Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2014, 21:31

michan pisze:Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?

2 sruby za pedalami, potem 2 na gorze przy stelarzu. Kolumna opada na podloge i po sprawie. Nic wiecej nie trzeba demontowac.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2014, 21:33

michan pisze:Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?

2 sruby za pedalami, potem 2 na gorze przy stelarzu. Kolumna opada na podloge i po sprawie. Nic wiecej nie trzeba demontowac.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

22 cze 2014, 22:22

Witam, dziś w mojej NA rozległ się dziwny stuk, ktoś potrafiłby mi to zdiagnozować/ew. spotkał sie z czymś takim? Stuk jest nierównomierny.
https://www.youtube.com/watch?v=SOa9oBR ... e=youtu.be
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

22 cze 2014, 22:29

majkel dzięki o tym zapomniałem. :facepalm:

Drożdz Nie jestem pewny, ale chyba HLA klepią.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 cze 2014, 22:44

To na 99% nie jest HLA, nie podoba mi się ten dźwięk, żeby się nie okazało że to panewka.
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

22 cze 2014, 22:56

Panewkę już raz przerabiałem i to raczej wykluczam, spadku mocy nie czuje, stukot jest nierównomierny i głównie na niskich obrotach, no nic, dzięki za szybkie odpowiedzi ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 cze 2014, 23:38

HLA zwykle klepią równomiernie, odgłos jest bardzo podobny do starego diesela, dlatego wątpię aby to było HLA. Zdecydowanie odradzam jazdę.
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2014, 11:11

Hej!

Poszukuję VIN auta, które miało seryjnie Big Brake :)
Dostawca reperaturek mi się pogubił w rodzajach hamulców w MX'ach.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 cze 2014, 11:20

W sensie 255? To powiem Ci że w NA VIN niewiele daje, dwakrotnie dobierałem po VINie i dwakrotnie wymieniałem :)
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2014, 11:38

275 mm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 cze 2014, 19:22

ree pisze:HLA zwykle klepią równomiernie, odgłos jest bardzo podobny do starego diesela, dlatego wątpię aby to było HLA. Zdecydowanie odradzam jazdę.

jak dla mnie to odglos jest tak jakby cos latalo wewnatrz silnika albo pod klawiatura, cos jak kulka we flipperach. Moze warto zdjac choc dekiel zaworow i obejrzec czy np. nie pekla ktoras sprezyna zaworowa?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 cze 2014, 19:51

dokładnie mam takie samo wrażenie jak Alex , nie odkręcałeś pokrywy ostatnio?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

23 cze 2014, 20:53

Ortalion pisze:275 mm


Wal do Grześka (GR3GOR) - on ma Silver Blues'a.
Obrazek
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 8:17

Done, dzięki :)
KrzysiekL
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2014, 7:52

24 cze 2014, 8:39

pytanie mam następujące, czy w NB jest coś takiego jak wyłącznik uderzeniowy/wypadkowy? moja mazda po lekkim uderzeniu w tył nie chce palić. przekręcam kluczyk, kontrolki wszystko jest, silnik kręci. Tak samo miałem kiedyś z megane, wystarczyło wcisnąć guzik pod maską i odpaliła.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

24 cze 2014, 9:09

Może jakaś masa spadła?
KrzysiekL
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2014, 7:52

24 cze 2014, 9:29

jak przekręcam kluczyk to też nie słyszę pompy paliwa. Dzisiaj się do niej dobiorę z miernikiem. Pierwszym pomysłem był właśnie wyłącznik uderzeniowy, tylko czy mx5 taki posiada?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 cze 2014, 9:53

Pompa paliwa nie odpala się po przekręceniu kluczyka. Dopiero przy rozruchu, ale możesz wymusic jej włączenie przez konektor diagnostyczny i tak sprawdzić. Dwa spinacze biurowe będa potrzebne do tego.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 cze 2014, 10:01

