Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

11 mar 2015, 10:21

na stacji sprawdzałem bo robilem niedawno przegląd i wszystko jest git

jedynie ręczny na jednym kole nie trzyma
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 mar 2015, 19:58

majkel pisze:
Marcinos pisze:A ktoś wie jakie jest orientacyjny koszty wymiany tego?

Tyle samo ile wymiana rozrządu, bo trzeba go zdjąć i uszczelniacze wymienić. Tak btw, powinni Ci to zrobić własnie wymieniając rozrząd, każdy sensownie myslący serwisant by tak uczynił.

Po
eM


Ja też polecam ori mazdy. Sprawdź czy czasem nie cieknie przednia uszczelka na misce olejowej, blisko tego miejsca. Przerabiam ten temat. Uszczelka miski przód 80pln mazda, uszczelniacz wału 48pln mazda. Oznaczenie do NA 1.8 B3C7-10-602A. A i do miski potrzebny jest uszczelniacz, najlepiej Reinz.
Torpeda
Donator
Donator
Posty: 663
Rejestracja: 09 lip 2014, 13:07
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2015, 12:54

Czy przełącznik zespolony z NB będzie pasował do NA?
Mam awarię długich świateł, podobno cały ten wsad wewnątrz kierownicy z wajchami trzeba wymieniać
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

13 mar 2015, 19:14

fura na zimno nie pali na jeden gar, jak sie rozgrzeje niby jedzie dobrze.
-świeca przy cylindrze numer 4 (od strony komory) zalana
-świece wymienione
-kable wymienione
-dzisiaj zamontowałem nową cewke ( http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 06462.html )
z nią auto odpaliło na jedną sekundę i od razu zgasło, stara cewka ma 4 piny z czego jeden jest "martwy" nowa ma 3 z miejscem pustym jako czwarty.
jutro jade do mechanika żeby sprawdzić wtryski, szukałem info na temat cewki ale wszędzie o wymianie w NB.
może ktoś ma jakiś genialny pomysł??
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2015, 19:21

Wg Twoich postów masz NA <95, a kupiłeś cewki z NB 1.8, które, jeżeli dobrze pamiętam, nie będą pasować do NA przedlifowego (z silnikiem 1.8 oczywiście).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

13 mar 2015, 19:32

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 05956.html
sory pomyliłem aukcje, pierwsza rejestracja 94 po vinie wychodzi że 93
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2015, 19:39

Tak czy siak na aukcji jest, że pasują do modelu produkowanego od 1994.02 (a raczej nawet 1994.12) do końca produkcji NA, czyli do Ciebie pasować prawdopodobnie nie będą, na co też wskazywałaby Twoja obserwacja o różnicy w pinach we wtyczce.

EDIT:
http://www.mazdamenders.net/forum/viewt ... =89&t=1240
Na tej stronie masz z grubsza podsumowane cewki z NA/NB.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

13 mar 2015, 20:05

dzięki za info:D mam pierwszą na zdjęciu, jest nawet zamiennik za jakieś 1100 zł. może ktoś przerabiał ten temat i da sie to zrobić taniej?
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

15 mar 2015, 7:29

Ostatnio zauważyłem jadąc autostradą, że maska w mojej NB odrobinę podnosi się przy dużych prędkościach, co powoduje dyskomfort i wrażenie że zaraz się otworzy. Podobno można w jakiś sposób to wyregulować?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 mar 2015, 9:12

Już o tym czytałem i to chyba norma, bo maska jest amelinowa i przez to dość miękka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2015, 9:19

mck159 pisze:Ostatnio zauważyłem jadąc autostradą, że maska w mojej NB odrobinę podnosi się przy dużych prędkościach, co powoduje dyskomfort i wrażenie że zaraz się otworzy. Podobno można w jakiś sposób to wyregulować?


Są dwa sposoby:
1. Zwolnij :D

2. Z przodu maski na bokach masz dwie gumy regulacyjne do wysokości maski. Jak je obniżysz to może maska będzie się mniej podnosiła ale przy niższych prędkościach będziesz miał dyskomfort.


Tak na poważnie to dla mnie większy dyskomfort przy wyższych prędkościach to hałas, maska podnosi się o kilka mm, nie ma co się przejmować.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

15 mar 2015, 9:57

W NA podnosi się dość mocno i nic na to nie można poradzić.

