Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2016, 6:34

Nie pisz tego samego w kilku wątkach.

Check engine oznacza, że jest błąd, który należy odczytać, a nie "kasować" bez sensu. Od tego zacznij, cała reszta to na razie wymyslanie teorii bez uzasadnienia.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

16 sie 2016, 6:48

1. o.k. przepraszam
2. Skasować zamierzałem zdecydowanie "PO" usunięciu usterki.
3. Czy kod błędu odróżni świece od przewodów od cewki czy po prostu zasygnalizuje że mieszanka paliwowa jest niespalona ?

Dobra, idzie na komputer.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2016, 14:05

DarekD pisze:3. Czy kod błędu odróżni świece od przewodów od cewki

Procedury testowe nie rozróżniają świec od cewek, ale jest jeszcze przynajmniej kilkanaście innych powodów takiego zachowania, niekoniecznie związanych z powyższym. Jeśli są jakieś błędy w testach, to jest to zawsze pierwsza rzecz do sprawdzenia, czego się czepia PCM :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

16 sie 2016, 21:36

Zmieniłem świece i kable, Madzia jak nowa. Cewki nie ruszałem. Kontrolka wisi jak wisiała.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

18 sie 2016, 19:55

Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 sie 2016, 21:08

rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?


Różne rzeczy - od łożyska wyciskowego, przez osłony, po kawałek katalizatora/wydechu w puszce po odłamaną końcówkę wydechu w tłumiku końcowym...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

19 sie 2016, 14:48

dmk pisze:
rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?


Różne rzeczy - od łożyska wyciskowego, przez osłony, po kawałek katalizatora/wydechu w puszce po odłamaną końcówkę wydechu w tłumiku końcowym...


Nie ma źle- sprzęgło i tak do roboty, a wydech czeka na ZG Cobalta- przy jednym albo drugim powinno się wyjaśnić...
Dzięki
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

21 sie 2016, 11:05

Mam głupie pytanie co do poziomu paliwa w NC. Zakładam, że jest lampek rezerwy na desce.
Wczoraj zjeżdżając z trasy miałem już praktycznie położoną wskazówkę poziomu paliwa a rezerwa nadal nie świeciła.
Na stacji weszło mi równe 40l czyli dotychczasowy rekord :)

Moje pytanie ile faktycznie wchodzi paliwa do baku, kiedy zaświeca się rezerwa i ile +/- paliwa wtedy jest w baku? Pytam bo nie chcę mieć jakiejś zaskoczki na trasie jadąc na oparach :)
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

21 sie 2016, 17:33

Instrukcyjnych 50 l nigdy nie zalałem. Ale udało sie ostatnio trzykrotnie zalać 40,64l; 41,36l; 41,88l
Lampka rezerwy świeciła i nie jestem w stanie powiedzieć ile byłbym w stanie na tym co zostało zrobić, ale szukałem w pewnym małym niepokoju stacji ;)
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

23 sie 2016, 22:08

Pytanie: co najlepiej zrobić z niekompatybilnymi wtyczkami fotela kierowcy? mam zamienione fotele w nbfl na nowsze nbfl. Fotele stare i nowe są z podgrzewaniem, tylko teraz mi nie pasują wtyczki fotela kierowcy - ze strony auta mam 2 pinową, ze strony fotela 4(?) piny. Po stronie pasażera jest okay. Zgaduję, że nowy fotel ma sygnalizację zapięcia pasa dodatkowo, więc dodatkowe piny nie są mi potrzebne, ale chcę mieć sprawne grzanie tyłka.

Co z tym najlepiej zrobić? Kupić parę uniwersalnych wtyczek? Przełożyć starą wtyczkę od fotela? Da się jakoś tę wtyczkę rozebrać? Raczej nie chcę ucinać wtyczki i lutować tych kabli.
Załączniki
wtyczki.jpg
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2016, 22:37

Tam normalnie jest przejściówka.

Tzn ja tak miałem że były podwójne, z tego schodziło się do jednej która szła do deski.

Zrobiłbym to po prostu na ori jak dostaniesz a jak nie to nowe wtyczki do dokupienia na Wolumen
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

24 sie 2016, 10:47

rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?

Mam coś bardzo podobnego i nie wiem co to :(
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

25 sie 2016, 18:50

Mam pewien problem.
Wczoraj mechanik wymieniał mi dolny wąż chłodnicy i pompę wody.
Dzisiaj kiedy chciałem dolać płynu chłodniczego, po otworzeniu korka chłodnicy zaczął cieknąć płyn, nie jestem pewien skąd, ale na pewno cieknie po silniku, z przodu. Czy możliwe jest to, że to wina mechanika i cieknie pompa, czy to może być coś innego?
Na poprzedniej uszkodzonej chłodnicy i na nowej do czasu wymiany pompy oczywiście tego nie było.
Płyn cieknie tylko kiedy korek jest odkręcony, jak się go zakręci to zaraz przestaje cieknąć.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

26 sie 2016, 19:02

Rzoo pisze:Mam pewien problem.
Wczoraj mechanik wymieniał mi dolny wąż chłodnicy i pompę wody.
Dzisiaj kiedy chciałem dolać płynu chłodniczego, po otworzeniu korka chłodnicy zaczął cieknąć płyn, nie jestem pewien skąd, ale na pewno cieknie po silniku, z przodu. Czy możliwe jest to, że to wina mechanika i cieknie pompa, czy to może być coś innego?
Na poprzedniej uszkodzonej chłodnicy i na nowej do czasu wymiany pompy oczywiście tego nie było.
Płyn cieknie tylko kiedy korek jest odkręcony, jak się go zakręci to zaraz przestaje cieknąć.
Pozdrawiam


Może jakiś wąż jest strzelony lub źle podłączony? Gdy zatkasz korek płyn nie poleci. Ja miałem podobnie - mechanik źle założył opaskę i płyn wyciekał podczas pracy.
Znajdź miejsce wycieku i sprawdź węże.


