pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
THX911
- Posty: 96
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
-
Kontakt:
09 lut 2015, 16:01
THX911 pisze:Gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do MX 5 NA 1.6 115 KM ? Kiedyś mi się rzuciły w oczy ale oczywiście nie zapisałem strony, teraz gdzie bym nie znalazł to brak ceny lub ich na stanie. Mogą byś w oplocie byle tylko na sam przód, nie kpl.
Ogólnie jak znajduje to jest napisane od 1990 - 2005. Czy faktycznie wszędzie szły takie same?
Czy te będą pasowały ?
http://traxracing.home.pl/pl/p/HEL-Perf ... -5-1.6/934
A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.
-
nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
09 lut 2015, 16:37
THX911 pisze:THX911 pisze:Gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do MX 5 NA 1.6 115 KM ? Kiedyś mi się rzuciły w oczy ale oczywiście nie zapisałem strony, teraz gdzie bym nie znalazł to brak ceny lub ich na stanie. Mogą byś w oplocie byle tylko na sam przód, nie kpl.
Ogólnie jak znajduje to jest napisane od 1990 - 2005. Czy faktycznie wszędzie szły takie same?
Czy te będą pasowały ?
http://traxracing.home.pl/pl/p/HEL-Perf ... -5-1.6/934
A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.
Jak Ci się jakoś bardzo nie spieszy, to ja będę niedługo sprzedawał swoje miękkie z NB 1.6 (nie wiem w końcu, czy to te same, co w 1.8, czy nie?), bo wrzucam do siebie przewody w stalowym oplocie. Jeśli interesują Cię miękkie - daj znać.
-
funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
09 lut 2015, 16:45
Tylko bigbrejki miały inne, dłuższe przewody
miatasm
.com
-
Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
09 lut 2015, 17:31
Jakby co kupiłem żaróweczki OSRAM za 24 złote - Cool Blue Intense. Pięknie świecą, polecam każdemu do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
rafal87
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
09 lut 2015, 18:59
Tez zamierzam, plus postojowki bo mi padły
-
Donek
- Posty: 1330
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
09 lut 2015, 19:36
MichaU pisze:Szukam takiego cuda. Nie wiem nawet jak nazywa się to po polsku
Może ktoś pomoże.
Też chcę takie
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
09 lut 2015, 20:05
THX911 pisze:A jeszcze jedno pytanie, czy będą pasować oryginalne przewody z NB 1.8 140 km? Mogę kupić w bdb stanie i tylko się zastanawiam czy się mogą czymś różnić. Oczywiście z midbreak zostały zdjęte.
Jak chcesz OEMowe to mam dwa, dostałem od AGENTa, mogę Ci je wysłać po prostu.
-
mck159
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00
09 lut 2015, 21:29
Już o to pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi, a do jutra muszę się zdecydować (mam dostęp do samochodu który mi je zawiezie do serwisu, do miatki nie wejdą). Powiedzcie czy warto to robić i jeśli tak to jak? W Krakowie proponują mi chemiczne oczyszczanie i malowanie proszkowe.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
09 lut 2015, 21:34
mck159 pisze:Już o to pytałem, ale nie dostałem odpowiedzi, a do jutra muszę się zdecydować (mam dostęp do samochodu który mi je zawiezie do serwisu, do miatki nie wejdą). Powiedzcie czy warto to robić i jeśli tak to jak? W Krakowie proponują mi chemiczne oczyszczanie i malowanie proszkowe.
[img]<a%20href="http://s14.postimg.org/gux767ab5/IMG_0002.jpg">http://s14.postimg.org/gux767ab5/IMG_0002.jpg</a>[/img]
Nie wiem co dokładnie rozumieją przez chemiczne czyszczenie, ale zakładam że skoro biorą za to kasę to wiedzą co robią.
Ja zwykle pisakowałem i potem proszek, ale jeśli to chemiczne czyszczenie jest sprawdzone to ok. Ogólnie polecam malowanie proszkowe.
-
THX911
- Posty: 96
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
-
Kontakt:
10 lut 2015, 13:13
A jeszcze jedno szybkie pytanie do osób posiadających już przewody hamulcowe w oplocie.
Na wszystkich praktycznie zdjęciach widzę że przewody w oplocie nie mają tego bolca blokującego przy mocowaniu do zacisku.
On raczej powoduje to że przewód się nie odkręci, a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
10 lut 2015, 14:30
nie mamy
MIATA nim jak szatan
-
patryk_
- Donator
- Posty: 677
- Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
- Model: ND
- Lokalizacja: Warszawa
10 lut 2015, 18:08
czy ktoś kiedyś próbował przypasować do emiksa korek wlewu paliwa z mini?
O taki:
http://allegro.pl/mini-cooper-s-r55-r56-wlew-paliwa-klapka-chrom-i4997097609.html. Na bank trzeba by powalczyć, ale czy w ogóle da się jakoś założyć?
Skąd pomysł? Gdzieś w sieci trafiłem kiedyś na zdjęcia MX5 z podobnym korkiem, a dziś na parkingu pod pracą olśniło mnie, że to korek podobny do Miniowego...
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,
family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
-
jerzj
- Posty: 687
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
- Model: NB
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
10 lut 2015, 21:16
THX911 pisze: a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.
w przewodach HEL nie ma tego bolca.
-
Donek
- Posty: 1330
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
10 lut 2015, 21:19
jerzj pisze:THX911 pisze: a jak jest z tymi przewodami w oplocie? Macie to u siebie czy nie.
w przewodach HEL nie ma tego bolca.
W goodridge też nie ma
-
THX911
- Posty: 96
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
-
Kontakt:
10 lut 2015, 21:43
Ok. dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi
-
mleko8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
- Model: NB FL
11 lut 2015, 6:29
Kurde POMOCY,
jadę dziś do pracy i co widzę, wskaźnik temperatury leci na maxa !!
Miał ktoś coś takiego? Czy to może być zawieszony termostat?
Wczoraj zrobiłem 270 km i było wszystko w porządku.
-
goral
- Donator
- Posty: 167
- Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
- Model: NB FL
- Lokalizacja: SBI
11 lut 2015, 10:29
Pierwsze sprawdz czy masz plyn chllodniczy moze gdzies sie uklad rozszczelnil albo szkodnik przegryzł węże.?
-
funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
11 lut 2015, 10:54
mleko8 pisze:Kurde POMOCY,
jadę dziś do pracy i co widzę, wskaźnik temperatury leci na maxa !!
Miał ktoś coś takiego? Czy to może być zawieszony termostat?
Wczoraj zrobiłem 270 km i było wszystko w porządku.
uszczelka pod głowicą, zapchany układ chłodzenia, nieszczelny układ chłodzenia, walnięty termostat?
Jedź do mechaniora, bo teraz to wróżenie z fusów..
miatasm
.com
-
Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
11 lut 2015, 16:10
Pokażesz jakieś zdjęcia z takim rozwiązaniem?
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
rachey
- Posty: 786
- Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Gliwice
11 lut 2015, 16:49
Szybkie pytanie: Który bezpiecznik w NB jest od pozycyjnych? Zdechło mi coś przy dziubaniu przy obrysówkach i nie potrafię dopasować, który to...
-
mleko8
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
- Model: NB FL
11 lut 2015, 17:12
Witam ponownie.
Naprawiło się samo, ale nadal nie wiem co było przyczyną.
Termostat już mam więc wymienię go tak czy siak.
Podejrzewam, że to czujnik temperatury ale nie wiem gdzie go znaleźć - może ktoś zna jego miejsce pobytu
-
sieraq87
- Posty: 102
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
- Lokalizacja: wlkp
11 lut 2015, 18:15
Witam,
Szybkie pytanko:
Madzia NB 1.6, troszkę postała ostatnio (z 3tygodnie). Odpalam, jadę około 10km i nagle czuję, że przy gwałtownym dodaniu gazu, na chwilę, kilka sekund, silnik pracuje na 3 garach. Odpuszczenie gazu i lekkie dodanie - auto jedzie normalnie. Po tym zdarzeniu, na zimnym silniku się to powtarza. I teraz: cewka? świece? przewody? Mam jedną cewkę w zapasie na szczęście i nie wiem czy odrazu ją podmieniać, ale wydawało mi się, że jak cewa padnie to już na amen, a nie tak jak teraz = raz 3, a raz 4 gary?
Dzięki za podpowiedź. Pozdry :]
-
rrutek
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
11 lut 2015, 18:21
Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).
-
szkkam
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lip 2014, 19:23
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Warszawa
11 lut 2015, 18:25
rachey pisze:Który bezpiecznik w NB jest od pozycyjnych?
Wg schematu Tail 15A
-
sieraq87
- Posty: 102
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
- Lokalizacja: wlkp
11 lut 2015, 19:15
rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).
Być może pracuje na 2 garach, a nie na 3 - ciężko mi to określić. Kiedyś już padła mi jedna parka cewek, ale tak od razu na amen i Madzia chodziła identycznie, tyleże cały czas. A teraz takie przerywanie przy dodawaniu gazu głównie.
-
jqb
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
11 lut 2015, 19:27
rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).
Mi jak padała cewka (ten sam układ co w NB - cewka na dwa cylindry), samochód przestawał czasami chodzić na jednym garze. Także nie muszą to być ani dwa cylindry ani nie musi być to ciągłe.
Sprawdzić który cylinder nie chodzi można np. rozłączając wtryskiwacz w trakcie gdy objaw występuje. Jeżeli praca się pogorszy, to znaczy że to nie ten cylinder, jeżeli motor będzie pracował tak samo, znaczy że trafiłeś
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
11 lut 2015, 21:40
jqb pisze:rrutek pisze:Jedna cewka w NB odpowiada za 2 cylindry, także musiałaby pracować na dwóch garach, gdyby padała (nie musi paść totalnie, moja zaczynała działać po nieokreślonym czasie od odpalenia silnika).
Mi jak padała cewka (ten sam układ co w NB - cewka na dwa cylindry), samochód przestawał czasami chodzić na jednym garze. Także nie muszą to być ani dwa cylindry ani nie musi być to ciągłe.
Sprawdzić który cylinder nie chodzi można np. rozłączając wtryskiwacz w trakcie gdy objaw występuje. Jeżeli praca się pogorszy, to znaczy że to nie ten cylinder, jeżeli motor będzie pracował tak samo, znaczy że trafiłeś
Po co wtryski, fajki ze swiecy sie sciaga, jak motor szarpie. Powinno mocniej szarpac, jest cylinder nie pali to po zdjeciu fajki jest bez zmian.
-
jqb
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
11 lut 2015, 23:52
ree pisze:Po co wtryski, fajki ze swiecy sie sciaga, jak motor szarpie. Powinno mocniej szarpac, jest cylinder nie pali to po zdjeciu fajki jest bez zmian.
Jasne, każde podejście jest dobre
U mnie akurat cewki są na pokrywie, i nie chciało mi się ich odkręcać
-
rafal87
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
12 lut 2015, 6:07
do wyciagniecia fajek potrzeba przyłożyć podobnej sily co do wyciągnięcia papierosa z opakowania, zadna filozofia, tylko moze warto pamietac aby wyciagac na wylaczonym silniku bo moze popiescic.
Oststnio u siebie sprawdzilem wszystkie cztery cylindry w taki sposob.
-
jqb
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
12 lut 2015, 9:23
rafal87 pisze:do wyciagniecia fajek potrzeba przyłożyć podobnej sily co do wyciągnięcia papierosa z opakowania, zadna filozofia, tylko moze warto pamietac aby wyciagac na wylaczonym silniku bo moze popiescic.
Oststnio u siebie sprawdzilem wszystkie cztery cylindry w taki sposob.
Jeżeli masz przewody to tak
Tak jak pisałem mam w 323F cewki na pokrywie (jak NBFL 1.8) + dodatkowo pokrywę silnika, więc wyciąganie fajek to dla mnie odkręcenie 8 śrub. Łatwiej było odpinać wtryski.
W miacie oczywiście można wyciągać fajki (świec a nie do papierosy).