Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

07 sie 2015, 13:56

Czy mozna jakos ograniczyc zasieg podnoszenia sie szyby w drzwiach? sprawa rozbija sie tu o 2-3mm, wymienilem uszczelke i nie chce zeby snow mi cala wyjechala :roll:
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

07 sie 2015, 14:05

Jak zdejmiesz tapicerkę to patrząc w drzwi id góry zobaczysz ograniczniki, na nich można wyregulować jak daleko szyba się podnosi.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

07 sie 2015, 14:06

Ok dxieki!
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

07 sie 2015, 15:55

majkel pisze:
tekkenfan pisze:Dla 100kPa są 3 bary, a dla 1 bara boostu 4, czy mniej?

to by tłumaczyło dlaczego 850cc skończyło się przy niecałych 400 kucach.
Chociaż z drugiej strony bez podpiętego podciśnienia powyżej 7000rpm AFR był 12.5 a wtryski 100%, teraz z podciśnieniem wtryski idą na 92% i AFR 11.6. Chyba że bez podciśnienia nie było nawet 3 barów?
Byłby ktoś tak uprzejmy i sprawdził to u siebie? Bo ja do auta dostanę się dopiero za 2 tygodnie, a tak mógłbym już sobie ogarnąć jakiś regulator ;).
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 16:06

tekkenfan pisze:a tak mógłbym już sobie ogarnąć jakiś regulator ;).

Zmień stelarz pompy na NBfl z regulatorem w zbiorniku i listwę na bezpowrotową też z NBfl. Będzie stałe 3,9-4bar niezależne od podciśnień i wiatru na Słońcu, i z bani :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

07 sie 2015, 16:11

Tyle że ja nie mam MXa tylko stare 323f :D i bez wielkiej rzeźby to raczej nie podejdzie.
Listwa z NBfl pasuje pod głowę BP4W? Bo listwa z BP05 nie podchodzi.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

07 sie 2015, 16:15

PRYMUS_BMW pisze:
czester_ pisze:270 przód, 275 tył


hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
Ja bym zmierzył dla pewności :) Tarcze i tak kupujesz na oś - zagadaj do czestera, miał coś ogarniać w hamulcesklep.pl
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

07 sie 2015, 20:11

No dobra, a ma ktoś jakiś patent aby dokładnie zmierzyć tarcze bez zdejmowania koła (wiem leniwy jestem ale mam w garażu w tej chwili 35 stopni...)
Na ok wygląda na to że z przodu mam 270 a z tyłu 250 albo 255...
A jakie były z tyłu OEM tarcze w NBFL ???
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

07 sie 2015, 20:13

Sowniarka. ;-)
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

07 sie 2015, 20:34

Lexx pisze:Sowniarka. ;-)


ni mam :(
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

07 sie 2015, 20:53

To w papierniczym kup 2 ekierki i linijke :D
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 20:55

flatline pisze:
PRYMUS_BMW pisze:
czester_ pisze:270 przód, 275 tył


hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
Ja bym zmierzył dla pewności :) Tarcze i tak kupujesz na oś - zagadaj do czestera, miał coś ogarniać w hamulcesklep.pl


Mamy tam stały rabat.
Odzywaj się do Adam - Lewian <adam@lewian.pl>
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

07 sie 2015, 20:57

albo weź gibką miarkę, zmierz obwód i podziel go przez 3,14 i będziesz miał średnicę :D
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 sie 2015, 7:37

Jak to jest rocznik 2004 to powinna mieć big brejki w standardzie czyli przód 270, tył 275mm.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

08 sie 2015, 8:32

czester_ pisze:
luksik pisze:Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?


Pierwsze co mi przychodzi do głowy to odkręć schowek po lewej stronie i sprawdź czy rurka która odprowadza rozlane paliwo z korka nie wypadła albo pękła. Jak już tam będziesz to odkręć również metalową osłonę po lewej stronie i sprawdź rurę wlewową paliwa.

Wczoraj rozebrałem osłonę w bagażniku i gumowe węże są dobre... Nie zauważyłem żadnej nieszczelności...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 sie 2015, 8:49

PRYMUS_BMW pisze:No dobra, a ma ktoś jakiś patent aby dokładnie zmierzyć tarcze bez zdejmowania koła (wiem leniwy jestem ale mam w garażu w tej chwili 35 stopni...)
Na ok wygląda na to że z przodu mam 270 a z tyłu 250 albo 255...
A jakie były z tyłu OEM tarcze w NBFL ???

Na rancir tarczy zwykle jest wybite.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2015, 12:18

luksik pisze:
czester_ pisze:
luksik pisze:Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?


Pierwsze co mi przychodzi do głowy to odkręć schowek po lewej stronie i sprawdź czy rurka która odprowadza rozlane paliwo z korka nie wypadła albo pękła. Jak już tam będziesz to odkręć również metalową osłonę po lewej stronie i sprawdź rurę wlewową paliwa.

Wczoraj rozebrałem osłonę w bagażniku i gumowe węże są dobre... Nie zauważyłem żadnej nieszczelności...

