Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czesc
A ja mam taką sprawę. Jakiś czas temu zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, bo spod REINZ'a, który pozostał jeszcze po poprzednim właścicielu, zaczęło się lać jak z fontanny.
Wymieniłem na Mazdowską i wszystko elegancko, nic nie cieknie itd. To co jest na fotkach (uwalona podstawka kolektora wydechowego i ten metalowy przewód z cieczą chłodzącą) myślałem, że jest efektem wycieku z pokrywy, ale już dawno załatane, a tutaj ciągle widać świeżą wilgoć...
Zastanawiam się co to może być: chłodziwo cieknie, a może (o zgrozo, oby nie) olej wychodzi spod głowicy?
Miał ktoś tak, jakieś porady co z tym zrobić?
Fotki daję z fotosika, bo na forum nie chciało mi się zaimportować...
[/url [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd782cd870ed9be.html]
A ja mam taką sprawę. Jakiś czas temu zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, bo spod REINZ'a, który pozostał jeszcze po poprzednim właścicielu, zaczęło się lać jak z fontanny.
Wymieniłem na Mazdowską i wszystko elegancko, nic nie cieknie itd. To co jest na fotkach (uwalona podstawka kolektora wydechowego i ten metalowy przewód z cieczą chłodzącą) myślałem, że jest efektem wycieku z pokrywy, ale już dawno załatane, a tutaj ciągle widać świeżą wilgoć...
Zastanawiam się co to może być: chłodziwo cieknie, a może (o zgrozo, oby nie) olej wychodzi spod głowicy?
Miał ktoś tak, jakieś porady co z tym zrobić?
Fotki daję z fotosika, bo na forum nie chciało mi się zaimportować...
[/url [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd782cd870ed9be.html]
Yogi pisze:as temu zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, bo spod REINZ'a, który pozostał jeszcze po poprzednim właścicielu, zaczęło się lać jak z fontanny.
Wymieniłem na Mazdowską i wszystko elegancko, nic nie cieknie itd. To co jest na fotkach (uwalona podstawka kolektora wydechowego i ten metalowy prze
Sprzęgła. Od wspomy jest z przodu taki czarny metalowy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4585
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Plyn sprzegla wymienia sie od stron prawego koła, z tym ze ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Panowie, a co z tym moim wyciekiem? Planowałem pozbierać sobie na nowy reduktor i przy wymianie zrobić płukanko układu chłodzenia + wymiankę przewodów w tamtych okolicach. Może na coś zwrócić uwagę, coś dłubnąć itd?
I czy to w ogóle jest chłodziwo, czy może jednak olej, jak to sprawdzić dokładnie?
Trochę mnie to martwi ;/
I jeszcze jedno, zaobserwowałem ostatnio wzrost spalania (na LPG, nie wiem jak na noPB, bo raczej nie jeżdżę), ale Lambda według komputera całkiem ładnie oscyluje od 0 do 0.8. Gdzie mogę szukać winowajców? Generalnie mam szitowy set-up po poprzednim właścicielu i jak trafi się kasa, to wymieniam graty (wspomniany wcześniej reduktor i wtryski), ale zastanawia mnie to spalanie.
I czy to w ogóle jest chłodziwo, czy może jednak olej, jak to sprawdzić dokładnie?
Trochę mnie to martwi ;/
I jeszcze jedno, zaobserwowałem ostatnio wzrost spalania (na LPG, nie wiem jak na noPB, bo raczej nie jeżdżę), ale Lambda według komputera całkiem ładnie oscyluje od 0 do 0.8. Gdzie mogę szukać winowajców? Generalnie mam szitowy set-up po poprzednim właścicielu i jak trafi się kasa, to wymieniam graty (wspomniany wcześniej reduktor i wtryski), ale zastanawia mnie to spalanie.
Mam problem z doborem pierścieni centrujących do MASów, średnica otworu centrującego wychodzi mi ~59,8. Natomiast nie ma takiego rozmiaru, dostępne pierścienie są 60,1 -> 54,1. Nie wiem czy to warstwa brudu czy co, ale nie wiem czy dam radę upchnąć te pierścienie, szczególnie że chciałem kupić aluminiowe. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
autopaga pisze:Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
Nie można tego nazwać aż doświadczeniem, ale u tego faceta robiłem na zamówienie:
http://allegro.pl/aluminiowe-pierscieni ... 75260.html
Jeżeli nie znajdziesz jakiegoś magika bliżej, to możesz zamówić u niego - dowiozę Ci na XXV lecie, jeśli chcesz przyciąć na przesyłce.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 maja 2012, 1:23
- Lokalizacja: Warszawa
Drodzy. Pisuję sporadycznie ale tym razem nie mam się już do kogo zwrócić. Jadę za tydzień objeździć mazdą Toskanię przejeżdżając przez Stelvio (będzie film) i tym bardziej jestem w stresie przez stuki przy hamowaniu.
Nie ma żadnych problemów z użytkowaniem , mazda staje dęba jak trzeba ale jak się dojeżdża do świateł hamując delikatnie to w okolicy tylnego prawego koła ciągle słyszę miarowe stuk, jakby coś było poluzowane. Mało, jak wjeżdżam do garażu , skręcając mocno koła stuka to jak na starym statku ..
Auto oddawałem Adamowi z klimatycznej (polecany przez forum) już niejeden raz..ostatnio uważał że to nierówne tarcze i szlifował..i tak chłopak skręca i rozkręca , nie widzi żadnej usterki , nic ..a to dalej swoje.
Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić ? Nie chcę wyskoczyć na Stelvio w przepaść Alp...ratujcie
A..mam nbfl, wózek obniżony i ma dystanse.
