Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

08 lut 2016, 2:16

Cześć, szukam zamachu do 1.8. Czy jest coś czym trzeba się specjalnie kierować przy kupnie? Namierzyłem coś takiego

http://allegro.pl/mazda-mx5-1-8-00r-kol ... 10574.html

Koło i tak idzie do odelżenia.

Pozdrawiam!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 lut 2016, 6:03

Na zdjęciu jest zamach do 1.6.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2016, 10:49

Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

08 lut 2016, 11:12

Lexx pisze:Szybkie pytanie, Super Pro czy Olkusz? Czy te pierwsze sa warte grzechu (ceny) czy kupujac Olkuszowskie tuleje bede moglspac spokojnie ze wszystko bedzie OK i mam kilka setek w kieszenia na inne bajery?
Co do Olkusza Śluba, który czynił honory głównego instalatora u mnie trochę się narzeźbił z poskładaniem do kupy - wygląda na to, że tuleje mają prawie dobry wymiar i nie układają się idealnie. Efekt opisywał Kita gdzieś w tematach technicznych - zawieszenie potrafi się przyblokować.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 lut 2016, 11:15

Niby mieli coś poprawić ale potwierdzam jest trochę szlifowania poli.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

08 lut 2016, 12:10

tomos pisze:Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu usterki. Mianowicie mam problem z gasnącym silnikiem np. przy zatrzymywaniu się.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku. Przykładowo dojeżdżam do krzyżówki, zaczynam hamować, przy obrotach rzędu ~1500rpm wciskam sprzęgło po czym obroty spadają dalej i nie zatrzymują się na poziomie 'idle', silnik się dławi i klops. Problem w dodatku o tyle nieprzyjemny, że po takim zgaśnięciu samochód nie chce od razu ponownie odpalić tylko przeważnie załapuje dopiero jak się chwilę odczeka.

Na rozgrzanym silniku nigdy się to nie przydarzyło, obroty nie falują.
Z 'ciekawszych' części wymieniane były:
- świece (~15k km temu)
- kable zapłonowe (~10k km temu)
- filtr paliwa (~10k km temu)
- kompletne sprzęgło (1k km temu).

Co może być na rzeczy?
Za radą Donka sprawdziliśmy stan przepustnicy, jest czysta więc chyba nie to jest przyczyną.
Przebić na kablach/cewce brak.
Dziś sprawdziłem stan świec i gwinty na każdej były skąpane w oleju.
Foto: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33889860/DSC_0128.jpg

Uszczelka pokrywy zaworów? Niby była wymieniana ~15k km temu (oryginal).
Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika? Bywają momenty, że autem strasznie telepie i jest wrażenie jakby pracował na 3 cylindrach.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 lut 2016, 13:02

Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?


IMO więcej roboty niż zysku.
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2016, 13:47

RS pisze:
Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?


IMO więcej roboty niż zysku.

Nie chodzi o zysk mocy / momentu / prędkości, a o konieczność ;)
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

08 lut 2016, 18:36

Jarri pisze:
RS pisze:
Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?


IMO więcej roboty niż zysku.

Nie chodzi o zysk mocy / momentu / prędkości, a o konieczność ;)


A cos Ci sie stalo z silnikiem ?

P.S. Klapa tylna w NB/NBfl jest taka sama czy czyms sie roznia ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

08 lut 2016, 21:12

logimen pisze:P.S. Klapa tylna w NB/NBfl jest taka sama czy czyms sie roznia ?


taka sama
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

08 lut 2016, 21:16

Ciap pisze:
logimen pisze:P.S. Klapa tylna w NB/NBfl jest taka sama czy czyms sie roznia ?


taka sama


Dzieki :kciuk:
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

08 lut 2016, 22:11

Pytanie do posiadaczy stylebara + windszota z głośnikami w nb/nbfl. Czy nie haczy Wam szyba dachu o ten plastikowy badziew? Bo mi tak i wkurza to strasznie :|
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2016, 22:51

Jarri pisze:Temat: Swap 1.8 NB na 1.8 NBfl. Trudne do ogarnięcia? Dużo roboty ze zmianą elektryki i układu paliwowego?

O ile pamiętam rozmowy z majkelem to sprawa jest dość skomplikowana przez różnice w wiązce i chyba łatwiej do NA to wsadzić.

Poza tym, jak juz masz 1.8 to raczej lepiej zrobić remont i wiedzieć co się ma.
Obrazek

miatasm.com
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

09 lut 2016, 6:03

Wiem,że nie widząc pacjenta to trochę jak wróżenie z fusów ale czy przy naprawie tylnych części progów (pękające purchle) zawsze niezbędne są reperatórki? Nadkola całe.
Pozdro
Marcin
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 lut 2016, 7:27

Busterek pisze:Wiem,że nie widząc pacjenta to trochę jak wróżenie z fusów ale czy przy naprawie tylnych części progów (pękające purchle) zawsze niezbędne są reperatórki? Nadkola całe.


