Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2015, 21:54

rachey pisze:Jeżeli to jednak uszczelka pod głowicą,

nie pamietam dokładnie, może ktoś będzie miał w głowie. Nie ma tam jakiegoś kanału wodnego w kolektorze dolotowym ? Wtedy uszkodzenie samej uszczelki kolektora mogłoby płyn w kanał puszczać. Coś mi się mami że w którejś wersji jest, ale dziś nie skumam dokładnie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2015, 0:00

W NA i NB chyba nie.
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 gru 2015, 9:36

Czy pokrywa zaworów z NB 1.8 pasuje do silnika 1.6?
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

21 gru 2015, 12:40

majkel pisze:
rachey pisze:Jeżeli to jednak uszczelka pod głowicą,

nie pamietam dokładnie, może ktoś będzie miał w głowie. Nie ma tam jakiegoś kanału wodnego w kolektorze dolotowym ? Wtedy uszkodzenie samej uszczelki kolektora mogłoby płyn w kanał puszczać. Coś mi się mami że w którejś wersji jest, ale dziś nie skumam dokładnie.

Po
eM


No i po sprawdzeniu CO2.
Uszczelka pod głowicą jest okej, para jest raczej z wody w paliwie i wydechu.... ale żry olej, zapewne na uszczelniaczach zaworowych- więc robota koniec końców praktycznie ta sama :lol:
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 gru 2015, 12:50

GGoworek pisze:Czy pokrywa zaworów z NB 1.8 pasuje do silnika 1.6?

Nie
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 gru 2015, 22:04

rachey pisze:No i po sprawdzeniu CO2.
Uszczelka pod głowicą jest okej, para jest raczej z wody w paliwie i wydechu.... ale żry olej, zapewne na uszczelniaczach zaworowych- więc robota koniec końców praktycznie ta sama

jesli woda przelatuje tylko w jednym kierunku, to moze nie byc co2 w plynie chyba :?

u mnie kiedys tez nie pokazalo, a uszczelka byla do wymiany :roll:
jak duzo tego plynu ubylo? ma jakis inny kolor?

majkel pisze:nie pamietam dokładnie, może ktoś będzie miał w głowie. Nie ma tam jakiegoś kanału wodnego w kolektorze dolotowym ?

chyba w 1.6 nb cos takiego bylo - ktos z mmcowiczow o tym pisal - himber moze?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

26 gru 2015, 11:54

Pacjent NA 1.6 rok 90 . Na wolnych obrotach od czasu do czasu zatelepie silnikiem, przy mocniejszym wciśnięciu gazu wypadają zapłony (nie pracuje na wszystkich cylindrach , telepie silnikiem idzie jak traktor, brak mocy) . Przy delikatnym przyspieszaniu jest ok. Kable zapłonowe wyglądają ok (zdemontowałem obejrzałem nie widać ani czuć aby miały przebicie. Świece zobacze jak przestanie tak piekielnie wiać ) czy mam sie nastawiać na cewki ? :bang:
Awatar użytkownika
Kubson
Posty: 242
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
Model: NA
Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik

26 gru 2015, 12:08

na razie sprawdź świece na spokojnie ;)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

26 gru 2015, 18:14

Może być nic nie widać na świecach, wymienisz je i przejdzie jak ręką odjął. Ja tak miałem 3 razy. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 gru 2015, 21:19

Sprawdź/ podmień też przepływomierz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Jan
Posty: 98
Rejestracja: 03 wrz 2013, 11:45
Model: NA
Lokalizacja: WPR

27 gru 2015, 9:02

Alan pisze:Sprawdź/ podmień też przepływomierz.

fifomaniak pisze:Może być nic nie widać na świecach, wymienisz je i przejdzie jak ręką odjął. Ja tak miałem 3 razy. :)
Kubson pisze:na razie sprawdź świece na spokojnie ;)


Dziękuje za rady w poniedziałek ruszam z testami. :) Sprawdze swiece bede raportował.

A tymczasem :-)
Ma ktoś pomysł jak ograniczyć czas "wysterowania cewki" (dwell time) przy stockowym ecu 1.6 mk1 z ~5ms do Toyoto - COPsowego 2,5-3ms ?

Janek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 gru 2015, 15:10

Jan pisze:Ma ktoś pomysł jak ograniczyć czas "wysterowania cewki" (dwell time) przy stockowym ecu 1.6 mk1 z ~5ms do Toyoto - COPsowego 2,5-3ms ?

Poszukaj sobie pod hasłem "dwell reducer" albo praktycznie dowolny standalone.

Jeżeli masz założone cewki od toyoty, to masz przyczynę problemów, a jeżeli nie to kup sobie seryjne cewki.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 gru 2015, 8:22

Czy ktoś wie/pamięta jaka jest średnica rur kolektora wydechowego w 1.6 nb?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2015, 8:25

Jan pisze:Ma ktoś pomysł jak ograniczyć czas "wysterowania cewki" (dwell time) przy stockowym ecu 1.6 mk1 z ~5ms do Toyoto - COPsowego 2,5-3ms ?

* instalujesz sterownik do cewek redukujący czas ładowania albo
* dobierasz cewki bardziej pasujace do seryjnego czasu ładowania (akurat toyotowskie disy to nie jedyne cewki pasujące mechanicznie do pokrywki zaworów) albo
* namawiasz zajcola aby Ci sprzedał swój komplet cewek ze sterownikiem pnp do seryjnego komputera :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

28 gru 2015, 19:28

konkretnie jaki pasek klinowy alternatora kupić ?
do nbfl 1.8 z klimą jeśli to ma znaczenie

rok temu wymieniłem na GATES i pieprzony dziad piszczy gdy jest wilgoć albo po umyciu auta
szczególnie gdy załącze dmuchawę, ogrzewanie szyby, i dodaje gazu
pisk taki że ludzie mrużą oczy
nie da się tak jeździć bo kiedyś występowało to sporadycznie a teraz coraz częściej
Obrazek nbfl 1.8 sportive
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 gru 2015, 20:16

Naciągnij pasek, jest luźny.
Witek
Posty: 84
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:58
Model: NB
Wersja: NA / NB
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 10:34

Po ostatnim trackday'u skrzynia nie chce współpracować, a dokładnie po rozgrzaniu 5 bieg nie wchodzi. Na zimnym silniku jest ok. Bezpośrednio z 4 biegu nie wchodzi, po wysprzęgleniu, luz i znowu na 5. bieg również nie działa. Na zimno bez problemu.
Czasami podobne problemy ze wstecznym, ale i na zimno i na ciepło.
Skrzynia mówi bye bye, czy to moze jakaś błachostka?
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 12:47

Yogi pisze:piszczy gdy jest wilgoć albo po umyciu auta
szczególnie gdy załącze dmuchawę, ogrzewanie szyby, i dodaje gazu
pisk taki że ludzie mrużą oczy
nie da się tak jeździć bo kiedyś występowało to sporadycznie a teraz coraz częściej


wojteks pisze:Naciągnij pasek, jest luźny.


Jak zweryfikować poprawność naciągu, bo mój też czasami piszczy ?
Awatar użytkownika
thewildone86
Donator
Donator
Posty: 215
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:00
Model: NB
Wersja: 10AE 1.8+
Lokalizacja: Krotoszyn

29 gru 2015, 12:50

Powiedział mi kiedyś mechanik starej daty, że prawidłowo naciągnięty pasek da się obrócić o 90°. Jeśli można go obrócić bardziej to jest za luźny i odwrotnie. U mnie w aucie sprawdza się :geeejj:
MX-5 NB 1.8 10th Anniversary: viewtopic.php?f=22&t=14493 :jupi:

Instagram Profile: https://www.instagram.com/jurij_86/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 gru 2015, 12:52

Johnson pisze:Jak zweryfikować poprawność naciągu ?

