Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

11 lis 2015, 19:16

Takie reflektory musisz teraz zabezpieczyć bo zerwales z nich warstwę ochronną.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2015, 20:13

Warstwa ochronna była w kolorze... Także dzieki za nią. Zobaczę jak to bedzie wyglądało za kilka tygodni/miesięcy. Akcje z papierem wodnym i lakierem można pyknąć zawsze.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

12 lis 2015, 10:40

Jak odkręcić wydech przy samym kolektorze:

https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... RTY0U/view

Dwie śruby od strony błotnika myślę że odkręcił by po wyciągnięciu puszki filtra, a tą od strony silnika pewnie od dołu ?
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

12 lis 2015, 10:43

Wszystkie najlepiej od dolu, i do tego kluczem pneumatycznym. Te nakretki z zasady sie zapiekaja niemozliwie.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2015, 11:01

U mnie te dwie najwygodniej poszły z użyciem tasiemca nasadka+cardan+przedłużka+zagięta przedłużka 90*, przeciągniętego od strony koła, ponieważ dzięki temu to wszystko miało się o co zaprzeć i można było bezpiecznie dozować siłę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

12 lis 2015, 19:26

Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;

poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:

1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem

Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo :lol:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

12 lis 2015, 19:44

meewosh pisze:Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;

poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:

1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem

Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo :lol:




Mozesz jeszcze sprobowac jakas folie
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

13 lis 2015, 7:43

meewosh pisze:Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;

poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:

1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem

Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo :lol:


Ja bym dał do plastikarza, żeby nie szpachlować (weźmie max 20zł), potem wygładzić papierkiem i na to plastidip ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

13 lis 2015, 7:49

To chyba za dużo zachodu, a myślisz że ze szpachlówką do tworzyw coś się może dziać? Zdemontuje sobie to dzisiaj i poeksperymentuje - jak się coś schrzani to chyba za 30 zet kupię używkę - dzięki Panie że to nie S2000 albo Porsche 944 :lol:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

13 lis 2015, 8:22

meewosh pisze:To chyba za dużo zachodu, a myślisz że ze szpachlówką do tworzyw coś się może dziać? Zdemontuje sobie to dzisiaj i poeksperymentuje - jak się coś schrzani to chyba za 30 zet kupię używkę - dzięki Panie że to nie S2000 albo Porsche 944 :lol:


Jak 30zł kosztuje używka w dobrym stanie to nawet bym się tego nie tykał ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

13 lis 2015, 17:34

Mam pytanko odnośnie sprzęgła, a konkretnie kompatybilności w NA/NB 1.6 (115/110KM).
Chodzą słuchy, że sprzęgła te są P&P, natomiast przeglądając różne sklepy i katalogi widzę, że co producent to ma inne zdanie, bo jedni mają zestawy pasujące od NA'90 po NB'05, inni z kolei mają osobne do NA i osobne do NB - jak to w końcu jest?

Pytam, bo szukam sprzęgła do swojej i znalazłem taki zestaw Aisin na alledrogo:
http://allegro.pl/komplet-sprzegla-mazda-mx-5-1-6-nb-b6-i5794704582.html
ale jak widać w zastosowaniu wymienili tylko NB 1.6 98-05. Pytanie czy podejdzie to pod NA?
Z googlowania znalazłem ino tyle, że Aisin oznacza zestaw do NA symbolem KZ-054A, natomiast do 1.6 NB KZ-107. Czy one rzeczywiście czymś się różnią?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

14 lis 2015, 12:45

Czy ktorest z tych kol jest warte swojej ceny?

http://allegro.pl/regulowane-kolo-rozrz ... 06007.html

http://allegro.pl/regulowane-kola-rozrz ... 72800.html

Ewentualnie gdzie dostane dobre kola regulowane w ludzkiej cenie?

Albo moze smialo brac chinszczyzne?
http://www.ebay.co.uk/itm/Cam-Gear-pull ... Sw7aBVJOwi
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 lis 2015, 14:52

Lexx pisze:Albo moze smialo brac chinszczyzne?


Przecież to ta sama chińszczyzna co wyżej tylko bez narzutu kilkaset procent.

