Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 maja 2014, 21:02

luksik pisze: limitem 100.000km

Wierzysz w to?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2014, 21:03

Original I.L. Motorsport®

Wolałbym zestaw z allegro - Gates + rolki GMB. 160zł. Bóg jeden wie co Niemcy sprzedają pod swoją marką.

Pompa zależy. Jest duży przedział cenowy. Od 80-90 do kilku stów.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 maja 2014, 21:13

W roku 2010 wymieniałem rozrząd. Kupiłem wtedy : pasek Conti, rolki GMB, sprężynka i uszczelka pod pokrywe ASO.
Po niecałych 4 latach i 37 tyś nic się nie dzieje 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

05 maja 2014, 21:22

boz rozrządem generalnie jest tak, ze ogólnie dopuki sie nic nie stanie, to różnicy nie widać :) Więc teoretycznie nie warto dopłacać.Jak czytam to forum od 2 lat, tak jeszcze nie trafiłem na wątek,żeby komuś coś pękło,a przecież ludziska różne rzeczy zakładają.
A znów tutaj chyba gdzieś kiedyś czytałem,, że nie muszą być OEM Mazda, można spokojnie kupić coś z allegro w miarę markowego a jedynie tę magiczną sprężynkę dokupić w ASO (ja płaciłem chyba coś około 20-30 PLN za nią.
Także zdań jest n+3 (gdzie n to ilość osób wypowiadających opinie) :)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2014, 22:30

Mazdowy silnik jest bezkolizyjny, czyli jak Wam jebnie pasek to tylko stajecie w polu silnikowi nic nie będzie.
Imho skoro Carspeed wspiera klub i do tego ma graty oem Mazda to kupować nie mędrkować 8-)
Rules are made to be broken
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

06 maja 2014, 9:14

Ciekawe czy byłbyś takim optymistą gdyby Ci strzelił przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka TIR :) albo jadąc z dziewczyną w niedziele nad morze ;)
A tak poza tym, faktycznie nie widziałem jeszcze strzelonego rozrządu w MX-ach. W ramach oszczędności polecałbym oryginalny pasek i sprężynkę a rolki np.GMB lub SNR (i tak w większości w pudełku jest NTN :) nawet w SKF). No i pompę poleciłbym jakiejś lepszej jakości (nie musi być ori)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2014, 9:27

skyactivwalker pisze:Ciekawe czy byłbyś takim optymistą gdyby Ci strzelił przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka TIR

:kciuk:
skyactivwalker pisze:A tak poza tym, faktycznie nie widziałem jeszcze strzelonego rozrządu w MX-ach.

Mieliśmy chyba 2 przypadki w klubie zerwanego paska. Oba przy jakimś nieznanym przebiegu, najprawdopodobniej bardzo przeciągniętym albo paski były ekstremalnym badziewiem z półki cenowej blisko podłogi.
skyactivwalker pisze:No i pompę poleciłbym jakiejś lepszej jakości (nie musi być ori)

GMB bardzo dobrze się sprawdza. I nie warto kombinować z ewentualnym zostawieniem starej, nawet jeśli jest oryginalna. Szanse na przeżycie do 2 zmiany rozrządu są niewielkie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

06 maja 2014, 9:49

Czytając Wasze opinie mam mieszane uczucia :) Lecz wydatek 100zł więcej na rozrząd nie jest aż taki wielki... :)
Pompa wody japońska AISIN z uszczelkami 165zł to chyba dobra jakość do ceny?
Przy okazji rozrządu mam zamiar zrobić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł, jest 1 szt
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
2) Uszczelniacz tylny wału korbowego:
- oryginał OE MAZDA - 115zł/szt
3) łączniki stabilizatora tył:
- JAPAN - 60zł/szt,
I oczywiście świece ;)
Ceny z CARSPEED
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 maja 2014, 11:00

polokokt pisze:boz rozrządem generalnie jest tak, ze ogólnie dopuki sie nic nie stanie, to różnicy nie widać Więc teoretycznie nie warto dopłacać.Jak czytam to forum od 2 lat, tak jeszcze nie trafiłem na wątek,żeby komuś coś pękło,a przecież ludziska różne rzeczy zakładają.


Mnie pękł. Ale równie dobrze mógł mieć najechane 220k wtedy.

majkel pisze:GMB bardzo dobrze się sprawdza. I nie warto kombinować z ewentualnym zostawieniem starej, nawet jeśli jest oryginalna. Szanse na przeżycie do 2 zmiany rozrządu są niewielkie.

