Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

03 sie 2015, 17:05

Płyn w zbiorniczku jest, nic nie ubyło :(
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

03 sie 2015, 21:32

Jak zachowuje się NA na seryjnym zawiasie ? Bo u mnie jest strasznie twarde, a wszystko OEM..
Obrazek
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

03 sie 2015, 23:04

Nie udało mi się nigdzie zaleźć info jakie windshotty wychodziły w NB - do swojego dostałem (podarty) siatkowy mocowany za stylebarem, wiem że jest też z głośnikami - zdaje się niższy - są jeszcze jakieś inne? (wiem że ludzie dorabiają z plexi itp, ale na razie ciekawi mnie co fabryka dawała).
Do[Man]
Donator
Donator
Posty: 830
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:44
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk/Kutno

04 sie 2015, 2:36

Adri@n pisze:Jak zachowuje się NA na seryjnym zawiasie ? Bo u mnie jest strasznie twarde, a wszystko OEM..

To chyba na twardym zawieszeniu nie jezdziles :mrgreen: jesli OEM tak sie spisuje to sie tylko cieszyc bo to znaczy ze wszystko jest sprawne 8-)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 5:50

kacper-k48 pisze:Pytanie, jak sprawdzić czy to na pewno sprzęgło, a nie np wysprzęglik ? pedał lata luźno, zero oporu, próbowałem pompować ale to nic nie dało.

Jeden wciska sprzęgło a drugi patrzy od strony komory silnika czy się łapa skrzyni biegów wciska.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

04 sie 2015, 8:43

majster od tłumików stwierdził, że przez brak katalizatora wypali mi się prędzej czy później cały wydech, bo układ w maździe jest krótki i ciepło nie ma się gdzie rozejść.
Prawda to?
Jeśli tak, to pytanie:
czy kat magnaflow (np taki ) będzie w czymkolwiek lepszy niż standardowy?
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

04 sie 2015, 9:41

Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?
dave
Posty: 58
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:12
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2015, 9:56

Pacjent: lusterko zewnętrzne w NA

Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów. Jak dokręcić lusterko w NA? Jest luz w miejscu łączenia z drzwiami, trzęsie się w czasie jazdy po nierównościach. Nie wiem jak się do niego dobrać, nie chce się złożyć. Elektrycznie sterowane, czerwone :mrgreen: takie jak na foto:
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 11:17

luksik pisze:Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?


Pierwsze co mi przychodzi do głowy to odkręć schowek po lewej stronie i sprawdź czy rurka która odprowadza rozlane paliwo z korka nie wypadła albo pękła. Jak już tam będziesz to odkręć również metalową osłonę po lewej stronie i sprawdź rurę wlewową paliwa.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Zuziak
Posty: 18
Rejestracja: 12 mar 2015, 8:33
Model: NB FL
Wersja: Feniks
Lokalizacja: Poznań

04 sie 2015, 11:55

Witajcie!

Poszukuję sprawdzonej firmy, która przeprowadzi regenerację układu kierowniczego z mojej MX-5 z 2002r. Niestety zaczęła się mocno pocić i pozostawia plamy na posadzce w garażu :(
Najlepiej, żeby na przeprowadzoną usługę dali gwarancję. Firma oczywiście ma być z Poznania.

Z góry dziękuję za cynk.

Pozdrowionka.
Zuzanna
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 12:09

Cześć,
U mnie nie pociła się a dosłownie lała maglownica. Pojechałem osobiście do firmy przekladnia.com z Pabianic. Mogę bardzo polecić.

Wykonali wszystko w 3:30h i mogłem nawet obejrzeć sobie co robią. Wymienili mi wszystkie gumki, osłony, uszczelki itp. Gwarancja czywiście 12m-cy, koszt 550zł + demontaż/montaż 150zł.

Generalnie podobno pod Łodzią jest dużo dobrych firm więc polecam Ci wysłać tam magla a rozebrać gdzie indziej.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 12:36

Popsułem prawe przednie łożysko. Da sie gdzies dostac samo łożysko albo jakiś tani zamiennik, bo w moim warsztacie śpiewają kwotę 750zł ??
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 sie 2015, 12:56

Johnson pisze:Popsułem prawe przednie łożysko. Da sie gdzies dostac samo łożysko albo jakiś tani zamiennik, bo w moim warsztacie śpiewają kwotę 750zł ??

Nie da sie, bo przednie łożysko jest zintegrowane piasta. Najrozsądniej chyba, jest kupić ntn z carspeedu, cena około czterystu złotych.



dave pisze:Pacjent: lusterko zewnętrzne w NA

Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów. Jak dokręcić lusterko w NA? Jest luz w miejscu łączenia z drzwiami, trzęsie się w czasie jazdy po nierównościach. Nie wiem jak się do niego dobrać, nie chce się złożyć. Elektrycznie sterowane, czerwone :mrgreen: takie jak na foto:
Obrazek


Skladaja sie ze sporym oporem w strone szyby w dzrwiach, wtedy widać sruby. Zapewne masz urwane nakrętki, które są wewnątrz drzwi dlatego lusterko lata.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 13:24

ree pisze:Nie da sie, bo przednie łożysko jest zintegrowane piasta. Najrozsądniej chyba, jest kupić ntn z carspeedu, cena około czterystu złotych.


