Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie pisz tego samego w kilku wątkach.
Check engine oznacza, że jest błąd, który należy odczytać, a nie "kasować" bez sensu. Od tego zacznij, cała reszta to na razie wymyslanie teorii bez uzasadnienia.
Po
eM
Check engine oznacza, że jest błąd, który należy odczytać, a nie "kasować" bez sensu. Od tego zacznij, cała reszta to na razie wymyslanie teorii bez uzasadnienia.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
- Model: NB FL
- Wersja: 1,6 Unplugged
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
1. o.k. przepraszam
2. Skasować zamierzałem zdecydowanie "PO" usunięciu usterki.
3. Czy kod błędu odróżni świece od przewodów od cewki czy po prostu zasygnalizuje że mieszanka paliwowa jest niespalona ?
Dobra, idzie na komputer.
2. Skasować zamierzałem zdecydowanie "PO" usunięciu usterki.
3. Czy kod błędu odróżni świece od przewodów od cewki czy po prostu zasygnalizuje że mieszanka paliwowa jest niespalona ?
Dobra, idzie na komputer.
DarekD pisze:3. Czy kod błędu odróżni świece od przewodów od cewki
Procedury testowe nie rozróżniają świec od cewek, ale jest jeszcze przynajmniej kilkanaście innych powodów takiego zachowania, niekoniecznie związanych z powyższym. Jeśli są jakieś błędy w testach, to jest to zawsze pierwsza rzecz do sprawdzenia, czego się czepia PCM
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?
Różne rzeczy - od łożyska wyciskowego, przez osłony, po kawałek katalizatora/wydechu w puszce po odłamaną końcówkę wydechu w tłumiku końcowym...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?
Różne rzeczy - od łożyska wyciskowego, przez osłony, po kawałek katalizatora/wydechu w puszce po odłamaną końcówkę wydechu w tłumiku końcowym...
Nie ma źle- sprzęgło i tak do roboty, a wydech czeka na ZG Cobalta- przy jednym albo drugim powinno się wyjaśnić...
Dzięki
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Mam głupie pytanie co do poziomu paliwa w NC. Zakładam, że jest lampek rezerwy na desce.
Wczoraj zjeżdżając z trasy miałem już praktycznie położoną wskazówkę poziomu paliwa a rezerwa nadal nie świeciła.
Na stacji weszło mi równe 40l czyli dotychczasowy rekord
Moje pytanie ile faktycznie wchodzi paliwa do baku, kiedy zaświeca się rezerwa i ile +/- paliwa wtedy jest w baku? Pytam bo nie chcę mieć jakiejś zaskoczki na trasie jadąc na oparach
Wczoraj zjeżdżając z trasy miałem już praktycznie położoną wskazówkę poziomu paliwa a rezerwa nadal nie świeciła.
Na stacji weszło mi równe 40l czyli dotychczasowy rekord
Moje pytanie ile faktycznie wchodzi paliwa do baku, kiedy zaświeca się rezerwa i ile +/- paliwa wtedy jest w baku? Pytam bo nie chcę mieć jakiejś zaskoczki na trasie jadąc na oparach
- Peecer
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Instrukcyjnych 50 l nigdy nie zalałem. Ale udało sie ostatnio trzykrotnie zalać 40,64l; 41,36l; 41,88l
Lampka rezerwy świeciła i nie jestem w stanie powiedzieć ile byłbym w stanie na tym co zostało zrobić, ale szukałem w pewnym małym niepokoju stacji
Lampka rezerwy świeciła i nie jestem w stanie powiedzieć ile byłbym w stanie na tym co zostało zrobić, ale szukałem w pewnym małym niepokoju stacji
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Pytanie: co najlepiej zrobić z niekompatybilnymi wtyczkami fotela kierowcy? mam zamienione fotele w nbfl na nowsze nbfl. Fotele stare i nowe są z podgrzewaniem, tylko teraz mi nie pasują wtyczki fotela kierowcy - ze strony auta mam 2 pinową, ze strony fotela 4(?) piny. Po stronie pasażera jest okay. Zgaduję, że nowy fotel ma sygnalizację zapięcia pasa dodatkowo, więc dodatkowe piny nie są mi potrzebne, ale chcę mieć sprawne grzanie tyłka.
