Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 paź 2014, 14:47

chrism pisze:Czy ktoś może mnie wspomóc numerami OEM tłoków nominalnych do MX5 NA 1,8L 1995r.



to bedzie BPY1-11-SA0A
na nadwymiar 0.25 BPY1-11-SB0A
na 0,50 BPY1-11-SBXA
White NA BP'95
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

14 paź 2014, 9:04

Planuję niedługo nabyć NA, chciałbym wyjąć wnętrze, odkręcić wózki i wahacze, żeby je pomalować i założyć polibusze i oddać gdzieś budę do wspawania klatki.

Czy myślicie że posiadająca dwie lewe ręce osoba sobie poradzi z rozłożeniem miaty na kawałki?
Planuję kupić sobie żurawia do silników (żeby wyjąć silnik i przytrzymać wszystko przy odkręcaniu zawieszenia), a za kilka miesięcy sprzedać jak lekko używany.

Z jednej strony to trochę taka zachcianka na długie zimowe wieczory (a raczej weekendowe popołudnia bo wynajmuję garaż bez prądu) a z drugiej łudzę się że będę w ten sposób w stanie coś zaoszczędzić.

Myślicie że to ma sens czy lepiej wstawić komuś auto do rozebrania i złożenia?
gzy
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 paź 2014, 9:30

Jak masz gdzie to ja bym robił sam :) Mazda to proste auto raczej nie powinieneś mieć problemów z jej rozłożeniem i złożeniem.
A jak nawet z czymś byś miał problem to zawsze się znajdzie ktoś kto CI pomoże lub wytłumaczy jak to zrobić.
Oczywiście po wszystkim i tak będziesz potrzebował ustawić kąty itp w specjalistycznym zakładzie.
Do tego dojdzie oszczędność i satysfakcja z roboty :)
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 paź 2014, 10:19

ak NA to raczej będzie Ci potrzebny palnik, klucz pneumatyczny i dłuuuuga rurka :D a konstrukcja tego jest mega prosta, jeśli śruby nie będą protestować (A będą pewnie) to sobie spoko poradzisz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 paź 2014, 11:01

Najlepiej taki na kartridże palnik to mus przy odkrecaniu powerfrejma tzw i tylnego mostu. A i do srub wahacza też się przyda. Poradzisz sobie sam, przy okazji będziesz mieć sporo frajdy z tego że robisz to sam. Fajnie jest mieć podnośnik wtedy taka robota to już przyjemność :mrgreen:. W kanale już tak fajnie nie jest.
White NA BP'95
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 paź 2014, 12:20

Fajnie to miec jakies ogrzewanie w garazu, jak chcesz dzialac zima. Wiem co mowie, pare raze robilem w blaszaku jak byl mroz, masakra, rece dretwieja i klucza nie idzie utrzymac.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2014, 12:29

ree pisze:Fajnie to miec jakies ogrzewanie w garazu, jak chcesz dzialac zima.

+1. Taka robota zimą bez ogrzewania to jest masakra, nie żadna oszczędność.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 paź 2014, 12:47

majkel pisze:
ree pisze:Fajnie to miec jakies ogrzewanie w garazu, jak chcesz dzialac zima.

+1. Taka robota zimą bez ogrzewania to jest masakra, nie żadna oszczędność.

Po
eM


+1

Kiedyś grzebałem w temperaturze 6-8'C w ogrzewanym garażu (przy temperaturze ujemnej na zewnątrz), ale po dozbrojeniu się w parasol grzewczy i pracy w 20'C+ pod parasolem w krótkim rękawku - nigdy więcej...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 paź 2014, 13:09

do tylnych obrysówek mozna przełozyć samo szkiełko czy jest to razem połaczone?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 paź 2014, 13:28

ubek pisze:do tylnych obrysówek mozna przełozyć samo szkiełko czy jest to razem połaczone?


Klejone i do tego nie na klej stosowany w lampach, tylko połączenie trwałe.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 paź 2014, 17:14

dzieki, to pięknie sie załatwiłem :furia:


przez swoja głupote stopiłem oryginalna piekna czerwona obrysówke hamerykańska.
White NA BP'95
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2014, 17:23

dmk pisze:
majkel pisze:
ree pisze:Fajnie to miec jakies ogrzewanie w garazu, jak chcesz dzialac zima.

+1. Taka robota zimą bez ogrzewania to jest masakra, nie żadna oszczędność.

Po
eM


+1

Kiedyś grzebałem w temperaturze 6-8'C w ogrzewanym garażu (przy temperaturze ujemnej na zewnątrz), ale po dozbrojeniu się w parasol grzewczy i pracy w 20'C+ pod parasolem w krótkim rękawku - nigdy więcej...



