Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

10 cze 2016, 12:22

Czesc, odkad kupilem Miate to hamulec reczny prawie nie dzialal. wymienilem klocki i tarcze z tylu, dalej to samo. probowalem regulowac sruba na imbus z tylu zacisku i po jednej stronie wyszlo swietnie -

reczny w dol - kolo sie kreci bez oporu
reczny podciagniety na 4 zabek - kolo zablokowane

po drugiej stronie niestety nie da sie tego tak zrobic, najlepiej jak wyszlo to:

reczny w dol - kolo sie kreci z lekkim oporem
reczny nawet na ostatni zabek do gory - dalej sie kreci, z wiekszym oporem ale reka da sie piatsa krecic.

co jest nietak po drugiej stronie?

z gory dziekuje za pomoc. ;)
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2016, 12:28

Podnieś tył i wyreguluj ręczny jednocześnie po dwóch stronach. Sprawdź organoleptycznie napięcie prawej i lewej linki po naciągnięciu na np. 4ty ząbek. Możesz też sprawdzić, czy w okolicy skrzyni, gdzie łączą się te linki, są obecne obydwie sprężynki równoważące siły między linkami. W międzyczasie możesz też podjąć próbę wyregulowania długości linki przy zacisku, jeżeli będziesz miał ku temu przesłanki. Ja musiałem się tą regulacją pobawić przy nowych linkach.

Weź pod uwagę także możliwość niedomagania mechanizmu ręcznego w zacisku, zdarza się. Najlepiej wtedy wymienić cały zacisk.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2016, 14:00

kudlaty798 pisze:Siemka
Ostatnio podczas przejażdżki zauważyłem ze jak mam wyłączone ogrzewanie i lecę sobie na autostradzie 140-150 ok 5 tyś. obrotów to zaczyna mi rosnąć znacząco temperatura silnika, gdy odpuszczę gaz i zwolnię do 120-130 to wraca do normy, jak przyśpieszę to znowu rośnie. W normalniej jeździe po mieście jest wszystko ok, trzyma stałą temperaturę. Płynu chłodniczego nie ubywa, cały czas jest w normie.
Co może być tego przyczyną?

chyba musisz zajac sie kompleksowo ukladem chlodzenia. Na poczatek test czy wlacza sie wentylator, ogledziny chlodnicy czy juz nie dogorywa, dalej plukanie i wymiana plynu, mozesz od razu przy okazji wymienic termostat.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2016, 15:36

Wyjazd na Debrzno jutro bladym switem a zniknely mi swiatla Stop i pali sie bezp 10a od nich. Wymienilem ale na drugi dzien spalil sie znowu

Help - w ktorym miejscu pruc i szukac wiazek elektycznych ktore moga byc winne??!!

update 1: na sciagawce w aucie sti ze bezpiecznik STOP ma 10A i takiz sam zamontowalem, wydaje mi sie ze wyciagalem tego samego koloru (czerwony). Natomiast w manualu jest 15A
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

10 cze 2016, 16:52

Ja bym sprawdził/wymienił żarówki, może któraś się kończy w dziwny sposób (zwarcie wewnątrz). 10A czy 15A to bez znaczenia, Stop pobiera jakieś 4A
Awatar użytkownika
Ziomek
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 03 gru 2014, 15:29
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2016, 17:24

Alex pisze:chyba musisz zajac sie kompleksowo ukladem chlodzenia. Na poczatek test czy wlacza sie wentylator, ogledziny chlodnicy czy juz nie dogorywa, dalej plukanie i wymiana plynu, mozesz od razu przy okazji wymienic termostat.


