się, że w całej okolicy wali benzyną. Ale tak masakrycznie, że strach fajkę zapalić. Myśleliśmy, że komuś przewód poszedł albo się zbiornik przedziurawił. Po krótkim niuchaniu okazuje się, że smród idzie tylko z dwu emiksów, mojego NBfl 1.8 i Marcina MK NBfl 1.8, z żadnych innych. Po jakimś czasie przestało i dotąd nie wiem co to było. Jedyna koncepcja to mocna jazda + nagłe zjazdy i podjazdy + niewytłumaczalne zachowanie się odpowietrzenia zbiornika paliwa ...

Po
eM

Dzięki Majkel - może też temperatura miała na to wpływ , brakuje mi osłony ostatniego tłumika , a na zewnątrz było powyżej 30 stopni .Szkoda że nie wyzerowałem licznika i przy tankowaniu nie upewniłem się że na pewno jest do pełna. Nie wiem jak u innych ale u mnie parę razy odbiło natomiast nie było jeszcze full.
Pozostaje bacznie obserwować

jak tankowalismy w łagiewnikach to mi odbilo pistolet przedwczesnie -dolalem 12 litrow po pierwszym odbiciu.
ODPOWIEDZ