U nas w warsztacie zimą jest około 2 stopni na plusie rano i około 12-14 stopni koło południa jak rozhulamy piec :kciuk:

ubek, możesz okleić folią. Ja tak mam u siebie. Nie mogłem upolować czerwonych więc okleiłem. Wygląda dobrze i trzyma się od dawna ;) No ale to nie jest OEM :P
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 paź 2014, 17:44

stopiłem tylko z jednej strony jak jedna obkleję a 2 zostawie ori to bedzie się różnic napewno

(odpadała mi koncówka wydechu pod jarałem sie bo zaczeła fajnie gadać jakoś mi nie podrodze było zeby ją spowrotem przyspawać to teraz mam, przejechałem sie po autostradzie, przyjeżdżam do domu a tu obrys spływa po zderzaku :bang:
gorące powietrze waliło prosto w nią)
White NA BP'95
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

14 paź 2014, 17:49

DEXTER pisze:U nas w warsztacie zimą jest około 2 stopni na plusie rano i około 12-14 stopni koło południa jak rozhulamy piec

No cóż to wszystko co piszecie to tylko motywacja żeby się uwinąć jeszcze na jesieni...
gzy
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 paź 2014, 18:55

Panowie szybka akcja. Wymieniam hamulce z tyłu bo ich dosłownie nie ma, klocki się posypały w pół a tarcza ma takie rowki jak płyta winylowa :D
Odkręciłem całe jarzmo z zaciskiem, odpiąłem linkę i przewód.
Biorę się za odkręcanie śruby od jarzma i moje zdziwienie... klucz 8 mm ? Czy to tak jest oryginalnie czy kombinowane ? Druga sprawa że jest zardzewiała i nasadka w bdb stanie się ślizga :|
Ktoś miał taki problem ?
Jak to odkręcić nie uszkadzając tego prowadnika ? Bo wolałbym uniknąć dospawywania nakrętki itp. :|
Obrazek
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2014, 19:09

Ja bym to grzał palnikiem, żeby wydłubać tego babola. Gumki się spalą, więc konieczny będzie zestaw naprawczy.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

14 paź 2014, 19:17

Obrazek
taka śruba - ta mała :P czy to 8mm nie wiem
psikaj wódą(WD) i powinno się wysunąć jak się nie da odkręcić (tylko musisz się klocków pozbyć :D )
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 paź 2014, 19:42

Wybij, wyszlifuj tulejkę od wewnątrz, później pasta polerska i na błysk. Sam trzpień albo doprowadź do dobrego stanu przez oszlifowanie, wypolerowanie i nasmarowanie, albo odkręć przy pomocy imadła i kup zestaw naprawczy. Odkręcanie tych dwóch elementów złożonych razem skończy się jakąś małą tragedią  ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

14 paź 2014, 19:58

O ile dobrze pamiętam to odkręcenie trzpienia jest potrzebne jak chcemy zdjąć tarczę czy zmienić klocki bez zdejmowania całego zacisku. Po to żeby go odchylić na tym trzpieniu nie odkręcanym (tak jak narysowano na załączniku).

Ale jak nie ma tarczy między klockami to wszystko powinno się samo rozpaść. Chyba że koniecznie chcesz to wykręcać.
Albo jednak coś źle pamiętam :P
Załączniki
hamulec.PNG
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

14 paź 2014, 21:43

Tarcza i klocki są do wymiany także mam zacisk zdjęty na stole. Jutro będę z tym walczył dalej :) Jakiś sposób się znajdzie.
Dzięki za rady.
Mam nadzieje że tłoczek jest w dobrym stanie i nie ma na nim rdzy...
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

15 paź 2014, 7:46

http://olx.pl/oferta/felgi-14-4x100-toy ... 7d6d62361c
Czy te felgi do NA będą pasowac?
A jak nie to jakich parametrów szukać?
Rozstaw znam 4x100
Ale ET, szerokość felgi i otwór centrujący?
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

15 paź 2014, 14:50

Udało się to rozebrać, jeszcze pozostaje wykręcić tę mniejszą śrubę. Tyle że wygląda ona bardziej jak stożek, zardzewiały stożek.
Chyba mnie czeka zakup jeszcze tego.
http://kmparts.pl/155.Trzpien-zaciskow-hamulcowych
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 paź 2014, 22:58

W ASO podobne ceny, jak coś.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 paź 2014, 9:44

nie moge sie doczekac odpowiedzi w watku hamulcowym wiec zapytam tutaj: czy tarcze "srednie brejki" NA i NB roznia sie czy nie? przod 255/20mm a tyl 251/9mm ? Reszta wymiarow taka sama?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

16 paź 2014, 11:48

Alex, to samo wsio.
White NA BP'95
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

16 paź 2014, 17:43

Tak się zastanawiam czy jest sens do NA 1993 z LPG kupować nowy katalizator?
Różnica między puszką, puszką z wkładem to koło 200zł...
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

17 paź 2014, 17:48

Czy skrzynie NA/NB 5 biegowe są takie same, czyli p&p?
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 paź 2014, 18:10

Tak
Obrazek

miatasm.com
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 paź 2014, 18:55

Mac pisze:Czy skrzynie NA/NB 5 biegowe są takie same, czyli p&p?

Cos mi sie kojarzy, że nb był elektroniczny czujnik prędkości.
ODPOWIEDZ