Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

06 cze 2014, 20:40

Sebof01 pisze:
remik pisze:
fifomaniak pisze:
A tak mi się przypomniało, sebof01, jak ustawiasz tak szczegółowo geometrię, to ustawiasz ją z sobą na pokładzie czy na pustym aucie? ;)


I przy jakim ciśnieniu w oponach ? ;)


Pan od geometrii powiedział że program jest przewidziany na ustawianie bez obciążenia.
Zawsze ustawiałem na ciśnieniu fabrycznym 2.0, a tym razem zrobiłem na 2.1 - nie wiem czy dobrze...


A co ma program do tego? Jak wsiądziesz do samchodu i go dociążysz swoim ciężarem, to zawieszenie się inaczej już układa niż na pusto i kąty się zmieniają. W programie to on może mieć co najwyżej jakieś ustawienia standardowe, a skoro i tak ustawiasz wedle własnego życzenia, to nie widzę sensu w tym tłumaczeniu :roll:
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 cze 2014, 22:08

Przygasanie przy innej wiązce od świateł może być spowodowane tym że ecu nie dostaje info o większym obciążeniu i nie dodaje paliwa zawczasu. Śrubka na przepustnicy może pomoże.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

07 cze 2014, 5:00

fifomaniak pisze:
Sebof01 pisze:
remik pisze:
fifomaniak pisze:
A tak mi się przypomniało, sebof01, jak ustawiasz tak szczegółowo geometrię, to ustawiasz ją z sobą na pokładzie czy na pustym aucie? ;)


I przy jakim ciśnieniu w oponach ? ;)


Pan od geometrii powiedział że program jest przewidziany na ustawianie bez obciążenia.
Zawsze ustawiałem na ciśnieniu fabrycznym 2.0, a tym razem zrobiłem na 2.1 - nie wiem czy dobrze...


A co ma program do tego? Jak wsiądziesz do samchodu i go dociążysz swoim ciężarem, to zawieszenie się inaczej już układa niż na pusto i kąty się zmieniają. W programie to on może mieć co najwyżej jakieś ustawienia standardowe, a skoro i tak ustawiasz wedle własnego życzenia, to nie widzę sensu w tym tłumaczeniu :roll:



Wg niego dla różnych samochodów/marek samochodów są inne wytyczne - czyli że jedne się obciąża a drugie nie...
I nie pytajcie mnie jakie bo ja nie jestem fachowcem.
A jeżeli wiecie że powinienem kolejnym razem obciążyć auto kierowcą lub kierowcą + pasażerem lub dodatkowo bagażnik (aby symulować jazdę na gazie) to po prostu napiszcie - nie wiem jakoś czasami czuję że zanim coś ustawię to mało kto podpowie, ale jak już ustawię to zaraz pojawia się a jakie to/ a jakie tamto/ że jak już to trzeba było coś tam... takie babskie marudzenie :lol:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 cze 2014, 6:16

h8r pisze:W końcu oddałem MX5 na naprawę świateł, sam bym nie dał rady - okazało się, że wiązka była przerwana w kilku miejscach, odzyskałem auto, ale światła otwierają się tylko przyciskiem na konsoli (dlatego potrzebuję jakiegoś modułu, który podobno jest uszkodzony i jeżdżę bez niego. Dodatkowo pojawił się problem z wolnymi obrotami, czasem jak zdejmuję nogę z gazu to auto niemal gaśnie i na wolnych obroty falują 0-1000, co to może być? Jak podkręcić wolne (tą śrubką na przepustnicy)?

ja bym wrocil do warsztatu i zapytal co oni na to bo wczesniej usterki nie bylo. W koncu jesli sie naprawia jakies uszkodzenie to nie maja prawa powstac kolejne a jesli by powtaly to niech biegusiem naprawiaja i nie ma mowy o zadnej dodatkowej $$$.

