Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 9:11

Cześć.
Czy znacie jakiś dobry namiar na sklep gdzie można kupić dobrej jakości uszczelkę szyby przedniej do NA?

Pozdrawiam :)
Tan
Posty: 323
Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 9:20

Drodzy!
Co ja mam zrobić, kiedy nadeszły roztopy i mi się antenka przestała wysuwać :omgomg: Wydaje tylko te długie, turkoczące dźwięki pracującego silniczka, ale nie idzie za tym żaden efekt. Napawa mnie to lękiem, bowiem jest to największa awaria, jaka przytrafiła mi się do tej pory, no i kończą mi się płyty cd do odsłuchiwania :omgomg:
8 Ball
Posty: 110
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

26 sty 2016, 9:21

To 15 strzeliłem teraz ogólnie ktoś tu na forum pisał że moment na tyle mały że można palcami dokrecic, robiłem wszystko z książką, kolejność zachowana, silikon też jest. Nigdzie nie cieknie oprócz tego jednego miejsca.
"Enjoy little things"
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 10:01

Tan pisze:Co ja mam zrobić, kiedy nadeszły roztopy i mi się antenka przestała wysuwać

Bacik pękł, cza wymienić :bicz:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

26 sty 2016, 10:50

odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki :mrgreen:
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

26 sty 2016, 20:14

Jak wyciągnąć klocki hamulcowe z przodu ? Z tyłu odkręciłem śrubę M8 i zacisk przekręciłem do góry a jak jest z przodu ? Jeszcze nie zdjąłem kół z przodu lecz chcę wiedzieć żeby nie tracić czasu jak wrócę z pracy.
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 20:50

dividedby0 pisze:kanaliki i krokowca,

po raz to nie jest silnik krokowy :D Czym czyściłeś ? Jedyny preparat, który jest w stanie z mechanizmu zaworu brud ruszyć to takie dedykowane do gaxników i przepustnic. Próbowanie z benzyna etc to strata czasu. Podczas czyszczenia dotykałeś nastawy mechanicznej dyszy (to ta śruba na górze korpusu) ? Jeśli tak, przywróć do oryginalnego położenia.
dividedby0 pisze:błyszczy się wszystko jak psu j..

I może tu jest problem, na krawędzi motylka jest warstwa czegoś ciemnego, podobnego do tworzywa sztucznego. Jak to "wyczyścisz" i usuniesz to trzymać szczelności nie będzie.
dividedby0 pisze:jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy w 1.6 '02?

Nie przeprowadza się takiej operacji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 20:52

8 Ball pisze:robiłem wszystko z książką, kolejność zachowana, silikon też jest. Nigdzie nie cieknie oprócz tego jednego miejsca.

Odkręciłeś cewkę zapłonową do wymiany ? Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne jest, że uszczelka przy wkładaniu pokrywy podwinęła się na tylnej części i cieknie.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2016, 23:14

Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki :mrgreen:


Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.

Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 sty 2016, 7:17

czester_ pisze:
Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki :mrgreen:


Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.

Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.


Dzięki czester! Zamówiona, zobaczymy co dojdzie i czy dojdzie :D
Tan
Posty: 323
Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2016, 8:01

sophisty pisze:
czester_ pisze:
Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki :mrgreen:

Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.
Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.

Dzięki czester! Zamówiona, zobaczymy co dojdzie i czy dojdzie :D
O, to chętnie się dowiem @sophisty co Ci przyślą i ile to sensowne. Dziękuję bardzo za odpowiedzi :senkju:, odezwę się do Cię @czester i pewno podjadę na spota (za tydzień); słuchając tylko silnika też jest fajnie w sumie póki co.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

27 sty 2016, 9:13

poratujta linkiem do tych bacików, przyda się :)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 sty 2016, 9:21

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 sty 2016, 10:55

Adri@n pisze:Jak wyciągnąć klocki hamulcowe z przodu ? Z tyłu odkręciłem śrubę M8 i zacisk przekręciłem do góry a jak jest z przodu ? Jeszcze nie zdjąłem kół z przodu lecz chcę wiedzieć żeby nie tracić czasu jak wrócę z pracy.
W przednich odkręcasz i zdejmujesz całe jarzmo (nie otwierasz "na gilotynę", jak w tylnych). Od wewnętrznej strony masz do odkręcenia u góry sworzeń, a na dole drugą śrubę. Rozmiarów nie pamiętam, ale dwa są różne. Przy składaniu z powrotem pamiętaj o nasmarowaniu sworznia pastą grafitową.
rodzyneck
Posty: 84
Rejestracja: 27 gru 2015, 16:54
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wrocław

27 sty 2016, 18:42

Panie i Panowie, nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski skrzynki bezpieczników w kabinie, na klapce nie ma, od manuali dostałem już oczopląsu i tam też za diabła nie mogę znaleźć. Znalazłem coś na necie ale wydaje mi się niekompletne. (czy to nie jest przypadkiem od NA?)

Problem jest taki że nie działa mi centralny, a właściwie nie wiem nawet czy go mam (ale myślę że powinienem), chciałbym zacząć od bezpiecznika a nie chcę szukać na ślepo :D
Załączniki
bezpieczniki.JPG
bezpieczniki.JPG (55.73 KiB) Przejrzano 1528 razy
dividedby0
Posty: 67
Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn

27 sty 2016, 19:45

majkel pisze:po raz to nie jest silnik krokowy :D Czym czyściłeś ? Jedyny preparat, który jest w stanie z mechanizmu zaworu brud ruszyć to takie dedykowane do gaxników i przepustnic. Próbowanie z benzyna etc to strata czasu. Podczas czyszczenia dotykałeś nastawy mechanicznej dyszy (to ta śruba na górze korpusu) ? Jeśli tak, przywróć do oryginalnego położenia.


