Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

12 cze 2015, 16:10

Alex pisze:jesli juz to nie odtluszcza sie benzyna ekstrakcyjna poniewaz ona sama jest raczej tlusta. Jesli cokolwiek odtluszczamy to raczej denaturatem.

Benzyna zwykła owszem. Benzyna ekstrakcyjna nie jest tłusta ani trochę. A przelałem już jej przez swój rower oraz różne usmarowane i zaolejone rzeczy kilkanaście litrów. I wierz mi... rzeczy po niej straszliwie wysuszone. A moje ręce szczególnie, dlatego już od dawna używam w garażu rękawiczek jednorazowych z apteki jak rozbieram amortyzatory w rowerze.
Nie działa na nie idealnie i się szybko psują po kontakcie (tracą właściwości i ostatecznie pękają - nie rozpuszcza ich).
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

14 cze 2015, 19:12

ma może ktoś zdjęcie drzwi nbfl ze zdjętymi boczkami ? potrzebuje zobaczyć jakie jest dojście to mocowania lusterek żeby je zdjąć, chwilowo nie mogę u siebie tego zrobić.....

mam wygłuszone drzwi i się zastanawiam czy nie mam zakrytego dojścia do śrub
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2015, 20:51

A jak złożysz lusterka to nie masz dostępu do śrub ? Czy chodzi ci o demontaż samego mocowania?
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

14 cze 2015, 21:33

o tym nie pomyślałem.... jutro spróbuje
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

15 cze 2015, 17:30

Mam problem z panelem nawiewu, dziala mi tylko pozycja nawiewu na nogi/szyba, zablokowane jest ciegienko metalowe, te dwa, w przyblizeniu, trojkatne ustrostwa co sa z boku pod deska od strony kierowcy maja moze po pare milimetrow ruchu jak ruszam dzwignia i dalej sa zablokowane, co tam sie moglo stac? Jak to moze pomoc to zrobie zdjecia.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

15 cze 2015, 17:46

a jeszcze takie pytanko z natury demontazu :D czy w nbfl znaczek mazdy na zderzaku jest przyklejony czy przykrecony ? da sie go nieinwazyjnie zdjac i zalozyc ?

ps,
faktycznie lusterko po zlozeniu odslania sruby do zdjecia
dzieki za podpowiedz !!
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2015, 9:41

Jako świeży użytkownik będę musiał przykatować czasem kolegów :) Forum przekopuje regularnie, ale skoro to czat, to czasem pozwolę sobie podpytać.


Mam pytanie o obrysówki. Mam NBFL, obrysówki pomarańczowe odblaski. Chciałbym zmienić na białe, takie jak z KMParts. Nie mogę znaleźć info jak jest z instalacją i wpięciem tego.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

17 cze 2015, 9:51

Chcesz zmieniać odblaski, czy montować żarówki? Jak odblaski, to wykręcasz jedne, wkręcasz drugie. 2 śruby na każdą. Jak chcesz montować świecące, to musisz jeszcze wpiąć się w przewody od pozycyjnych (podciągnąć kabel od obrysówek do pozycyjnych i tam to spiąć).

W zestawie świecącym z KMParts na pewno są oprawki do żarówek. Czy przewody - nie wiem :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2015, 9:52

Chciałem świecące, takie hamerykańskie :D
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

17 cze 2015, 9:54

Nawet jak sa przewody, to gdzieś trzeba się wpiąć w instalację. Inna opcja, to kupienie samych oprawek na żarówki i przerobienie tych pomarańczowych na swiecące (jeśli zależy na swieceniu a nie na kolorze białym).
Jeśli chodzi o kabelkologię, to w wątku Czester_'a jest chyba fajna relacja jak On to ogarniał u siebie.

EDIT:

dodam że ja na allegro kupiłem same oprawki na żarówkę 5W5 (chyba takie) i zamierzałem zrobić dziurę w oprawce odblasku (która tak na prawdę jest wyprofilowana tak jakby miałą mieć żarówkę, ale nie ma otworu) . I tam wkleję tą oprawkę. Na pewno wyjdzie duuuużo taniej niż zestaw z KMParts (same oprawki z wysyłką to kilkanaście PLN chyba). A zabawa z kabelkologią w jednym i drugim przypadku jest taka sama.
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2015, 10:10

Hmm, jako, że w kabelkologii jestem lewy, to chyba kupie sobie same odblaski i zmienię kierunki na białe.

http://www.kmparts.pl/84.Swiatla-Obrysowe-NANBNBFL

Jest niby z żarówkami i kablami.

A gdzie kupić same odblaski?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2015, 10:36

Tak czy inaczej będziesz musiał trochę polutować i przeciągnąć te kable.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

17 cze 2015, 11:21

To akurat nie jest trudne. Dostęp dość dobry, odległości niewielkie. Wystarczy zwykły miernik z żaróweczką żeby namierzyć który przewód to pozycyjne i podłączasz :) Jak nie chcesz lutować, to da się w sklepach kupić fajne szybkozłączki zaciskowe (coś w tym rodzaju) - zakładasz na istniejący kabelek, dokładasz ten nowy, całość zaciskasz i już :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 cze 2015, 11:44

Sigma pisze:Wystarczy zwykły miernik z żaróweczką żeby namierzyć który przewód to pozycyjne i podłączasz :))

I trafiasz na gliniarza co ma gorszy dzień i zabiera ci dowód za "nieregulaminowe" oświetlenie. Wg mnie lepiej podłączyć to do jakiegoś osobnego przycisku żeby włączyć na zlot czy coś.
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2015, 11:49

Krzywy pisze:I trafiasz na gliniarza co ma gorszy dzień i zabiera ci dowód za "nieregulaminowe" oświetlenie. Wg mnie lepiej podłączyć to do jakiegoś osobnego przycisku żeby włączyć na zlot czy coś.

