Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

01 paź 2014, 16:59

siema,
przeprowadzalem wlasnie standardowy serwis typu olej, filtry i uszczelka pod deklem... i po sciagnieciu dekla moim oczom ukazal sie zielony plyn zmieszany z olejem czyli plyn chlodniczy... ostatnio faktycznie troche plynu mi ubylo ale nie przejalem sie bo pocil mi sie waz do chlodnicy i caly czas mialem mokra plame na oslonie pod silnikiem. Pod korkiem nie bylo masla ani innych tego typu objawow... podejrzeawam, ze wyrok jest jeden - uszczelka glowicy...???
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

01 paź 2014, 17:37

Ma ktoś może filtr powietrza od mossa?
JR Dual Stage Air Filters
Zastanawiam się nad zamówieniem razem z cobaltem :mrgreen:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2014, 18:01

MCL pisze:nie, po prostu nie trzyma. Wajcha stawia opór ale różnicy nie ma za grosz.


Czyli linka raczej dobra... to stawiaj go na podnośniku i wyreguluj imbusem. Manual jest gdzieś na forum lub tu:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=322008
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

03 paź 2014, 10:42

Czy ktoś może mnie wspomóc numerami OEM tłoków nominalnych do MX5 NA 1,8L 1995r.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 paź 2014, 11:20

Tak z ciekawości zapytam do czego potrzebujesz tych numerów.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

03 paź 2014, 20:57

Do dobrania tlokow z YCP
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 paź 2014, 8:21

chrism pisze:Do dobrania tlokow z YCP

Nie wiem czy szlif wchodzi w gre, ale DMK ma kute na 1 szlif, w niezlej cenie.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 paź 2014, 11:47

ree pisze:Nie wiem czy szlif wchodzi w gre, ale DMK ma kute na 1 szlif, w niezlej cenie.


Z tego co pamiętam Chrism chce doprężać, nie odprężąć.

Edit:
Jaką średnicę mają +-0,5cm zegary obrotomierza i prędkościomierza w NA?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 paź 2014, 14:10

Mają po 96mm +- 1mm
Mówię o tarczy jaką można zdjąć.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

05 paź 2014, 18:42

Szukam tlokow wysokiej kompresji w cenie rozsądniejszej niż Wessner. Czytałem gdzieś, że YCP ma takie tłoki ale potrzebują nr OEM.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 paź 2014, 19:10

chrism pisze:Czytałem gdzieś, że YCP ma takie tłoki ale potrzebują nr OEM.


Nawet jeżeli ma, to chylę czoła, jeżeli znajdziesz je gdzieś dostępne.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

05 paź 2014, 19:43

Odpowie mi ktoś jaką nabę do kierownicy Raid HP czy tam MOMO Team potrzebuję do NA z 1998 roku?
Jakiś link?
Albo poprostu czy szeroki wieloklin czy wąski wieloklin?
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

06 paź 2014, 7:49

Jestem w kontakcie mailowym z Davidem z YCP więc jeśli tylko są jakieś szanse na takie tłoki to powinno się udać.
To jak z tymi numerami OEM?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

06 paź 2014, 9:18

Czy ktos zna rozmiar uszczelniaczy walu korbowego w NA 1.8 ?
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

07 paź 2014, 21:11

Witam
Brak światła wstecznego, żarówka ok, bezpiecznik ok. Gdzie szukać przyczyny? Jakiś włącznik przy skrzyni?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

07 paź 2014, 22:10

tak na górze skrzyni jak wsadzisz rękę wyłazi taka wtyczuszka :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

07 paź 2014, 22:14

Bez podnośnika się tam dostane?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

07 paź 2014, 22:19

no musisz wejść pod auto najlepiej głową i ręcami z miernikiem żeby go sprawdzić więc nie :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

07 paź 2014, 22:26

dzięki za info, mam nadzieję że się tylko wypiął.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

07 paź 2014, 22:28

mógł też jeden z kabelków się przetrzeć/urwać
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

08 paź 2014, 17:50

Krótkie pytanie:
Czy jeżeli przy przyśpieszaniu wolnossak brzmi jakbym miał turbo pod maską (taki niegłośny narastający świst od ~3k obrotów), a nie upijałem się ostatnio tak, żeby zamontować turbinę bez własnej wiedzy, to znaczy, że coś się jednak zepsuło?
Jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej tak robił i zastanawiam się, czy to kwestia zimna na zewnątrz (z góry mówię- na dogrzanym silniku też świszczy), czy coś sobie jednak zdechło.
Jeżeli to może być jakiś trop, to pod maską jest stożek, który wypadało by wyczyścić (będę to robił przed zimą razem z olejami itp itd)
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

08 paź 2014, 18:09

Jakieś łożysko, napinacz może, albo alternator.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

08 paź 2014, 18:38

Zamykają się komuś może światła bez przyczyny (ale zostają zapalone)? Bo nie wiem co zrobić. Instalacja na schemacie wygląda... no dziwnie wygląda. Prosty układ logiczny na przekaźnikach ale jakoś nie mogę go skumać.

