Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 cze 2016, 20:56

najlepiej odkurzaczem odciagnac.jak nie masz to reczniki i wygniatac. zwirek silikonowy(gruby) tez ladnie wchlania wilgoc.
jak mozesz to wyciagnij fotele z auta i wez do domu.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

23 cze 2016, 21:38

Może ktoś się z tym spotkał, tylko przy hamowaniu powoli z ok. 100 km/h coś w prawym tylnim kole robi szyr szyr szyr i to nie zawsze jak na kanale sprawdzałem to nic się nie dzieje zawieszenie ok. dyfer nie huczy wszystko podkręcane nie mam zielonego pojęcia co to może być
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

23 cze 2016, 23:25

Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 cze 2016, 6:41

maciejrumian pisze:Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc

Myślę że postawiłem prawidłową diagnozę, masz zwarcie. Teraz masz 2 opcje elektryk albo rękawy do góry i do roboty.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 cze 2016, 7:07

mutra pisze:najlepiej odkurzaczem odciagnac.jak nie masz to reczniki i wygniatac. zwirek silikonowy(gruby) tez ladnie wchlania wilgoc.
jak mozesz to wyciagnij fotele z auta i wez do domu.
Sowaone pisze:Niestety nie mieszkam w polsce tylko w Angli, w ta pogode tutaj nie wyschnie samo w rok XD



Tez dobre, jeszcze lepsze sa podpaski :lol: chlona wilgoc i trzymaja :lol: ale jazda top down to dalej najlepszy sposob na wysuszenie auta.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 cze 2016, 8:42

Lexx pisze:
mutra pisze:najlepiej odkurzaczem odciagnac.jak nie masz to reczniki i wygniatac. zwirek silikonowy(gruby) tez ladnie wchlania wilgoc.
jak mozesz to wyciagnij fotele z auta i wez do domu.
Sowaone pisze:Niestety nie mieszkam w polsce tylko w Angli, w ta pogode tutaj nie wyschnie samo w rok XD



Tez dobre, jeszcze lepsze sa podpaski :lol: chlona wilgoc i trzymaja :lol: ale jazda top down to dalej najlepszy sposob na wysuszenie auta.


No chyba ze akurat pada :mrgreen:
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 cze 2016, 8:44

To podchodzilo by juz ood coezkie uzaleznienie, stadium w ktorym nalezy rozwazyc leczenie :lol:
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

24 cze 2016, 11:04

Muszę wymienić hydrauliczny przewód sprzęgła od elastycznego kabla do wysprzęglnika
tutaj oznaczony jako 41-370
Obrazek
i teraz pytanie:
czy jest konieczne w nowym, dorabianym przewodzie robienie tych pętli? Służy to czemuś, czy mogę spokojnie zrobić krótszy przewód?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 cze 2016, 11:11

Pentla kompensuje drgania silnika, ulatwia montarz i generalnie nie jest tam bez powodu. Ja sja odtworzylm na puszce po piwie.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2016, 11:15

Ciap pisze:tutaj oznaczony jako 41-370

41-370 na tej ilustracji to sztywny przewód.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

24 cze 2016, 11:17

no tak, bo musze wymienić sztywny, łączący wysprzęglnik z elastycznym.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2016, 11:22

Ah, faktycznie, źle przeczytałem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 cze 2016, 16:29

Kostek pisze:tylko przy hamowaniu powoli z ok. 100 km/h coś w prawym tylnim kole robi szyr szyr szyr i to nie zawsze jak na kanale sprawdzałem to nic się nie dzieje

To tarcie klocków o tarczę, jeżeli grubość klocków i tarcz jest OK to się nie przejmuj, pewnie to samo jest jak lekko ręczny zaciągniesz.
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

24 cze 2016, 20:27

ree pisze:
maciejrumian pisze:Hej. Mam ogromny problem w mojej 1.8 NA xe swiatlami. Juz pomijajac fakt ze sie nie chowaja bo mam spalony przekaznik to jeszcze teraz przepala mi sie 30amperowy bezpiecznik i w ogole nie swieca... na styku kabli przy obu reflektorach jest spiecie na wszystkich kablach tak jakby gdzies w wiazce sie przetopily i wszystkie sie stykaly ciagle palac bezpiecznik. Jezdze od wczoraj bez swiatel. Pomocy warszawa 505 702 465 ozloce za pomoc

