Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Takie reflektory musisz teraz zabezpieczyć bo zerwales z nich warstwę ochronną.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Jak odkręcić wydech przy samym kolektorze:
https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... RTY0U/view
Dwie śruby od strony błotnika myślę że odkręcił by po wyciągnięciu puszki filtra, a tą od strony silnika pewnie od dołu ?
https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... RTY0U/view
Dwie śruby od strony błotnika myślę że odkręcił by po wyciągnięciu puszki filtra, a tą od strony silnika pewnie od dołu ?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie te dwie najwygodniej poszły z użyciem tasiemca nasadka+cardan+przedłużka+zagięta przedłużka 90*, przeciągniętego od strony koła, ponieważ dzięki temu to wszystko miało się o co zaprzeć i można było bezpiecznie dozować siłę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;
poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:
1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem
Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo
poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:
1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem
Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;
poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:
1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem
Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo
Mozesz jeszcze sprobowac jakas folie
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
meewosh pisze:Potrzebuję porady co do wykończenia plastki w środku a mianowicie;
poprzedni właściciel miał założone jakiejś lampki do jazdy dziennej i zrobił włącznik w plastiku na około lewarka, chcę się tego paskudnego włacznika pozbyć - więc rozwiązania jakie moge przyjąć to:
1. Kupno używanej ramki bez dziury ;]
2. Zaszpachlowanie + Polakierowanie tego plastiki + tego na około radia i tu dwa pomysły:
a) malunek w kolorze stali/nierdzewki/chrom jeśli coś takiego uda się dostać - z tego względu że mam stalowe nakładki na nawiewach
b) malunek w kolor nadwozia (12K)+pomalowanie nakładek również (kulku na lewarku już nie mam)
c) pomalować plastidipem
Co radzicie? bo nie mogę się zdecydować, mocno zastanawiam się nad 2b bo świecidełek nie lubię za bardzo
Ja bym dał do plastikarza, żeby nie szpachlować (weźmie max 20zł), potem wygładzić papierkiem i na to plastidip
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
To chyba za dużo zachodu, a myślisz że ze szpachlówką do tworzyw coś się może dziać? Zdemontuje sobie to dzisiaj i poeksperymentuje - jak się coś schrzani to chyba za 30 zet kupię używkę - dzięki Panie że to nie S2000 albo Porsche 944
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
meewosh pisze:To chyba za dużo zachodu, a myślisz że ze szpachlówką do tworzyw coś się może dziać? Zdemontuje sobie to dzisiaj i poeksperymentuje - jak się coś schrzani to chyba za 30 zet kupię używkę - dzięki Panie że to nie S2000 albo Porsche 944
Jak 30zł kosztuje używka w dobrym stanie to nawet bym się tego nie tykał
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Mam pytanko odnośnie sprzęgła, a konkretnie kompatybilności w NA/NB 1.6 (115/110KM).
Chodzą słuchy, że sprzęgła te są P&P, natomiast przeglądając różne sklepy i katalogi widzę, że co producent to ma inne zdanie, bo jedni mają zestawy pasujące od NA'90 po NB'05, inni z kolei mają osobne do NA i osobne do NB - jak to w końcu jest?
Pytam, bo szukam sprzęgła do swojej i znalazłem taki zestaw Aisin na alledrogo:
http://allegro.pl/komplet-sprzegla-mazda-mx-5-1-6-nb-b6-i5794704582.html
ale jak widać w zastosowaniu wymienili tylko NB 1.6 98-05. Pytanie czy podejdzie to pod NA?
Z googlowania znalazłem ino tyle, że Aisin oznacza zestaw do NA symbolem KZ-054A, natomiast do 1.6 NB KZ-107. Czy one rzeczywiście czymś się różnią?
Chodzą słuchy, że sprzęgła te są P&P, natomiast przeglądając różne sklepy i katalogi widzę, że co producent to ma inne zdanie, bo jedni mają zestawy pasujące od NA'90 po NB'05, inni z kolei mają osobne do NA i osobne do NB - jak to w końcu jest?
Pytam, bo szukam sprzęgła do swojej i znalazłem taki zestaw Aisin na alledrogo:
http://allegro.pl/komplet-sprzegla-mazda-mx-5-1-6-nb-b6-i5794704582.html
ale jak widać w zastosowaniu wymienili tylko NB 1.6 98-05. Pytanie czy podejdzie to pod NA?
Z googlowania znalazłem ino tyle, że Aisin oznacza zestaw do NA symbolem KZ-054A, natomiast do 1.6 NB KZ-107. Czy one rzeczywiście czymś się różnią?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Czy ktorest z tych kol jest warte swojej ceny?
http://allegro.pl/regulowane-kolo-rozrz ... 06007.html
http://allegro.pl/regulowane-kola-rozrz ... 72800.html
Ewentualnie gdzie dostane dobre kola regulowane w ludzkiej cenie?
