Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sie 2014, 20:26

jest jakies DIY filtra paliwa w nbfl ?
jeśli mam 3/4 baku to lepiej poczekać do 1/20 ?
w sumie u mechaników ilość paliwa nie gra roli...
Obrazek nbfl 1.8 sportive
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2014, 20:37

Yogi pisze:jeśli mam 3/4 baku to lepiej poczekać do 1/20 ?

to żadna różnica.
Yogi pisze:jest jakies DIY filtra paliwa w nbfl ?

DIY ? zdejmujesz prawe tylne koło, demontujesz osłonę w przedniej części nadkola (na spinki), odkręcasz filtr, odpinasz przewody, podłączasz do nich nowy i montujesz z powrotem. Właściwie tyle. Przed operacją warto jedynie przy pracującym silniku odłączyć przekaźnik pompy paliwa lub odpiąć ją od zasilania, aby ciśnienie zeszło z układu i się nie ubryzgać benzyną przy odłączaniu filtra.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sie 2014, 21:11

majkel pisze:odłączyć przekaźnik pompy paliwa lub odpiąć ją od zasilania


gdzie jedno i drugie znajde
jeśli pod dachem to chyba kiepski dostęp...?
dzięki za instrukcje
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 sie 2014, 21:28

Yogi pisze:
majkel pisze:odłączyć przekaźnik pompy paliwa lub odpiąć ją od zasilania


gdzie jedno i drugie znajde
jeśli pod dachem to chyba kiepski dostęp...?
dzięki za instrukcje

Z tego co pamietam to pompe da sie odlaczyc z komory silnika (nie pamietam dokladnie czy sie cos wyciaga, czy zwiera w gniezdzie diagn - obadaj manuala).
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2014, 14:46

Krótkie pytanie, bo na pewno ktoś to miał albo widział.
Jak się montuje ten oryginalny trzymak do tablicy z przodu? W ramach otworów, które są w standardowym zderzaku czy trzeba coś porzeźbić?
Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem...

http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda-mx-5/2000-08/komfort-i-uzytecznosc/410077792/
:kciuk:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 sie 2014, 14:55

mYattaman pisze:Krótkie pytanie, bo na pewno ktoś to miał albo widział.
Jak się montuje ten oryginalny trzymak do tablicy z przodu? W ramach otworów, które są w standardowym zderzaku czy trzeba coś porzeźbić?
Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem...

http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda-mx-5/2000-08/komfort-i-uzytecznosc/410077792/
To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?
JackAL
Posty: 212
Rejestracja: 07 sty 2013, 9:36
Model: NA
Lokalizacja: WY

13 sie 2014, 14:57

Czy cewka zapłonowa w NA 1.6 90KM jest taka sama jak w 115KM?

Wydaje mi sie ze tak a różnice występowały w 1.8 ale dla pewności wole zapytać ;)
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2014, 16:21

nickesh pisze:To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?

Jeszcze nic mi nie policzyli, bo się tylko zastanawiam. Przyjemność ta kosztuje 160zł... :facepalm:
No wydaje mi się, że są otwory. Gdzie się przymocowuje standardową ramkę tablicy jak nie do otworów? :)
:kciuk:
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 sie 2014, 17:11

Musisz miec 2 otowory w zderzaku. Ta podkladke montuje sie za pomoca spinek.
W razie czego moge sprzedac swoja podkladke (jest gdzies na gieldzie) za 80pln - odbierzesz osobiscie w Warszawie :)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 sie 2014, 10:21

mYattaman pisze:
nickesh pisze:To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?

Jeszcze nic mi nie policzyli, bo się tylko zastanawiam. Przyjemność ta kosztuje 160zł... :facepalm:
No wydaje mi się, że są otwory. Gdzie się przymocowuje standardową ramkę tablicy jak nie do otworów? :)
No to nieźle sobie liczą... Mi jakoś w ogóle nie podchodzi ta podkładka - jest zbyt masywna do tego auta. No, ale to kwestia indywidualnych upodobań ;]

Jeśli chodzi o zderzak, to myślałem, że jak już sprzedają Ci osobno nowy i pomalowany, to sam sobie możesz nawiercić otwory w miejscu, które sobie wybierzesz (albo w żadnym 8-) ). Sorry, że tak drążę temat, ale właśnie dotarło do mnie, że nowy zderzak dla Kropki może przyjść z dziurami, więc chyba lepiej znaleźć jakąś używkę, bo i tak trzeba będzie wypełnić otwory po śrubach i przelakierować.
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2014, 12:09

nickesh pisze:Jeśli chodzi o zderzak, to myślałem, że jak już sprzedają Ci osobno nowy i pomalowany