Czy jest efektywnie jakaś różnica w sterowaniu silnikiem na podstawie absolutnego ciśnienia w dolocie a relatywnego?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 cze 2014, 10:13

Kurak pisze:Czy jest efektywnie jakaś różnica w sterowaniu silnikiem na podstawie absolutnego ciśnienia w dolocie a relatywnego?

co to jest cisnienie relatywne? auta jesli maja czujnik cisnienia w kolektorze to jest to MAP czyli absolutne
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 cze 2014, 10:20

Alex pisze:co to jest cisnienie relatywne? auta jesli maja czujnik cisnienia w kolektorze to jest to MAP czyli absolutne


Przeglądając oferty tanich sensorów na alledrogo widziałem takie które mają wejścia różnicowe - w moim przypadku ciśnienie będzie zazwyczaj zbliżone do atmosferycznego więc chciałbym kosztem mnieszego zakresu pracy sensora dostać większą dokładność.
KrzysiekL
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2014, 7:52

24 cze 2014, 11:24

Kurak pisze:Pompa paliwa nie odpala się po przekręceniu kluczyka. Dopiero przy rozruchu, ale możesz wymusic jej włączenie przez konektor diagnostyczny i tak sprawdzić. Dwa spinacze biurowe będa potrzebne do tego.


ok, czyli złącze pod maską, łączę ze sobą FP i GND? i wtedy teoretycznie powinienem usłyszeć czy pompa pracuje?
Powietrze jest, sprawdzę paliwo i iskrę.

Z kilku źródeł informacja, mx5 nie posiada wyłącznika uderzeniowego/wstrząsowego/wypadkowego.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 12:46

Dokładnie. W momencie przekręcenia kluczyka na zapłon, pompa powinna zacząć pracować.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 14:59

Ponawiam prośbę :)

Poszukuję VIN'u auta z fabrycznie montowanymi zaciskami 275 ewentualnie numery OE (zweryfikowane empirycznie) takich zacisków :)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

24 cze 2014, 15:02

Puść mi przypominajkę na PW to podeślę Ci wieczorem.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 19:37

Koleżeństwo, pomoglibyście, co? Szukam info na temat możliwości obniżenia fotela kierowcy w NBFL. Mam 187cm i trę włosami po suficie, co nie jest do końca komfortowe. Dziś na stacji widziałem gościa w czerwonej NB(FL), który był zauważalnie wyższy i głowa "kończyła" mu się poniżej górnej linii szyby, więc stwierdziłem, że coś na pewno da się zrobić. Kolejny wyznacznik to fakt, że u mnie "pałąki" za oparciami foteli kończą się powyżej zagłówków, a u Kolegi kończą się poniżej - tym bardziej coś tam było kombinowane. Czy ktoś mógłby mnie nakierować? Niestety nie mogę znaleźć informacji na forum :(
:kciuk:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 cze 2014, 19:42

Wycina się gąbkę z siedziska fotela i siedzisz niżej, ale samego fotela nie da się obniżyć, bez jakiegoś grubszego rzeźbienia.
O wycinaniu gąbki było sporo na forum. W Warszawie może Ci to zrobić Vampirek odpłatnie jak Ci się nie chce samemu grzebać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

24 cze 2014, 19:45

NB (przedliftowa) ma niższe fotele, możesz się przymierzyć u kogoś i ew. szukać takich. Albo kubeł, podcinanie gąbki w fotelu, przearbianie mocowań, różne tematy były przerabiane.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 cze 2014, 19:48

mYattaman pisze:Czy ktoś mógłby mnie nakierować?


Skontaktuj się z vampirkiem, ma doświadczenie w wyciaganiu części wnętrzności z fotela tak aby było niżej. Kilku forumowiczów jeździ w fotelach po jego modyfikacji.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 20:14

Panowie, ogromne dzięki! Zaraz idzie pw do osławionego Vampirka :)
:kciuk:
ODPOWIEDZ