Albo moze smialo brac chinszczyzne?
http://www.ebay.co.uk/itm/Cam-Gear-pull ... Sw7aBVJOwi
http://allegro.pl/regulowane-kolo-rozrz ... 06007.html
http://allegro.pl/regulowane-kola-rozrz ... 72800.html
Ewentualnie gdzie dostane dobre kola regulowane w ludzkiej cenie?
Albo moze smialo brac chinszczyzne?
http://www.ebay.co.uk/itm/Cam-Gear-pull ... Sw7aBVJOwi
Lexx pisze:Albo moze smialo brac chinszczyzne?
Przecież to ta sama chińszczyzna co wyżej tylko bez narzutu kilkaset procent.
Tu masz to samo za 43USD i trochę czekania. Pytanie brzmi tylko na kiedy tego potrzebujesz.
http://www.aliexpress.com/item/Tansky-B ... eb201560_9
Część rzeczy jest lepsza, część gorsza, ale te sprzedawane pod jakimiś markami są dosyć powtarzalne.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Zas mnie nie goni, do marca, kwietnia moge czekac.
Na razie robie rozpoznanie rynku.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta chinsczyzna jest na tyle dobra ze moge ja bez obaw pchac na walki czy lepiej kupic markowe kola?
Na razie robie rozpoznanie rynku.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta chinsczyzna jest na tyle dobra ze moge ja bez obaw pchac na walki czy lepiej kupic markowe kola?
Lexx pisze:Zas mnie nie goni, do marca, kwietnia moge czekac.
Na razie robie rozpoznanie rynku.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta chinsczyzna jest na tyle dobra ze moge ja bez obaw pchac na walki czy lepiej kupic markowe kola?
Silnik masz bezkolizyjny, więc w najgorszym razie czeka cię wymiana kółek i paska.
Kto mi powie jak to odkręcić ? Jest to łączenie katalizatora z wydechem końcowym a z drugiej strony wystaje sam gwint.
Dodatkowo ostatnio zaczęło coś prowadzać mazdę na dziurach i doszedłem że podczas szybkich ruchów kierownicą słychać pukanie w maglownicy, jak poruszam samym kołem wszystko jest ok lecz jak rusza się kierownicą to czuć właśnie jak luz w maglownicy i puka. Należy ją wymienić czy można dać gdzieś do zregenerowania ?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba zostaje Ci tylko cięcie. Myślę że tlumikarz coś poradzi.
Co do maglownicy to wg. mnie im wcześniej oddasz ja do regeneracji tym lepiej. W łodzi jest kilka dobrych zakładów.Można im ja wysłać.
Co do maglownicy to wg. mnie im wcześniej oddasz ja do regeneracji tym lepiej. W łodzi jest kilka dobrych zakładów.Można im ja wysłać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też na partyzanckiej w Pabianicach robiłem. Płaciłem 400zł + 150zł za ściągnięcie.
Nie mogę się przyczepić, chodzi wszystko jak nowe.
Nie mogę się przyczepić, chodzi wszystko jak nowe.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
w innym temacie ciężko z odpowiedzią to spytam tutaj.
Chcę stożek do NA, a póki co przepływka jest przykręcona do filtra. Da rade jakoś spasować inną przepływkę, żeby poprowadzić dolot tak jak chce ? ew. co zrobić
Chcę stożek do NA, a póki co przepływka jest przykręcona do filtra. Da rade jakoś spasować inną przepływkę, żeby poprowadzić dolot tak jak chce ? ew. co zrobić
Hej!
Pytanko dotyczące obrotomierza... Sporadycznie wskazuje mi 0 obrotów mimo, że stoję na biegu jałowym... Albo lekko zawyża obroty względem prędkości. (auto pracuje normalnie). Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8
Pytanko dotyczące obrotomierza... Sporadycznie wskazuje mi 0 obrotów mimo, że stoję na biegu jałowym... Albo lekko zawyża obroty względem prędkości. (auto pracuje normalnie). Skąd licznik pobiera sygnał o prędkości obrotowej? NA 1.8
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Mam pytanie do osób które zaglądały wgłąb swojego przepływomierza (1.8) czy pomiędzy blaszkami (jak na zdjęciu poniżej) powinno coś być - jakieś połączenie/drucik?
Wiem ze płytka pomiarowa jest niżej, ale widziałem już w innych autach że czasem są dodatkowe połączenia.
Prośba jeśli ktoś ma sprawny na wierzchu o ewentualne sprawdzenie jak to wygląda.
pzdr
Wiem ze płytka pomiarowa jest niżej, ale widziałem już w innych autach że czasem są dodatkowe połączenia.
Prośba jeśli ktoś ma sprawny na wierzchu o ewentualne sprawdzenie jak to wygląda.
pzdr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Od czego jest ta śruba przy maglownicy (foto trochę marnej jakości ale coś widać):
https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwEjl3 ... sp=sharing