Wymiana płynu i płukanie było robione 2 lata temu. Wentylator włącza się prawidłowo, chłodnica tez nie wyglada żeby się gdzieś pociła lub był wyciek :(
Live to Ride
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

10 cze 2016, 20:35

łatwiej kupić całą zwrotnicę, niż sam czujnik.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2016, 20:43

wojteks pisze:Ja bym sprawdził/wymienił żarówki, może któraś się kończy w dziwny sposób (zwarcie wewnątrz). 10A czy 15A to bez znaczenia, Stop pobiera jakieś 4A

Po paru h rozbierania auta, ogladania wiazek etc znalazlem pare podejrzanych miejsc - z tym ze zadne z nich nie jest zwiazane z obwodami stopu ani klaksonu :x

Bezpieczniki 10A maja wersje EU pozostale 15A z tego co wyczytalem

Pobor pradu stopy 3.4A klakson tez cos kolo tego. Zarowki z rok temu wymienialem padac nie powinny ale kto je tam wie, w sumie padac moga tez klaksony

Zainstalowalem tymczasowo bezp 15A, przekaznik klaksonow odpialem i jedziemy uzbrojeni w zapas bezpiecznikow multimetr i leda pokazujacego czy sa jeszcze STOPy. Niech sie dzieje co chce >:)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2016, 20:52

kudlaty798 pisze:Wymiana płynu i płukanie było robione 2 lata temu. Wentylator włącza się prawidłowo, chłodnica tez nie wyglada żeby się gdzieś pociła lub był wyciek :(

Chyba Lexx walczyl z takim tematem jego podpytaj. Ja bym myslal nad wymiana termostatu na probe, moze byc tez pompa wody. Dalej juz gorsze rzeczy zostaja
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziomek
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 03 gru 2014, 15:29
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2016, 9:51

Alex pisze:Chyba Lexx walczyl z takim tematem jego podpytaj. Ja bym myslal nad wymiana termostatu na probe, moze byc tez pompa wody. Dalej juz gorsze rzeczy zostaja


Ok, Dzięki za odp. :kciuk:
Live to Ride
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2016, 20:52

Osłony drążków kierowniczych do NA ze wspomaganiem. Prawy i lewy są różne. Z Carspeedu dostałem "JAPAN OEM", z których lewą udało mi się założyć (ale cudem, ma na tyle małą średnicę, że z magla i bez opaski by się nie zsunęła), a prawej na ma opcji założyć. Chcąc złożyć auto naciąłem ją i zamocowałem jako tako, ale muszę w międzyczasie znaleźć coś, co pasuje. Przerabiał to ktoś? Zamienników w swoich hurtowniach nie widzę w ogóle na stanie, a OEM kosztuje... 250zł/szt (sic!!!).

Numery oryginałów to:
NA02-32-135 - prawy
NA02-32-125 - lewy
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

12 cze 2016, 21:28

Nie mam nic do dodania poza tym, że też jeżdżę z uciętą prawą osłoną zamocowaną na trytkę.
gzy
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

12 cze 2016, 21:58

Panowie, znajomy zaoferował się zrobić mi dystanse do kół. Chodzi o takie przelotowe, do których trzeba dobrać dłuższe szpilki. Co o tym sądzicie ? Moze jest odpowiedni wątek na forum zawierający odpowiedz na moje pytanie ? ;)
Obrazek
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2016, 20:30

rrutek pisze:Osłony drążków kierowniczych do NA ze wspomaganiem. Prawy i lewy są różne. Z Carspeedu dostałem "JAPAN OEM", z których lewą udało mi się założyć (ale cudem, ma na tyle małą średnicę, że z magla i bez opaski by się nie zsunęła), a prawej na ma opcji założyć. Chcąc złożyć auto naciąłem ją i zamocowałem jako tako, ale muszę w międzyczasie znaleźć coś, co pasuje. Przerabiał to ktoś? Zamienników w swoich hurtowniach nie widzę w ogóle na stanie, a OEM kosztuje... 250zł/szt (sic!!!).