A tą rurkę odprowadzająca nadmiar sprawdzałeś?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
kitelukas
Posty: 56
Rejestracja: 30 kwie 2015, 7:56
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Szczecin

08 sie 2015, 15:32

Panowie, mam pytanko!
Muszę zmienić wkrótce komplet tarcz i klocków moim Mxie. Co byście polecali a co nie jeśli chodzi o producentów?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

08 sie 2015, 21:17

Masz spotive wiec big break
W mikodzie nie robią tarcz do sportiva
A znów zimmermany mają wiele złych opinii np w mocnych bmw, w szybkich oplach
Sam zmieniłem niepotrzebnie w sumie na zimmermany w ZG na forum bo tarcze i klocki
Miałem zużyte w 20%
Nie mam czasu zrobić zdjęcia bo musze wystawić tarcze i klocki p+t
Do big break ów
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2015, 21:47

Złego słowa nie powiem na zimmermanny. Upalam na torze i na codzień, nie mam się do czego przyczepić.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

09 sie 2015, 8:19

czester_ pisze:
luksik pisze:
czester_ pisze:
luksik pisze:Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?


Pierwsze co mi przychodzi do głowy to odkręć schowek po lewej stronie i sprawdź czy rurka która odprowadza rozlane paliwo z korka nie wypadła albo pękła. Jak już tam będziesz to odkręć również metalową osłonę po lewej stronie i sprawdź rurę wlewową paliwa.

Wczoraj rozebrałem osłonę w bagażniku i gumowe węże są dobre... Nie zauważyłem żadnej nieszczelności...

A tą rurkę odprowadzająca nadmiar sprawdzałeś?

Tak... Nie widać żadnych otarc ani pęknięć... Zapach w bagażniku nie jest na tyle intensywny wiec mocno się nie leje...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 sie 2015, 15:39

Korek wlewu masz szczelny?
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

09 sie 2015, 15:43

Wydaje się być szczelny. Nieraz przy tankowaniu jak została ćwiartka na wskaźniku słychać zasysane powietrze...
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

10 sie 2015, 9:43

Próbuję zamonotować kieorwnicę nardi, ale niesety klakson jest za mały i wypada z otworu. Poszukałem w necie i brakuje mi "spacera" który wchodzi pomiędzy kierownicę a nabę i ma otwór mniejszy niż naba. Pytanie jak to się po polsku nazywa i jak to kupić? :)

Obrazek
#miatarri
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

10 sie 2015, 13:25

Koledzy, potrzebuje szybkie info,
zwalił mi się w czołgu (Chevrolet Trailblazer) gwint którym przykrecony jest "-" do aku... stoje w centrum jakoś to lekko skręciłem + przypiąłem awaryjnie trytytką i zastanawiam się czy próbować wracać tak do domu czy jednak dzwonić po lawete... ?
Czy będe miał nagly blackout jak podczas jazdy kabel odpadnie ?

edit.
aaa no i sorry z OT
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

10 sie 2015, 13:38

Jak klemy trzymają to spróbuj go oblozyc czyms do okola zeby sie nie przechylał lub nie przesuwał i delikatnie można jechać
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

10 sie 2015, 13:41

No jak to benzyna to będziesz miał blackout. Nie da rady jakiejś śrubki z nakrętką na szybko zamotać i skręcić? Pewniejsze rozwiązanie ;)
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

10 sie 2015, 13:44

Wolf pisze:Jak klemy trzymają to spróbuj go oblozyc czyms do okola zeby sie nie przechylał lub nie przesuwał i delikatnie można jechać


z tym żę w tym hamerykańcu nie ma klasycznych klem tylko kabel z płytką trzyma śruba wkręcana bezpośrednio w aku... nie bardzo jak jest to zabezpieczyć choćby prowizorycznie... pewnie jakos powoli się dotoczę tylko boję się żeby czego wiecej nie rozpitolić jakiś regulatorów napięcia albo mechanizmów napędu... ponadto to automat z dołączanym napędem na przód i nie wiem jak to się wszystko zachowa w przypadku blackout'u (może na "N" się toczyć ???)
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

11 sie 2015, 2:58

Panowie, dwa pytania jedno pilne drugie mniej, mianowicie :

Odelzenie kola zamachowego, plusy i minusy. Bylem przekonany w 100% do tego zabiegu u Otczaka(chyba tak sie nazywa, kazdy go poleca) ale znajomy mechanik powiedzial ze moga byc problemy z obrotami. Ile w tym prawdy ? Miata 1.6 NA 90km

2. Czy to wszystko aby skrecic ten amor ? Nie brakuje zadnych czesci ?
received_859411214129034.jpeg


I jeszcze jedno pytanie, podkladka idzie w takiej kolejnosci jak na zdj czy miedzy nakretke a gorne mocowanie ?
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

11 sie 2015, 5:31

kacper-k48 pisze:Ile w tym prawdy ?


Zero przy odelżeniu z 8 do 5kg, czyli takim jakie jest robione przez Otoczaka.
ODPOWIEDZ