Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Warszawa
Drodzy!
Co ja mam zrobić, kiedy nadeszły roztopy i mi się antenka przestała wysuwać Wydaje tylko te długie, turkoczące dźwięki pracującego silniczka, ale nie idzie za tym żaden efekt. Napawa mnie to lękiem, bowiem jest to największa awaria, jaka przytrafiła mi się do tej pory, no i kończą mi się płyty cd do odsłuchiwania
Co ja mam zrobić, kiedy nadeszły roztopy i mi się antenka przestała wysuwać Wydaje tylko te długie, turkoczące dźwięki pracującego silniczka, ale nie idzie za tym żaden efekt. Napawa mnie to lękiem, bowiem jest to największa awaria, jaka przytrafiła mi się do tej pory, no i kończą mi się płyty cd do odsłuchiwania
To 15 strzeliłem teraz ogólnie ktoś tu na forum pisał że moment na tyle mały że można palcami dokrecic, robiłem wszystko z książką, kolejność zachowana, silikon też jest. Nigdzie nie cieknie oprócz tego jednego miejsca.
"Enjoy little things"
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tan pisze:Co ja mam zrobić, kiedy nadeszły roztopy i mi się antenka przestała wysuwać
Bacik pękł, cza wymienić
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Jak wyciągnąć klocki hamulcowe z przodu ? Z tyłu odkręciłem śrubę M8 i zacisk przekręciłem do góry a jak jest z przodu ? Jeszcze nie zdjąłem kół z przodu lecz chcę wiedzieć żeby nie tracić czasu jak wrócę z pracy.
dividedby0 pisze:kanaliki i krokowca,
po raz to nie jest silnik krokowy Czym czyściłeś ? Jedyny preparat, który jest w stanie z mechanizmu zaworu brud ruszyć to takie dedykowane do gaxników i przepustnic. Próbowanie z benzyna etc to strata czasu. Podczas czyszczenia dotykałeś nastawy mechanicznej dyszy (to ta śruba na górze korpusu) ? Jeśli tak, przywróć do oryginalnego położenia.
dividedby0 pisze:błyszczy się wszystko jak psu j..
I może tu jest problem, na krawędzi motylka jest warstwa czegoś ciemnego, podobnego do tworzywa sztucznego. Jak to "wyczyścisz" i usuniesz to trzymać szczelności nie będzie.
dividedby0 pisze:jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy w 1.6 '02?
Nie przeprowadza się takiej operacji.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
8 Ball pisze:robiłem wszystko z książką, kolejność zachowana, silikon też jest. Nigdzie nie cieknie oprócz tego jednego miejsca.
Odkręciłeś cewkę zapłonową do wymiany ? Jeśli nie, to bardzo prawdopodobne jest, że uszczelka przy wkładaniu pokrywy podwinęła się na tylnej części i cieknie.
Po
em
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki
Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.
Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze:Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki
Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.
Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.
Dzięki czester! Zamówiona, zobaczymy co dojdzie i czy dojdzie
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Warszawa
O, to chętnie się dowiem @sophisty co Ci przyślą i ile to sensowne. Dziękuję bardzo za odpowiedzi , odezwę się do Cię @czester i pewno podjadę na spota (za tydzień); słuchając tylko silnika też jest fajnie w sumie póki co.sophisty pisze:czester_ pisze:Lucas Z pisze:odłącz wtyczkę anteny, ( z lewej strony, od kierowcy pod wykładziną bagażnika )wyciągnij antenę paluszkami i ciesz się radiem póki nie znajdziesz nowego bata, ja tak zrobiłem jak mi padła i też słyszałem tylko terkoczace dzwięki
Na Aliexpress są te baciki za 30-40zł! Wysyłka free.
Jak co możesz podjechać, nie jedną a dwie już rozbierałem to może coś poratujemy.
Dzięki czester! Zamówiona, zobaczymy co dojdzie i czy dojdzie
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
poratujta linkiem do tych bacików, przyda się
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
W przednich odkręcasz i zdejmujesz całe jarzmo (nie otwierasz "na gilotynę", jak w tylnych). Od wewnętrznej strony masz do odkręcenia u góry sworzeń, a na dole drugą śrubę. Rozmiarów nie pamiętam, ale dwa są różne. Przy składaniu z powrotem pamiętaj o nasmarowaniu sworznia pastą grafitową.Adri@n pisze:Jak wyciągnąć klocki hamulcowe z przodu ? Z tyłu odkręciłem śrubę M8 i zacisk przekręciłem do góry a jak jest z przodu ? Jeszcze nie zdjąłem kół z przodu lecz chcę wiedzieć żeby nie tracić czasu jak wrócę z pracy.
Panie i Panowie, nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski skrzynki bezpieczników w kabinie, na klapce nie ma, od manuali dostałem już oczopląsu i tam też za diabła nie mogę znaleźć. Znalazłem coś na necie ale wydaje mi się niekompletne. (czy to nie jest przypadkiem od NA?)