Co z tym najlepiej zrobić? Kupić parę uniwersalnych wtyczek? Przełożyć starą wtyczkę od fotela? Da się jakoś tę wtyczkę rozebrać? Raczej nie chcę ucinać wtyczki i lutować tych kabli.
Co z tym najlepiej zrobić? Kupić parę uniwersalnych wtyczek? Przełożyć starą wtyczkę od fotela? Da się jakoś tę wtyczkę rozebrać? Raczej nie chcę ucinać wtyczki i lutować tych kabli.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Tam normalnie jest przejściówka.
Tzn ja tak miałem że były podwójne, z tego schodziło się do jednej która szła do deski.
Zrobiłbym to po prostu na ori jak dostaniesz a jak nie to nowe wtyczki do dokupienia na Wolumen
Tzn ja tak miałem że były podwójne, z tego schodziło się do jednej która szła do deski.
Zrobiłbym to po prostu na ori jak dostaniesz a jak nie to nowe wtyczki do dokupienia na Wolumen
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
rachey pisze:Dźwięk jakby latał jakiś luźny kawałek metalu w wydechu/okolicach przy odpuszczaniu gazu na biegu (nie brzęczy przy gazie, nie brzęczy jak wrzuci się sprzęgło) to któraś z ukochanych osłon, czy może wróżyć jeszcze coś innego?
Mam coś bardzo podobnego i nie wiem co to
Mam pewien problem.
Wczoraj mechanik wymieniał mi dolny wąż chłodnicy i pompę wody.
Dzisiaj kiedy chciałem dolać płynu chłodniczego, po otworzeniu korka chłodnicy zaczął cieknąć płyn, nie jestem pewien skąd, ale na pewno cieknie po silniku, z przodu. Czy możliwe jest to, że to wina mechanika i cieknie pompa, czy to może być coś innego?
Na poprzedniej uszkodzonej chłodnicy i na nowej do czasu wymiany pompy oczywiście tego nie było.
Płyn cieknie tylko kiedy korek jest odkręcony, jak się go zakręci to zaraz przestaje cieknąć.
Pozdrawiam
Wczoraj mechanik wymieniał mi dolny wąż chłodnicy i pompę wody.
Dzisiaj kiedy chciałem dolać płynu chłodniczego, po otworzeniu korka chłodnicy zaczął cieknąć płyn, nie jestem pewien skąd, ale na pewno cieknie po silniku, z przodu. Czy możliwe jest to, że to wina mechanika i cieknie pompa, czy to może być coś innego?
Na poprzedniej uszkodzonej chłodnicy i na nowej do czasu wymiany pompy oczywiście tego nie było.
Płyn cieknie tylko kiedy korek jest odkręcony, jak się go zakręci to zaraz przestaje cieknąć.
Pozdrawiam
Rzoo pisze:Mam pewien problem.
Wczoraj mechanik wymieniał mi dolny wąż chłodnicy i pompę wody.
Dzisiaj kiedy chciałem dolać płynu chłodniczego, po otworzeniu korka chłodnicy zaczął cieknąć płyn, nie jestem pewien skąd, ale na pewno cieknie po silniku, z przodu. Czy możliwe jest to, że to wina mechanika i cieknie pompa, czy to może być coś innego?
Na poprzedniej uszkodzonej chłodnicy i na nowej do czasu wymiany pompy oczywiście tego nie było.
Płyn cieknie tylko kiedy korek jest odkręcony, jak się go zakręci to zaraz przestaje cieknąć.
Pozdrawiam
Może jakiś wąż jest strzelony lub źle podłączony? Gdy zatkasz korek płyn nie poleci. Ja miałem podobnie - mechanik źle założył opaskę i płyn wyciekał podczas pracy.
Znajdź miejsce wycieku i sprawdź węże.