Przycisk na konsoli działa dobrze. Tj. jak się nim podniesie światła to się nie zamkną na pewno. I zastanawiam się czy może by nie dać w konsoli równolegle przekaźnik zasilany ze świateł mijania.

Nie wiem gdzie szukać problemu. A ze schematu raczej wychodzi, że to nie jest scalone w kolumnie.


edit:
Trochę jeszcze posiedziałem nad schematem i chyba go pojąłem.
Zgodnie z załącznikiem wygląda na to że na przewodzie zaznaczonym na czerwono musi się coś złego dziać bo to jest jedyny przewód który łączy przekaźnik świateł i przekaźnik silników lamp (światła zapalone ale schowane)
Czyli rozumiem że muszę przedzwonić sobie połączenie między pinami W/B na zaznaczonych wtyczkach/gniazdach przekaźników?

Czy po prostu od razu szukać tego kabla i go wymienić , albo łatwiej, równolegle pociągnąć jeszcze jeden bo pewnie wyprucie go z wiązek wijących się od kabiny pod maskę nie będzie należało do najprostszych zadań...
Załączniki
lights.PNG
grziwan
Posty: 58
Rejestracja: 06 lut 2013, 10:10
Lokalizacja: KK/Wrocław

08 paź 2014, 20:15

rachey pisze:Krótkie pytanie:
Czy jeżeli przy przyśpieszaniu wolnossak brzmi jakbym miał turbo pod maską (taki niegłośny narastający świst od ~3k obrotów), a nie upijałem się ostatnio tak, żeby zamontować turbinę bez własnej wiedzy, to znaczy, że coś się jednak zepsuło?
Jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej tak robił i zastanawiam się, czy to kwestia zimna na zewnątrz (z góry mówię- na dogrzanym silniku też świszczy), czy coś sobie jednak zdechło.
Jeżeli to może być jakiś trop, to pod maską jest stożek, który wypadało by wyczyścić (będę to robił przed zimą razem z olejami itp itd)


Jak dla mnie lewe powietrze w układzie dolotowym, nachyl się głęboko i słuchaj, na wolnych też powinno słychać...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2014, 10:31

Krzywy pisze:Czyli rozumiem że muszę przedzwonić sobie połączenie między pinami W/B na zaznaczonych wtyczkach/gniazdach przekaźników?

Po stronie silnika masz bardzo proste sterowanie. Czerwono-żółty i czerwono-zielony (zazwyczaj, czasem inna kombinacja kolorów). Jeden to sygnalizacja "góra" drugi to sygnalizacja "dól". Zawsze na którymś musi być sygnał, nigdy na obu naraz. Koniec :D Jak reflektory zamykają się same podczas jazdy (tzn wtedy kiedy buda się trzęsie) wyjmij spod kierownicy sterownik retraktorów, otwórz obudowę i zobacz czy ścieżki na płytce nie skorodowały, odwarstwiły się i pękły. Nie pierwsza taka awaria i nie ostatnia :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2014, 12:44

U mnie same się zamykały na dołach przez lużno podłączony kabelek do przekaźnika :D 8-)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 paź 2014, 12:59

Co się stanie jak zaleję MXa 98ką? Lepiej pojedzie, jeśli zapłon jest na 14*? #mmcbeznapinki
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2014, 13:32

Kurak pisze:Co się stanie jak zaleję MXa 98ką? Lepiej pojedzie, jeśli zapłon jest na 14*? #mmcbeznapinki

Wydasz więcej kasy na benzynę :) nie pojedzie lepiej, temat do odszukania ale był na pewno poruszany
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 paź 2014, 13:34

No akurat mam talon na zniżkę na to "lepsze" paliwo i sie zastanawiam czy nie zalać. Boje sie ze cos padnie :)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2014, 14:23

nic nie padnie. na zapłon 14st wystarczy 95. 98 ma minimalnie niższą kaloryczność, więc pojedzie minimalnie wolniej. tyle z fizyki. z praktyki - zero różnicy dla Twojego silnika, lej tańszą :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
ODPOWIEDZ