Problem jest taki że nie działa mi centralny, a właściwie nie wiem nawet czy go mam (ale myślę że powinienem), chciałbym zacząć od bezpiecznika a nie chcę szukać na ślepo
Problem jest taki że nie działa mi centralny, a właściwie nie wiem nawet czy go mam (ale myślę że powinienem), chciałbym zacząć od bezpiecznika a nie chcę szukać na ślepo
- Załączniki
-
- bezpieczniki.JPG (55.73 KiB) Przejrzano 1528 razy
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
majkel pisze:po raz to nie jest silnik krokowy Czym czyściłeś ? Jedyny preparat, który jest w stanie z mechanizmu zaworu brud ruszyć to takie dedykowane do gaxników i przepustnic. Próbowanie z benzyna etc to strata czasu. Podczas czyszczenia dotykałeś nastawy mechanicznej dyszy (to ta śruba na górze korpusu) ? Jeśli tak, przywróć do oryginalnego położenia.
Dobra, ale odpowiada za wolne obr. Używałem benzyny i rozpuszczalnika, pędzelek, ew. papier co nie zostawia włosków. Ogólnie nie uważam aby było tam dużo brudu, nie musiałem szorować niczego. Bardziej "odkurzyłem", ale zrobię jeszcze raz jakimś czyściochem tak jak mówisz.
Mówisz o tej śrubce z imbusem + nakretka 8? Oryginalne położenie jakie u mnie było dawało ok. 1mm szparę między motylkiem a korpusem przepustnicy. W celach naukowych zmieniłem na takie położenie, które dawało szczelność. Wtedy wolne obr spadaly mi do 500 i tak się trzymały, więc zmieniłem na pierwotne położenie.
Znalazłem coś takiego http://oppositelock.kinja.com/does-your ... 1711869720 co wydaje się logiczne aby wyregulować śrubę w trybie serwisowym tak aby dawała tyle samo co ecu idle. Si?
Jeżeli problem nie leży tutaj (przy przepustnicy) to gdzie dalej powinienem szukać?
Pozdr
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Staram się zgłębić temat bandaża termoizolacyjnego na kolektorze.
Jaki bandaż polecacie - bazalt, grafit czy może inny? Ile metrów potrzeba aby owinąć seryjny 4-2-1 w NB?
Jaki bandaż polecacie - bazalt, grafit czy może inny? Ile metrów potrzeba aby owinąć seryjny 4-2-1 w NB?
Moja 10th Anniversary
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
W głowicy od strony grodzi. Uważaj tylko, bo jak dobrze pamiętam są tam dwa osobne czujniki - jeden dla ECU (z zieloną wtyczką) i drugi dla zegarów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Ktoś ma pomysł co tu się odp*****la? Smerfa rozjechałem?
Przewód WN do 4 cylindra, reszta czysta.
Przewód WN do 4 cylindra, reszta czysta.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
A gdzie masz gumową osłonę metalowej części? Może to substancja, która ją trzymała?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:A gdzie masz gumową osłonę metalowej części? Może to substancja, która ją trzymała?
Odsunąłem dalej na przewodzie, żeby zdjęcie temu zrobić, siedziała normalnie wcześniej.
aras1009 pisze:Na moje tlenek miedzi wyczyść sprawdź czy nie dostaje wilgoci i załóż. Jakby wróciło to wymień przewód.
Tlenek nie jest czerwony, albo czarny zależnie od utlenienia? Chodziło o patynę?
To ze zdjęcia jest mokrawe, schodzi chusteczką, więc na patynę trochę nie pasuje.
Przewody wymieniałem i właśnie oglądam stare przewody i świeczki...
Jeszcze zastanawiam się- jest szansa, żeby tam gdzieś ze spryskiwaczy pociekło?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
aras1009 pisze:Myślicie że to on będzie powodem jeżeli przy postoju wskauje ok a przy jeździe i zwiększaniu obrotów wskazówka wariuje jak wariograf?
czujnik temperatury zegarów, z tyłu głowicy od strony przewodów nagrzewnicy. Przewód Ci się rozleciał i zwiera do masy podczas drgań silnika albo konektor jest luźny i sobie lata.
rachey pisze:To ze zdjęcia jest mokrawe, schodzi chusteczką, więc na patynę trochę nie pasuje.
to nie tlenek, w życiu nie będzie miał takiego koloru i konsystencji. To przewód od strony cewki ? Mnie to wygląda jakby ktoś kiedyś naładował w gniazdo jakiś kit uszczelniający albo zastosował jakiś durny preparat typu kontakt spray. Usuń to, wymyj dokładnie jakimś rozpuszczalnikiem, jeśli powierzchnia styku z tym w jakiś sposób weszła w reakcję oczyść papierem ściernym i tyle.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
- Model: NA
- Wersja: 1,8 '94
- Lokalizacja: Wielkopolska
majkel pisze:czujnik temperatury zegarów, z tyłu głowicy od strony przewodów nagrzewnicy. Przewód Ci się rozleciał i zwiera do masy podczas drgań silnika albo konektor jest luźny i sobie lata.
Po
eM
Pomogło ,
Przestał mi nagle działać centralny z pilota (bagażnik również się nie otwiera).
Sam centralny z palca i klucza działa bez zarzutów, więc pierwsze co zrobiłem to zmieniłem baterie, ale niestety nadal nie działa.
Co sprawdzać w następnej kolejności ?
Sam centralny z palca i klucza działa bez zarzutów, więc pierwsze co zrobiłem to zmieniłem baterie, ale niestety nadal nie działa.
Co sprawdzać w następnej kolejności ?