Naciskając dość mocno między alternatorem a pompą wody nie powinien się ugiąć więcej jak 1 cm, jeżeli jest za luźny naciąga się go alternatorem (trzeba go popuścić, naciągnąć pasek i dokręcić).
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2015, 12:53

thewildone86 pisze:Powiedział mi kiedyś mechanik starej daty, że prawidłowo naciągnięty pasek da się obrócić o 90°. Jeśli można go obrócić bardziej to jest za luźny i odwrotnie. U mnie w aucie sprawdza się :geeejj:


wojteks pisze:Naciskając dość mocno między alternatorem a pompą wody nie powinien się ugiąć więcej jak 1 cm, jeżeli jest za luźny naciąga się go alternatorem (trzeba go popuścić, naciągnąć pasek i dokręcić).


Sprawdzę, dzięki.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 gru 2015, 13:20

Johnson pisze:
Sprawdzę, dzięki.


Alternator może być też mocno dokręcony śrubą od spodu, więc jak nie będzie chciał się ruszyć warto go tam poluzować :)
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

29 gru 2015, 16:59

Witajcie,

możecie pokazać mi jak wygląda mocowanie akumulatora w NA ? Swoja kupiłem z zupełnie gołym bagażnikiem i szukam inspiracji na customowe mocowanie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 gru 2015, 8:26

gdzie kupie walbro 190lph ?
bo na necie sa tylko 255 (niby głośna i wogóle chyba troche za duża na moje potrzeby)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2015, 22:42

Nie widziałem tej pompy nigdzie poza USA, wygląda jakby nie była już sprzedawana...
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

31 gru 2015, 1:28

głośna to ona jest do momentu odpalenia silnika.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

31 gru 2015, 10:36

autopaga pisze:głośna to ona jest do momentu odpalenia silnika.


Nie jest to prawdą, jest głośna cały czas, a najmniejsza zmiana napięcia w instalacji powoduje, że przyzwyczajony do jej odgłosu mózg na nowo zaczyna ją słyszeć.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

31 gru 2015, 12:35

Pompa hamulcowa NB 1.8 1999 rok.

Jaki zestaw naprawczy? Zna ktoś numer z autofrena/średnicę/etc? Warto w ogóle iść w autofrena, czy lepiej odżałować i kupić zestaw w ASO?
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

31 gru 2015, 20:07

Wroniasty pisze:Pompa hamulcowa NB 1.8 1999 rok.

Jaki zestaw naprawczy? Zna ktoś numer z autofrena/średnicę/etc? Warto w ogóle iść w autofrena, czy lepiej odżałować i kupić zestaw w ASO?


Podepne sie pod pytanie bo widze ze moje ubytki plynu sa z okolic pompy wlasnie, mam mokro pod nia w komorze silnikowej. Ktos sie orentuje w kosztach przy okazji ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

02 sty 2016, 0:20

R.E.D. pisze:
majkel pisze:nie pamietam dokładnie, może ktoś będzie miał w głowie. Nie ma tam jakiegoś kanału wodnego w kolektorze dolotowym ?

chyba w 1.6 nb cos takiego bylo - ktos z mmcowiczow o tym pisal - himber moze?


W 1.6 NB jest kanał wodny przechodzący przez uszczelkę pod kolektorem ssącym. U mnie puściła i miałem piękną biała zasłonę dymną. :kciukdol:

Na zdjęciu widać kanał:
Obrazek


Także jak woda w cylindrze to albo przez uszczelkę pod głowicą, albo przez uszczelkę pod kolektorem ssącym.


dmk pisze:
autopaga pisze:głośna to ona jest do momentu odpalenia silnika.


Nie jest to prawdą, jest głośna cały czas, a najmniejsza zmiana napięcia w instalacji powoduje, że przyzwyczajony do jej odgłosu mózg na nowo zaczyna ją słyszeć.


+1 walbro 255 jest MEGA głośna, słychać ją w środku i na zewnątrz. Tylko do wybebeszonych ulepów na tor. Do codziennej jazdy z radyjkiem taki mikser to porażka.

Dr.Kokon chyba przerabiał temat pompy z subaru wrx...
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
ODPOWIEDZ