Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

23 maja 2016, 12:19

Hej, mam dwa pytania w jednym:

Samochod na kobylkach przy wrzuconym biegu kreci tylko lewym kolem. Czy to problem dyferencjalu, czy tak wlasnie dziala otwarty dyfer?

Prawe (tylne) kolo obracam recznie o 270 stopni bez oporu, ale przy ostatnich 90 pojawia sie duzy opor. Problem lozyska? Dyferencjalu?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

23 maja 2016, 12:27

Dyferencjal bedzie krecil tym kolem ktorym ma latwiej, ale przy kobylach poinno sie krecic jedno do przodu drugie do tylu.

Z tym oporem to trudno powiedzie bo rownoie dobrze moze to byc problem z kolem koronowym czy satelita.

Auto jezdzi normalnie?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2016, 12:29

Wrzuć jedynkę i zacznij lekko hamować, pewnie dyfer zacznie kręcić raz tym raz drugim kołem. Krótko mówiąc: to normalne.

Co do oporu: obstawiałbym krzywą tarczę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 maja 2016, 13:06

rrutek pisze:Co do oporu: obstawiałbym krzywą tarczę.

Albo krzywą piastę co zresztą przerabiałem.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

23 maja 2016, 14:33

Wielkie dzieki za szybkie odpowiedzi, bede sprawdzal!
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2016, 13:53

Hej, czy ktoś wie, jakie są normy ciśnienia kompresji cylindrów w silniku B6 (NBFL 1.6)? Wiem, że dla BP to 198 psi (209 dla Mazdaspeed), z minimum na poziomie 146. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji serwisowej dla 1.6.
blazej
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2013, 20:08
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2016, 13:21

mam pytanie: chce wymienić sprężyny w mojej mx5 na eibachy, ktoś może polecić jakiś serwis? ( warszawa i okolice)
ile taka "operacja" powinna kosztować wraz z geometrią?
Awatar użytkownika
gradek11
Donator
Donator
Posty: 140
Rejestracja: 13 sie 2015, 6:49
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Białystok

26 maja 2016, 13:28

Hej. Mam pytanie, może ktoś już się spotkał z tematem.
Po włączeniu zapłonu, jeszcze przed odpaleniem silnika z okolic kolektora ssącego słyszę jednostajny pisk/brzęczenie. Po odpaleniu silnika dalej go słychać. Nie zmienia tonu, nie cichnie, wcześniej nie przypominam sobie żebym go słyszał. Co to może być?

Wysłane z Xperia M4 Aqua
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2016, 14:45

gradek11 pisze:Co to może być?

Zawór powietrza wolnych obrotów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2016, 18:23

blazej pisze:mam pytanie: chce wymienić sprężyny w mojej mx5 na eibachy, ktoś może polecić jakiś serwis? ( warszawa i okolice)


Jak na lewym brzegu to może forumowy Dr.Kokon? A po drugiej stronie jest bardzo fajny warsztat który robi wyłącznie zawieszenia - http://www.blonski.com.pl, przyjeżdżasz bez żadnego umawiania, panowie biorą i robią na bieżąco i na szybkości.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

27 maja 2016, 13:32

Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie? ;-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

27 maja 2016, 14:00

Waldi - z ciekawości, słyszysz dyfer przy zamkniętym dachu?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

27 maja 2016, 14:31

Taa, choć nie do końca wiem jakie dźwięki są prawidłowe
Coś w stylu szumiacego łożyska
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

29 maja 2016, 6:55

waldi pisze:Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie? ;-)

Zatrzymujesz się ze skręconymi kołami na śliskiej nawierzchni (im niższa przyczepność tym łatwiej) i ruszasz tak dynamicznie by zerwać przyczpność tylniej osi. Jeśli podczas ruszania traci przyczepność tylko wewnętrzne koło i moment nie przenosi się na koło zewnętrzne to Twój dyfer SuperFuji już skoczył żywot w sensie, że stał się zwykłym dyferencjałem (nie przenosi momentu). Na pisaku można to łatwo sprawdzić bo masz dwa ślady zamiast jednego podczas zrywania przyczepności (jak działa prawidłowo).

Co do wymiany do możesz rozważyć Torsena typu 2 z NB 1.8 i NBfl bodajże do 2002 roku, tylko pamiętaj, że mogą różnić się przełożeniami. Ja np. w NB 10th Anniversary mam Torsena typu 2 z przełożeniem 3.64. Takie przełożenie miały wersje z 6-cio biegową przekładnią.