Nie ma żadnych problemów z użytkowaniem , mazda staje dęba jak trzeba ale jak się dojeżdża do świateł hamując delikatnie to w okolicy tylnego prawego koła ciągle słyszę miarowe stuk, jakby coś było poluzowane. Mało, jak wjeżdżam do garażu , skręcając mocno koła stuka to jak na starym statku ..
Auto oddawałem Adamowi z klimatycznej (polecany przez forum) już niejeden raz..ostatnio uważał że to nierówne tarcze i szlifował..i tak chłopak skręca i rozkręca , nie widzi żadnej usterki , nic ..a to dalej swoje.
Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić ? Nie chcę wyskoczyć na Stelvio w przepaść Alp...ratujcie
A..mam nbfl, wózek obniżony i ma dystanse.
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Jeśli masz szperę to mogły się z nią porobić takie cuda, że ją spina w trakcie hamowania i to by tłumaczyło też wjazd do garażu, jakieś luzy na półosiach/łożyskach? To raczej nie hamulce. Podjedź do innego warsztatu i poproś o diagnozę, obstawiam układ napędowy.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 maja 2012, 1:23
- Lokalizacja: Warszawa
Szpera jest. Teoretycznie żadnych luzów być nie powinno, człowiek się przykłada .. ktoś poleci warsztat ?
Alex pisze:Plyn sprzegla wymienia sie od stron prawego koła, z tym ze ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny
płyn sprzęgła zawsze się zrobi brunatny, ponieważ ten zbiorniczek nie jest hermetyczny. tym niemniej nie wpływa to na pracę sprzęgła
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Nie można tego nazwać aż doświadczeniem, ale u tego faceta robiłem na zamówienie:
http://allegro.pl/aluminiowe-pierscieni ... 75260.html
Jeżeli nie znajdziesz jakiegoś magika bliżej, to możesz zamówić u niego - dowiozę Ci na XXV lecie, jeśli chcesz przyciąć na przesyłce.
Nie no nie będę wydawał 100zł na pierścienie centrujące, bez których teraz jeżdżę i nic mi się nie dzieje. skłaniam się ku tym za 7zł sztuka max, a jak nie to wezmę plastiki.
Ciężko zmierzyć otwór dokładnie co do 0,1 mm, szczególnie jak nie mieści się suwmiarka i trzeba mierzyć drucikiem.
Alex pisze:ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny
i każdy emiks tak ma, i nikt nie wie dlaczego.
Novitzmann pisze:ktoś poleci warsztat ?
spróbuj na początek na normalnej stacji diagnostycznej, takiej od badań technicznych, może coś zauważą a koszt minimalny. Btw, ze Stelvio nie spadniesz, tam są wysokie obmurowania
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4585
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
majkel pisze:Alex pisze:ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny
i każdy emiks tak ma, i nikt nie wie dlaczego.
dobrze wiedziec
Krzywy pisze:Ktoś próbował zrobić chwyt zimnego powietrza do zwykłego nawiewu?
szto??
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks pisze:Raczej odpowietrznikiem, zresztą takim jak przy hamulcach.
Można dosięgnąć dużą grzechotką jak się skręci koło, nawet całkiem dogodnie. Gdzieś wyczytałem że można nawet zamiast pompować po prostu odkręcić na 15 min ten odpoietrznik i tylko pilnować żeby był płyn w zbiorniczku. Powinno się samo zrobić
Jaki olej wlać do
1. skrzyni 6 b w nbfl 1.8
2. i do mostu, że szperą ?
Bardziej chodzi mi o parametry
Do skrzyni czytałem że min 2L
A do mostu, Litr?
Chłodniczego 5l wystarczy?
ok już lekkko zgłębiłem
1. 75w90 ok 2 l
2. motul 90pa niecały liter
1. skrzyni 6 b w nbfl 1.8
2. i do mostu, że szperą ?
Bardziej chodzi mi o parametry
Do skrzyni czytałem że min 2L
A do mostu, Litr?
Chłodniczego 5l wystarczy?
ok już lekkko zgłębiłem
1. 75w90 ok 2 l
2. motul 90pa niecały liter
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, 17:25 przez Yogi, łącznie zmieniany 1 raz.
Alex pisze:Krzywy pisze:Ktoś próbował zrobić chwyt zimnego powietrza do zwykłego nawiewu?
szto??
Żeby nie brał tej ciepło gorącej bebeluchy spod maski tylko żeby nawiewało. Coś jak cool breeze tylko do normalnego wlotu powietrza dla wentylacji.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Przed zlotem same problemy, poprosiłem mechanika, żeby sprawdził czemu Mazda żłopie paliwo i mam: klapka w przepływomierzu nie chodzi, pytanie czy przepływomierz walnięty czy coś jest nie podłączone, mam NA 1.6 90 -> 1.8 130, przepływomierz jest z 1.6 na pewno. Kto i jak może to sprawdzić?
Czy taki adapter pozwoli mi zamontować stożek?
http://allegro.pl/adapter-filtra-powiet ... 37726.html
Czy taki adapter pozwoli mi zamontować stożek?
http://allegro.pl/adapter-filtra-powiet ... 37726.html
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Ok, inaczej, źle zrozumiałem, klapka chodzi tylko sygnał jest cały czas stały, więc raczej jest coś niepodłączone.
- Alex
- Donator
- Posty: 4585
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1.8 nie powinien miec czasem zupelnie innego przeplywomierza?? I masy innych gratow jak np. egr Ciekawe jak to wszystko jest do kupy polaczone, na jakiej wiazce, ecu. Bo cos mi to zdrowa rzezba pachnie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting