Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
luksik pisze:Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8
Zależy od rocznika, z PCM lub z cewki zapłonowej. Który masz ?
Tak czy inaczej problemy z obrotomierzem leżą najczęściej w okolicy klastra zegarów.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hej. Witam. Szukam na forum od kilku godzin i nic. Próbuję zlokalizować czujnik VSS ( czujnik prędkościomierza i licznika kilometrów ) w NC 2008. Świeci check engine, prędkościomierz nie działa, licznik też. Z kodów błędów wyczytałem błąd czujnika prędkości , ale po wykasowaniu świeci od razu . Madzia pali na dotyk bez utraty osiągów, a spalanie w normie. ABS jest sprawny.Proszę o poradę. Jack.
jackwi1 pisze:Próbuję zlokalizować czujnik VSS ( czujnik prędkościomierza i licznika kilometrów ) w NC 2008.
Na skrzyni biegów, w tylnej części.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hej , Majkel. Tam są tylko dwa czujniki mechaniczne, które wcześniej zdemontowałem ( jeden od światła cofania, a drugi szlag wie) . Żadnej zębatki, żadnego magnesu,żadnych przewodów. Po zdemontowaniu komunikaty bez zmian. Pozdrawiam. J. P.S. Po "kluczyku" wszystkie wskazówki drgają( testowanie ze sterownika pobudza je ).
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 3:24 przez jackwi1, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel pisze:luksik pisze:Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8
Zależy od rocznika, z PCM lub z cewki zapłonowej. Który masz ?
Tak czy inaczej problemy z obrotomierzem leżą najczęściej w okolicy klastra zegarów.
Po
eM
Twoje wiadomości jak zwykle idealne!
1.8 NAfl 1995.
Nie jest to stałym objawem lecz najczęściej wtedy kiedy auto stoi ~8h pod chmurką. Nie dzieje się to od razu lecz po ~5km. Po całonocnym garażowaniu w garażu to się nie zdarza. Na dziś dzień zdarzyło się to koło 5 razy.
Obstawiam gdzieś lekką wilgoć/zaśniedziałe styki/bądź niestykanie. Lecz nie wiem od czego zacząć...
Wyjmij klaster i obejrzyj od tyłu, powinno być widać jeśli coś jest nie halo. Jeśli masz czym, możesz sprawdzić sygnał na pinie TM (pod śrubkę wyprowadzony też); jest tam też taki starożytny scalak który konwertuje częstotliwość na napięcie, możliwe że w jego okolicach nie styka. Z tego co pamiętam jedyny scalak w klastrze, ale żeby go zobaczyć musisz zdjąć czarny plasik i tarcze zegarów.
Linka prędkościomierza po prostu wychodzi, tam jest chyba jeden zatrzask - zajrzyj sobie przez przednią szybę
Omomierz Ci nic nie da; musiałbyś sprawdzić częstotliwość / wypełnienie przy odpalonym silniku. W zasadzie jeśli napięcie będzie skakać wraz z obrotami, to też znaczy że działa, ale dużo zależy od miernika jakiego będziesz używał
Omomierz Ci nic nie da; musiałbyś sprawdzić częstotliwość / wypełnienie przy odpalonym silniku. W zasadzie jeśli napięcie będzie skakać wraz z obrotami, to też znaczy że działa, ale dużo zależy od miernika jakiego będziesz używał
W zasadzie do TM mógłbyś podpiąć diodę LED przez rezystor 1k i do ziemi, i zobaczyć czy będzie migać *wydaje mi się* że to nic nie zepsuje.
Na voltomierzu, tam jest prostokąt 12V. ECU siedzi pod schowkiem, w nogach pasazera. Odchylasz wykladzinke i jest pod taka metalowa plytka.
Hej. Witam. . Próbuję zlokalizować czujnik VSS ( czujnik prędkościomierza i licznika kilometrów ) w NC 2008. Świeci check engine, prędkościomierz nie działa, licznik kilometrów też. Z kodów błędów wyczytałem błąd czujnika prędkości , ale po wykasowaniu świeci od razu . Madzia pali na dotyk bez utraty osiągów, a spalanie w normie. ABS jest sprawny.Proszę o poradę. Jack.
Z tyłu skrzyni są tylko dwa czujniki mechaniczne, które wcześniej zdemontowałem ( jeden od światła cofania, a drugi szlag wie) . Żadnej zębatki, żadnego magnesu,żadnych przewodów. Po zdemontowaniu komunikaty bez zmian. Pozdrawiam. J. P.S. Po "kluczyku" wszystkie wskazówki drgają( testowanie ze sterownika pobudza je ).Pozdrawiam. J. Czy impulsy nie są 'zbierane"z ABS-u ?