Jeżeli chodzi o zakup to też musisz się uzbroić w cierpliwość bo dobry Torsen to towar deficytowy i szybko znika przy okazji jakiegoś szabru :-).
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

29 maja 2016, 15:11

szybkie pytanie - mam w Mx5 NA wersja UK przelacznik kierunkowskazow po prawej stronie w kolumnie kierownicy - przeciwnie niz we wszystkich autach ktore mialem czy w uk czy w pl. Wszystkie MX5 tak maja, czy z moja jest cos dziwnego? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2016, 16:06

Sowaone pisze:szybkie pytanie - mam w Mx5 NA wersja UK przelacznik kierunkowskazow po prawej stronie w kolumnie kierownicy - przeciwnie niz we wszystkich autach ktore mialem czy w uk czy w pl. Wszystkie MX5 tak maja, czy z moja jest cos dziwnego? :)

A NA UK jest odwrotnie niż w EU, nie wiem czy we wszystkich ale już coś takiego widziałem
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2016, 18:47

Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

29 maja 2016, 19:07

Hej,potrzebuje kupic silniczek do szyby od strony kierowcy,moge kupic sam silniczek czy potrzebuje caly mechanizm z linkami i prowadnica? No chyba,ze moze byc inny powod ze nie dziala mi jedna szyba :D

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 maja 2016, 19:46

Davey pisze:Hej,potrzebuje kupic silniczek do szyby od strony kierowcy,moge kupic sam silniczek czy potrzebuje caly mechanizm z linkami i prowadnica? No chyba,ze moze byc inny powod ze nie dziala mi jedna szyba :D

zdiagnozuj najpierw co jest nie tak. W NA popularnym problemem jest przelacznik ktory nie wytrzymuje duzych pradow plynacych przez niego.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

29 maja 2016, 19:57

Jak moge go zdiagnozowac? Miernik? Jedna szyba dziala,druga ani drgnie,zero reakcji jesli chodzi o obciazenie,zero dzwieku pracy czegokolwiek.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2016, 20:00

Pewnie będzie miał wysoki opór lub brak ciągłości, ale najlepiej go odkręć i rozkręć, bo to prosta operacja. ;) Jeżeli będzie miał czarny nalot na stykach przycisków, wyczyść go np. Elektrosolem lub innym środkiem do czyszczenia styków elektrycznych. U mnie jedna z szyb też już w ogóle nie działała.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

29 maja 2016, 20:38

Doobra,zalamuje rece sam nad soba. Nie chce sie tu uzalac nad soba ale po tych wypowiedziach przeszedlem od slow do czynow,po dwoch latach zabierania sie do wymiany silniczka i teraz po przeczytaniu wielu postow poszedlem do auta, zamienilem miejscami kable od szyb i okazuje sie ze uwalony jest przelacznik...... Po zamianie kabli miejscami szyba dziala normalnie jak gdyby nigdy nic,za to ta co dzialala juz nie wiec wystarczy kupic nowy przelacznik?
Edit. Ma czarny nalot,to oznaka jakiegos zbyt duzego obciazenia?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

29 maja 2016, 21:49

PiotrB pisze:
waldi pisze:Hej dwie sztuki dużych kawałków przy wymianie oleju w dyferencjale - jak sprawdzić jego poprawne działanie 2004 rok 1.8 nbfl? A może w jakim trybie szukać dyfer, pilnie,średnio,może być po sezonie? ;-)

Zatrzymujesz się ze skręconymi kołami na śliskiej nawierzchni (im niższa przyczepność tym łatwiej) i ruszasz tak dynamicznie by zerwać przyczpność tylniej osi. Jeśli podczas ruszania traci przyczepność tylko wewnętrzne koło i moment nie przenosi się na koło zewnętrzne to Twój dyfer SuperFuji już skoczył żywot w sensie, że stał się zwykłym dyferencjałem (nie przenosi momentu). Na pisaku można to łatwo sprawdzić bo masz dwa ślady zamiast jednego podczas zrywania przyczepności (jak działa prawidłowo).

Co do wymiany do możesz rozważyć Torsena typu 2 z NB 1.8 i NBfl bodajże do 2002 roku, tylko pamiętaj, że mogą różnić się przełożeniami. Ja np. w NB 10th Anniversary mam Torsena typu 2 z przełożeniem 3.64. Takie przełożenie miały wersje z 6-cio biegową przekładnią.