Myślę że postawiłem prawidłową diagnozę, masz zwarcie. Teraz masz 2 opcje elektryk albo rękawy do góry i do roboty.


wiem ze mam zwarcie... tylko pytanie czy spotkaliscie sie z czuyms takim i mozecie mi wskazac gdzie to zwarcie mogloby sie znajdowac :)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 cze 2016, 8:55

maciejrumian pisze:mozecie mi wskazac gdzie to zwarcie mogloby sie znajdowac

Sprawdź na odłączonych żarówkach (czasami się tak przepalają że zwarcie robią), stawiam że tam gdzie jest zagięcie przewodów idących do lamp, wiązki idą po wierzchu, obejrzeć łatwo, może przy poprzednich naprawach ktoś coś zdewastował, przeciął, uszkodził izolację, wkręcił wkręta w wiązkę, zacisnął metalową opaską do czegoś itp.
Jeżeli żarówki będą dobre to zwarcie musi być gdzieś do masy a takie raczej łatwo znaleźć przeglądając wiązkę w komorze silnika (przejście przez gródź) i zaglądając pod kierownicę w okolice bezpieczników. Sprawdziłbym też przełącznik krótkie/długie.
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

25 cze 2016, 9:49

Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

25 cze 2016, 12:43

Potrze porady ostatnio miałem problem z zwiekszaj zwiekszaj temperatura w układzie chłodzenia. Podejrzewalem termostat al właśnie szykuje się do jego wymiany i zonk. Otwieram maskę a tam wąż między chlodnica a termostatem zassany w całym układzie mam podcisnienie. Po otwarciu korka chłodnicy zassalo powietrze. Płynchlodniczy zniknął z max do min. Jakieś sugestie? Co jeszcze sprawdzic? Oleju nie przybylo.


Dobra wymieniłem termostat , korek chłodnicy jest ok. A skad tak duze podcisnienie?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2016, 14:52

Jan, korek chłodnicy prawdopodobnie był winowajcą. ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 cze 2016, 14:59

Jan pisze:A skad tak duze podcisnienie?

Płyn grzeje się i wyrzuca go przez korek do zbiornika. Korek jest uszkodzony, więc płyn nie wraca. Wytwarza się podciśnienie. Zawsze lepsze takie uszkodzenie, niż rozerwanie węża od nadmiernego ciśnienia.
Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

25 cze 2016, 15:01

Rutek ale gdzie jest mój płyn ;) którędy skąd jak? Panie gdzie to wyleciało. Rozumiem że podcisnienie zrobiło się jak wywalilo płyn do którędy? RS ale płyn że zbiornika te zniknął.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 cze 2016, 15:04

Najczsciej plyn znika przez korek zbiorniczka wyrownawczego b
Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

26 cze 2016, 7:29

Dziękuje za pomoc. Moje posty były po "Polskiemu" bo pisałem je na telefonie w garażu. Reasumując, dojechałem do garażu na pełnym ogrzewaniu z idealną temperaturą (wczoraj w poludnie) :bang: cool scope rządzi. Wymieniłem termostat, uzupełniłem ubytek płynu, wymieniłem korek chłodnicy (szczerze to wyglądał jak ekipa Daviego Jonesa z piratów z karaibów). :winner: Samochód śmiga jak należy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc :)
$eb@
Donator
Donator
Posty: 218
Rejestracja: 31 paź 2009, 23:15
Model: NA
Lokalizacja: Sochaczew

26 cze 2016, 15:54

Potrzebuje schemat jak wymienić pompę paliwa, posiada ktoś coś takiego?
Pozdr $eb@
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

26 cze 2016, 16:05

Cześć,
Czy to jest taśma do NA?
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2016, 16:09

$eb@ pisze:Potrzebuje schemat jak wymienić pompę paliwa, posiada ktoś coś takiego?