Dobra, ale odpowiada za wolne obr. 8-) Używałem benzyny i rozpuszczalnika, pędzelek, ew. papier co nie zostawia włosków. Ogólnie nie uważam aby było tam dużo brudu, nie musiałem szorować niczego. Bardziej "odkurzyłem", ale zrobię jeszcze raz jakimś czyściochem tak jak mówisz.

Mówisz o tej śrubce z imbusem + nakretka 8? Oryginalne położenie jakie u mnie było dawało ok. 1mm szparę między motylkiem a korpusem przepustnicy. W celach naukowych zmieniłem na takie położenie, które dawało szczelność. Wtedy wolne obr spadaly mi do 500 i tak się trzymały, więc zmieniłem na pierwotne położenie.

Znalazłem coś takiego http://oppositelock.kinja.com/does-your ... 1711869720 co wydaje się logiczne aby wyregulować śrubę w trybie serwisowym tak aby dawała tyle samo co ecu idle. Si? ;)

Jeżeli problem nie leży tutaj (przy przepustnicy) to gdzie dalej powinienem szukać?

Pozdr ;)
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
Jarri
Donator
Donator
Posty: 361
Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2016, 23:24

Staram się zgłębić temat bandaża termoizolacyjnego na kolektorze.
Jaki bandaż polecacie - bazalt, grafit czy może inny? Ile metrów potrzeba aby owinąć seryjny 4-2-1 w NB?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 sty 2016, 6:21

Zdecydowanie bazalt ze względu na zakres temperatur i łatwość aplikacji. Ja zużyłem 10m i jest idealnie.
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

28 sty 2016, 11:26

Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik temperatury wody w mx5 NA 1,8?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2016, 11:37

W głowicy od strony grodzi. Uważaj tylko, bo jak dobrze pamiętam są tam dwa osobne czujniki - jeden dla ECU (z zieloną wtyczką) i drugi dla zegarów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 sty 2016, 11:41

aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

28 sty 2016, 12:10

Myślicie że to on będzie powodem jeżeli przy postoju wskauje ok a przy jeździe i zwiększaniu obrotów wskazówka wariuje jak wariograf?
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

28 sty 2016, 13:33

Ktoś ma pomysł co tu się odp*****la? Smerfa rozjechałem?
Przewód WN do 4 cylindra, reszta czysta.
Obrazek
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2016, 13:45

A gdzie masz gumową osłonę metalowej części? Może to substancja, która ją trzymała?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

28 sty 2016, 13:47

Na moje tlenek miedzi wyczyść sprawdź czy nie dostaje wilgoci i załóż. Jakby wróciło to wymień przewód.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

28 sty 2016, 13:55

rrutek pisze:A gdzie masz gumową osłonę metalowej części? Może to substancja, która ją trzymała?

Odsunąłem dalej na przewodzie, żeby zdjęcie temu zrobić, siedziała normalnie wcześniej.
aras1009 pisze:Na moje tlenek miedzi wyczyść sprawdź czy nie dostaje wilgoci i załóż. Jakby wróciło to wymień przewód.

Tlenek nie jest czerwony, albo czarny zależnie od utlenienia? Chodziło o patynę?
To ze zdjęcia jest mokrawe, schodzi chusteczką, więc na patynę trochę nie pasuje.
Przewody wymieniałem i właśnie oglądam stare przewody i świeczki...

Jeszcze zastanawiam się- jest szansa, żeby tam gdzieś ze spryskiwaczy pociekło?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2016, 22:26

aras1009 pisze:Myślicie że to on będzie powodem jeżeli przy postoju wskauje ok a przy jeździe i zwiększaniu obrotów wskazówka wariuje jak wariograf?

czujnik temperatury zegarów, z tyłu głowicy od strony przewodów nagrzewnicy. Przewód Ci się rozleciał i zwiera do masy podczas drgań silnika albo konektor jest luźny i sobie lata.
rachey pisze:To ze zdjęcia jest mokrawe, schodzi chusteczką, więc na patynę trochę nie pasuje.

to nie tlenek, w życiu nie będzie miał takiego koloru i konsystencji. To przewód od strony cewki ? Mnie to wygląda jakby ktoś kiedyś naładował w gniazdo jakiś kit uszczelniający albo zastosował jakiś durny preparat typu kontakt spray. Usuń to, wymyj dokładnie jakimś rozpuszczalnikiem, jeśli powierzchnia styku z tym w jakiś sposób weszła w reakcję oczyść papierem ściernym i tyle.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

29 sty 2016, 9:18

majkel pisze:czujnik temperatury zegarów, z tyłu głowicy od strony przewodów nagrzewnicy. Przewód Ci się rozleciał i zwiera do masy podczas drgań silnika albo konektor jest luźny i sobie lata.

Po
eM


Pomogło :winner: , :senkju: :)
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

29 sty 2016, 15:35

Czy ktos posiada zdjecia NA (najlepiej czarnej) na kolach 16'' z Memories 2?
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2016, 16:20

Przestał mi nagle działać centralny z pilota (bagażnik również się nie otwiera).
Sam centralny z palca i klucza działa bez zarzutów, więc pierwsze co zrobiłem to zmieniłem baterie, ale niestety nadal nie działa.
Co sprawdzać w następnej kolejności ?
ODPOWIEDZ