Sprawdzic ustawienie obrotow wg. manuala zawsze mozesz i to nie zaszkodzi ale zrob to dokladnie wg. manuala (konieczna jest zworka i odpiecie zaworu regulujacego o ile pamietam). Owszem informacja dla ECU ze sa wlaczone swiatla ma jakis wplyw na obroty ale moim zdaniem jest to wplyw bardzo niewielki. A moze po prostu masz zabrudzony uklad regulacji wolnych obrotow, co podobno czesto sie zdarza, i dlatego on nie dziala prawidlowo? A moze jak cos mechanior rozkrecal to zle skrecil z powrotem? Sprawdz czy nie masz czasem za malo plynu chlodzacego bo wtedy zawor termiczny moze wariowac.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2014, 6:23

Alex pisze:
h8r pisze:W końcu oddałem MX5 na naprawę świateł, sam bym nie dał rady - okazało się, że wiązka była przerwana w kilku miejscach, odzyskałem auto, ale światła otwierają się tylko przyciskiem na konsoli (dlatego potrzebuję jakiegoś modułu, który podobno jest uszkodzony i jeżdżę bez niego. Dodatkowo pojawił się problem z wolnymi obrotami, czasem jak zdejmuję nogę z gazu to auto niemal gaśnie i na wolnych obroty falują 0-1000, co to może być? Jak podkręcić wolne (tą śrubką na przepustnicy)?

ja bym wrocil do warsztatu i zapytal co oni na to bo wczesniej usterki nie bylo. W koncu jesli sie naprawia jakies uszkodzenie to nie maja prawa powstac kolejne a jesli by powtaly to niech biegusiem naprawiaja i nie ma mowy o zadnej dodatkowej $$$.

Sprawdzic ustawienie obrotow wg. manuala zawsze mozesz i to nie zaszkodzi ale zrob to dokladnie wg. manuala (konieczna jest zworka i odpiecie zaworu regulujacego o ile pamietam). Owszem informacja dla ECU ze sa wlaczone swiatla ma jakis wplyw na obroty ale moim zdaniem jest to wplyw bardzo niewielki. A moze po prostu masz zabrudzony uklad regulacji wolnych obrotow, co podobno czesto sie zdarza, i dlatego on nie dziala prawidlowo? A moze jak cos mechanior rozkrecal to zle skrecil z powrotem? Sprawdz czy nie masz czasem za malo plynu chlodzacego bo wtedy zawor termiczny moze wariowac.

Czujnik sprzegla, czujnik luzu w skrzyni nie podpiete.
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

07 cze 2014, 12:14

Alex pisze:ja bym wrocil do warsztatu i zapytal co oni na to bo wczesniej usterki nie bylo. W koncu jesli sie naprawia jakies uszkodzenie to nie maja prawa powstac kolejne a jesli by powtaly to niech biegusiem naprawiaja i nie ma mowy o zadnej dodatkowej $$$.

Sprawdzic ustawienie obrotow wg. manuala zawsze mozesz i to nie zaszkodzi ale zrob to dokladnie wg. manuala (konieczna jest zworka i odpiecie zaworu regulujacego o ile pamietam). Owszem informacja dla ECU ze sa wlaczone swiatla ma jakis wplyw na obroty ale moim zdaniem jest to wplyw bardzo niewielki. A moze po prostu masz zabrudzony uklad regulacji wolnych obrotow, co podobno czesto sie zdarza, i dlatego on nie dziala prawidlowo? A moze jak cos mechanior rozkrecal to zle skrecil z powrotem? Sprawdz czy nie masz czasem za malo plynu chlodzacego bo wtedy zawor termiczny moze wariowac.


Byłem już u nich 3 razy i się kłóciłem, generalnie zapłaciłem za to kupę kasy, a naprawa jest wyjątkowo słaba, jeszcze mi gumkę zabezpieczającą od awaryjnego otwierania świateł zgubili. :/ Pytałem się o elektryka w Wawie i nikt nic nie pisał, to pojechałem do najbliższego, a tu taki ch... :/ Rzeczywiście na zapalonych światłach wolne są dosyć nisko (600-700?), jak dojeżdżam do świateł to czasem przy wysprzęglęniu od razu obroty spadają nisko, a czasem dojadę, stoję czekam na zielone i zaczyna się to dziać, jak potrzymam ją na gazie chwilę to obroty się ustabilizują. O dziwo nie ma tego problemu zaraz po odpaleniu, auto musi się trochę zagrzać.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

07 cze 2014, 13:34

Wariowanie wskaźnika ciśnienia oleju w NA może sugerować jego uszkodzenie? Tj. czy jakiś znany problem z wskaźnikiem czy samym czujnikiem jest?

Bo poziom oleju jest OK, nie wylewa, nie spala, nie ma masła a dzisiaj nagle widzę że zachowuje się wskaźnik tak jakbym nie miał dość oleju (w pewnych położeniach samochodu jest normalne ciśnienie, w pewnych siada poniżej 2 bar).

Czujnik? Pompa?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 cze 2014, 13:44

Na wolnych wskazuje niecale 2 a podczas jazdy niecale 4 - tak ma byc ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2014, 13:58

U mnie w normie spada troche ponizej na mocno goracym oleju, na wolnych obrotach.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

07 cze 2014, 14:27

Zmiany zależne od obrotów to ja wiem że są i jakie są. DO tej pory na wolnych rozgrzany silnik miałem trochę poniżej 2 bar. Ale dzisiaj czujnik zaczął po prostu wariować. Jadę po polskiej drodze ze stałymi obrotami i ciśnienie a to podskoczy, a to spadnie.

Na wolnych obrotach spadało pewnie grubo poniżej 1 bar... Zachowywał się naprawdę jakby raz miał olej a raz nie. Bujnęło coś to chwilowy spadek, potem zaraz wzrost.

Olej mam więc albo czujnik walnięty, albo pompa albo zapchany smok... Ale olej nie jest specjalnie brudny...

Doleję żeby było na full i zrobię sobie przebieżkę jakąś dzisiaj jeszcze to zobaczę.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2014, 14:39

zobacz styk i kostkę czujnika, ewentualnie okablowanie, to w wiązce alternatora wiszące sobie w powietrzu trochę :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 cze 2014, 18:36

sorki za walkowanie tematu po raz enty ale mam metlik w glowie:
- czy zalozenie do NA oem zawiasu z NB poprawi prowadzenie czy tylko komfort jazdy (duzo??)
- czy operacja jest pnp? zakladam ze posiadam kompletne kolumny sprezyna+amor+mocowania gorne
- czy duzo sie auto podniesie przez ww.? Przyd, tyl czy jedno i drugie? Sa jakies proste/tanie i sensowne sposoby zaradzenia temu zjawisku?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2014, 19:20

Alex pisze:sorki za walkowanie tematu po raz enty ale mam metlik w glowie:
- czy zalozenie do NA oem zawiasu z NB poprawi prowadzenie czy tylko komfort jazdy (duzo??)
- czy operacja jest pnp? zakladam ze posiadam kompletne kolumny sprezyna+amor+mocowania gorne
- czy duzo sie auto podniesie przez ww.? Przyd, tyl czy jedno i drugie? Sa jakies proste/tanie i sensowne sposoby zaradzenia temu zjawisku?

ad1. komfort jazdy, duzo. z górnymi mocowaniami z nb drgania i takie tam nie przenoszą się na tylną część ciała. Prowadzenie, to bardziej indywidualna sprawa, jednemu lepiej innemu gorzej.
ad 2. pnp całkowicie.
ad.3 seryjne kolumny z NB/NBfl podnoszą budę o 10mm w stosunku do seryjnego NA. Sprawdzone, zmierzone dokładnie. Jeśli podniosą o więcej to znaczy że sprężyny z NA były zbite.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 cze 2014, 19:36

majkel pisze:ad.3 seryjne kolumny z NB/NBfl podnoszą budę o 10mm w stosunku do seryjnego NA. Sprawdzone, zmierzone dokładnie. Jeśli podniosą o więcej to znaczy że sprężyny z NA były zbite.

a te 10mm da sie jakos obnizyc? nie jestem co prawda fanem obnizania ale juz na obecnym zawiasie zadek MXa sterczy


i jeszcze jedno pytanie mam: jak bardzo ma prawo sie grzac plyn w zbiorniku wspomagania przy normalnej jezdzie po miescie w goracy dzien? Bo u mnie calkiem goracy ten zbiornik jest
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2014, 20:29

Alex pisze:a te 10mm da sie jakos obnizyc? nie jestem co prawda fanem obnizania ale juz na obecnym zawiasie zadek MXa sterczy

Tylko nieseryjnymi sprężynami. Metody "na gumówkę" pomijam :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

07 cze 2014, 20:57

majkel pisze:
Alex pisze:a te 10mm da sie jakos obnizyc? nie jestem co prawda fanem obnizania ale juz na obecnym zawiasie zadek MXa sterczy

Tylko nieseryjnymi sprężynami. Metody "na gumówkę" pomijam :D

Po
eM


Czyli zakładając do NA B6 z drugiej generacji schodzimy na dół 15 mm (przy sprężynach - 25 mm) względem serii NA?
Dobrze wyliczyłem, czy coś pominąłem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

08 cze 2014, 13:04

Koledzy, z jaką siłą dokręcać łożyska wałków rozrządu w NA?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 cze 2014, 18:39

hej! czy przerwany pasek klinowy może skutkować wysoką temperaturą płynu i jego wyciekiem?
Strzelił mi pasek klinowy i zapaliła lampka aku. Przejechałem jakieś 5km powoli i temp płynu wzrosła poza poziom Jak otworzyłem klapę było mokro wokół płynu chłodniczego? Pytania:
-da się samemu wymienić pasek? (level amator)
-wymieniać płyn czy dolać?
- czy te dwie usterki są powiązne

NBFL 1.8 bez klimy
bezmiatowy //
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

08 cze 2014, 18:58

Misie pysie, powiedzcie..czy w końcówce produkcji/po lifcie w NA wstawiali tarcze 255, czy 235?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 cze 2014, 19:02

Z tego co mi wiadomo to 255.
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 cze 2014, 19:06

eiti pisze:-da się samemu wymienić pasek?

Tak, trzeba tylko mieć parę kluczy żeby naciąg paska alternatorem zrobić.

eiti pisze:-wymieniać płyn czy dolać?

Wystarczy dolać ale jak masz stary płyn (kilkuletni) to wymiana nie zaszkodzi.

eiti pisze:- czy te dwie usterki są powiązne

Tak, zerwanie paska = brak obiegu (nie pracuje pompa) a w konsekwencji zagotowanie płynu. Niestety może to skutkować dalszymi uszkodzeniami (np. uszczelka pod głowicą) dlatego płynu bym nie wymieniał tylko dolał i obserwował.

Skoro jeden się zerwał to zastanowiłbym się też nad wymianą paska do wspomagania.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 10:48

a czy wachlowanie czujnika temperatury jest częstym objawem? raczej się tym nie przejmowałem, ponieważ w ogólności pokazuje dobrze, ale jak mocno przyśpieszam to potrafi sobie machać w te i we wte po całej skali. i jest to takie gwałtowne machanie, wynikające raczej z jakiegoś błędu wskazówki, czy szumu elektrycznego. Any idea co to może być i jak może być groźne?

No i kolejna duperela - już od dawien dawna świeci mi się kontrolka płynu do spryskiwaczy (na samym początku nie świeciła). zaczęła się chyba świecić jak mi pierwszej zimy zamarzł płyn, albo po grzebaniu w silniku, to było niedaleko siebie. Pobieżne zajrzenie od dołu, sprawdzenie czy jest dobrze wetknięta, popatrzenie na kable w silniku nic nie pomaga. jakby ktoś miał jakieś sugestie to z góry dziękuje :P

pytanie nr 3, w celu upewnienia - czy dolanie do Valvo 5W40 synth analogicznego oleju innej marki (MOL) jest wielkim grzechem? nie miałem ze sobą dolewki więc musiałem kupować na stacji i chcę się upewnić, czy one się nie pogryzą i mogę jeździć bez problemu do wymiany, czy mam się jakoś szybko zlewać?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

09 cze 2014, 10:58

Hmm jak Ci to coś pomoże to u mnie w NA też przy gwałtownych przyśpieszeniach wskazówka temperatury płynu cieczy spada do 0 a potem do wartości jakie osiąga normalnie... I tak dopóki nie będę normalnie jechał ;)
Z tym, że u mnie gdzieś w okolicy czujnika lekko płyn ucieka...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 11:47

Szczupak pisze:ale jak mocno przyśpieszam to potrafi sobie machać w te i we wte po całej skali. i jest to takie gwałtowne machanie, wynikające raczej z jakiegoś błędu wskazówki, czy szumu elektrycznego. Any idea co to może być i jak może być groźne?

Jeśli to tylko takie machnięcie, w szczególności podczas nagłej zmiany obrotów, to problem z kontaktem, najczęściej konektor albo styk czujnika lub przewód w okolicy. Natomiast jesli byłby to płynny ruch wskazujący na prawdziwą zmianę wskazania to układ chłodzenia do serwisu i/lub chłodnica do wymiany.
Szczupak pisze:nie miałem ze sobą dolewki więc musiałem kupować na stacji i chcę się upewnić, czy one się nie pogryzą i mogę jeździć bez problemu do wymiany, czy mam się jakoś szybko zlewać?

zasada jest prosta, dolanie oleju tej samej lub wyższej klasy jest neutralne i nie stanowi problemu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 12:51

raczej konektor lub styk. gdzie w takim razie szukać luzów? rozbierać zegary, czy są jakieś inne miejsca, które najpierw sprawdzić?

ok, dzięki
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 13:31

Szczupak pisze:czy są jakieś inne miejsca, które najpierw sprawdzić?

przy czujniku, z tyłu/boku głowicy od strony kolektora wydechowego. Jak się zmienia przy ruchach silnika to tam jest pierwsze miejsce.

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

09 cze 2014, 19:44

Szczupak pisze:No i kolejna duperela - już od dawien dawna świeci mi się kontrolka płynu do spryskiwaczy (na samym początku nie świeciła). zaczęła się chyba świecić jak mi pierwszej zimy zamarzł płyn, albo po grzebaniu w silniku, to było niedaleko siebie. Pobieżne zajrzenie od dołu, sprawdzenie czy jest dobrze wetknięta, popatrzenie na kable w silniku nic nie pomaga. jakby ktoś miał jakieś sugestie to z góry dziękuje :P?


to w mx-5 jest takie cuś :D ??
w mx-3 miałem i tez się świeciła bo zbierały się gluty na tym czujniku i nie stykał
wyjmij wymyj w czystej wodzie i wsadź do wymytego zbiornika, zalej najpierw wodą sprawdz czy dalej sie swieci
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 19:46

SponeR pisze:to w mx-5 jest takie cuś :D ??

w niektórych, na pewno mają ją te ze zbiornikiem spryskiwacza w zderzaku.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 19:57

hmm... wyjęcie jest nienajgorszym pomysłem :P ale chyba póki co zostanie jak jest, bo stopień zardzewienia tego uchwytu nie wróży sukcesów w demontażu :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 cze 2014, 21:05

Ja mialem w na z 92 wersja ze zbiorniczkiem w zderzaku - moze dlatego ze nie widac stanu ?
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ODPOWIEDZ