Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 kwie 2016, 17:56

zawodnik pisze:czy montując do nb 6b i torsen pasuje to p&p? duza jest roznica w przelozeniach i przyśpieszeniu?

Tylko kup komplet czyli skrzynia 6 razem z torsenem, bo torsen od skrzyni 5-biegowej ma inne przełożenie niż od szóstki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
czteryslonie
Posty: 107
Rejestracja: 16 lis 2015, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

06 kwie 2016, 21:14

pytanie techniczne... :)
Czy jak podjeżdżacie mazdą np pod lidla po bułkę to zamykacie dach/auto?
a drugie: czy są jakieś sposoby na zakładanie dachu, aby nie wykręcać sobie łokcia? :evil:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2016, 21:38

Zależy co mam w aucie ale przeważnie nie zamykam. Bardziej zamykam dlatego by poprochy do środka nie naleciały niż ze strachu.

Sposobów jest kilka, ja podnoszę się z siedzenia opierając o fotel i sięgam po dach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

07 kwie 2016, 5:52

Zawsze staram się aby w aucie nic się nie walało a i radio jest fabryczne więc bez strachu ;) czyli nie zamykam.
Zamykam zawsze z zewnatrz po czym wsiadam i zatrzaskuję. Trochę ruchu na pewno nie zaszkodzi :D
Pozdro
Marcin
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

07 kwie 2016, 8:21

czteryslonie pisze:pytanie techniczne... :)
Czy jak podjeżdżacie mazdą np pod lidla po bułkę to zamykacie dach/auto?
a drugie: czy są jakieś sposoby na zakładanie dachu, aby nie wykręcać sobie łokcia? :evil:


nie wiem czy to moją niesprawność czy kwestia harnessa i windshota ale ja ze środka nie dam rady zamknąć dachu, chyba że cały się wykręce :P

a sam dach zawsze zamykam - jak widać na forum radio o wartości 200zl to ciągle tak pożądany towar że i dach ci potną żeby tylko je zdobyć i oddać w lombardzie za jakieś 60zl...
#miatarri
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

07 kwie 2016, 8:29

maciek01 pisze: jak widać na forum radio o wartości 200zl to ciągle tak pożądany towar że i dach ci potną żeby tylko je zdobyć i oddać w lombardzie za jakieś 60zl...

To może jednak nie zamykać? Zawsze w razie "W" zginie tylko radio a dach zostanie cały ;)
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 kwie 2016, 8:40

Ja chowam panel radia i kamerkę i wtedy zazwyczaj zostawiam otwarty :kciuk:

Nie mam żadnego rolla czy style - zamykam ręką ale nie łapię za uchwyt bo to wykręca rękę, tylko za przednią krawędź dachu ;)
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2016, 8:53

Zauważyłem, że dach składa się dużo łatwiej jeśli zaprę się nogą o podpórkę obok sprzęgła i podniosę opierając się tyłkiem o siedzenie. Wtedy mogę spokojnie pociągnąć dach do góry, a potem opuścić się na siedzenie i go zamknąć do końca :-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

07 kwie 2016, 9:32

Ja zamykam zawsze w miejscach publicznych - nawet nie dlatego że boje sie o radio ale żeby jakiś kretyn np. szejka do srodka nie wrzucił czy innego peta (poza tym, moja miata - poprzednie auta też - ma chyba namalowane info dla gołębi "ubikacja tu" więc... :diablo:

Dach zamyka się wygodnie siedząc jak nie ma windshotta - jak jest to gorzej.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2016, 10:16

maciek01 pisze:
czteryslonie pisze:pytanie techniczne... :)
Czy jak podjeżdżacie mazdą np pod lidla po bułkę to zamykacie dach/auto?
a drugie: czy są jakieś sposoby na zakładanie dachu, aby nie wykręcać sobie łokcia? :evil:


nie wiem czy to moją niesprawność czy kwestia harnessa i windshota ale ja ze środka nie dam rady zamknąć dachu, chyba że cały się wykręce :P

a sam dach zawsze zamykam - jak widać na forum radio o wartości 200zl to ciągle tak pożądany towar że i dach ci potną żeby tylko je zdobyć i oddać w lombardzie za jakieś 60zl...