Nie wiem, czy to odpowiedź na Twoje pytanie, ale aby wymienić pompę paliwa, musisz dostać się do tylnej półki, odkręcić blachę ochronną, odkręcić pompę wraz z przewodami i już ;) poniżej masz więcej szczegółów
http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?t=38087
$eb@
Donator
Donator
Posty: 218
Rejestracja: 31 paź 2009, 23:15
Model: NA
Lokalizacja: Sochaczew

26 cze 2016, 16:12

jerzj pisze:Nie wiem, czy to odpowiedź na Twoje pytanie, ale aby wymienić pompę paliwa, musisz dostać się do tylnej półki, odkręcić blachę ochronną, odkręcić pompę wraz z przewodami i już ;) poniżej masz więcej szczegółów
http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?t=38087


Panie jesteś wielki :winner: dokładnie o to mi chodziło, dziękuję za pomoc :kciuk:
Pozdr $eb@
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2016, 9:32

Potrzebuję czegoś takiego jak sworzeń przednich zacisków hamulcowych do big brake'ów. Może mnie ktoś wspomóc linkiem?
Awatar użytkownika
galwani
Posty: 208
Rejestracja: 23 kwie 2016, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 cze 2016, 10:21

Pytania laika ale...

Jaki najlepiej olej do silnika
jaki najlepiej olej do skrzyni
jaki najlepiej olej do dyfra
1,8 nbfl 2004 r.

w dwóch warsztatach wyskoczyli mi z cenami 500-600pln za wymianę płynów (razem z filtrem oleju.. też jaki najlepiej? :P) więc trochę ponad moja kieszeń w tej chwili. Mam prawie pod blokiem chłopaków co mi to zrobią po kosztach ale 'no wolelibyśmy żebyś sam oleje ogarnął' więc chyba wolę tak....
czy przy wymianie tych płynów warto coś jeszcze zrobić?
Nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel,. wiem że biegi wchodzą ciężko a z tyłu szumi więc warto to pewnie zrobić i mieć spokojną głowę że płyny mam świeże.
Czarna Miata na Facebooku
Czarna Miata na forum

Obrazek
piorę tapicerki samochodowe, meblowe, dywany, wykładziny, czyszcze tapicerki skórzane, i takie tam... :-)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 cze 2016, 10:42

galwani pisze:Pytania laika ale...

Jaki najlepiej olej do silnika
jaki najlepiej olej do skrzyni
jaki najlepiej olej do dyfra
1,8 nbfl 2004 r.

w dwóch warsztatach wyskoczyli mi z cenami 500-600pln za wymianę płynów (razem z filtrem oleju.. też jaki najlepiej? :P) więc trochę ponad moja kieszeń w tej chwili. Mam prawie pod blokiem chłopaków co mi to zrobią po kosztach ale 'no wolelibyśmy żebyś sam oleje ogarnął' więc chyba wolę tak....
czy przy wymianie tych płynów warto coś jeszcze zrobić?
Nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel,. wiem że biegi wchodzą ciężko a z tyłu szumi więc warto to pewnie zrobić i mieć spokojną głowę że płyny mam świeże.

Poniżej masz mój planowany zestaw (NBFL 1.8 +LSD)


Do skrzyni wchodzi 1,8l GL-4 75w90 np. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... 90-1l.html
Do dyfra 0,9l GL-5 75w90 np. http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... sd-1l.html
Do silnika : Fuchs Titan Race Pro S 5W40

Ja wszystkie swoje auta płucze przed wymianą oleju (liqui-molly spulung 500ml)

Jeżeli nie masz LSD to musisz wziąć inny olej do dyfra.
Jeżeli miałbys problem z dostaniem oleju z linka to możesz użyć tego Fuchs Titan Race SYN 5 75w-90 (do skrzyni i dyfra)
Tan
Posty: 323
Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2016, 10:58

Panowie, Panie, a żarówka pozycyjna przednia do NBFl 2003 - wiecie może, jaka to żarówka powinna być? W5W? :senkju:
ODPOWIEDZ