Nie wiem, jak jest z nowym, ale mój zderzak ma 12 lat i dziury ;)
:kciuk:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 sie 2014, 13:45

Ponoć pasuje od Lanosa ta podkładka. Jak chcesz to mam :)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

14 sie 2014, 21:00

Do NA cięcia nie ma mowy. Do NB może.
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

15 sie 2014, 18:20

No to jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś korzysta może z literatury Haynesa?
A jeśli warto to sobie zakupić, to którą pozycję konkretnie?

http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-09-instrukcja-napraw-haynes-i4487220988.html
http://allegro.pl/mazda-mx-5-1989-2005-instrukcja-napraw-haynes-i4487220665.html
A może lepiej niejakiego Turnera?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-2009-album-turner-mx5-i4493644799.html

Ktoś ma doświadczenia?
Pytam, bo generalnie potrafię popsuć wszystko, ale mam czasem ogromną ochotę pobabrać się przy Lalce i wolałbym to robić zgodnie ze sztuką ;)
:kciuk:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 sie 2014, 18:30

mYattaman pisze:No to jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś korzysta może z literatury Haynesa?A jeśli warto to sobie zakupić, to którą pozycję konkretnie?


Korzystam z tej : http://allegro.pl/mazda-mx-5-1989-2005- ... 20665.html.
Spokojnie mogę polecić.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

16 sie 2014, 10:52

Czy zmiana układu elektrycznego szyb na taki że to nie przez przełącznik idzie prąd do silnika tylko przełącznik by otwierał przekaźnik przez który silnik szyby byłby bezpośrednio do akumulatora połączony pomoże coś na prędkość opadania/podnoszenia?

Bo dwie szyby na raz podnieść to jest tragedia... Wyraźnie widać że gdzieś zaczyna być za duży spadek napięcia, albo alternator nie wyrabia.
Ze schematu wygląda na to że spadek może być ana za cienkim kablu od stacyjki, albo na przełącznikach, albo na jakichś konektorach.

Puszczenie prądu grubym przewodem prosto przez drzwi, przez przekaźnik (przekaźniki) teoretycznie powinno rozwiązać problem. Ze stacyjki na pracę przekaźnika, prądu już na pewno nie "zabraknie".
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2014, 14:45

Winą takiego stanu jest najczęściej stary smar, zasyfiona prowadnica szyb itp.. najpierw przeczyść, powinno pomóc!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 sie 2014, 18:27

Moim zdaniem to jednak kwestia elektryki. Wszystko co sie dalo przesmarowalem a i tak szyby chodza marnie. Najgorzej tak jak pisze Krzywy obie szyby naraz i przy niepracujacym silniku. Moim zdaniem jest to kwestia duzej dlugosci i malego przekroju kabli, istniejacy dosc delikatny przelacznik tez sprawie nie pomaga. Pewnie daloby sie to poprawic ale:
- trzeba by pobrac prad z miejsca gdzie jest maly spadek napiecia albo pociagnac wlasny obwod z aku
- potrzeba 2 przekazniki na kazda szybe
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

17 sie 2014, 13:23

Dzisiaj podczas jazdy w zakręcie (po użyciu hamulca ręcznego) zapalił się taka o kontrolka. Po zgaszeniu silnika oraz po ponownym odpaleniu nie zapaliła się.
orientuje się ktoś o czym informuje kontrolka?
NA 1.8
uploadfromtaptalk1408278163213.jpg
B4rtek
Posty: 387
Rejestracja: 16 paź 2012, 13:16
Model: NB
Lokalizacja: Kujawy / CIN
Kontakt:

17 sie 2014, 13:25

kontrolka absu ;)
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

17 sie 2014, 13:28

Podczas ostrego hamowania nigdy się nie zapaliła. Chyba że informuje tylko i wyłącznie o awarii.
Lecz podczas poślizgow nie zauwazylem jej wcześniej....
Może podczas użycia hamulca ręcznego wykrył awarię :D
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 sie 2014, 13:31

Tak. Wersje krążą dwie: ona się zapala po zadziałaniu ABSu lub sygnalizuje błąd ABSu (co równa się temu że ABS zostaje wyłączony). U mnie w NA 1.6 '96 sygnalizuje błąd, ale jak mówiłem, internety twierdzą różnie.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

