Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

29 lis 2015, 22:38

Przypadkiem nie demntowales zegarow i nie zapomniales o wtyczcce :D ? (Potraktuj to bardziej jak zart niz rade).

Bezpieczniki sprawdzales?
kamilwlkp
Posty: 54
Rejestracja: 03 wrz 2015, 10:49
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Poznań

29 lis 2015, 22:43

bezpieczniki dzisiaj przejrzałem na szybko, ponieważ są jeszcze te starego typu z widocznym "drucikiem" obiegu i wszystkie na pierwszy rzut oka są si, ale na dniach będę jeden po drugim sprawdzał próbnikiem :p nic tam nie tykałem moimi "parchatymi" łapami :P
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

30 lis 2015, 18:09

Czy dyfer od 1.8 jest wiele wytrzymalszy od 1.6? Czy kto s moze potwierdzic ze dyfer od 1.6 nb jest porownywalnie wytrzymaly do 1.8 NA?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 18:32 przez Adam987, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 lis 2015, 18:13

Sigma pisze:Dyfer z AE10/Miracle i reszty NB ze skrzynią 6B - ma przełożenie 3,6 czy 3,9? :)

Wszystkie NB i NBFL sparowane ze skrzynią 6 mają dyfer 3,6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 gru 2015, 11:14

mike_d pisze:
ravestation pisze:Przesuwam zgodnie ze strzałką klosz, odginam w dół i tyle - klosz ani nie wychodzi ani w zasadzie nie drgnie (prawa strona trzyma), co robię nie tak?


U mnie też jeden klosz nie chciał wyjść - rozwiązaniem było jeszcze mocniejsze przesunięcie tak jak strzałka pokazuje. Bałem się że pęknie (ktoś tu narzekał na popękane, Nikesh?) i dużo mu chyba nie brakowało - ale na szczęscie wytrzymał. Jeden klosz wyszedł lekko, drugi na chama (nawet z włożeniem były problemy). Nienawidzę zatrzasków w autach, rozwązania na wkręty ftw :D
Te zatrzaski to jakaś porażka. Podchodziłem do tego kilka razy i starałem się to wyjmować delikatnie, ale i tak jedna pękła - franca :evil: . Po kilkunastu latach ten plastik pewnie zachowuje się podczas wyjmowania inaczej, niż nowy - inżynierowie się nie postarali.
wojteks pisze:
Arvinski pisze:Myślałem też o wrzuceniu pianki izolacyjnej

Ale te pianki są raczej bardzo miękkie, to ochrona co najwyżej przy wsiadaniu/przeciąganiu się a nie uderzeniu głową przy gwałtownym manewrze czy w razie W.
Te profesjonalne pianki są mierzone na uderzenie kaskiem (żeby go nie przebić na wstępie). Mocne walnięcie w nie gołą głową będzie miało podobne skutki, co w uderzenie w goły rollbar. Pianki z Castoramy można sobie założyć dla komfortu, żeby nie było guza przy każdym lekkim stuknięciu - dlaczego by nie? W razie "W", bez kasku i tak masz "pozamiatane", niezależnie od tego, jaką masz piankę.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 gru 2015, 22:12

nickesh v2.0 pisze:Te zatrzaski to jakaś porażka. Podchodziłem do tego kilka razy i starałem się to wyjmować delikatnie, ale i tak jedna pękła - franca . Po kilkunastu latach ten plastik pewnie zachowuje się podczas wyjmowania inaczej, niż nowy - inżynierowie się nie postarali.

to jest i tak male zlo bo tylko tablice oswietla - w hondach/roverkach migacze sa mocowane tak i rowniez czesto sie juz lamie plastik, a jak tak wypadnie po drodze, to potrafi ladne slady zostawic na lakierze :roll:

najlepiej takie rzeczy wyjmowac w upalne dni, kiedy samochod jest mocno nagrzany albo czyms podgrzac przed wyjeciem ;)
Obrazek
Tan
Posty: 323
Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 11:25

Panowie, Panie, wymieniam różne mniejsze rzeczy i pan mechanik wysłał mnie na podróż w poszukiwaniu filtra kabinowego. Czy coś takiego w miacie jest? Mam klimatyzację, więc to może zmienić postać rzeczy? Moje auto to NBfl 1.6 z 2003r.
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki w tej sprawie, bo mi głupoty jakieś w internetach wyskakują :poklony:
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 11:33

Standardowo filtra kabinowego nie ma, chyba że jakiś jest gdzieś montowany na 'potrzeby' klimy, ale to już musi się wypowiedzieć ktoś kto ma klime ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 gru 2015, 11:39

Tak z ciekawości: co ten mechanik Ci jeszcze wymienia? (czytaj: jaki olej Ci wybrał?)
Tan
Posty: 323
Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 12:30

Johnson pisze:Standardowo filtra kabinowego nie ma, chyba że jakiś jest gdzieś montowany na 'potrzeby' klimy, ale to już musi się wypowiedzieć ktoś kto ma klime ;)
No tak myślałam właśnie... Może ktoś ma klimę, i wie?

