Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2015, 15:34

W Carspeedzie 150, w ASO pewnie jeszcze więcej :?
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2015, 16:32

Jeszcze jedna opcja: http://shop.jassperformance.com/index.p ... uct_id=102
(albo po prostu dorobienie takiej rączki samemu).
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

14 maja 2015, 16:39

Pytanie globalne, powstające przy okazji wymiany kół zima-lato w innym aucie. Jakim smarem można posmarować gwint śrub trzymających koła? Żeby po pół roku łatwiej było je odkręcić. Towot techniczny może być?
Pytam, bo wiem, że nie każdy się nadaje na gwint od śrub kół, a nie pamiętam który to był ten właściwy.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2015, 17:59

Ja słyszałem już od dziadków, że tych śrub nie smarujemy
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

14 maja 2015, 18:39

Praktycznie każdą śrubę można smarować. Dokręcenie odpowiednim momentem załatwia sprawę tego potencjalnego samoistnego odkręcania się.

Ja miedziowym sobie smaruje śruby od dawna, we wszystkich samochodach. Dokręcam kluczem dynamometrycznym. Nigdy nie musiałem dociągać a przy zmianie nie muszę skakać na kluczu tylko starczy porządnie przekręcić. Nic się nie zapieka.
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 maja 2015, 18:43

Federale są prawe i lewe? Na 3 oponach mam DOT na zewnątrz, w jednej od wewnątrz (po założeniu na auto).
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

14 maja 2015, 19:18

Pewnie sa kierunkowe i trzeba jedna przelozyc na feldze ? Nie ma napisu OUTSIDE I INSIDE?
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 maja 2015, 19:59

Są kierunkowe i założone bieżnikiem we właściwą stronę. Ale jak np. dostałem 3 prawe, to na "lewej" feldze ma DOT od wewnętrznej strony. Z opony nic nie wyczytałem, w wulkanizacji nic nie mówili.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

15 maja 2015, 2:09

Kidman pisze:Są kierunkowe i założone bieżnikiem we właściwą stronę. Ale jak np. dostałem 3 prawe, to na "lewej" feldze ma DOT od wewnętrznej strony. Z opony nic nie wyczytałem, w wulkanizacji nic nie mówili.


DOT zdarza się (jest często/zawsze? nie wiem) tylko na jednej stronie opony, nawet jak są symetryczne. Jak masz strzałkę w kierunku, w którym się obraca, to jest ok (Ew. outside na zewnątrz jak bieżnik asymetryczny, jak np. w moich RE002)
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

15 maja 2015, 7:48

Koledzy, przestał mi działać tempomat. Po włączeniu przełącznika jest podświetlony ale nie działa. Co to może być (bezpiecznik)?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

15 maja 2015, 8:31

fifomaniak pisze:
Kidman pisze:Są kierunkowe i założone bieżnikiem we właściwą stronę. Ale jak np. dostałem 3 prawe, to na "lewej" feldze ma DOT od wewnętrznej strony. Z opony nic nie wyczytałem, w wulkanizacji nic nie mówili.


DOT zdarza się (jest często/zawsze? nie wiem) tylko na jednej stronie opony, nawet jak są symetryczne. Jak masz strzałkę w kierunku, w którym się obraca, to jest ok (Ew. outside na zewnątrz jak bieżnik asymetryczny, jak np. w moich RE002)

Zawsze DOT jest po jednej, ale patrz: Federale są kierunkowe w jodłę, więc mogliby robić jeden "wzór" i wtedy z jednej strony masz oznaczenia na zewnątrz, a z drugiej od wewnątrz. U mnie na jednej oponie jest odwrotnie, więc albo są prawe i lewe, albo w Tajwanie DOT wygrzewają jak im się złapie oponę.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

15 maja 2015, 19:52

Pewnie juz bylo milion razy :roll:

Czy soft top z NB 2001 podejdzie do NA?

Cos mi sie zdaje ze czytalem ze tak ale wole sie upewnic ...
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2015, 20:11

Tak, tylko bierz ze stelażem.
Obrazek

miatasm.com
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 14:18

Wymienilem dzis opony na tele, przy predkosci 80km/h na autostradzie auto plywa :strach:

Moze to byc zbyt wysokie cisnienie w kole?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2015, 14:49

80 na autostradzie?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 14:54

80 przy wjezdzie, i zaczyna plywac przy kazdym ruchu kierownica jakby zagiel miala.
UK, limit 70mph = ~113km/h, i w obrembie miast w godzinach szczytu ustawiane sa limity 60, 50 a czasem i 40 mph. Jezdzi sie tu wolno ;-)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2015, 15:21

