Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Może ktoś się z tym spotkał, tylko przy hamowaniu powoli z ok. 100 km/h coś w prawym tylnim kole robi szyr szyr szyr i to nie zawsze jak na kanale sprawdzałem to nic się nie dzieje zawieszenie ok. dyfer nie huczy wszystko podkręcane nie mam zielonego pojęcia co to może być
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc
maciejrumian pisze:Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc
Myślę że postawiłem prawidłową diagnozę, masz zwarcie. Teraz masz 2 opcje elektryk albo rękawy do góry i do roboty.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
mutra pisze:najlepiej odkurzaczem odciagnac.jak nie masz to reczniki i wygniatac. zwirek silikonowy(gruby) tez ladnie wchlania wilgoc.
jak mozesz to wyciagnij fotele z auta i wez do domu.
Sowaone pisze:Niestety nie mieszkam w polsce tylko w Angli, w ta pogode tutaj nie wyschnie samo w rok XD
Tez dobre, jeszcze lepsze sa podpaski chlona wilgoc i trzymaja ale jazda top down to dalej najlepszy sposob na wysuszenie auta.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Lexx pisze:mutra pisze:najlepiej odkurzaczem odciagnac.jak nie masz to reczniki i wygniatac. zwirek silikonowy(gruby) tez ladnie wchlania wilgoc.
jak mozesz to wyciagnij fotele z auta i wez do domu.Sowaone pisze:Niestety nie mieszkam w polsce tylko w Angli, w ta pogode tutaj nie wyschnie samo w rok XD
Tez dobre, jeszcze lepsze sa podpaski chlona wilgoc i trzymaja ale jazda top down to dalej najlepszy sposob na wysuszenie auta.
No chyba ze akurat pada
Muszę wymienić hydrauliczny przewód sprzęgła od elastycznego kabla do wysprzęglnika
tutaj oznaczony jako 41-370
i teraz pytanie:
czy jest konieczne w nowym, dorabianym przewodzie robienie tych pętli? Służy to czemuś, czy mogę spokojnie zrobić krótszy przewód?
tutaj oznaczony jako 41-370
i teraz pytanie:
czy jest konieczne w nowym, dorabianym przewodzie robienie tych pętli? Służy to czemuś, czy mogę spokojnie zrobić krótszy przewód?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ciap pisze:tutaj oznaczony jako 41-370
41-370 na tej ilustracji to sztywny przewód.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ah, faktycznie, źle przeczytałem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Kostek pisze:tylko przy hamowaniu powoli z ok. 100 km/h coś w prawym tylnim kole robi szyr szyr szyr i to nie zawsze jak na kanale sprawdzałem to nic się nie dzieje
To tarcie klocków o tarczę, jeżeli grubość klocków i tarcz jest OK to się nie przejmuj, pewnie to samo jest jak lekko ręczny zaciągniesz.
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
ree pisze:maciejrumian pisze:Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc
Myślę że postawiłem prawidłową diagnozę, masz zwarcie. Teraz masz 2 opcje elektryk albo rękawy do góry i do roboty.
wiem ze mam zwarcie... tylko pytanie czy spotkaliscie sie z czuyms takim i mozecie mi wskazac gdzie to zwarcie mogloby sie znajdowac
maciejrumian pisze:mozecie mi wskazac gdzie to zwarcie mogloby sie znajdowac
Sprawdź na odłączonych żarówkach (czasami się tak przepalają że zwarcie robią), stawiam że tam gdzie jest zagięcie przewodów idących do lamp, wiązki idą po wierzchu, obejrzeć łatwo, może przy poprzednich naprawach ktoś coś zdewastował, przeciął, uszkodził izolację, wkręcił wkręta w wiązkę, zacisnął metalową opaską do czegoś itp.
Jeżeli żarówki będą dobre to zwarcie musi być gdzieś do masy a takie raczej łatwo znaleźć przeglądając wiązkę w komorze silnika (przejście przez gródź) i zaglądając pod kierownicę w okolice bezpieczników. Sprawdziłbym też przełącznik krótkie/długie.
http://www.sprzegla24.pl/ProductDetails/Show.rails?s=Zestaw-sprzegla,,Wybierz,MAZDA,MX-5-I-(NA)-1989-09-1998-04,1.6-116km,&n=,&a=JAPANPARTS-Zestaw-sprzegla-JAPANPARTS-KF-399-KF399&i=500072,500336,503712,P,29,-1,7683
czy ktoś może powiedzieć coś nt tego zestawu sprzęgła bo prócz niego i jakiś noname z allegro nic nie mogę znaleźć. ..
czy ktoś może powiedzieć coś nt tego zestawu sprzęgła bo prócz niego i jakiś noname z allegro nic nie mogę znaleźć. ..
Potrze porady ostatnio miałem problem z zwiekszaj zwiekszaj temperatura w układzie chłodzenia. Podejrzewalem termostat al właśnie szykuje się do jego wymiany i zonk. Otwieram maskę a tam wąż między chlodnica a termostatem zassany w całym układzie mam podcisnienie. Po otwarciu korka chłodnicy zassalo powietrze. Płynchlodniczy zniknął z max do min. Jakieś sugestie? Co jeszcze sprawdzic? Oleju nie przybylo.