17 sie 2014, 13:42

Obstawiam błąd w działaniu bądź wyłącznie. Ponieważ ta kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zalaczyla... a nie mam delikatnej nogi ;)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 sie 2014, 14:33

luksik pisze:orientuje się ktoś o czym informuje kontrolka?


luksik pisze:Obstawiam błąd w działaniu bądź wyłącznie. Ponieważ ta kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zalaczyla... a nie mam delikatnej nogi ;)


Dokładnie tak. Widocznie przez dłuższą chwilę przednie koła kręciły się a tylne nie ( ręczny ) i to spowodowało błąd i zapalenie kontrolki.
Podobnie jest na hamowni , przednie koła stoją a tylne kręcą sie i wyjeżdża się z rolek z zapalonym ABS. ( i w NA i w NBFL ).
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 sie 2014, 14:39

Tomai +1, ostatnio miałem tak jak wyjechałem po przeglądzie z rolek.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

17 sie 2014, 15:29

Krzywy pisze:Czy zmiana układu elektrycznego szyb na taki że to nie przez przełącznik idzie prąd do silnika tylko przełącznik by otwierał przekaźnik przez który silnik szyby byłby bezpośrednio do akumulatora połączony pomoże coś na prędkość opadania/podnoszenia?

Ja nigdy nie podnoszę dwóch szyb naraz przy wyłączonym silniku, a nawet przy włączonym. Zawsze po jednej. Przyciski dłużej wytrzymują. Ja już pytałem tutaj chyba 2 strony temu o zamontowanie modułu do zamykania i otwierania szyb jednym kliknięciem, ale nikt nie odpowiedział. Na miata.net jest instrukcja, ale nie wiem czy takie coś spowoduje, że tych przełączników nie trzeba będzie lutować co jakiś czas bo znudziło mi się rozkręcanie tego samego.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

17 sie 2014, 15:43

Tomai pisze:
luksik pisze:orientuje się ktoś o czym informuje kontrolka?


luksik pisze:Obstawiam błąd w działaniu bądź wyłącznie. Ponieważ ta kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zalaczyla... a nie mam delikatnej nogi ;)


Dokładnie tak. Widocznie przez dłuższą chwilę przednie koła kręciły się a tylne nie ( ręczny ) i to spowodowało błąd i zapalenie kontrolki.
Podobnie jest na hamowni , przednie koła stoją a tylne kręcą sie i wyjeżdża się z rolek z zapalonym ABS. ( i w NA i w NBFL ).

Dzięki za odpowiedź. :mrgreen:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 sie 2014, 16:11

offthe pisze:Ja nigdy nie podnoszę dwóch szyb naraz przy wyłączonym silniku, a nawet przy włączonym. Zawsze po jednej. Przyciski dłużej wytrzymują. Ja już pytałem tutaj chyba 2 strony temu o zamontowanie modułu do zamykania i otwierania szyb jednym kliknięciem, ale nikt nie odpowiedział. Na miata.net jest instrukcja, ale nie wiem czy takie coś spowoduje, że tych przełączników nie trzeba będzie lutować co jakiś czas bo znudziło mi się rozkręcanie tego samego.


Zależy jaki jest ten przełącznik. Generalnie powinno pomóc na ten problem.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

17 sie 2014, 16:31

na miata.net gość kupił jakis moduł z ebaya, ale ja sie zastanawiam czy nie podszedł by od innego auta..jakaś używka z rozbitka np citroena.. domyślam się, że tak. pytanie tylko, jak to się nazywa, wygląda, kosztuje..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 sie 2014, 16:39

Generalnie moduł z innego auta to może być upierdliwa rzecz w dostosowaniu.
Sam taki układ to jest prościzna: mały mikrokontroler z 2 ADCkami, indukcyjny sensor prądu (2x) + mostek H albo kilka tranzystorów. Do tego mikrokoltrolera podpinamy oryginalne przełączniki, uC sobie kontroluje ten mostek H albo tranzystory i szteruje szybami gora/dol, a na kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. Do tego w uC zabezpieczenie czasowe i jest wsio super. Można wtedy nawet poprowadzić centralnie z aku kabel z prądem (bo do tunela środkowego można bardzo łatwo), bezpiecznik na kablu i jest super podnoszenie szyb.
ODPOWIEDZ