Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

09 lut 2015, 16:01

THX911 pisze:Gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do MX 5 NA 1.6 115 KM ? Kiedyś mi się rzuciły w oczy ale oczywiście nie zapisałem strony, teraz gdzie bym nie znalazł to brak ceny lub ich na stanie. Mogą byś w oplocie byle tylko na sam przód, nie kpl.
Ogólnie jak znajduje to jest napisane od 1990 - 2005. Czy faktycznie wszędzie szły takie same?

Czy te będą pasowały ? http://traxracing.home.pl/pl/p/HEL-Perf ... -5-1.6/934


A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

09 lut 2015, 16:37

THX911 pisze:
THX911 pisze:Gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do MX 5 NA 1.6 115 KM ? Kiedyś mi się rzuciły w oczy ale oczywiście nie zapisałem strony, teraz gdzie bym nie znalazł to brak ceny lub ich na stanie. Mogą byś w oplocie byle tylko na sam przód, nie kpl.
Ogólnie jak znajduje to jest napisane od 1990 - 2005. Czy faktycznie wszędzie szły takie same?

Czy te będą pasowały ? http://traxracing.home.pl/pl/p/HEL-Perf ... -5-1.6/934


A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.
Jak Ci się jakoś bardzo nie spieszy, to ja będę niedługo sprzedawał swoje miękkie z NB 1.6 (nie wiem w końcu, czy to te same, co w 1.8, czy nie?), bo wrzucam do siebie przewody w stalowym oplocie. Jeśli interesują Cię miękkie - daj znać.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2015, 16:45

Tylko bigbrejki miały inne, dłuższe przewody
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

09 lut 2015, 17:31

Jakby co kupiłem żaróweczki OSRAM za 24 złote - Cool Blue Intense. Pięknie świecą, polecam każdemu do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

09 lut 2015, 18:59

Tez zamierzam, plus postojowki bo mi padły
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2015, 19:36

MichaU pisze:Szukam takiego cuda. Nie wiem nawet jak nazywa się to po polsku :D Może ktoś pomoże.

Też chcę takie :mrgreen:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 lut 2015, 20:05

THX911 pisze:A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.


Jak chcesz OEMowe to mam dwa, dostałem od AGENTa, mogę Ci je wysłać po prostu.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

09 lut 2015, 21:29

Już o to pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi, a do jutra muszę się zdecydować (mam dostęp do samochodu który mi je zawiezie do serwisu, do miatki nie wejdą). Powiedzcie czy warto to robić i jeśli tak to jak? W Krakowie proponują mi chemiczne oczyszczanie i malowanie proszkowe.

Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 lut 2015, 21:34

mck159 pisze:Już o to pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi, a do jutra muszę się zdecydować (mam dostęp do samochodu który mi je zawiezie do serwisu, do miatki nie wejdą). Powiedzcie czy warto to robić i jeśli tak to jak? W Krakowie proponują mi chemiczne oczyszczanie i malowanie proszkowe.

[img]<a%20href="http://s14.postimg.org/gux767ab5/IMG_0002.jpg">http://s14.postimg.org/gux767ab5/IMG_0002.jpg</a>[/img]


Nie wiem co dokładnie rozumieją przez chemiczne czyszczenie, ale zakładam że skoro biorą za to kasę to wiedzą co robią.
Ja zwykle pisakowałem i potem proszek, ale jeśli to chemiczne czyszczenie jest sprawdzone to ok. Ogólnie polecam malowanie proszkowe.
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

10 lut 2015, 13:13

A jeszcze jedno szybkie pytanie do osób posiadających już przewody hamulcowe w oplocie.
Na wszystkich praktycznie zdjęciach widzę że przewody w oplocie nie mają tego bolca blokującego przy mocowaniu do zacisku.
On raczej powoduje to że przewód się nie odkręci, a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

10 lut 2015, 14:30

nie mamy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
patryk_
Donator
Donator
Posty: 677
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2015, 18:08

czy ktoś kiedyś próbował przypasować do emiksa korek wlewu paliwa z mini?

O taki: http://allegro.pl/mini-cooper-s-r55-r56-wlew-paliwa-klapka-chrom-i4997097609.html. Na bank trzeba by powalczyć, ale czy w ogóle da się jakoś założyć?

Skąd pomysł? Gdzieś w sieci trafiłem kiedyś na zdjęcia MX5 z podobnym korkiem, a dziś na parkingu pod pracą olśniło mnie, że to korek podobny do Miniowego...
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2015, 21:16

THX911 pisze: a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.

w przewodach HEL nie ma tego bolca.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2015, 21:19

jerzj pisze:
THX911 pisze: a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.

w przewodach HEL nie ma tego bolca.

W goodridge też nie ma
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

10 lut 2015, 21:43

Ok. dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi :)
Obrazek
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

11 lut 2015, 6:29

Kurde POMOCY,

jadę dziś do pracy i co widzę, wskaźnik temperatury leci na maxa !!

Miał ktoś coś takiego? Czy to może być zawieszony termostat?

Wczoraj zrobiłem 270 km i było wszystko w porządku.
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

11 lut 2015, 10:29

Pierwsze sprawdz czy masz plyn chllodniczy moze gdzies sie uklad rozszczelnil albo szkodnik przegryzł węże.?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2015, 10:54

mleko8 pisze:Kurde POMOCY,
jadę dziś do pracy i co widzę, wskaźnik temperatury leci na maxa !!
Miał ktoś coś takiego? Czy to może być zawieszony termostat?
Wczoraj zrobiłem 270 km i było wszystko w porządku.

uszczelka pod głowicą, zapchany układ chłodzenia, nieszczelny układ chłodzenia, walnięty termostat?
Jedź do mechaniora, bo teraz to wróżenie z fusów..
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

11 lut 2015, 16:10

patryk_ pisze:czy ktoś kiedyś próbował przypasować do emiksa korek wlewu paliwa z mini?

O taki: http://allegro.pl/mini-cooper-s-r55-r56-wlew-paliwa-klapka-chrom-i4997097609.html. Na bank trzeba by powalczyć, ale czy w ogóle da się jakoś założyć?

Skąd pomysł? Gdzieś w sieci trafiłem kiedyś na zdjęcia MX5 z podobnym korkiem, a dziś na parkingu pod pracą olśniło mnie, że to korek podobny do Miniowego...


Pokażesz jakieś zdjęcia z takim rozwiązaniem?
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

11 lut 2015, 16:49

Szybkie pytanie: Który bezpiecznik w NB jest od pozycyjnych? Zdechło mi coś przy dziubaniu przy obrysówkach i nie potrafię dopasować, który to...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

11 lut 2015, 17:12

Witam ponownie.
Naprawiło się samo, ale nadal nie wiem co było przyczyną.
Termostat już mam więc wymienię go tak czy siak.
Podejrzewam, że to czujnik temperatury ale nie wiem gdzie go znaleźć - może ktoś zna jego miejsce pobytu :)
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

11 lut 2015, 18:15

Witam,
Szybkie pytanko:

Madzia NB 1.6, troszkę postała ostatnio (z 3tygodnie). Odpalam, jadę około 10km i nagle czuję, że przy gwałtownym dodaniu gazu, na chwilę, kilka sekund, silnik pracuje na 3 garach. Odpuszczenie gazu i lekkie dodanie - auto jedzie normalnie. Po tym zdarzeniu, na zimnym silniku się to powtarza. I teraz: cewka? świece? przewody? Mam jedną cewkę w zapasie na szczęście i nie wiem czy odrazu ją podmieniać, ale wydawało mi się, że jak cewa padnie to już na amen, a nie tak jak teraz = raz 3, a raz 4 gary?

Dzięki za podpowiedź. Pozdry :]
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2015, 18:21

Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
szkkam
Posty: 39
Rejestracja: 15 lip 2014, 19:23
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2015, 18:25

rachey pisze:Który bezpiecznik w NB jest od pozycyjnych?

Wg schematu Tail 15A
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

11 lut 2015, 19:15

rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).



Być może pracuje na 2 garach, a nie na 3 - ciężko mi to określić. Kiedyś już padła mi jedna parka cewek, ale tak od razu na amen i Madzia chodziła identycznie, tyleże cały czas. A teraz takie przerywanie przy dodawaniu gazu głównie.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2015, 19:27

rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).

Mi jak padała cewka (ten sam układ co w NB - cewka na dwa cylindry), samochód przestawał czasami chodzić na jednym garze. Także nie muszą to być ani dwa cylindry ani nie musi być to ciągłe.

Sprawdzić który cylinder nie chodzi można np. rozłączając wtryskiwacz w trakcie gdy objaw występuje. Jeżeli praca się pogorszy, to znaczy że to nie ten cylinder, jeżeli motor będzie pracował tak samo, znaczy że trafiłeś ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 lut 2015, 21:40

jqb pisze:
rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).

Mi jak padała cewka (ten sam układ co w NB - cewka na dwa cylindry), samochód przestawał czasami chodzić na jednym garze. Także nie muszą to być ani dwa cylindry ani nie musi być to ciągłe.

Sprawdzić który cylinder nie chodzi można np. rozłączając wtryskiwacz w trakcie gdy objaw występuje. Jeżeli praca się pogorszy, to znaczy że to nie ten cylinder, jeżeli motor będzie pracował tak samo, znaczy że trafiłeś ;)

Po co wtryski, fajki ze swiecy sie sciaga, jak motor szarpie. Powinno mocniej szarpac, jest cylinder nie pali to po zdjeciu fajki jest bez zmian.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2015, 23:52

ree pisze:Po co wtryski, fajki ze swiecy sie sciaga, jak motor szarpie. Powinno mocniej szarpac, jest cylinder nie pali to po zdjeciu fajki jest bez zmian.

Jasne, każde podejście jest dobre :kciuk: U mnie akurat cewki są na pokrywie, i nie chciało mi się ich odkręcać ;)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

12 lut 2015, 6:07

do wyciagniecia fajek potrzeba przyłożyć podobnej sily co do wyciągnięcia papierosa z opakowania, zadna filozofia, tylko moze warto pamietac aby wyciagac na wylaczonym silniku bo moze popiescic.
Oststnio u siebie sprawdzilem wszystkie cztery cylindry w taki sposob.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2015, 9:23

rafal87 pisze:do wyciagniecia fajek potrzeba przyłożyć podobnej sily co do wyciągnięcia papierosa z opakowania, zadna filozofia, tylko moze warto pamietac aby wyciagac na wylaczonym silniku bo moze popiescic.
Oststnio u siebie sprawdzilem wszystkie cztery cylindry w taki sposob.

Jeżeli masz przewody to tak ;) Tak jak pisałem mam w 323F cewki na pokrywie (jak NBFL 1.8) + dodatkowo pokrywę silnika, więc wyciąganie fajek to dla mnie odkręcenie 8 śrub. Łatwiej było odpinać wtryski.

W miacie oczywiście można wyciągać fajki (świec a nie do papierosy).
ODPOWIEDZ