Dobra wymieniłem termostat , korek chłodnicy jest ok. A skad tak duze podcisnienie?
Dobra wymieniłem termostat , korek chłodnicy jest ok. A skad tak duze podcisnienie?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jan, korek chłodnicy prawdopodobnie był winowajcą.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Jan pisze:A skad tak duze podcisnienie?
Płyn grzeje się i wyrzuca go przez korek do zbiornika. Korek jest uszkodzony, więc płyn nie wraca. Wytwarza się podciśnienie. Zawsze lepsze takie uszkodzenie, niż rozerwanie węża od nadmiernego ciśnienia.
Dziękuje za pomoc. Moje posty były po "Polskiemu" bo pisałem je na telefonie w garażu. Reasumując, dojechałem do garażu na pełnym ogrzewaniu z idealną temperaturą (wczoraj w poludnie) cool scope rządzi. Wymieniłem termostat, uzupełniłem ubytek płynu, wymieniłem korek chłodnicy (szczerze to wyglądał jak ekipa Daviego Jonesa z piratów z karaibów). Samochód śmiga jak należy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc
$eb@ pisze:Potrzebuje schemat jak wymienić pompę paliwa, posiada ktoś coś takiego?
Nie wiem, czy to odpowiedź na Twoje pytanie, ale aby wymienić pompę paliwa, musisz dostać się do tylnej półki, odkręcić blachę ochronną, odkręcić pompę wraz z przewodami i już poniżej masz więcej szczegółów
http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?t=38087
jerzj pisze:Nie wiem, czy to odpowiedź na Twoje pytanie, ale aby wymienić pompę paliwa, musisz dostać się do tylnej półki, odkręcić blachę ochronną, odkręcić pompę wraz z przewodami i już poniżej masz więcej szczegółów
http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?t=38087
Panie jesteś wielki dokładnie o to mi chodziło, dziękuję za pomoc
Pozdr $eb@
Potrzebuję czegoś takiego jak sworzeń przednich zacisków hamulcowych do big brake'ów. Może mnie ktoś wspomóc linkiem?
Pytania laika ale...
Jaki najlepiej olej do silnika
jaki najlepiej olej do skrzyni
jaki najlepiej olej do dyfra
1,8 nbfl 2004 r.
w dwóch warsztatach wyskoczyli mi z cenami 500-600pln za wymianę płynów (razem z filtrem oleju.. też jaki najlepiej? ) więc trochę ponad moja kieszeń w tej chwili. Mam prawie pod blokiem chłopaków co mi to zrobią po kosztach ale 'no wolelibyśmy żebyś sam oleje ogarnął' więc chyba wolę tak....
czy przy wymianie tych płynów warto coś jeszcze zrobić?
Nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel,. wiem że biegi wchodzą ciężko a z tyłu szumi więc warto to pewnie zrobić i mieć spokojną głowę że płyny mam świeże.
Jaki najlepiej olej do silnika
jaki najlepiej olej do skrzyni
jaki najlepiej olej do dyfra
1,8 nbfl 2004 r.
w dwóch warsztatach wyskoczyli mi z cenami 500-600pln za wymianę płynów (razem z filtrem oleju.. też jaki najlepiej? ) więc trochę ponad moja kieszeń w tej chwili. Mam prawie pod blokiem chłopaków co mi to zrobią po kosztach ale 'no wolelibyśmy żebyś sam oleje ogarnął' więc chyba wolę tak....
czy przy wymianie tych płynów warto coś jeszcze zrobić?
Nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel,. wiem że biegi wchodzą ciężko a z tyłu szumi więc warto to pewnie zrobić i mieć spokojną głowę że płyny mam świeże.
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam...
Czarna Miata na forum
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam...
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
galwani pisze:Pytania laika ale...
Jaki najlepiej olej do silnika
jaki najlepiej olej do skrzyni
jaki najlepiej olej do dyfra
1,8 nbfl 2004 r.
w dwóch warsztatach wyskoczyli mi z cenami 500-600pln za wymianę płynów (razem z filtrem oleju.. też jaki najlepiej? ) więc trochę ponad moja kieszeń w tej chwili. Mam prawie pod blokiem chłopaków co mi to zrobią po kosztach ale 'no wolelibyśmy żebyś sam oleje ogarnął' więc chyba wolę tak....
czy przy wymianie tych płynów warto coś jeszcze zrobić?
Nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel,. wiem że biegi wchodzą ciężko a z tyłu szumi więc warto to pewnie zrobić i mieć spokojną głowę że płyny mam świeże.
Poniżej masz mój planowany zestaw (NBFL 1.8 +LSD)
Do skrzyni wchodzi 1,8l GL-4 75w90 np. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... 90-1l.html
Do dyfra 0,9l GL-5 75w90 np. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... sd-1l.html
Do silnika : Fuchs Titan Race Pro S 5W40
Ja wszystkie swoje auta płucze przed wymianą oleju (liqui-molly spulung 500ml)
Jeżeli nie masz LSD to musisz wziąć inny olej do dyfra.
Jeżeli miałbys problem z dostaniem oleju z linka to możesz użyć tego Fuchs Titan Race SYN 5 75w-90 (do skrzyni i dyfra)