Tu masz to samo za 43USD i trochę czekania. Pytanie brzmi tylko na kiedy tego potrzebujesz.
http://www.aliexpress.com/item/Tansky-B ... eb201560_9

Część rzeczy jest lepsza, część gorsza, ale te sprzedawane pod jakimiś markami są dosyć powtarzalne.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

14 lis 2015, 14:59

Zas mnie nie goni, do marca, kwietnia moge czekac.
Na razie robie rozpoznanie rynku.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta chinsczyzna jest na tyle dobra ze moge ja bez obaw pchac na walki czy lepiej kupic markowe kola?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 lis 2015, 18:23

Jak wygląda oryginalne radio z NA z początku produkcji?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 lis 2015, 19:32

Lexx pisze:Zas mnie nie goni, do marca, kwietnia moge czekac.
Na razie robie rozpoznanie rynku.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta chinsczyzna jest na tyle dobra ze moge ja bez obaw pchac na walki czy lepiej kupic markowe kola?


Silnik masz bezkolizyjny, więc w najgorszym razie czeka cię wymiana kółek i paska.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

14 lis 2015, 20:03

Kol, paska i bog jeden wie czego jeszcze :roll:
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

15 lis 2015, 1:03

polecicie jakies tanie piaskowanie i malowanie proszkiem w okolicach warszawy? Ile placiliscie za ogarniecie zawieszenia?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

15 lis 2015, 8:56

Obrazek

Kto mi powie jak to odkręcić ? Jest to łączenie katalizatora z wydechem końcowym a z drugiej strony wystaje sam gwint.


Dodatkowo ostatnio zaczęło coś prowadzać mazdę na dziurach i doszedłem że podczas szybkich ruchów kierownicą słychać pukanie w maglownicy, jak poruszam samym kołem wszystko jest ok lecz jak rusza się kierownicą to czuć właśnie jak luz w maglownicy i puka. Należy ją wymienić czy można dać gdzieś do zregenerowania ?
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2015, 9:00

Chyba zostaje Ci tylko cięcie. Myślę że tlumikarz coś poradzi.

Co do maglownicy to wg. mnie im wcześniej oddasz ja do regeneracji tym lepiej. W łodzi jest kilka dobrych zakładów.Można im ja wysłać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
pecha
Donator
Donator
Posty: 133
Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

15 lis 2015, 9:58

Ja ostatnio w dwóch samochodach regenerowałem w Pabianicach na ul. Partyzanckiej www chyba przekladnia.com
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

15 lis 2015, 10:07

I jaki był koszt takiej regeneracji ? Długo czeka się ? Patrząc na stronie co podał pecha 450zł.
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 lis 2015, 11:46

Ja też na partyzanckiej w Pabianicach robiłem. Płaciłem 400zł + 150zł za ściągnięcie.

Nie mogę się przyczepić, chodzi wszystko jak nowe.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubson
Posty: 242
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
Model: NA
Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik

15 lis 2015, 11:54

w innym temacie ciężko z odpowiedzią to spytam tutaj.
Chcę stożek do NA, a póki co przepływka jest przykręcona do filtra. Da rade jakoś spasować inną przepływkę, żeby poprowadzić dolot tak jak chce ? ew. co zrobić :(
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

15 lis 2015, 12:37

Hej!

Pytanko dotyczące obrotomierza... Sporadycznie wskazuje mi 0 obrotów mimo, że stoję na biegu jałowym... Albo lekko zawyża obroty względem prędkości. (auto pracuje normalnie). Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 lis 2015, 13:02

luksik pisze:Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8

Kabelek z ECU.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

15 lis 2015, 13:28

Posiadasz schemat aby zdiagnozować który pin bądź kolor? hmm przyczyny poszukam wpierw w zaśniedziałym pinie albo luźym... W którym miejscu siedzi ECU?

Czy zdarzały się takie usterki ? Zdarzały się takie przypadki?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

16 lis 2015, 9:36

Mam pytanie do osób które zaglądały wgłąb swojego przepływomierza (1.8) czy pomiędzy blaszkami (jak na zdjęciu poniżej) powinno coś być - jakieś połączenie/drucik?
Wiem ze płytka pomiarowa jest niżej, ale widziałem już w innych autach że czasem są dodatkowe połączenia.
Prośba jeśli ktoś ma sprawny na wierzchu o ewentualne sprawdzenie jak to wygląda.

pzdr
Załączniki
20151113_175300.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

16 lis 2015, 12:16

Od czego jest ta śruba przy maglownicy (foto trochę marnej jakości ale coś widać):

https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... sp=sharing
Obrazek
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

16 lis 2015, 22:42

Jak rozpinam dyfer to trzeba zaznaczyć jak były spięte poloski i wał. A co jak wkładam nowy dyfer trzeba to jakoś ustawiać?
ODPOWIEDZ