Było ze 100 razy na forum, to są światła boczne pozycyjne i (pod warunkiem że właściwej barwy) są jak najbardziej regulaminowe. Podobnie jak w wielu modelach Volvo (jakoś policja im nie zabiera dowodow).
Cooper
Posty: 83
Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Laser Blue :)
Lokalizacja: Lublin

17 cze 2015, 12:18

A jaki jest prawidlowy kolor?

Chyba zostane przy odblaskach. Jak znajde gdzies do zakupu białe.

Ale skoro już jestem przy glosie, to jeszcze jedna kwestia. Mam maly problem z prawym zaciskiem dachu (klamrą zapinającą). Zamyka, dociąga, wszystko ok, ale plastik którym zapinam odskakuje. Nie jest to chyba nic powaznego, bo jak przykryje go daszkiem przeciwslonecznym to nie odskakuje. Pytanie, czy jest na to jakis patent, oprocz zakupu nowego zacisku za 450 zl ( :shock: )

http://www.kmparts.pl/697.Klamra-zamyka ... a-NANBNBFL
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2015, 12:34

Cooper pisze:A jaki jest prawidlowy kolor?

Żółty "samochodowy". Może być żółta żarówka w żółtym, białym albo dymionym kloszu. Czerwony -bardzo nie.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2015, 12:36

Cooper pisze:Ale skoro już jestem przy glosie, to jeszcze jedna kwestia. Mam maly problem z prawym zaciskiem dachu (klamrą zapinającą). Zamyka, dociąga, wszystko ok, ale plastik którym zapinam odskakuje. Nie jest to chyba nic powaznego, bo jak przykryje go daszkiem przeciwslonecznym to nie odskakuje. Pytanie, czy jest na to jakis patent, oprocz zakupu nowego zacisku za 450 zl ( )


http://miata.net/garage/top_latch/index.html

Ktoś na forum też to opisywał chyba po polsku ale nie pamiętam kto, musiałbyś poszukać.
davidg75
Posty: 232
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:30
Model: Inny
Wersja: searching...
Lokalizacja: Gdańsk

17 cze 2015, 13:47

Co może być przyczyną dziwnych "pisków" z tylnego zawieszenia?
Sytuacja wygląda tak:
Przy hamowaniu ale NIE każdym oraz przy skręcaniu TYLKO w prawą stronę słychać systematyczne piszczenie.Skręt w lewą stronę nie daje takich objawów.
Właśnie wróciłem od mechanika rozebrał hamulce-zaciski/klocki/tarcze wyglądają ok.
Ostatnio wymieniałem sprężyny na eibachy....może to być jakaś z przyczyn?
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

17 cze 2015, 20:27

Panowie pytanko mam, po wymianie oleju w dyfrze zaczął mi huczeć dyferencjał, zostały wymienione łożyska i mimo to dalej jest ten hałas. Kupiłem Ceramizer do tylnych mostów i skrzyń biegów ale na ulotce producent pisze aby "nie stosować w mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD - są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym"
Myślałem że może Ceramizer wyciszy te dźwięki i teraz mam dylemat czy go dodawać do oleju. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 cze 2015, 20:28

Pczs4 pisze:. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji


Nie, nie jest to szpera cierna.
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

17 cze 2015, 20:37

Czyli mogę dodać? :) dzięki za szybką odpowiedź
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 cze 2015, 20:40

Pczs4 pisze:Czyli mogę dodać?


Lej.
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2015, 8:30

Szukam informacji jakie szpilki (długość, średnica i skok gwintu) idą oryginalnie do piasty w NC eku, z góry dziękuje za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 10:25 przez koucz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 cze 2015, 8:33

GELO pisze:a jeszcze takie pytanko z natury demontazu czy w nbfl znaczek mazdy na zderzaku jest przyklejony czy przykrecony ?


znaczki sa na kolkach z metalowym zabezpieczeniem od wewnetrznej strony - jesli bedziesz sie chcial zabrac od strony zewnetrznej za sciaganie, to poza zniszczeniem lakieru pewnie pozrywasz kolki ;)

przedni znaczek jest na 4 kolkach, tylne boczne na 2, a tylny srodkowy na 2 lub 3
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

18 cze 2015, 11:38

szybkie pytanko-> czy dekiel zaworów powinienem przykręcać w określonej kolejności odpowiednim momentem?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 cze 2015, 11:53

kustef pisze:szybkie pytanko-> czy dekiel zaworów powinienem przykręcać w określonej kolejności odpowiednim momentem?


Tak
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

18 cze 2015, 11:54

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

18 cze 2015, 13:59

kammich, Sigma, dzięki po dwakroć :)
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 cze 2015, 16:09

Szybkie pytanko

Czy w Nb 1.6 są 2 czujniki temp. płynu chłodzącego? 1- dla ECU 2- dla zegarów?
Per aspera
Ad astra
ODPOWIEDZ