Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 21:14

Czesc

A ja mam taką sprawę. Jakiś czas temu zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, bo spod REINZ'a, który pozostał jeszcze po poprzednim właścicielu, zaczęło się lać jak z fontanny.
Wymieniłem na Mazdowską i wszystko elegancko, nic nie cieknie itd. To co jest na fotkach (uwalona podstawka kolektora wydechowego i ten metalowy przewód z cieczą chłodzącą) myślałem, że jest efektem wycieku z pokrywy, ale już dawno załatane, a tutaj ciągle widać świeżą wilgoć...
Zastanawiam się co to może być: chłodziwo cieknie, a może (o zgrozo, oby nie) olej wychodzi spod głowicy?
Miał ktoś tak, jakieś porady co z tym zrobić?

Fotki daję z fotosika, bo na forum nie chciało mi się zaimportować...

Obrazek[/url [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bdd782cd870ed9be.html]Obrazek
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

09 cze 2014, 21:56

powiedzcie mi
zbiorniczek po prawej stronie od zbiornika na płyn hamulcowy
to jest od sprzęgła ? czy wspomagania ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 cze 2014, 22:04

Yogi pisze:as temu zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, bo spod REINZ'a, który pozostał jeszcze po poprzednim właścicielu, zaczęło się lać jak z fontanny.
Wymieniłem na Mazdowską i wszystko elegancko, nic nie cieknie itd. To co jest na fotkach (uwalona podstawka kolektora wydechowego i ten metalowy prze

Sprzęgła. Od wspomy jest z przodu taki czarny metalowy.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 22:04

od sprzęgła. od płynu wspomagania jest mały, czarny, nieprzeźroczysty zbiorniczek obok reflektora z tej samej strony

EDIT: no właśnie :)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

10 cze 2014, 9:23

tak też myślałem
ale o ile w zbiorniczku na płyn hamulcowy sam płyn jest ładny słomkowy o tyle w tym małym mam brunatny...
sprzęgło odpowietrza się króćcem po prawej stronie silnika z podejściem chyba od dołu bo od góry to tam nie podejdzie się
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2014, 9:27

Plyn sprzegla wymienia sie od stron prawego koła, z tym ze ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny :x
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

10 cze 2014, 10:03

Yogi pisze:sprzęgło odpowietrza się króćcem po prawej stronie silnika

Raczej odpowietrznikiem, zresztą takim jak przy hamulcach.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2014, 10:30

Panowie, a co z tym moim wyciekiem? Planowałem pozbierać sobie na nowy reduktor i przy wymianie zrobić płukanko układu chłodzenia + wymiankę przewodów w tamtych okolicach. Może na coś zwrócić uwagę, coś dłubnąć itd?
I czy to w ogóle jest chłodziwo, czy może jednak olej, jak to sprawdzić dokładnie?
Trochę mnie to martwi ;/
I jeszcze jedno, zaobserwowałem ostatnio wzrost spalania (na LPG, nie wiem jak na noPB, bo raczej nie jeżdżę), ale Lambda według komputera całkiem ładnie oscyluje od 0 do 0.8. Gdzie mogę szukać winowajców? Generalnie mam szitowy set-up po poprzednim właścicielu i jak trafi się kasa, to wymieniam graty (wspomniany wcześniej reduktor i wtryski), ale zastanawia mnie to spalanie.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

10 cze 2014, 12:18

Mam problem z doborem pierścieni centrujących do MASów, średnica otworu centrującego wychodzi mi ~59,8. Natomiast nie ma takiego rozmiaru, dostępne pierścienie są 60,1 -> 54,1. Nie wiem czy to warstwa brudu czy co, ale nie wiem czy dam radę upchnąć te pierścienie, szczególnie że chciałem kupić aluminiowe. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

10 cze 2014, 12:34

autopaga pisze:Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?


Nie można tego nazwać aż doświadczeniem, ale u tego faceta robiłem na zamówienie:
http://allegro.pl/aluminiowe-pierscieni ... 75260.html

Jeżeli nie znajdziesz jakiegoś magika bliżej, to możesz zamówić u niego - dowiozę Ci na XXV lecie, jeśli chcesz przyciąć na przesyłce.
Obrazek
Novitzmann
Posty: 30
Rejestracja: 28 maja 2012, 1:23
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2014, 13:06

Drodzy. Pisuję sporadycznie ale tym razem nie mam się już do kogo zwrócić. Jadę za tydzień objeździć mazdą Toskanię przejeżdżając przez Stelvio (będzie film) i tym bardziej jestem w stresie przez stuki przy hamowaniu.

Nie ma żadnych problemów z użytkowaniem , mazda staje dęba jak trzeba ale jak się dojeżdża do świateł hamując delikatnie to w okolicy tylnego prawego koła ciągle słyszę miarowe stuk, jakby coś było poluzowane. Mało, jak wjeżdżam do garażu , skręcając mocno koła stuka to jak na starym statku ..
Auto oddawałem Adamowi z klimatycznej (polecany przez forum) już niejeden raz..ostatnio uważał że to nierówne tarcze i szlifował..i tak chłopak skręca i rozkręca , nie widzi żadnej usterki , nic ..a to dalej swoje.

Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić ? Nie chcę wyskoczyć na Stelvio w przepaść Alp...ratujcie

A..mam nbfl, wózek obniżony i ma dystanse.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

10 cze 2014, 13:32

Jeśli masz szperę to mogły się z nią porobić takie cuda, że ją spina w trakcie hamowania i to by tłumaczyło też wjazd do garażu, jakieś luzy na półosiach/łożyskach? To raczej nie hamulce. Podjedź do innego warsztatu i poproś o diagnozę, obstawiam układ napędowy.
Novitzmann
Posty: 30
Rejestracja: 28 maja 2012, 1:23
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2014, 13:49

Szpera jest. Teoretycznie żadnych luzów być nie powinno, człowiek się przykłada .. ktoś poleci warsztat ?
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2014, 13:52

Alex pisze:Plyn sprzegla wymienia sie od stron prawego koła, z tym ze ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny :x


płyn sprzęgła zawsze się zrobi brunatny, ponieważ ten zbiorniczek nie jest hermetyczny. tym niemniej nie wpływa to na pracę sprzęgła
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

10 cze 2014, 14:53

Nie można tego nazwać aż doświadczeniem, ale u tego faceta robiłem na zamówienie:
http://allegro.pl/aluminiowe-pierscieni ... 75260.html

Jeżeli nie znajdziesz jakiegoś magika bliżej, to możesz zamówić u niego - dowiozę Ci na XXV lecie, jeśli chcesz przyciąć na przesyłce.


Nie no nie będę wydawał 100zł na pierścienie centrujące, bez których teraz jeżdżę i nic mi się nie dzieje. skłaniam się ku tym za 7zł sztuka max, a jak nie to wezmę plastiki.

Ciężko zmierzyć otwór dokładnie co do 0,1 mm, szczególnie jak nie mieści się suwmiarka i trzeba mierzyć drucikiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2014, 15:34

Alex pisze:ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny :x

i każdy emiks tak ma, i nikt nie wie dlaczego.
Novitzmann pisze:ktoś poleci warsztat ?

spróbuj na początek na normalnej stacji diagnostycznej, takiej od badań technicznych, może coś zauważą a koszt minimalny. Btw, ze Stelvio nie spadniesz, tam są wysokie obmurowania :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

10 cze 2014, 18:16

Ktoś próbował zrobić chwyt zimnego powietrza do zwykłego nawiewu?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2014, 18:52

majkel pisze:
Alex pisze:ja swoj juz 2 razy wymienialem i dalej robi sie brunatny :x

i każdy emiks tak ma, i nikt nie wie dlaczego.

dobrze wiedziec ;-)


Krzywy pisze:Ktoś próbował zrobić chwyt zimnego powietrza do zwykłego nawiewu?

szto??
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

11 cze 2014, 1:35

wojteks pisze:Raczej odpowietrznikiem, zresztą takim jak przy hamulcach.


Można dosięgnąć dużą grzechotką jak się skręci koło, nawet całkiem dogodnie. Gdzieś wyczytałem że można nawet zamiast pompować po prostu odkręcić na 15 min ten odpoietrznik i tylko pilnować żeby był płyn w zbiorniczku. Powinno się samo zrobić :)
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

11 cze 2014, 10:13

czy ktoś montował tłumik końcowy z Rx-8>?

zmieści się?
da coś oprócz większego przepływu spalin? Dzwięk?
pan_miko
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, 16:01
Model: NC FL
Lokalizacja: Łódź

11 cze 2014, 11:42

Jakie sportowe sprzęgło polecicie w miarę rozsądnych pieniądzach?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

11 cze 2014, 15:31

Jaki olej wlać do
1. skrzyni 6 b w nbfl 1.8
2. i do mostu, że szperą ?
Bardziej chodzi mi o parametry

Do skrzyni czytałem że min 2L
A do mostu, Litr?
Chłodniczego 5l wystarczy?


ok już lekkko zgłębiłem
1. 75w90 ok 2 l
2. motul 90pa niecały liter
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, 17:25 przez Yogi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

11 cze 2014, 16:09

Alex pisze:
Krzywy pisze:Ktoś próbował zrobić chwyt zimnego powietrza do zwykłego nawiewu?

szto??


Żeby nie brał tej ciepło gorącej bebeluchy spod maski tylko żeby nawiewało. Coś jak cool breeze tylko do normalnego wlotu powietrza dla wentylacji.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

11 cze 2014, 16:12

Wąż akwariowy w uszczelkę między maską a podszybiem :P
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

11 cze 2014, 16:50

@Krzywy, porób jakiś tutorial. Też mnie wkurza ciepło z zimnego nawiewu.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

13 cze 2014, 12:14

Przed zlotem same problemy, poprosiłem mechanika, żeby sprawdził czemu Mazda żłopie paliwo i mam: klapka w przepływomierzu nie chodzi, pytanie czy przepływomierz walnięty czy coś jest nie podłączone, mam NA 1.6 90 -> 1.8 130, przepływomierz jest z 1.6 na pewno. Kto i jak może to sprawdzić?
Czy taki adapter pozwoli mi zamontować stożek?
http://allegro.pl/adapter-filtra-powiet ... 37726.html
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2014, 13:23

Jak klapka to nie chodzi czasem o przepustnicę? Przepływomierz to w zasadzie potencjometr, który mierzy ilość zasysanego powietrza i przekazuje tą informację do komputera. Nie rozbierałem Mazdowego przepływomierza, ale klapka mi się tam średnio widzi ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

13 cze 2014, 13:33

Ok, inaczej, źle zrozumiałem, klapka chodzi tylko sygnał jest cały czas stały, więc raczej jest coś niepodłączone.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 cze 2014, 17:18

fifomaniak pisze:Jak klapka to nie chodzi czasem o przepustnicę?

1.6 ma klapkowy przepływomierz.

h8r pisze: klapka chodzi tylko sygnał jest cały czas stały

Otwieraj pokrywkę przepływki i sprawdzaj co padło.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 cze 2014, 18:02

1.8 nie powinien miec czasem zupelnie innego przeplywomierza?? I masy innych gratow jak np. egr Ciekawe jak to wszystko jest do kupy polaczone, na jakiej wiazce, ecu. Bo cos mi to zdrowa rzezba pachnie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