Pytanie ode mnie
Jak docieraliście klocki hamulcowe? W internecie pełno jest poradników, lecz wolę zdać się na starych wyjadaczy, którzy pewnie niejeden sposób przetestowali
Byłem dziś u mechanika i twierdzi, że to wina wadliwej pompy. Wydaje się jakby to z niej ciekło. Dziś trochę pojeździłem (z domu do mechanika i nazad) i płyn wylewał się przy stygnięciu samochodu, około szklanki, potem gdy ostygł wyciek ustał. Generalnie na ten moment wszystko zmierza do tego, że będzie wymieniona pompa, potem się zobaczy, czy problem minie.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Enzis pisze:
Pytanie ode mnie
Jak docieraliście klocki hamulcowe? W internecie pełno jest poradników, lecz wolę zdać się na starych wyjadaczy, którzy pewnie niejeden sposób przetestowali
najprościej to jeździć bez gwałtownych hamowań przez jakies 200km. Albo jedziesz na parking pod marketem rozpedasz sie do 40 50 km/h i hamujesz tak na 3/4 zakresu hamulca kilka razy.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wpisz w wyszukiwarkę na forum, docieranie klocków. Cały dokument o tym w stawiałem dla różnego typu klockow
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Podejda te maty do NA?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6341327167
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6341327167
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Rzoo pisze:Byłem dziś u mechanika i twierdzi, że to wina wadliwej pompy. Wydaje się jakby to z niej ciekło. Dziś trochę pojeździłem (z domu do mechanika i nazad) i płyn wylewał się przy stygnięciu samochodu, około szklanki, potem gdy ostygł wyciek ustał. Generalnie na ten moment wszystko zmierza do tego, że będzie wymieniona pompa, potem się zobaczy, czy problem minie.
Bardzo łatwo doprowadzić do podwinięcia uszczelki podczas montażu pompy wody. Wg mnie jest to najbardziej prawdopodobny przypadek.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Rzoo pisze:W ciągu kilku dni powinno się okazać w czym dokładnie był problem, jak już będę wiedział w czym to napiszę, może komuś się przyda.
Wiesz co kiedyś miałem takiego psikusa z seicento, krótkie trasy,zima czasami jak by coś gdzieś ubywalo, przyszła wiosna, auto co raz częściej było " dogrzane " i wtedy po otwarciu termostatu płyn z gumowego węża cienką ale skuteczną struzka " lał " na blok. Braliśmy pod uwagę " zaślepki" w bloku jakieś nie widoczne pęknięcia itd.a tu w wezu mikro dziurka aktywna dopiero po nagrzaniu. Napisz co Ci " wyszło ";-)
A propos wymiany lamp na WESEM:
1) pasują.
2) kupiłem wersję z gniazdkiem na postojówkę - drogowe świecą w prążki.
3) ramki zmusiłem do działania wyginając kombinerkami, ale przydałyby się nowe.
4) Śrubki mocujące jakoś trzymają, ale zdecydowanie przydałyby się nowe!
Skąd wziąć śrybki/sprężynki i te kwadratowe plastikowe gwintowane kostki do mocowania lamp?
Mam silniczek do regulacji wysokości świateł, ale nie mam sterowania w kabinie - czy można je jakoś manualnie nastawiać?
1) pasują.
2) kupiłem wersję z gniazdkiem na postojówkę - drogowe świecą w prążki.
3) ramki zmusiłem do działania wyginając kombinerkami, ale przydałyby się nowe.
4) Śrubki mocujące jakoś trzymają, ale zdecydowanie przydałyby się nowe!
Skąd wziąć śrybki/sprężynki i te kwadratowe plastikowe gwintowane kostki do mocowania lamp?
Mam silniczek do regulacji wysokości świateł, ale nie mam sterowania w kabinie - czy można je jakoś manualnie nastawiać?
gzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Pepe chyba miał, a na pewno Torpeda tez
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Czy taki grill z NB podejdzie bez problemu do NBFL? Chodzi mi o to, żeby nie lepić nic i żeby ładnie wypełniał przestrzeń wlotu
- Załączniki
-
- d32e6433e408322fgen.jpg (58.82 KiB) Przejrzano 1400 razy