Numery oryginałów to:
NA02-32-135 - prawy
NA02-32-125 - lewy


Ja kupiłem takie. Sa minimalnie dłuższe ale to nie przeszkadza. Cena była bardzo niska sklep Japomoto poznan. Numer na foto.
Załączniki
image.jpeg
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

13 cze 2016, 21:11

ktos ploleci dobre swiece to 1.8 ? konkretny model
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

13 cze 2016, 21:22

GELO pisze:ktos ploleci dobre swiece to 1.8 ? konkretny model


Denso K20 TT ?? Nie mam u siebie, ale Wojtek w swoim wątku opisywał że są fajne i tak sobie zapisąłem nazwę i model w pliku "do kupienia" :)
A z tego co widze pasują chyba zarówno do 1.8 przed i po lifcie.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 cze 2016, 22:19

Panowie, oglądałem dzisiaj NBFL z 2002 roku i zauważyłem urwany kabel (cienki jednożyłowy) jedną stroną przymocowany do sprężyny stelaża dachu (od strony pasażera) Czy to czemuś służy czy to jakiś "wniosek racjonalizatorski" poprzedniego własciciela.
Drugie pytanie: jak trudna jest wymiana mat grzewczych w fotelach w NBFL.
Pytanie trzecie: jutro jadę oglądać kolejną NBFL. Wg dowodu rejestracyjengo jest z początku 2002 roku, według VINu rok modelowy to 2000. Możliwe to? Z wyglądu jest jaknajbardziej poliftowa.
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

13 cze 2016, 22:40

mutra pisze:Panowie, oglądałem dzisiaj NBFL z 2002 roku i zauważyłem urwany kabel (cienki jednożyłowy) jedną stroną przymocowany do sprężyny stelaża dachu (od strony pasażera) Czy to czemuś służy czy to jakiś "wniosek racjonalizatorski" poprzedniego własciciela.
Drugie pytanie: jak trudna jest wymiana mat grzewczych w fotelach w NBFL.
Pytanie trzecie: jutro jadę oglądać kolejną NBFL. Wg dowodu rejestracyjengo jest z początku 2002 roku, według VINu rok modelowy to 2000. Możliwe to? Z wyglądu jest jaknajbardziej poliftowa.

Lift idzie od końca 2000 roku-czyli ok.
Przewód to linka dachu- zerwała się i dynda na sprężynce.
Mate wymienisz sam,tylko te druty mocujące specjalnymi kombinerkami najlepiej montować.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 cze 2016, 22:49

dzięki. Takie jeszcze jedno głupie pytanie: co z tą linką się robi? zauważylem ze dach nie przylega idealnie w narozniku od strony kierowcy. czy to ma zwiazek z ta linką?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2016, 6:56

carlo pisze:
rrutek pisze:Osłony drążków kierowniczych do NA ze wspomaganiem. Prawy i lewy są różne. Z Carspeedu dostałem "JAPAN OEM", z których lewą udało mi się założyć (ale cudem, ma na tyle małą średnicę, że z magla i bez opaski by się nie zsunęła), a prawej na ma opcji założyć. Chcąc złożyć auto naciąłem ją i zamocowałem jako tako, ale muszę w międzyczasie znaleźć coś, co pasuje. Przerabiał to ktoś? Zamienników w swoich hurtowniach nie widzę w ogóle na stanie, a OEM kosztuje... 250zł/szt (sic!!!).

Numery oryginałów to:
NA02-32-135 - prawy
NA02-32-125 - lewy


Ja kupiłem takie. Sa minimalnie dłuższe ale to nie przeszkadza. Cena była bardzo niska sklep Japomoto poznan. Numer na foto.

Dzięki, jutro powinienem mieć uniwersalne osłony. Jak nie przypasują to wypróbuję te z Twojego zdjęcia. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

14 cze 2016, 9:08

mutra pisze:dzięki. Takie jeszcze jedno głupie pytanie: co z tą linką się robi? zauważylem ze dach nie przylega idealnie w narozniku od strony kierowcy. czy to ma zwiazek z ta linką?