Pytanie ode mnie
Jak docieraliście klocki hamulcowe? W internecie pełno jest poradników, lecz wolę zdać się na starych wyjadaczy, którzy pewnie niejeden sposób przetestowali ;)
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

26 sie 2016, 19:11

Byłem dziś u mechanika i twierdzi, że to wina wadliwej pompy. Wydaje się jakby to z niej ciekło. Dziś trochę pojeździłem (z domu do mechanika i nazad) i płyn wylewał się przy stygnięciu samochodu, około szklanki, potem gdy ostygł wyciek ustał. Generalnie na ten moment wszystko zmierza do tego, że będzie wymieniona pompa, potem się zobaczy, czy problem minie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 sie 2016, 20:11

Enzis pisze:
Pytanie ode mnie
Jak docieraliście klocki hamulcowe? W internecie pełno jest poradników, lecz wolę zdać się na starych wyjadaczy, którzy pewnie niejeden sposób przetestowali ;)


najprościej to jeździć bez gwałtownych hamowań przez jakies 200km. Albo jedziesz na parking pod marketem rozpedasz sie do 40 50 km/h i hamujesz tak na 3/4 zakresu hamulca kilka razy.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2016, 20:15

Mocno ale nie na max z 80 do 20 ze trzy razy koniecznie bez zatrzymywania powiedzmy z przerwami co 5min
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2016, 23:30

Wpisz w wyszukiwarkę na forum, docieranie klocków. Cały dokument o tym w stawiałem dla różnego typu klockow
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 sie 2016, 1:56

Podejda te maty do NA?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6341327167

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

27 sie 2016, 10:15

Rzoo pisze:Byłem dziś u mechanika i twierdzi, że to wina wadliwej pompy. Wydaje się jakby to z niej ciekło. Dziś trochę pojeździłem (z domu do mechanika i nazad) i płyn wylewał się przy stygnięciu samochodu, około szklanki, potem gdy ostygł wyciek ustał. Generalnie na ten moment wszystko zmierza do tego, że będzie wymieniona pompa, potem się zobaczy, czy problem minie.

Bardzo łatwo doprowadzić do podwinięcia uszczelki podczas montażu pompy wody. Wg mnie jest to najbardziej prawdopodobny przypadek.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Rzoo
Posty: 76
Rejestracja: 08 mar 2016, 21:52
Model: NA
Lokalizacja: Wolica Piaskowa

27 sie 2016, 11:09

W ciągu kilku dni powinno się okazać w czym dokładnie był problem, jak już będę wiedział w czym to napiszę, może komuś się przyda.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

27 sie 2016, 12:51

Rzoo pisze:W ciągu kilku dni powinno się okazać w czym dokładnie był problem, jak już będę wiedział w czym to napiszę, może komuś się przyda.

Wiesz co kiedyś miałem takiego psikusa z seicento, krótkie trasy,zima czasami jak by coś gdzieś ubywalo, przyszła wiosna, auto co raz częściej było " dogrzane " i wtedy po otwarciu termostatu płyn z gumowego węża cienką ale skuteczną struzka " lał " na blok. Braliśmy pod uwagę " zaślepki" w bloku jakieś nie widoczne pęknięcia itd.a tu w wezu mikro dziurka aktywna dopiero po nagrzaniu. Napisz co Ci " wyszło ";-)
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

28 sie 2016, 13:05

A propos wymiany lamp na WESEM:

1) pasują.

2) kupiłem wersję z gniazdkiem na postojówkę - drogowe świecą w prążki.

3) ramki zmusiłem do działania wyginając kombinerkami, ale przydałyby się nowe.

4) Śrubki mocujące jakoś trzymają, ale zdecydowanie przydałyby się nowe!

Skąd wziąć śrybki/sprężynki i te kwadratowe plastikowe gwintowane kostki do mocowania lamp?
Mam silniczek do regulacji wysokości świateł, ale nie mam sterowania w kabinie - czy można je jakoś manualnie nastawiać?
gzy
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

01 wrz 2016, 13:04

Siema,

Ma ktoś NA na zawieszeniu B6 + prokit z NB i mógłby mi podesłać foty jak to siada?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2016, 13:44

Pepe chyba miał, a na pewno Torpeda tez
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

02 wrz 2016, 19:05

Pytanie od świeżaka. Tez tak macie podczas przyspieszania, że słychać jakby gwizd a'la turbina ? Takie przyjemne ciche wycie gdzieś ze skrzyni albo dyfra. Tak ma być czy niekoniecznie ?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

02 wrz 2016, 20:42

Czy taki grill z NB podejdzie bez problemu do NBFL? Chodzi mi o to, żeby nie lepić nic i żeby ładnie wypełniał przestrzeń wlotu
Załączniki
d32e6433e408322fgen.jpg
d32e6433e408322fgen.jpg (58.82 KiB) Przejrzano 1400 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 wrz 2016, 23:21

To chyba grill do NB.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

03 wrz 2016, 0:24

Fifkers pisze:To chyba grill do NB.


Tak, do NB i pytanie czy podejdzie do NBFL bez ulepu?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 wrz 2016, 1:03

Z tego co mi wiadomo to są inne.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