Jeżeli chodzi o zakup to też musisz się uzbroić w cierpliwość bo dobry Torsen to towar deficytowy i szybko znika przy okazji jakiegoś szabru :-).

Dzięki za podpowiedź testową , po wymianie oleju w dyfrze - jest cisza ku mej radości , test wyszedł też pomyślnie bo zamiata :D
zostały dwię piekne półokrągłe "bruzdy"
Zakładam że dwa kawałki to pierwsze wypadające zęby , także rozglądam się za torsenem ale bez pośpiechu.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2016, 6:47

Davey, nalot wystarczy wyczyścić i przełącznik będzie działał prawie jak nówka. Ten typ tak ma. :D
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

30 maja 2016, 14:22

Czy lusterko zewnetrzne pasuje z NB do NA?
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 maja 2016, 15:47

Do przedliftowego NA na pewno nie. U siebie kupiłem nówki z ILa (450zł za komplet 2szt. z mocowaniami itd.). W ręce wydają się trochę "plajstikowe", ale prawdę mówiąc - nie mam się do czego przyczepić. No może poza tym, że do MX5ek przed VINem 131000 trzeba przyszlifować mocowanie, bo ma wystającym element, który Mazda wprowadziła dopiero w którymś momencie. Jeszcze ich nie zamontowałem, ale wydaje mi się, że mają o niebo lepsze lustro niż OEM, w którym mało widać.

Do czarnej na pewno nie będziesz miał problemu z dopasowaniem koloru, u mnie pewna różnica jest niestety. :D
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

30 maja 2016, 17:59

rrutek pisze:Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?


Hej. Do mojej NA z 92 roku z wspomaganiem kupowałem takie drążki:
Drążki kierownicze w katalogach części standardowo są z gwintem 18x1,5. W moim przypadku był to gwint 17x1. Warto to sprawdzić przed zakupem. Odpowiedni drążek, który pasuje do mojej maglownicy ma oznaczenie: I33029JC firma JAPANCARS.
Załączniki
IMG_2872%5B1%5D.JPG
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 maja 2016, 19:40

Sowaone pisze:Czy lusterko zewnetrzne pasuje z NB do NA?

Nie.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 maja 2016, 23:23

Mam takie pytanie - czy jesteście w stanie powiedzieć mi, czy moja mx5 to jakaś wersja specjalna bądź też jakaś konkretna wersja wyposażeniowa?

Moje wnętrze wygląda tak

Obrazek

Miatka pochodzi z Niemiec. Kolor samochodu to 12K - Twillight Blue Pearl.
Silnik o pojemności 1.6, abs, immobilizer, 2 poduszki, kierownica nardi torino, gałka i mieszek czarna skóra, fotele skórzane podgrzewane(gładkie czarne skórzane boki oraz po środku granatowa dziurkowana - z początku myślałem, że może ktoś sam sobie obszył, ale znalazłem przeglądając ogłoszenia w niemczech kilka innych z takimi samymi fotelami), podgrzewane elektryczne lusterka, elektryczne szyby, brak klimatyzacji oraz torsena. Jakieś srebrne wstawki na drzwiach, konsoli środkowej oraz bocznych nawiewach.

nr vin: JMZNB186200154199

Dziękuję z góry za pomoc
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

31 maja 2016, 6:50

carlo pisze:
rrutek pisze:Potrzebuję zamówić nowy drążek kierowniczy do NA 92r z wspomaganiem. Wg EPC znalazłem nr części NA02-32-240, jednak w hurtowniach pod tym numerem wychodzą mi drążki z różnymi rozmiarami gwintów wewnętrznych (nawet nie dwa różne, wiele różnych). Jaki jest prawidłowy?


Hej. Do mojej NA z 92 roku z wspomaganiem kupowałem takie drążki:
Drążki kierownicze w katalogach części standardowo są z gwintem 18x1,5. W moim przypadku był to gwint 17x1. Warto to sprawdzić przed zakupem. Odpowiedni drążek, który pasuje do mojej maglownicy ma oznaczenie: I33029JC firma JAPANCARS.

Dzięki, wymiękłem wtedy i skontaktowałem się z Carspeedem, który zna problem i dobrał (mam nadzieję) dobre drążki. Jak je otrzymam i porównam z tym, co wyjmę z auta, dam znać, czy u mnie było dokladnie tak samo, ale wg mojego researchu - faktycznie wszystko wskazuje na to, że powinno to być M17x1.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