Mam rollbar, windshot, kubly i bez problemu zamykam z wewnątrz :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2016, 10:32

czester_ pisze:Mam rollbar, windshot, kubly i bez problemu zamykam z wewnątrz :)

Musisz przeprowadzić instruktaż, bo z rollbarem nie wiem jak się za to zabrać :bang:
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

07 kwie 2016, 11:45

Ja z rollem zamykam na 2 ręce- jedną podaję sobie dach na wysokość pałąka, drugą odbieram i do szyby.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

07 kwie 2016, 13:27

Ponowie pytanie.

Jakie sa skutki uboczne plibushy 75shA zamiast fabrycznych gum dyfra ? Do daily zostawic fabryke czy wlozyc polibushe ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

07 kwie 2016, 13:34

logimen pisze:Ponowie pytanie.

Jakie sa skutki uboczne plibushy 75shA zamiast fabrycznych gum dyfra ? Do daily zostawic fabryke czy wlozyc polibushe ?


Przy 75sha nie odczujesz żadnej różnicy względem fabryki. Plusem będzie cena na korzyść poli. Teoretycznie polibushe powinny być też trwalsze.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

07 kwie 2016, 15:53

Ja miałem niski windshot i zamykałem spokojnie od środka - prawą ręką sięgałem do tyłu, łapałem za uchwyt i ruchem całego ramienia podnosiłem dach, samym przedramieniem tego się nie zrobi.
Obrazek
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

07 kwie 2016, 21:55

zawodnik pisze:no to wiem a pozostałe?

ale co pozostałe ? Miracle, też 6b. Niezależnie jakby się wersja nie nazywała, skrzynia i dyferencjał takie same.

Chodzi mi o to czy wersje specjalne typu Anni miały 6b i torsen, czy nie miało to znaczenia jaka wersja?

zawodnik pisze:a rozkodować imo?

ale w celu ?
zawodnik pisze:a swap z 1.8 na 1.8 w nb, jakieś problemy z wiązką żeby to ogarnąc?

no chyba jak wymieniasz 1.8 na 1.8 to nic poza wyjęciem jednego słupka i wstawieniem drugiego nie musisz ruszać.

Żle napisałem swap w nb 1.8 na 1.8 ale z nbfl, ktoś pisał, że nie jest problem z uwagi na IMO, pytanie jaki? kwestia kodowania?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

07 kwie 2016, 22:46

R.E.D. pisze:
matth pisze: Temat z płynem i awarią ogólnie ogarnięty, jeszcze byłem dolać teraz, bo jeszcze zeszło ze zbiorniczka do min po wieczornym wypadzie na zakupy.

jak nie podniosles przodu do odpowietrzzenia, to bardzo czesto wlasnie ilosc z max do min wciaga po pierwszej przejazdzce na odpowietrzenie wszystkiego ;)

pyatanie dlaczemu spadl pasek z pompy :mrgreen:


Bo się kółko odkręciło częściowo (1 śrubka zniknęła, 2 były luźne) i pasek spadł. Rozrząd robiony ponad 5 tys km temu..
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2016, 13:26

zawodnik pisze:Chodzi mi o to czy wersje specjalne typu Anni miały 6b i torsen, czy nie miało to znaczenia jaka wersja?

W NB były 2 wersje ze skrzynią 6b, 10AE i Miracle (lub ich odpowiedniki z innych rynków). W ich przypadku skrzynia 6b była zawsze kompletowana z dyfrem typu torsen o przełożeniu w Europie 1:3,64.
zawodnik pisze:Żle napisałem swap w nb 1.8 na 1.8 ale z nbfl, ktoś pisał, że nie jest problem z uwagi na IMO, pytanie jaki? kwestia kodowania?
.
Jeśli z silnikiem z NBfl instalujesz również PCM z NBfl, to zazwyczaj razem ze sparowanym z nim modułem immobilizera. Dokodowanie starego modułu immo do nowego PCM jest możliwe ale zazwyczaj niepraktykowane, ponieważ musisz to zrobić w ASO (kodów raczej nie dostaniesz do reki) a i trochę formalnosci jest przy tym potrzebnych.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 kwie 2016, 14:33

IMO więcej roboty niż zysku.