Ja trochę poprawiłem "pasowanie". Do maski w miejscu styku z gumami przykleiłem gumowe krążki żeby maska leżąca bez zamka była w dobrym położeniu, po czym zamek opuściłem tak aby zniwelować jakiekolwiek luzy. Ale mi maska drżała.
Na podnoszenie niespecjalnie to pomogło. Może trochę mniej.
Zawsze możesz spróbować.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 mar 2015, 12:05

Jaki "dyskomfort"?
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

15 mar 2015, 21:38

Ok, czyli widzę że to normalne, w takim razie nie ruszam tego. Myślałem że po prostu z biegiem lat coś się poluzowało, albo ktoś kiedyś źle założył maskę. :) Na początku przez to zdarzało mi się zjechać i sprawdzić czy nie zapomniałem zamknąć maski po sprawdzaniu oleju...
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2015, 6:23

Szybkie pytanko odnośnie demontażu układu wydechowego. Czy mogę odkręcić bez żadnych konsekwencji śruby wspornika wydechu, mocowanego do skrzyni biegów? (tj. bez ruszania pozostałych śrub wokoło)
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

16 mar 2015, 6:34

Możesz odkręcić. Nie wiem jak u Ciebie ale ja mam tam dodatkowa obejmie przykręconą właśnie do tego wspornika. Po odkręceniu masz luźny cały środkowy element wydechu.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

16 mar 2015, 6:40

Chyba mówimy o tym samym. Wspornik przykręcony do skrzyni zakończony jest skręcaną odejmą. Niestety śruba skręcająca obejmę jest w takim położeniu i takim stanie, że nie da rady tego odkręcić.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 mar 2015, 17:33

poradzcie jak sie zabrac do wymiany tylnej blendy w NA. Tzn. co robic po zdjeciu tablicy i odkreceniu srub pod nia. Cos jeszcze trzeba odkrecic czy tylko szarpac? Jesli tak to w ktorym miejscu?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

17 mar 2015, 19:55

Potrzebuje pomocy.

W czerwcu 2014 mialem robiony kompletny serwis przednich hamulcow, wyczyszczone zaciski, wymienione tarcze, klocki, wszystkie gumki i tloczki (gumki frenkit - nie autofren). Ostatnio po mocniejszym dohamowaniu, zaczyna mnie sciagac mocno w lewo. Kolejne kilka hamowan sciaga i przestaje.

Oddalem na serwis, zrobili serwis zaciskow z tylu bo ciekl plyn, nowe gumki (nie wiem jakiej firmy w sumie), klocki, tarcze, czyszczenie. Nadal sciaga. Pytanie co to moze byc ? Wina przednich czy tylnych ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 mar 2015, 20:32

bartol pisze:fura na zimno nie pali na jeden gar, jak sie rozgrzeje niby jedzie dobrze.
-świeca przy cylindrze numer 4 (od strony komory) zalana
-świece wymienione
-kable wymienione
-dzisiaj zamontowałem nową cewke ( <a href=""></a> )
z nią auto odpaliło na jedną sekundę i od razu zgasło, stara cewka ma 4 piny z czego jeden jest "martwy" nowa ma 3 z miejscem pustym jako czwarty.
jutro jade do mechanika żeby sprawdzić wtryski, szukałem info na temat cewki ale wszędzie o wymianie w NB.
może ktoś ma jakiś genialny pomysł??


No to witam w klubie, ja mam ten sam silnik co ty (NA 1,8 przejściówka tzw). Miałem to samo na zimno nie palił jeden gar, po rozgrzaniu gicio. Kompresja dobra na zimno i ciepło. Sprawdzono wszystko. Cewki sprawdź omomierzem i będziesz wiedział czy to one (jest w manualu). Zmartwię Cię u mnie pomogła dopiero pełna rozbiórka, wymiana pierścieni (były zapieczone) i pełna regeneracja HLA (taka z rozbieraniem na części). Od tego czasu jest gitara.
Co do cewek, masz 4 piny dlatego, że 4ty pin idzie do kompa i daje mu info, że poszła iskra. Bez tego fura gaśnie po 2 sek, co sam zaobserwowałeś. Nie podejdą cewki od NB i późnych NA. Te cewki są mega ciężkie do dostania. Nowe są kosmicznie drogie i długo się czeka. Sprawdź omomierzem, jak będzie dobrze, to bym nie wymieniał, jeśli już to biorąc pod uwagę koszty, można już się o COPS'y pokusić.