Z tyłu skrzyni są tylko dwa czujniki mechaniczne, które wcześniej zdemontowałem ( jeden od światła cofania, a drugi szlag wie) . Żadnej zębatki, żadnego magnesu,żadnych przewodów. Po zdemontowaniu komunikaty bez zmian. Pozdrawiam. J. P.S. Po "kluczyku" wszystkie wskazówki drgają( testowanie ze sterownika pobudza je ).Pozdrawiam. J. Czy impulsy nie są 'zbierane"z ABS-u ?
jackwi1 pisze:Czy impulsy nie są 'zbierane"z ABS-u ?
Masz w tym NCku kontrolę trakcji ? Musiałbym z dokumentacją zweryfikować, ale o ile pamiętam jesli jest TCM to nie ma klasycznego czujnika w skrzyni.
luksik pisze:Masz może nr PINu albo kolor (ten co idzie z ECU do zegarów) oraz nr pinu i koloru co idzie z silnika do ECU ( z silnika tzn. skąd?)
zacznij od sprawdzenia woltomierzem co się dzieje na pinie IG- w złaczu diagnostycznym w komorze silnika. Jak tam będzie coś latać, to coś sygnał nadaje (u Ciebie zapewne w NAfl PCM - powinieneś mieć 3pinowe cewki).
Jak tam będzie jakieś życie, a obrotomierz będzie martwy, to sprawdź to samo na wtyczce klastra zegarów. Jak tam będzie też w porządku, to winowajcą będą bebechy klastra albo po prostu popękane ścieżki na tej wesołej folii, która jest od tyłu mechanizmu zegarów.
Linkę prędkościomerza odpinasz, po jednej stronie jest zatrzask, wystarczy go wcisnąć i wysunąć linkę z obudowy zegarów.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
luksik pisze:Masz może nr PINu albo kolor (ten co idzie z ECU do zegarów) oraz nr pinu i koloru co idzie z silnika do ECU ( z silnika tzn. skąd?)
zacznij od sprawdzenia woltomierzem co się dzieje na pinie IG- w złaczu diagnostycznym w komorze silnika. Jak tam będzie coś latać, to coś sygnał nadaje (u Ciebie zapewne w NAfl PCM - powinieneś mieć 3pinowe cewki).
Jak tam będzie jakieś życie, a obrotomierz będzie martwy, to sprawdź to samo na wtyczce klastra zegarów. Jak tam będzie też w porządku, to winowajcą będą bebechy klastra albo po prostu popękane ścieżki na tej wesołej folii, która jest od tyłu mechanizmu zegarów.
Linkę prędkościomerza odpinasz, po jednej stronie jest zatrzask, wystarczy go wcisnąć i wysunąć linkę z obudowy zegarów.
Po
eM[/quote]
Dzięki biorę się za to
Póki co ciężko sprawdzać bo obrotomierza martwego jeszcze nie miałem. Jedynie wartości spadły go 0 podczas postoju. Natomiast jak już ruszyłem pokazywały wartości w miarę ok... a od 2.5 tysiąca zawyżają wartości względem prędkości (prędkość jest ok sprawdzona GPS-em)
Gdyby to było dead na 100% to łatwiejsze szukanie... Póki co tak jak pisałem na wolnych obrotach 0... a po ruszeniu ciutkę za wysokie wartości
Dlatego zaczynam od szukania zaśniedziałych/luźnych styków
A cewki mam 4 pinowe
luksik pisze:A cewki mam 4 pinowe
Jeśli cewki masz 4pinowe, to źródłem sygnału do tacho nie jest PCM tylko bezposrednio cewka. Zacznij od sprawdzenia pinu IG- na wolnych obrotach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
czy właściciele NC HT mogli by zobaczyć czy uszczelka pod tylnymi słupkami wygląda tak samo u Was jak u mnie? Czy po prostu odkleiła mi się z obu stron identycznie?
zdjęcia wrzuciłem tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=18558
zdjęcia wrzuciłem tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=18558
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki, muszę to obadać dokładnie, wydaje mi się że od strony pasażera jakby woda się gdzieś zbierała na zamkniętym dachu, jak płukałem dach po myciu (z dość daleka) to od kierowcy zero wody przy uszczelce, a od pasażera coś tam przelazło na drugą stronę szyby i jak otworzyłem dach to jakby w tej miseczce uszczelki było trochę wody, a od kierowcy nic. Rozkminiam czy to kwestia regulacji klamr czy uszczelkowa. Zasadniczo jestm zaskoczony, bo żadne ulewy ani jazda w deszczu nie zaskakuje mojego dachu, ino ten karcher zasiał ciut niepewności
Swoją drogą w norauto zanabyłem kpl. Sonaxa do mycia i impregnacji dachu. Po pierwszym myciu to co spłynęło z materiału było jezusmarcia czorne, płukanie z drugiego mycia było już zasadniczo czyste, po wyschnięciu dwa razy zaimpregnowałem i kropluje ładnie.
Swoją drogą w norauto zanabyłem kpl. Sonaxa do mycia i impregnacji dachu. Po pierwszym myciu to co spłynęło z materiału było jezusmarcia czorne, płukanie z drugiego mycia było już zasadniczo czyste, po wyschnięciu dwa razy zaimpregnowałem i kropluje ładnie.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
To chyba standard, że może trochę cieknąć pod karcherem. To chyba nie jest nic złego (ale pewności nie mam).
Ta uszczelka między dachem a ramką szyby to "header rail rubber" albo "header seal rail". Wrzuć sobie to w google graphics i na pewno znajdziesz kilka tematów o jej naprawie i regulacji. Ale jeśli dach nie cieknie w mocnym deszczu, to nie przejmowałbym się tym i zostawił regulacje w spokoju.
Ta uszczelka między dachem a ramką szyby to "header rail rubber" albo "header seal rail". Wrzuć sobie to w google graphics i na pewno znajdziesz kilka tematów o jej naprawie i regulacji. Ale jeśli dach nie cieknie w mocnym deszczu, to nie przejmowałbym się tym i zostawił regulacje w spokoju.
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Nickesh tylko tu nie tyle o przeciekanie chcodzi, ale zbieranie się wody w uszczelce na prawej krawędzi dachu, bo po lewej jej nie było - uszczelka była tylko mokra po myciu. Własnie nie wiem czy tam jest jakiś kanał odpływowy, któy może być niedrożny i stąd to zbieranie wody.
matth pisze:o jakby w tej miseczce uszczelki było trochę wody, a
Stamtąd jest kanalik do dołu, obejrzyj uszczelkę w pobliżu nakładki progu, tam jest wylot.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Matth, to my wszyscy mamy podobną sytuację. Ja mam to samo, tylko że z lewej strony. Ale pociesz się tym, że Kubson ma z obydwu
U mnie chyba zbiera się w uszczelce nad drzwiami. Po tym, jak wyczyściłem uszczelki i "napuściłem" silikonem w sprayu (bardzo ochoczo nim nasiąkały), przestało przeciekać do środka. Polecam od tego zacząć, bo u mnie to już mała powódź była, a zwykłe czyszczenie i konserwacja rozwiązały problem. Druga rzecz to udrożnienie kanalików w uszczelkach. Tego jeszcze nie zrobiłem porządnie, więc woda zbiera się w którejś z nich i wylewa się na kolano przy pierwszym hamowaniu
U mnie chyba zbiera się w uszczelce nad drzwiami. Po tym, jak wyczyściłem uszczelki i "napuściłem" silikonem w sprayu (bardzo ochoczo nim nasiąkały), przestało przeciekać do środka. Polecam od tego zacząć, bo u mnie to już mała powódź była, a zwykłe czyszczenie i konserwacja rozwiązały problem. Druga rzecz to udrożnienie kanalików w uszczelkach. Tego jeszcze nie zrobiłem porządnie, więc woda zbiera się w którejś z nich i wylewa się na kolano przy pierwszym hamowaniu
Hej. Mam swoją Madzie od kilku miesięcy i do tej pory mechanicznie wszystko grało super. Wczoraj zauważyłem jednak, że przy odpaleniu musze trochę podgazowac. Dziś z kolei przy temperaturze ok 5 stopni we Wrocławiu, więc wcale nie niższej auto nie chce odpalić. Próbowałem kręcić wiele razy i gazowac, jednak nie chciałem wywalić akumulatora. Rozrusznik kręci normalnie, pół baku paliwa. Ktoś miał podobna sytuacje albo ma jakieś pomysły? Jestem tym mocno zmartwiony, auto unieruchomione, a nie ukrywam, że nie znam się na tym, więc nie mam pojęcia co robić.
Nbfl 2001, silnik 1.6
Nbfl 2001, silnik 1.6
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Cześć
Czy ktoś z was wie może gdzie można kupić lub dorobić w PL uszczelki pod mocowanie HT do frankensteinów
P/N NA01-R1-864 is a "SHEET (R), DECK LOCK"
P/N NA01-R1-874 is a "SHEET (L), DECK LOCK"
Niestety zgubiła mi się z jednej strony a z drugiej jest już trochę zmęczona.
Pozdrawiam
Czy ktoś z was wie może gdzie można kupić lub dorobić w PL uszczelki pod mocowanie HT do frankensteinów
P/N NA01-R1-864 is a "SHEET (R), DECK LOCK"
P/N NA01-R1-874 is a "SHEET (L), DECK LOCK"
Niestety zgubiła mi się z jednej strony a z drugiej jest już trochę zmęczona.
Pozdrawiam