Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć, szukam zamachu do 1.8. Czy jest coś czym trzeba się specjalnie kierować przy kupnie? Namierzyłem coś takiego
http://allegro.pl/mazda-mx5-1-8-00r-kol ... 10574.html
Koło i tak idzie do odelżenia.
Pozdrawiam!
http://allegro.pl/mazda-mx5-1-8-00r-kol ... 10574.html
Koło i tak idzie do odelżenia.
Pozdrawiam!
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?
Moja 10th Anniversary
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Co do Olkusza Śluba, który czynił honory głównego instalatora u mnie trochę się narzeźbił z poskładaniem do kupy - wygląda na to, że tuleje mają prawie dobry wymiar i nie układają się idealnie. Efekt opisywał Kita gdzieś w tematach technicznych - zawieszenie potrafi się przyblokować.Lexx pisze:Szybkie pytanie, Super Pro czy Olkusz? Czy te pierwsze sa warte grzechu (ceny) czy kupujac Olkuszowskie tuleje bede moglspac spokojnie ze wszystko bedzie OK i mam kilka setek w kieszenia na inne bajery?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Niby mieli coś poprawić ale potwierdzam jest trochę szlifowania poli.
Za radą Donka sprawdziliśmy stan przepustnicy, jest czysta więc chyba nie to jest przyczyną.tomos pisze:Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu usterki. Mianowicie mam problem z gasnącym silnikiem np. przy zatrzymywaniu się.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku. Przykładowo dojeżdżam do krzyżówki, zaczynam hamować, przy obrotach rzędu ~1500rpm wciskam sprzęgło po czym obroty spadają dalej i nie zatrzymują się na poziomie 'idle', silnik się dławi i klops. Problem w dodatku o tyle nieprzyjemny, że po takim zgaśnięciu samochód nie chce od razu ponownie odpalić tylko przeważnie załapuje dopiero jak się chwilę odczeka.
Na rozgrzanym silniku nigdy się to nie przydarzyło, obroty nie falują.
Z 'ciekawszych' części wymieniane były:
- świece (~15k km temu)
- kable zapłonowe (~10k km temu)
- filtr paliwa (~10k km temu)
- kompletne sprzęgło (1k km temu).
Co może być na rzeczy?
Przebić na kablach/cewce brak.
Dziś sprawdziłem stan świec i gwinty na każdej były skąpane w oleju.
Foto: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33889860/DSC_0128.jpg
Uszczelka pokrywy zaworów? Niby była wymieniana ~15k km temu (oryginal).
Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika? Bywają momenty, że autem strasznie telepie i jest wrażenie jakby pracował na 3 cylindrach.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
RS pisze:Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?
IMO więcej roboty niż zysku.
Nie chodzi o zysk mocy / momentu / prędkości, a o konieczność
Moja 10th Anniversary
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Jarri pisze:RS pisze:Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?
IMO więcej roboty niż zysku.
Nie chodzi o zysk mocy / momentu / prędkości, a o konieczność
A cos Ci sie stalo z silnikiem ?
P.S. Klapa tylna w NB/NBfl jest taka sama czy czyms sie roznia ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?
O ile pamiętam rozmowy z majkelem to sprawa jest dość skomplikowana przez różnice w wiązce i chyba łatwiej do NA to wsadzić.
Poza tym, jak juz masz 1.8 to raczej lepiej zrobić remont i wiedzieć co się ma.
miatasm.com
Busterek pisze:Wiem,że nie widząc pacjenta to trochę jak wróżenie z fusów ale czy przy naprawie tylnych części progów (pękające purchle) zawsze niezbędne są reperatórki? Nadkola całe.
Licz się z tym, że po rozszlifowaniu purchli będziesz musiał wstawiać reperaturki. Zazwyczaj purchle są oznaką zaawansowanej korozji pod spodem. BTW. W Gdyni Demptowie masz majstra który dorobi Ci reperaturki progów na wzór auta.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ile powinno wynosić napięcie ładowania w NA 1.6 (przedlift jeżeli to coś zmienia) pod obciążeniem w postaci dmuchawy na max i świateł mijania? U siebie mam 13,3V mierząc na alternatorze i ~13V mierząc na akumulatorze. Nie jest to za mało?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Peter
- Donator
- Posty: 160
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Otwock/Przysucha
matth pisze:Pytanie do posiadaczy stylebara + windszota z głośnikami w nb/nbfl. Czy nie haczy Wam szyba dachu o ten plastikowy badziew? Bo mi tak i wkurza to strasznie
Mam stylebar z windshotem + głośniki i żadnego haczenia nie zauważyłem.