Ale ktoś tego przestrzega czy tak jak w Polsce?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 15:27

Na tych ograniczeniah to sa bramy i co chwile radary wiec wszyscy grzecznie, na otwartej drodze leci sie miedzy 70 a 90 ale sporo tez nieoznamowanych jezdizi wiec 75 jest w miare standardowa predkoscia.
Za speeding sa surowe kary, punkty, kazdy punkt wazny 3 lata i ma wplyw na stawke ubezpieczenia przez 5 lat itd. Kto chce to leci a kto nie to trzyma sie limitu.
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

16 maja 2015, 19:44

Po wymianie łożysk w huczącym dyfrze (Fuji) i zalaniu nowym olejem, odebrałem auto od mechanika i dalej huczy tak samo. Co jeszcze można z tym zrobić?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 19:48

Sprawdzales krzyzaki walu? Lozyska w piastach?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

16 maja 2015, 21:24

Lexx pisze:Wymienilem dzis opony na tele, przy predkosci 80km/h na autostradzie auto plywa :strach:

Moze to byc zbyt wysokie cisnienie w kole?

zbyt wysokie cisnienie tylko bedzie powodowalo wczesniejsze zarzucanie tylkiem na zakretach i wieksze trzesienie na nierownosciach. jesli ci plywa na boki przy jezdzie na wprost, to szukalbym przyczyny w zlej geometrii
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 21:30

Przy jezdie na wprowt jest OK, za to przy naglejszej zmianie pasa ruchu auto plynie i sie buja na boki. Wczoraj bylo OK, dzis po zmianie opon taki zonk :roll: podjade po robocie na stacje i upuszcze bo na fakturce napisali 32psi, a powinno byc 26.

Moze poszla koncowka staba? Jak sie nie poprawi jutro bede mial randke z miatka na podjazdach.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

16 maja 2015, 23:05

Lexx pisze:Przy jezdie na wprowt jest OK, za to przy naglejszej zmianie pasa ruchu auto plynie i sie buja na boki. Wczoraj bylo OK, dzis po zmianie opon taki zonk :roll: podjade po robocie na stacje i upuszcze bo na fakturce napisali 32psi, a powinno byc 26.

Moze poszla koncowka staba? Jak sie nie poprawi jutro bede mial randke z miatka na podjazdach.


No większe ciśnienie na pewno efektu takiego nie daje. Jakie opony miałeś a masz teraz? Może kupiłeś coś cholernie miękkiego i się inaczej prowadzi :P
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

16 maja 2015, 23:11

Toyo T1R bylo i jest teraz.

Upuscilem tyl bylo 31 vs 20 i 26 przod ale nie wracalem juz autostrada. Jutro z rana sie przejade. Moze wszystko sie skumulowalo, nierownie na przodzie, wysokie na tyle i nowa guma :roll:
Wjade na podjazdy, obadam wszystko i przejade sie, jesli poprawy ni bedzie zaczne szukac glebiej.
Auto jedzie prosto, nie sciaga na zadna ze stron.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

17 maja 2015, 7:45

nie kojarze przelicznika, ale powinno byc 1.8 bara na 15kach, na 16 nie wiem, a na 17kach przod 2.0, a tyl 2.2

p.s. nie mogles kupic lepszych opon?
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 10:50

26psi=1.8bar

Guma lepsza bedzie jak wpadnie nowa felga, na razie miata robi za daily car wiec bez sensu pchac pelsza gume, choc chyba zrobie podmianke i na tyl wladuje przednie Firestone tz300a do skonczenia bo dot sie robi starawy powoli.
Felunek planowany razem z dachem na ten sezon.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

17 maja 2015, 11:14

czy zamontowanie jakichś lepszych wtrysków z rx8 itp vs seria da jakieś efekty w seryjnej 1.8 ? ( mam tylko wydech custom + stożek)

co by to dało ? (bhp , Nm) ewentualnie co by trzeba dodatkowo zrobić .. remap itp ?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 11:16

Iloscia podawanego paliwa i tak steruje komputer wiec bez ingerencji w niego nic chyba to nieda :?: :idea:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

17 maja 2015, 11:30

wtryski od rx-8 maja 2 razy większą wydajność niż seryjne miatowe także w N/A nie widzę w tym sensu :P
no chyba że wrzucisz EMU, ITB i wałki czy cuś :]
niech się eksperty wypowiedzą :P
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

17 maja 2015, 11:45

no tak tylko zapytałem bo szukam w miarę tanich modów na poprawę osiągów :D ale jeśli z tymi wtryskami taka zabawa to faktycznie dam spokoj

dzięki za info
ODPOWIEDZ