@Nickesh - luz :kciuk:, olej wybrałam ten, który był lany wczesniej, tj VALVOLINE Maxlife 5W40.
Co jeszcze dobrze poza olejem, filtrem oleju i filtrem powietrza wymienić?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

02 gru 2015, 12:42

Filtr paliwa, plyny w dyfrze i skrzyni, mozna plyn wspomagania jesli jest zasyfiony.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 gru 2015, 12:55

Filtr paliwa faktycznie możesz wymieć, jeśli nie robiłaś tego przy poprzednim serwisie. A płyny w skrzyni, dyfrze i wspomaganiu wymienia się raczej co kilka wymian oleju, przy Twoim stylu eksploatacji auta. Chyba, że coś tam szumi i skrzeczy. Jeśli za Twojej kadencji auto nie zaznało takiej wymiany, zacznij o tym myśleć. Sprawdź też, w jakim stanie masz płyn chłodniczy (mechanik będzie wiedział). Jak hamulce działają ok, to płyn hamulcowy też pewnie jest w porządku. Ale raczej możesz to wszystko spokojnie odłożyć do wiosny. Na ten moment dorzuć sobie do listy tylko ten filtr paliwa.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 13:16

Ja miałem klime w moim Nbfl i filtra kabinowego na 100% nie ma
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 gru 2015, 13:31

Można do Dwukropka wstawić szelki nie wymieniając rollbara?

Rollbar z jednym zastrzałem, od Apachosa. Bez harnessa. Da się go jakoś dołożyć? Pamiętam też jakieś patenty z rozpórką w tym miejscu. Podpowie ktoś?

Tu macie ten rollbar:

Obrazek
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

02 gru 2015, 13:35

Może zamiast wymieniać można po prostu dospawac harness?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 gru 2015, 13:44

No, właśnie m.in. o to pytam. Da się do tego dopasować harnessbar? ;)
Awatar użytkownika
Kubson
Posty: 242
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
Model: NA
Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik

02 gru 2015, 13:46

są gdzieś w Polszy dostępne side skirtsy ? bo jedynie co widziałem to ebay :/
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2015, 14:46

nickesh v2.0 pisze:No, właśnie m.in. o to pytam. Da się do tego dopasować harnessbar? ;)

Z tego co pamiętam to w większości wzorów u YAPY była opcja +harnessbar, więc chyba nie powinno być problemu.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

02 gru 2015, 15:10

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 gru 2015, 15:35

No właśnie ten harnessbar nie wejdzie, bo mocuje się go tam, gdzie ja mam zamocowany rollbar. Do tego rolla nie podejdzie :(
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 gru 2015, 15:42

Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

02 gru 2015, 22:30

Na twoim miejscu podjechalbym do jakiejś firmy ogarniajacej klatki np Cybula i oni na pewno coś tam wstawia żeby było bezpiecznie tyle ze pewnie trzeba będzie ponownie malowac
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

03 gru 2015, 20:25

Jaką polecacie pompę sprzęgła do NB ? Ashika/Japanparts, TRW, Bosch ?

Sam wymieniałem ją kiedyś w poprzedniej MX-5. Kupiłem zamiennik średniej półki za ok. 250 zł i nie dość, że tłoczek nie pasował, to po kilku miesiącach skorodowała obudowa.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 8:33 przez PiotrB, łącznie zmieniany 1 raz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

04 gru 2015, 0:35

trw chyba najlepszy cena/jakosc nie wiem jak dostepnosc
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 gru 2015, 11:19

ubek pisze:trw chyba najlepszy cena/jakosc nie wiem jak dostepnosc


Oprócz tego, że to właśnie TRW po kilku miesiącach robi się rudy :lol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 391
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2015, 15:55

Czy ktoś w Warszawie ma może plastidip czarny? Chciałbym sobie pomalować lotkę a'la Mazdaspeed na czarno, a cała puszka to chyba będzie za dużo. Może komuś zostało po malowaniu?
calzone
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 06 lis 2014, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2015, 16:00

MichaU pisze:Czy ktoś w Warszawie ma może plastidip czarny? Chciałbym sobie pomalować lotkę a'la Mazdaspeed na czarno, a cała puszka to chyba będzie za dużo. Może komuś zostało po malowaniu?


ja mam, w całkiem niezłej ilości.
8 Ball
Posty: 109
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

07 gru 2015, 18:02

Panowie pytanie prozaiczne, ale który sposób sprawdzania oleju stosujecie? Książkowy na ciepłym silniku po 5 min. czy "na kursanta"? :mrgreen:
"Enjoy little things"
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

07 gru 2015, 19:52

Ja sprawdzam na zimno po nocy lub po zazwyczaj jakims dluzszym postoju typu 2-3h. Sprawdzam zawsze 2 razy dla pewnosci.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2015, 20:01

Jeśli dobrze gdzieś przeczytałem to bagnet w zależności od strony ma poziom na ciepłym i na zimnym.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