Zamówione NTN z Carspeed. Wyszło 390 ,-

Dzięki za pomoc :mrgreen:
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 15:17

Taka sytuacja:
podnosiłem przód miaty, zaciągnąłem więc ręczny. Po zrobieniu tego co miałem zrobić, samochód opuszczony na lewarku. Wsiadam, odpalam i ruszam. Zatrzeszczało coś z tyłu i ruszył, jednak trochę ociężale. Okazało się, że zablokowało się prawe koło, tak jakby ręczny nie puścił. Zrobiłem dosłownie rundkę dookoła domu, mając nadzieję że się zwolni. Przy każdorazowym wciśnięciu sprzędła, wyraźnie czuć, że samochód sam hamuje.

Podniosłem więc na podnośniku, zdjąłem koło. I tak, ręczny wygląda na to że pracuje dobrze. Widać różnicę przy zaciągniętym i opuszczonym ręcznym (linka więc pracuje prawidłowo). Na razie obstukałem tylko wszystko dookoła młotkiem. Poruszałem ręcznym.

Po założeniu koła i ponownej przejażdżce wydaj się, że jest już OK. Tylko trapi mnie, czy aby na pewno. Może wiecie co to mogło być? W niedziele jadę w dłuższą tygodniową wycieczkę miatą i wolałbym bezproblemowo dojechać i wrócić. :)
wobi
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 sie 2015, 17:02

może tłoczki w zaciskach się zapiekają w pozycji "hamującej"?
Miałem identyczne objawy w Premacy. Wyczyszczenie tłoczków i nowe nasmarowanie rozwiązało problem. Ale mechanik zapowiedział, że jak utknie ponownie w pozycji "hamowanie" to trzeba będzie kupić zestaw naprawczy.
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 19:43

Hm, pojeździłem teraz i wygląda na to, że chyba po tym "obstukaniu" jest dobrze. Na razie nie będę ruszał i mam nadzieje, że problem w najbliższych 3 tygodniach nie powróci. Ale będzie trzeba przyspieszyć projekt średnich brejków.
wobi
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

04 sie 2015, 21:35

mialem to samo, dorazne czyszczenie i smarowanie dalo rade na 1000km. koniec koncow zestaw naprawczy.
fila
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:04
Model: NC
Lokalizacja: Radom

05 sie 2015, 15:34

czy ma ktoś wiedzę czy do NC podejdzie ta felga ALUTEC BLACK SUN:

Średnica felgi: 17"
Szerokość felgi: 8.0"
Rozstaw śrub: 5x114.3
Osadzenie (ET): 40

opony już mam standardowe 205/40/17
Załączniki
8231.jpg
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

05 sie 2015, 21:38

Polecam jednak nie olewać zacisków, tylko kupić ten zestaw naprawczy za grosze i zrobić porządnie hamulce, tragiczna robota to nie jest, machniesz wszystkie koła w jeden dzień spokojnie ;) jak Ci złapie koło gdzieś w trasie to porażka, zacisku nie rozbierzesz na drodze raczej.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

05 sie 2015, 21:55

U mnie jak zacisk chwycił na dobre, to po 20km dym leciał z klocka hamulcowego. Do tego felga gorąca że się nie dało dotknąć. W jakiejś dalszej trasie to raczej kiepski motyw.
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2015, 21:57

Tak samo pomyślałem i wziąłem się za to, niestety z braku czasu obcymi rękoma. Na pewno będę spokojniejszy, że wszystko z hamulcami jest OK.
wobi
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

05 sie 2015, 22:28

jakie jest przełożenie? regulatora ciśnienia paliwa w BP4W? Dla 100kPa są 3 bary, a dla 1 bara boostu 4, czy mniej?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

07 sie 2015, 10:41

szybkie pytanie
big break to średnica tarcz 275 mm a mid to 255 mm ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 10:42

Tak
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:04

270 przód, 275 tył
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

07 sie 2015, 11:14

czester_ pisze:270 przód, 275 tył


hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:39

polokokt pisze:U mnie jak zacisk chwycił na dobre, to po 20km dym leciał z klocka hamulcowego. Do tego felga gorąca że się nie dało dotknąć.

to jeszcze nic. Kiedyś w jednym emiksie tak się zblokowały, że po ciemku tarcza oświetlała krawężnik :D
tekkenfan pisze:Dla 100kPa są 3 bary, a dla 1 bara boostu 4, czy mniej?

imho będą nadal 3 bary. ten regulator reaguje na podciśnienie. Przy turbo właściwie powinien mieć założony zawór jednokierunkowy..
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:43

PRYMUS_BMW pisze:
czester_ pisze:270 przód, 275 tył


hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?


Tarcza tylna do mid brake'ów to bodaj 251mm.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 sie 2015, 11:55

rrutek pisze:
PRYMUS_BMW pisze:
czester_ pisze:270 przód, 275 tył


hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?


Tarcza tylna do mid brake'ów to bodaj 251mm.


Ostatnio kupowałem i potwierdzam - MID z tyłu to 251
ODPOWIEDZ