Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
bezpieczniki dzisiaj przejrzałem na szybko, ponieważ są jeszcze te starego typu z widocznym "drucikiem" obiegu i wszystkie na pierwszy rzut oka są si, ale na dniach będę jeden po drugim sprawdzał próbnikiem :p nic tam nie tykałem moimi "parchatymi" łapami
Czy dyfer od 1.8 jest wiele wytrzymalszy od 1.6? Czy kto s moze potwierdzic ze dyfer od 1.6 nb jest porownywalnie wytrzymaly do 1.8 NA?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 18:32 przez Adam987, łącznie zmieniany 1 raz.
Sigma pisze:Dyfer z AE10/Miracle i reszty NB ze skrzynią 6B - ma przełożenie 3,6 czy 3,9?
Wszystkie NB i NBFL sparowane ze skrzynią 6 mają dyfer 3,6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Te zatrzaski to jakaś porażka. Podchodziłem do tego kilka razy i starałem się to wyjmować delikatnie, ale i tak jedna pękła - franca . Po kilkunastu latach ten plastik pewnie zachowuje się podczas wyjmowania inaczej, niż nowy - inżynierowie się nie postarali.mike_d pisze:ravestation pisze:Przesuwam zgodnie ze strzałką klosz, odginam w dół i tyle - klosz ani nie wychodzi ani w zasadzie nie drgnie (prawa strona trzyma), co robię nie tak?
U mnie też jeden klosz nie chciał wyjść - rozwiązaniem było jeszcze mocniejsze przesunięcie tak jak strzałka pokazuje. Bałem się że pęknie (ktoś tu narzekał na popękane, Nikesh?) i dużo mu chyba nie brakowało - ale na szczęscie wytrzymał. Jeden klosz wyszedł lekko, drugi na chama (nawet z włożeniem były problemy). Nienawidzę zatrzasków w autach, rozwązania na wkręty ftw
Te profesjonalne pianki są mierzone na uderzenie kaskiem (żeby go nie przebić na wstępie). Mocne walnięcie w nie gołą głową będzie miało podobne skutki, co w uderzenie w goły rollbar. Pianki z Castoramy można sobie założyć dla komfortu, żeby nie było guza przy każdym lekkim stuknięciu - dlaczego by nie? W razie "W", bez kasku i tak masz "pozamiatane", niezależnie od tego, jaką masz piankę.wojteks pisze:Arvinski pisze:Myślałem też o wrzuceniu pianki izolacyjnej
Ale te pianki są raczej bardzo miękkie, to ochrona co najwyżej przy wsiadaniu/przeciąganiu się a nie uderzeniu głową przy gwałtownym manewrze czy w razie W.
nickesh v2.0 pisze:Te zatrzaski to jakaś porażka. Podchodziłem do tego kilka razy i starałem się to wyjmować delikatnie, ale i tak jedna pękła - franca . Po kilkunastu latach ten plastik pewnie zachowuje się podczas wyjmowania inaczej, niż nowy - inżynierowie się nie postarali.
to jest i tak male zlo bo tylko tablice oswietla - w hondach/roverkach migacze sa mocowane tak i rowniez czesto sie juz lamie plastik, a jak tak wypadnie po drodze, to potrafi ladne slady zostawic na lakierze
najlepiej takie rzeczy wyjmowac w upalne dni, kiedy samochod jest mocno nagrzany albo czyms podgrzac przed wyjeciem
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, Panie, wymieniam różne mniejsze rzeczy i pan mechanik wysłał mnie na podróż w poszukiwaniu filtra kabinowego. Czy coś takiego w miacie jest? Mam klimatyzację, więc to może zmienić postać rzeczy? Moje auto to NBfl 1.6 z 2003r.
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki w tej sprawie, bo mi głupoty jakieś w internetach wyskakują
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki w tej sprawie, bo mi głupoty jakieś w internetach wyskakują
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Warszawa
No tak myślałam właśnie... Może ktoś ma klimę, i wie?Johnson pisze:Standardowo filtra kabinowego nie ma, chyba że jakiś jest gdzieś montowany na 'potrzeby' klimy, ale to już musi się wypowiedzieć ktoś kto ma klime
@Nickesh - luz , olej wybrałam ten, który był lany wczesniej, tj VALVOLINE Maxlife 5W40.
Co jeszcze dobrze poza olejem, filtrem oleju i filtrem powietrza wymienić?
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Filtr paliwa faktycznie możesz wymieć, jeśli nie robiłaś tego przy poprzednim serwisie. A płyny w skrzyni, dyfrze i wspomaganiu wymienia się raczej co kilka wymian oleju, przy Twoim stylu eksploatacji auta. Chyba, że coś tam szumi i skrzeczy. Jeśli za Twojej kadencji auto nie zaznało takiej wymiany, zacznij o tym myśleć. Sprawdź też, w jakim stanie masz płyn chłodniczy (mechanik będzie wiedział). Jak hamulce działają ok, to płyn hamulcowy też pewnie jest w porządku. Ale raczej możesz to wszystko spokojnie odłożyć do wiosny. Na ten moment dorzuć sobie do listy tylko ten filtr paliwa.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Można do Dwukropka wstawić szelki nie wymieniając rollbara?
Rollbar z jednym zastrzałem, od Apachosa. Bez harnessa. Da się go jakoś dołożyć? Pamiętam też jakieś patenty z rozpórką w tym miejscu. Podpowie ktoś?
Tu macie ten rollbar:
Rollbar z jednym zastrzałem, od Apachosa. Bez harnessa. Da się go jakoś dołożyć? Pamiętam też jakieś patenty z rozpórką w tym miejscu. Podpowie ktoś?
Tu macie ten rollbar:
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No właśnie ten harnessbar nie wejdzie, bo mocuje się go tam, gdzie ja mam zamocowany rollbar. Do tego rolla nie podejdzieLucas Z pisze:http://allegro.pl/harness-bar-mazda-mx5-na-nb-by-cybul-i5815780998.html
Tu możesz kupic harness
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jaką polecacie pompę sprzęgła do NB ? Ashika/Japanparts, TRW, Bosch ?
Sam wymieniałem ją kiedyś w poprzedniej MX-5. Kupiłem zamiennik średniej półki za ok. 250 zł i nie dość, że tłoczek nie pasował, to po kilku miesiącach skorodowała obudowa.
Sam wymieniałem ją kiedyś w poprzedniej MX-5. Kupiłem zamiennik średniej półki za ok. 250 zł i nie dość, że tłoczek nie pasował, to po kilku miesiącach skorodowała obudowa.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 8:33 przez PiotrB, łącznie zmieniany 1 raz.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ubek pisze:trw chyba najlepszy cena/jakosc nie wiem jak dostepnosc
Oprócz tego, że to właśnie TRW po kilku miesiącach robi się rudy
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Czy ktoś w Warszawie ma może plastidip czarny? Chciałbym sobie pomalować lotkę a'la Mazdaspeed na czarno, a cała puszka to chyba będzie za dużo. Może komuś zostało po malowaniu?
-
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 lis 2014, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Warszawa
MichaU pisze:Czy ktoś w Warszawie ma może plastidip czarny? Chciałbym sobie pomalować lotkę a'la Mazdaspeed na czarno, a cała puszka to chyba będzie za dużo. Może komuś zostało po malowaniu?
ja mam, w całkiem niezłej ilości.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli dobrze gdzieś przeczytałem to bagnet w zależności od strony ma poziom na ciepłym i na zimnym.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60