Alex pisze:poradzcie jak sie zabrac do wymiany tylnej blendy w NA. Tzn. co robic po zdjeciu tablicy i odkreceniu srub pod nia. Cos jeszcze trzeba odkrecic czy tylko szarpac? Jesli tak to w ktorym miejscu?


Z tego co pamiętam (dawno to robiłem), musisz odkręcić lampy, były też chyba jakieś mocowania dostępne po zdjęciu tapicerki w bagażniku.


logimen pisze:Potrzebuje pomocy.

W czerwcu 2014 mialem robiony kompletny serwis przednich hamulcow, wyczyszczone zaciski, wymienione tarcze, klocki, wszystkie gumki i tloczki (gumki frenkit - nie autofren). Ostatnio po mocniejszym dohamowaniu, zaczyna mnie sciagac mocno w lewo. Kolejne kilka hamowan sciaga i przestaje.

Oddalem na serwis, zrobili serwis zaciskow z tylu bo ciekl plyn, nowe gumki (nie wiem jakiej firmy w sumie), klocki, tarcze, czyszczenie. Nadal sciaga. Pytanie co to moze byc ? Wina przednich czy tylnych ?


Skoro ściąga to raczej problem jest z przodu. Czy ściąga tylko przy hamowaniu. Może przyczyna jest w zawieszeniu albo oponach. Czasem jak się klocek przyblokuje w zacisku, to hamulce biorą nie równo i fura ściąga, ale pisałeś, że wszystko sprawdzono, a dalej to samo.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

17 mar 2015, 21:00

logimen pisze:Potrzebuje pomocy.

W czerwcu 2014 mialem robiony kompletny serwis przednich hamulcow, wyczyszczone zaciski, wymienione tarcze, klocki, wszystkie gumki i tloczki (gumki frenkit - nie autofren). Ostatnio po mocniejszym dohamowaniu, zaczyna mnie sciagac mocno w lewo. Kolejne kilka hamowan sciaga i przestaje.

Oddalem na serwis, zrobili serwis zaciskow z tylu bo ciekl plyn, nowe gumki (nie wiem jakiej firmy w sumie), klocki, tarcze, czyszczenie. Nadal sciaga. Pytanie co to moze byc ? Wina przednich czy tylnych ?


Skoro ściąga to raczej problem jest z przodu. Czy ściąga tylko przy hamowaniu. Może przyczyna jest w zawieszeniu albo oponach. Czasem jak się klocek przyblokuje w zacisku, to hamulce biorą nie równo i fura ściąga, ale pisałeś, że wszystko sprawdzono, a dalej to samo.[/quote]

Sciaga przy hamowaniu w lewo. Przodu nie sprawdzali z tego co wiem albo sprawdzili pobieznie na oko, ale nic nie stwierdzili. Podejrzewam, ze trzeba bedzie jednak rozebrac zaciski i sprawdzic co sie wydarzylo.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 mar 2015, 22:46

Proponuję jeszcze ze dwa razy po korzystaniu z ABSu odpowietrzyć układ hamulcowy. U mnie też ściągało regeneracja wszystkich zacisków nic nie dała i albo pomogła mi wymiana tulei na poli i nowa geometria albo jeszcze jedno odpowietrzanie hamulców które zrobiłem przy okazji (chyba 5te po spuszczeniu całego płynu). Jak spuścili Ci w serwisie płyn do zera, to pompa abs się zapowietrza i trzeba ją odpowietrzać kilka razy po przejechaniu się i uruchomieniu absu.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 22:47 przez autopaga, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2015, 22:46

ree pisze:to bym nie wymieniał, jeśli już to biorąc pod uwagę koszty, można już się o COPS'y pokusić.

Albo prostsza wersja jeszcze, wrzucić komplet ze starego 1.6 (cewka + ignitor z błotnika). To jest neutralne dla PCM i będzie działać PnP.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 mar 2015, 6:58

logimen pisze:Sciaga przy hamowaniu w lewo. Przodu nie sprawdzali z tego co wiem albo sprawdzili pobieznie na oko, ale nic nie stwierdzili. Podejrzewam, ze trzeba bedzie jednak rozebrac zaciski i sprawdzic co sie wydarzylo.

Imho zawieszenie. Ja w przednionapędowym aucie miałem odkręcony sworzeń dolnego (jedynego) wahacza i koło latało we wszystkie strony. Przyspieszanie - ściąga w jedną. Hamowanie - ściąga w drugą. U ciebie na przyspieszaniu nic się nie dzieje bo nie ma napędu.

Imho do porządnej stacji diagnostycznej na szarpak.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

18 mar 2015, 9:03

Krzywy pisze:
logimen pisze:Sciaga przy hamowaniu w lewo. Przodu nie sprawdzali z tego co wiem albo sprawdzili pobieznie na oko, ale nic nie stwierdzili. Podejrzewam, ze trzeba bedzie jednak rozebrac zaciski i sprawdzic co sie wydarzylo.

Imho zawieszenie. Ja w przednionapędowym aucie miałem odkręcony sworzeń dolnego (jedynego) wahacza i koło latało we wszystkie strony. Przyspieszanie - ściąga w jedną. Hamowanie - ściąga w drugą. U ciebie na przyspieszaniu nic się nie dzieje bo nie ma napędu.

Imho do porządnej stacji diagnostycznej na szarpak.


Ale u mnie w zawieszeniu nic nie stuka i nie puka. Po za tym, nie sciaga ZAWSZE, tylko jak mocno (prawie awaryjnie zahamuje) to pozniej przy normalnym hamowaniu pojawia sie sciaganie przez jakis czas, by po kilku hamowaniach ustac.

Gdyby to byla zawiecha to bym o tym wiedzial.

autopaga
A czy hamulcow nie spale przy hamowaniu az do uruchomienia ABS ? Nie maja nawet 300km przejechanych.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

18 mar 2015, 15:03

Czy rozrusznik z NA jest taki sam jak w NB? kupiłem skrzynie z NB i w końcu będę musiał ją zmienić i chciałem się upewnić czy rozrusznik podejdzie czy muszę kupić z NB?
Obrazek
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

19 mar 2015, 19:53

dzięki za odpowiedź w sprawie cewki, sprawdzałem dzisiaj kompresje na zimno 14,25 /13 / 12,5 / 12 i w tym ostatnim jest zalana świeca, więc sprawdzę jeszcze wtryski i cewke omomierzem tak jak zalecacie i zobaczymy co z tego wyjdzie.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 mar 2015, 20:12

THX911 pisze:Czy rozrusznik z NA jest taki sam jak w NB? kupiłem skrzynie z NB i w końcu będę musiał ją zmienić i chciałem się upewnić czy rozrusznik podejdzie czy muszę kupić z NB?

Skrzynie na i nb sa zamienne, wszystko pasuje p&p.
Brat
Posty: 236
Rejestracja: 01 lis 2013, 19:02
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

19 mar 2015, 22:42

Bohater dramatu: Centralny zamek w NB.

Z dnia na dzień przestał działać. Poczytałem, podłubałem i przedstawam moje obserwacje:
W oparciu o diagram ze strony 21 w tym pdf: http://neomiata.com/garage/Wiring%20Dia ... agrams.pdf podłączyłem się pod:
-> L i N - jest przepływ gdy drzwi zamek jest otwarty, nie ma gdy jest zamknięty
-> K i N - nie ma przepływu wcale, niezależnie od położenia zamka
Wyniki są takie same niezależnie czy próbuję w module pod kierownicą czy rozbebeszonym boczku, więc to nie wina kabli idących z drzwi do środka.

Wnioskuję że rozpaćkał się przełącznik DOOR LOCK LINK SWITCH.

tl;dr

Jak w najmniej inwazyjny sposób dobrać się do czegoś opisanego jako DOOR LOCK LINK SWITCH? Potrzebuję pooglądać i przetestować na sucho.
Po co jeździć jak można latać?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

20 mar 2015, 11:30

nbfl silniki szyb są na jednym bezpieczniku?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
ODPOWIEDZ