Tak jak napisałeś,ta linka jest zerwana i nie naciąga dachu.
Trzeba ją wymienić, odkręcić cały przód dachu, od góry są nitowane,przeciągniesz w tym miejscu gdzie stara wychodzi.
Sprawdź czy druga nie jest już mocno przetarta.
Najlepiej zobacz na filmach jak to się robi-pełno ich w sieci.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 cze 2016, 16:52

emixfajf pisze:
mutra pisze:dzięki. Takie jeszcze jedno głupie pytanie: co z tą linką się robi? zauważylem ze dach nie przylega idealnie w narozniku od strony kierowcy. czy to ma zwiazek z ta linką?

Tak jak napisałeś,ta linka jest zerwana i nie naciąga dachu.
Trzeba ją wymienić, odkręcić cały przód dachu, od góry są nitowane,przeciągniesz w tym miejscu gdzie stara wychodzi.
Sprawdź czy druga nie jest już mocno przetarta.
Najlepiej zobacz na filmach jak to się robi-pełno ich w sieci.


Dzięki. Nie zdecydowałem sie na ten samochód - za dużo takich małych problemów było w nim. Ale nie płacze bo właśnie jade odebrać inny egzemplarz. Jak dobrze pójdzie to za 3-4 godziny.... :winner: :winner: :winner: :winner: :mrgreen:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 cze 2016, 23:09

Pany! Mx5 nafl, 96, dyfer z nb z wałem. Czy pasują półosie od NA (FL, Z ABS)? Bo nie wchodzą tak do końca i nie wiem czy coś jest źle czy to po prostu nie trybi.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 cze 2016, 6:35

Kurak pisze:Pany! Mx5 nafl, 96, dyfer z nb z wałem. Czy pasują półosie od NA (FL, Z ABS)? Bo nie wchodzą tak do końca i nie wiem czy coś jest źle czy to po prostu nie trybi.

Z tego co pamiętam, to półosie we wszystkich po poliftach są takie same. Nie pasują tylko z przedlifta skręcane.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

15 cze 2016, 12:32

Potrzebuję zdjęcie pokazujące kolory kabli przy wtyczce do czujnika położenia wału w NB 1.8 żeby zweryfikować polaryzację czujnika! dziękuje za pomoc tego komu będzie się chciał je zrobić. Najlepiej z widoczną wtyczka żeby mógł złapać orientację.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2016, 17:53

Panowie, co sądzicie o takiej nabie? Cena okazyjna, a przydałoby się czasem podsunąć kierownicę (jak np dziewczyna siada za kółkiem - narzeka ze za daleko)

http://allegro.pl/adapter-kierownicy-re ... ml#thumb/2

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 cze 2016, 18:14

chillak pisze:Panowie, co sądzicie o takiej nabie?

EPMAN to taki całkiem przyzwoity chińczyk. Wszystko co miałem w rękach od EPMANA było akceptowalne.

Tu masz w bardziej przyzwoitej cenie, o ile nie potrzebujesz tego szybko:
http://www.aliexpress.com/store/product/Steering-Wheel-Alloy-Spacer-wheel-spacers-Adjustable-40mm-To-70mm-EP-FDGA001/200155_1952624205.html

Ciężko coś powiedzieć bardziej konkretnego nie mając tego w rękach.
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

15 cze 2016, 18:19

Mam epmana rozpinke i po roku zlapala troche luzu a rzadko zdejmuje wiec o ile nie otrzebujesz regulacji a tylko przysunac kiere lepiej kup taki adapter na stale bez regulacji
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2016, 18:25

Dzięki za odpowiedzi, w takim razie jeszcze chwile się zastanowię, bo się nie pali. Ale dobrze wiedzieć że ten chińczyk jest w porządku bo jak wiadomo różnie to bywa :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 cze 2016, 20:33

Kupiłem wczoraj NBFL. wersja s-vt (odpowiednik sportive na kontynencie) Silnik 1.8.
Z dokumentów nie wynika jednak którą wersja silnika mam w aucie 140 czy 146 koni. Jak mogę to sprawdzić? Numeru silnika jeszcze nie znalazłem. Numer VIN to JMZNB18P600221419. W EPC mazdy podaje pojemność ale nie podaje mocy.
ODPOWIEDZ