IMO w tym zdaniu znaczyło "moim zdaniem" (In My Opinion). Nie chodziło o immobilizer :lol:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 kwie 2016, 22:29

majkel pisze:W NB były 2 wersje ze skrzynią 6b, 10AE i Miracle (lub ich odpowiedniki z innych rynków). W ich przypadku skrzynia 6b była zawsze kompletowana z dyfrem typu torsen o przełożeniu w Europie 1:3,64.

to tylko na australie/japonie ani miala dyfer 3,9? bo gdzies takie info znalazlem
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

08 kwie 2016, 22:38

Kolo zamahowe NA 1.6 i 1.8 roznia sie czyms? Srednica ta sama czy inna?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 kwie 2016, 23:40

ponoc 1,8 jest wieksze, ale osobiscie nie mialem w rece :roll:
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2016, 0:56

R.E.D. pisze:to tylko na australie/japonie ani miala dyfer 3,9? bo gdzies takie info znalazlem

AU i JP nie wiem. Na pewno dyfry 3,9 były w US, ale w EU nigdy w żadnej wersji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dominajka
Posty: 26
Rejestracja: 19 sty 2016, 19:57
Model: NA
Wersja: WantToBe Driftcar
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2016, 17:01

Hej! :D

Potrzebuje całego mechanizmu sterowania szybami.
TEN Z PRZYCISKAMI pod prawą ręką kierowcy GÓRA DÓŁ NIE MECHANIZM Z DRZWI :D

Myślałam że to bezpiecznik niestety wymiana nic nie zmieniła.
Wiec rozebralam mechanizm I okazalo sie ze stopil się plastik pod prawym przyciskiem.

Jeżeli ktoś może pomóc proszę o kontakt

881 708 813 - Dominika :D
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2016, 10:51 przez Dominajka, łącznie zmieniany 1 raz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 kwie 2016, 21:58

Jak nie znajdziesz(sam szukalem, ciezko znalesc dzialajace) tutaj to poszukaj na eBay UK tam znajdziesz napewno, jak cos to w ciagu paru dni bede wysylal paczki do polski wiec moge Ci to dopakowac do moich gratow.

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka
White NA BP'95
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 kwie 2016, 7:34

Lexx pisze:Kolo zamahowe NA 1.6 i 1.8 roznia sie czyms? Srednica ta sama czy inna?

Z tego co pamiętam jest różnica, ale między przedlifotwa NA 1.6 a 1.8. Poliftowa 1.6 i 1.8 mają takie samo.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

10 kwie 2016, 10:40

Z tego co wiem, w Mazdach (chyba nie tylko MX-5) to jest w miare typowe miejsce (może nie tak jak progi, ale już o tym gdzies czytałem). ja u siebie z prawej strony też mam tam już trochę rdzy (nie tyle co na progach, ale jak będę robił progi to tam też chcę ogarnąć).
Chyba wynika to z tego, że tamtędy spływa woda z szyby (podszybia?) i z czasem może się pojawić jakiś wykwit.

Ale może ktoś bardziej doświadczony coś dopowie.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

10 kwie 2016, 11:00

W mojej siwej też tam coś powoli kwitnie. Typowe jak purchle na nadkolach :)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

10 kwie 2016, 22:08

Panowie, czy dźwięk z silnika jak poniżej to panewki? Jak się do tego najlepiej zabrać. Nie mam dostępu do żurawika, dużo roboty żeby silnik dołem wyjąć? Do tego dawcy i tak nie wroci 8-)

http://www.youtube.com/attribution_link ... on%3Dshare
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, 5:54 przez meewosh, łącznie zmieniany 1 raz.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 kwie 2016, 23:21

meewosh pisze:jak poniżej

Nic nie ma.
ODPOWIEDZ