Haczy i wydaje jakiś dźwięk w czasie jazdy
drugi dzień staram się odkręcić śruby trzymające półosie w piastach i za cholerę nie chcą puścić, nawet na przedłużce 1m + rura. I teraz pytanie - czy mogę opuścić dyfer z podpiętymi półosiami i zwrotnicami, czy to raczej słaby pomysł?
rrutek pisze:U siebie mam 13,3V mierząc na alternatorze i ~13V mierząc na akumulatorze. Nie jest to za mało?
Nieco za nisko, ale to jest wręcz powszechny objaw w starych NA. Jeszcze lata tak pozyje zanim coś padnie
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki majkel, sęk w tym, że alternator był na regeneracji i prawie wszystko w nim wymienili, w tym diody. Może to być padający sterownik/regulator(czy co tam w nim siedzi )?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Dzięki majkel, sęk w tym, że alternator był na regeneracji i prawie wszystko w nim wymienili, w tym diody. Może to być padający sterownik/regulator(czy co tam w nim siedzi )?
Możliwe. Akurat regulator w NA to parę groszy. Widziałem tez już takie sztuki, które aby zacząć ładować muszą się "rozkręcić" z 5-10 sekund, a i tak osiągają maksymalnie 13V w porywach. Ale po osiągnięciu takiego stanu działają miesiącami czy latami dalej bez problemu
Dla pewności zmierz sobie jeszcze napięcie bezposrednio na śrubie alternatora, aby wyeliminowac jakieś miejsca spadku w instalacji.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jako, że niedawno nabyłem pierwsze NCFL to bedem spamował trochę.
W moim egzemplarzu po wrzuceniu wstecznego generalnie rozlega się nieskoordynowany pisk z czujników cofania niezależnie od tego czy jest przeszkoda czy nie. Poprzedni właściciel powiedział mi, że padł jeden sensor a w ASO chcieli wymieniać cały układ i naprawę liczyli w tysiącach złoty.
Podpowie ktoś gdzie ewentualnie można dorwać taki sensor i czy da się go wymienić bez zdejmowania zderzaka? Generalnie chciałbym to jakoś ogarnąć bo irytujące to straszanie jest.
W moim egzemplarzu po wrzuceniu wstecznego generalnie rozlega się nieskoordynowany pisk z czujników cofania niezależnie od tego czy jest przeszkoda czy nie. Poprzedni właściciel powiedział mi, że padł jeden sensor a w ASO chcieli wymieniać cały układ i naprawę liczyli w tysiącach złoty.
Podpowie ktoś gdzie ewentualnie można dorwać taki sensor i czy da się go wymienić bez zdejmowania zderzaka? Generalnie chciałbym to jakoś ogarnąć bo irytujące to straszanie jest.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Mam pytanie jeszcze w kwestii przewodu hamulcowego.
Do wymiany mam lewy tylny i ASO prosi o 540zł za niego co wydaje mi się dosyć sporą kwotą.
Gdzieś w sieci przewinął mi się komplet na cztery koła w stalowym oplocie za te pieniądze.
Możecie podpowiedzieć czy jest sens szukania zamienników czy lepiej odpuścić i zrobić to w ASO?
Ta sam historia z łącznikami tylnego stabilizatora. ASO chce za nie 450zł + robota.
Do wymiany mam lewy tylny i ASO prosi o 540zł za niego co wydaje mi się dosyć sporą kwotą.
Gdzieś w sieci przewinął mi się komplet na cztery koła w stalowym oplocie za te pieniądze.
Możecie podpowiedzieć czy jest sens szukania zamienników czy lepiej odpuścić i zrobić to w ASO?
Ta sam historia z łącznikami tylnego stabilizatora. ASO chce za nie 450zł + robota.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Już w NC był zestaw naprawczy, więc powątpiewam.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM