Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

02 lis 2014, 22:44

gzy pisze:Znalazłem dziś w miacie takie coś, co to?
Obrazek

ładowarka usb? chyba nie seria : )


Toć to profesjonalny wihajster zamontowany do tentegesu

A tak na serio- miernik, sprawdzić, czy 5V między pierwszym i ostatnim pinem, jeżeli tak to ładowarka USB
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

05 lis 2014, 19:37

panowie panie powrócił "check engine" w mojej mazdzie i po sprawdzeniu wyszly dwa bledy p0012 i p0420 .... jak je rozwiazac ?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

05 lis 2014, 20:24

P0012 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded
P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Oba z zestawu standardowych kodów OBD-II :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

05 lis 2014, 20:33

no wlasnie opis kodow mam bo sparawdzilem sobie ;p tylko jak je rozwiazac
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 lis 2014, 18:07

GELO pisze:no wlasnie opis kodow mam bo sparawdzilem sobie ;p tylko jak je rozwiazac

Sprawdzic czujnik walka. Drugi blad to albo konczy sie kat, albo lambda. Zaczalbym od podmiany czujnika walka i lambdy.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

06 lis 2014, 18:46

Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na to pytanie, ale i tak spróbuję.

Ile powinna kosztować usługa wymiany rozrządu i pompy wody?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 lis 2014, 20:22

szy pisze:Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na to pytanie, ale i tak spróbuję.

Ile powinna kosztować usługa wymiany rozrządu i pompy wody?

Sa spore rozbieznosci, ale okolo 400pln.
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

06 lis 2014, 21:01

Witam
Mam pytanie odnośnie naby do kierownicy sportowej. Jak wygląda mocowanie do kolumny? Tam jest wieloklin, czy sześciokąt? Mam nabę MOMO od Forda Sierry pod sześciokąt i jestem ciekawy, czy podejdzie.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

06 lis 2014, 21:39

tbone001 pisze:Witam
Mam pytanie odnośnie naby do kierownicy sportowej. Jak wygląda mocowanie do kolumny? Tam jest wieloklin, czy sześciokąt? Mam nabę MOMO od Forda Sierry pod sześciokąt i jestem ciekawy, czy podejdzie.

Wieloklin.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

07 lis 2014, 12:19

Czy ma ktoś link do konwersji przepływki z 1.8 NA (lub NB) do 1.6NA? Wiem że jest to zrobiowalne i w zasadzie proste.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2014, 13:18

Kurak pisze:Czy ma ktoś link do konwersji przepływki z 1.8 NA (lub NB) do 1.6NA? Wiem że jest to zrobiowalne i w zasadzie proste.

Ciezko znalezc funkcje przejscia dla tych przeplywomierzy, w materialach producenta posucha a malo kto porzadnie to mierzy bo w sumie po co. Skombinuj nbfla, podczep afm rura szeregowo z maf, pojedz, zaloguj napiecie z obu i interpretacje z pcm przez obd. Powinno dac rade.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

14 lis 2014, 11:17

Kupuję sobie ostatnio dużo narzędzi jak głupi i zastanawiam się czy potrzebuję klucza dynamometrycznego : )

Teoretycznie zamiast wieźć koła do wulkanizatora mógłbym sobie zmienić sam, tylko:

Czy można bezpiecznie dokręcić koło bez wyżej wspomnianego klucza? (miałem ostatnio przygodę - zaczęło mi się odkręcać koło - dokręcone, przypuszczam, "na oko" i zjechały mi się moje wyczesane nakrętki przez to - gdyby nie to to bym pewnie się nawet nie zastanawiał)

Jeśli lepiej mieć taki klucz to: Jakim momentem dokręca się koła w NC? w NA? i dodatkowe pytanie, czy skręcany dystans dokręcam takim samym momentem jak koło?
gzy
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 lis 2014, 11:43

gzy pisze:Kupuję sobie ostatnio dużo narzędzi jak głupi i zastanawiam się czy potrzebuję klucza dynamometrycznego : )

Teoretycznie zamiast wieźć koła do wulkanizatora mógłbym sobie zmienić sam, tylko:

Czy można bezpiecznie dokręcić koło bez wyżej wspomnianego klucza? (miałem ostatnio przygodę - zaczęło mi się odkręcać koło - dokręcone, przypuszczam, "na oko" i zjechały mi się moje wyczesane nakrętki przez to - gdyby nie to to bym pewnie się nawet nie zastanawiał)

Jeśli lepiej mieć taki klucz to: Jakim momentem dokręca się koła w NC? w NA? i dodatkowe pytanie, czy skręcany dystans dokręcam takim samym momentem jak koło?

Dynamo jest bdb, nie tylko do kol. Poza tym warto miec 2, na duze i male momenty. Kola zwykle dokrecasz na 110-120Nm.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2014, 11:56

Ja też myślę nad zakupem klucza dynamometrycznego, wyszukałem że do "nieprofesjonalnych" zastosowań Jonnesway powinien być ok. Nie wiem tylko na które się zdecydować:
- 40-210Nm i 19-110Nm
czy
- 40-210Nm i 6-30Nm.

Nie ma zestawu dwóch kluczy które by mi pokrywały zakres 10-200.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 lis 2014, 13:07

Ja mam jonnesway 6-30 i planuję kupić drugi większy. Jednym kluczem nie da się zrobić wszystkiego, bo jak jest za duży zakres to nie będzie dokładny moim zdaniem. Im mniejszy zakres tym lepsza dokładność co ważne szczególnie jak trzeba dokręcić małym momentem np pokrywę zaworów czy inne tego typu rzeczy.
A koła zawsze dokręcam na oko w miarę mocno zwykłym kluczem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2014, 13:10

Alan pisze:Ja mam jonnesway 6-30 i planuję kupić drugi większy. Jednym kluczem nie da się zrobić wszystkiego, bo jak jest za duży zakres to nie będzie dokładny moim zdaniem. Im mniejszy zakres tym lepsza dokładność co ważne szczególnie jak trzeba dokręcić małym momentem np pokrywę zaworów czy inne tego typu rzeczy.

Jasne :) Tylko te zakresy są tak zrobione że trzeba by było mieć trzy klucze, a nie są one tanie, licząc że użyję ich raz na rok ;)

Do normalnych prac idealne by były: 6-30Nm i 19-110Nm, bo w całości pokrywają zakres powiedzmy 0-100, który jest bardzo często używany. Ale do kół, czy śruby na wale potrzebne jest >100Nm, więc przydałby się też ten klucz 40-210.

W sumie to taki klucz > 100Nm dla przeciętnego kowalskiego jest potrzebny tylko w przypadku zmiany kół i rozrządu. Możnaby kupić grupowo i się wymieniać :D
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

14 lis 2014, 15:42

Czy i jak reguluje się naciąg klamry dachu przy osłonie przeciwsłonecznej
I jeszcze czy do odczytu błędów potrzebny jest jakiś kabel, soft etc?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2014, 15:54

Możesz odsunąć taki plastik w klamrze i to regulować
Obrazek

miatasm.com
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

14 lis 2014, 18:32

funky pisze:Możesz odsunąć taki plastik w klamrze i to regulować


który plastik ?

Obrazek


czy kontrolka akumulatora może powodować zapalanie się check engine ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 lis 2014, 18:37

O ten
Załączniki
148416689_1_644x461_klamry-zatrzaski-mocujace-dach-mazda-mx5-na-i-nb-krosno-odrzanskie_rev001.jpg
148416689_1_644x461_klamry-zatrzaski-mocujace-dach-mazda-mx5-na-i-nb-krosno-odrzanskie_rev001.jpg (38.64 KiB) Przejrzano 1289 razy
Obrazek
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

14 lis 2014, 18:52

Czołem.
Jakie powinno być napięcie ładowania w NB (2000 r.) przy włączonych odbiornikach?

Oryginalny 14 letni aku zakończył żywot, na jego miejsce jest WestCo (www.ilmotorsport.de/shop/article_detail ... 1223&oid=2). Ładowanie mierzone na alternatorze przy włączonym tylko silniku (bez świateł i grzania) 14,6v - 14,8v czyli OK.
Ładowanie przy obciążeniu (światła mijania, grzanie i dmuchawa na max, grzanie szyby) 12v. Tak ma być, czy szukać źródła problemu?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

14 lis 2014, 19:01

Arvinski pisze:O ten



dzięki tak też podejrzewałem ale za piruna nie miałem pomysłu jak to skręcić

jako że przy licznikowych 88kkm wykończyły się mam nadzieje szczotki i będę jutro demontował alternator
przy okazji zamówię paski
czy te z KM PARTS (il motorsport) są OK czy można dostać coś lepszego za 29zł ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 lis 2014, 19:09

vroom pisze:Czołem.
Jakie powinno być napięcie ładowania w NB (2000 r.) przy włączonych odbiornikach?

Oryginalny 14 letni aku zakończył żywot, na jego miejsce jest WestCo (http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 1223&oid=2). Ładowanie mierzone na alternatorze przy włączonym tylko silniku (bez świateł i grzania) 14,6v - 14,8v czyli OK.
Ładowanie przy obciążeniu (światła mijania, grzanie i dmuchawa na max, grzanie szyby) 12v. Tak ma być, czy szukać źródła problemu?


Wydaje się być w porządku. A masz jakieś problemy z odpalaniem po wymianie akumulatora czy tak zapobiegawczo pytasz?
Obrazek
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

14 lis 2014, 19:18

THX911 pisze:
vroom pisze:Czołem.
Jakie powinno być napięcie ładowania w NB (2000 r.) przy włączonych odbiornikach?

Oryginalny 14 letni aku zakończył żywot, na jego miejsce jest WestCo (http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 1223&oid=2). Ładowanie mierzone na alternatorze przy włączonym tylko silniku (bez świateł i grzania) 14,6v - 14,8v czyli OK.
Ładowanie przy obciążeniu (światła mijania, grzanie i dmuchawa na max, grzanie szyby) 12v. Tak ma być, czy szukać źródła problemu?


Wydaje się być w porządku. A masz jakieś problemy z odpalaniem po wymianie akumulatora czy tak zapobiegawczo pytasz?


W zasadzie zapobiegawczo, wolę dmuchać na zimne niż mieć niemiłe niespodzianki. Akumulator wymieniłem dziś, odpala bez problemu. Na starym już MX nie odpalał, stąd zmiana.
Nie chcę "zabić" nowego aku, stąd pytam o ładowanie. To 12v przy włączonych odbiornikach wydaje mi się dziwnie niskie i przyznam, że "wydaje się być w porządku" niespecjalnie mnie uspokoiło :)
Czy ktoś jest w stanie potwierdzić? A może jakaś dobra dusza zmierzy u siebie?
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 lis 2014, 19:50

Jutro zmierzę u siebie i Ci powiem :)
Obrazek
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

14 lis 2014, 19:59

Napięcie powinno cały czas powyżej 14.4. Jak masz 12 to za mało.
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 lis 2014, 20:03

Racja. Zmierzyłem u siebie, włączone długie, nawiew na max, włączone radio, 14.77 :) Także coś u ciebie jest nie tak. Podejrzewałbym regulator napięcia.
Obrazek
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

14 lis 2014, 20:12

No raczej. Tylko nie wiem jeszcze jak to jest w mazdzie, w większości aut jes zintegrowany ze szczotkami
vroom
Posty: 47
Rejestracja: 28 lut 2012, 14:07
Lokalizacja: Wrocław

14 lis 2014, 20:13

THX911 pisze:Racja. Zmierzyłem u siebie, włączone długie, nawiew na max, włączone radio, 14.77 :) Także coś u ciebie jest nie tak. Podejrzewałbym regulator napięcia.


NB nie mają regulatora napięcia. Napięciem steruje ECU.
Dziękuję za pomiar :) Podjadę do elektryka. Jak fachowiec rozbierze alternator to będzie pewnie sprawa jasna.
Co ciekawe kontrolka ładowania na desce się nie świeci (ani żadna inna niepokojąca).
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2014, 22:52

piotr-gka pisze:Napięcie powinno cały czas powyżej 14.4. Jak masz 12 to za mało.

Tak. Alternator do elektromechanika.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