Licz się z tym, że po rozszlifowaniu purchli będziesz musiał wstawiać reperaturki. Zazwyczaj purchle są oznaką zaawansowanej korozji pod spodem. BTW. W Gdyni Demptowie masz majstra który dorobi Ci reperaturki progów na wzór auta.
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

09 lut 2016, 8:36

To się popisałem. ReperatÓrki
Ale babol :oops:
Dzięki :kciuk:
Pozdro
Marcin
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2016, 15:46

Ile powinno wynosić napięcie ładowania w NA 1.6 (przedlift jeżeli to coś zmienia) pod obciążeniem w postaci dmuchawy na max i świateł mijania? U siebie mam 13,3V mierząc na alternatorze i ~13V mierząc na akumulatorze. Nie jest to za mało?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

09 lut 2016, 17:57

matth pisze:Pytanie do posiadaczy stylebara + windszota z głośnikami w nb/nbfl. Czy nie haczy Wam szyba dachu o ten plastikowy badziew? Bo mi tak i wkurza to strasznie :|

Mam stylebar z windshotem + głośniki i żadnego haczenia nie zauważyłem.
Haczy i wydaje jakiś dźwięk w czasie jazdy :?:
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

09 lut 2016, 18:39

Mi haczy przy skladaniu i rozkladaniu dachu (bardziej przy rozkladaniu) :/
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

09 lut 2016, 20:42

drugi dzień staram się odkręcić śruby trzymające półosie w piastach i za cholerę nie chcą puścić, nawet na przedłużce 1m + rura. I teraz pytanie - czy mogę opuścić dyfer z podpiętymi półosiami i zwrotnicami, czy to raczej słaby pomysł?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lut 2016, 22:46

Grzej dziadostwo porzadnie palnikiem powinno pójść.
White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2016, 18:56

rrutek pisze:U siebie mam 13,3V mierząc na alternatorze i ~13V mierząc na akumulatorze. Nie jest to za mało?

Nieco za nisko, ale to jest wręcz powszechny objaw w starych NA. Jeszcze lata tak pozyje zanim coś padnie :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2016, 20:08

Dzięki majkel, sęk w tym, że alternator był na regeneracji i prawie wszystko w nim wymienili, w tym diody. Może to być padający sterownik/regulator(czy co tam w nim siedzi :D)?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2016, 21:46

rrutek pisze:Dzięki majkel, sęk w tym, że alternator był na regeneracji i prawie wszystko w nim wymienili, w tym diody. Może to być padający sterownik/regulator(czy co tam w nim siedzi :D)?

Możliwe. Akurat regulator w NA to parę groszy. Widziałem tez już takie sztuki, które aby zacząć ładować muszą się "rozkręcić" z 5-10 sekund, a i tak osiągają maksymalnie 13V w porywach. Ale po osiągnięciu takiego stanu działają miesiącami czy latami dalej bez problemu :D
Dla pewności zmierz sobie jeszcze napięcie bezposrednio na śrubie alternatora, aby wyeliminowac jakieś miejsca spadku w instalacji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lut 2016, 22:11

Jako, że niedawno nabyłem pierwsze NCFL to bedem spamował trochę.

W moim egzemplarzu po wrzuceniu wstecznego generalnie rozlega się nieskoordynowany pisk z czujników cofania niezależnie od tego czy jest przeszkoda czy nie. Poprzedni właściciel powiedział mi, że padł jeden sensor a w ASO chcieli wymieniać cały układ i naprawę liczyli w tysiącach złoty.

Podpowie ktoś gdzie ewentualnie można dorwać taki sensor i czy da się go wymienić bez zdejmowania zderzaka? Generalnie chciałbym to jakoś ogarnąć bo irytujące to straszanie jest.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

10 lut 2016, 22:42

W innym aucie tak miałem
Wtedy winny był jeden z 4 czujników, wystarczyło by go wymienić i przestało
Piszczec non stop tylko jak była przeszkoda

Tam każdy sprawny czujnik wydawał charakterystyczne dźwięki, bardzo cichego cykania, strzelania
Cichy oznaczał zgon
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

11 lut 2016, 13:37

Mam pytanie jeszcze w kwestii przewodu hamulcowego.
Do wymiany mam lewy tylny i ASO prosi o 540zł za niego co wydaje mi się dosyć sporą kwotą.
Gdzieś w sieci przewinął mi się komplet na cztery koła w stalowym oplocie za te pieniądze.
Możecie podpowiedzieć czy jest sens szukania zamienników czy lepiej odpuścić i zrobić to w ASO?

Ta sam historia z łącznikami tylnego stabilizatora. ASO chce za nie 450zł + robota.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 lut 2016, 13:49

Popularną wersją jest montaż zestawu firmy HEL. Mam u siebie i działa OK ;)
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

11 lut 2016, 19:36

Hej. Wiecie może, czy w ND jest miejsce na koło dojazdowe? Ewentualnie podacie namiary na jakiegoś klubowicza z ND?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2016, 19:53

Już w NC był zestaw naprawczy, więc powątpiewam.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