Drogie te pompy też nie są, a wymiana jednak jest upierdliwa.
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

06 maja 2014, 12:14

luksik pisze:Czytając Wasze opinie mam mieszane uczucia :) Lecz wydatek 100zł więcej na rozrząd nie jest aż taki wielki... :)
Pompa wody japońska AISIN z uszczelkami 165zł to chyba dobra jakość do ceny?
Przy okazji rozrządu mam zamiar zrobić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł, jest 1 szt
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt sprawdz dlugosc paskow na aucie - dostalem z CS jeden za krotki o 4 mm
2) Uszczelniacz tylny wału korbowego:
- oryginał OE MAZDA - 115zł/szt
3) łączniki stabilizatora tył:
- JAPAN - 60zł/szt,
I oczywiście świece ;)
Ceny z CARSPEED
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

06 maja 2014, 15:40

Uszczelkę pokrywy kupiłem mazdy i jest spoko

Uszczelniacz wału na przodzie i wałki kupiłem reinz/erling (nie pamiętam której firmy do czego). Dużo od wymiany nie przejechałem, może 8kkm ale czasami musiałem zaglądać pod pokrywę i widzę że rozrząd suchy i ładny jest więc imho nie ma co przepłacać. Ja dałem za te uszczelki łącznie może 70zł. Gówniane zaczynają cieknąć praktycznie od razu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 maja 2014, 19:29

podmienilem dzis zegary na pozyczone od Kuraka (thx!) i okazalo sie ze obrotek nie dziala nadal. Wyglada na to ze jest jednak problem w module zaplonowym. Pomierzylem i sygnal jest identyczny na module, w gniezdzie diagn i przy zegarach czyli problemu w kabelkologii raczej nie ma. Niby czestotlwosc impulsow mierzona multimetrem jest prawidlowa ale wspolczynnik wypelnienia juz chyba nie bardzo - miernik pokazywal uparcie 99.99% - :o . Pewnie wiec cos sie spsulo wewnatrz modulu (cewki maja wtyczke 3-pinowa wiec to z modulu idzie sygnal) :x
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

07 maja 2014, 18:13

Tak się naczytałem trochę o tych rozrządach i w sumie jestem jedynie ciekaw tak na przyszłość. Silnik 1.8 benzyna z mazdy nc też jest bezkolizyjny, ktoś się orientuje :p?
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

07 maja 2014, 18:17

Tego nie wiem, ale zamiast paska ma łańcuch :P
Obrazek
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

07 maja 2014, 18:51

Zgodnie z tym co mówi Mazda, wszystkie benzyniaki bez zmiennych faz rozrządu są bezkolizyjne, z VVT trochę gorzej ;)
Aczkolwiek spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły, trochę inaczej cały układ zachowuje się statycznie a inaczej dynamicznie.

aaaaa Diesle oczywiście są kolizyjne ale na szczęście póki co mxów to nie dotyczy :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 maja 2014, 19:54

skyactivwalker pisze:spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły


Jest tutaj nawet jeden MX, którego ten przypadek spotkał. Niestety wiele osób nie wieży - "ale jak to, w bezkolizyjnym silniku?". :facepalm:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2014, 20:27

dmk pisze:
skyactivwalker pisze:spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły

Jest tutaj nawet jeden MX, którego ten przypadek spotkał. Niestety wiele osób nie wieży - "ale jak to, w bezkolizyjnym silniku?". :facepalm:

rozne rzeczy sa mozliwe, da sie np. pogiac zawory w silniku ze sprawnym rozrzadem - wystarczy go przekrecic, sprawdzone osobiscie ;) . Mozliwe jest takze nieuszkodzenie zaworow po przeskoczeniu rozrzadu w silniku kolizyjnym, pare takich przypadkow w klubie Prelude mielismy. Jak i pare przypadkow w druga strone, po spotkaniu tlokow z zaworami demolka totalna wlacznie z wypluwaniem wnetrznosci przez wydech.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

07 maja 2014, 20:49

Nic mi nie mówcie o kolizji rozrządu.
Właśnie odebrałem mastera od mechanika. Zerwało śruby walka, góra stanęła, dół zerwał zęby paska, 10 zaworów oberwalo, 3 koła w plecy.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 maja 2014, 21:12

piotr-gka pisze:3 koła w plecy.


Chyba poszedłbym w inny słupek, nawet 1.8 chodzą poniżej 2k.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

07 maja 2014, 21:28

Nie w mazdzie, w busie miałem awarię. Renault Master 2.5 dci.
owsiankasb
Posty: 287
Rejestracja: 17 maja 2012, 18:11
Lokalizacja: 41-704

08 maja 2014, 14:02

http://www.topmiata.com/shop/brake-stopper/

Ktos wie cos o tym wynalazku?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 maja 2014, 14:15

Było juz o tym na forum, ja nie widze zastosowania dla tego patentu chyba ze ktoś ma łape Pudziana i ładuje po heblach ze serwo wysadza. W Polsce chyba nikt tego patentu nie stosował wiec ciężko powiedzieć czy to rzeczywiście działa.
White NA BP'95
Yurgilion
Posty: 2
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:19

09 maja 2014, 23:08

Jak to jest ze szperą w NA? W usa chyba była w standardzie, a w eu?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2014, 23:51

Yurgilion pisze:Jak to jest ze szperą w NA? W usa chyba była w standardzie, a w eu?

Nigdzie nie była w standardzie z tego co wiem. Może jakieś specjalne wersje z JP. W eu napewno była za dopłatą w 1.8, w 1.6 tylko VLSD.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 maja 2014, 19:45

wiekszość Miat 1.8 z Usa ma torsena raczej, jak chcesz moge sprawdzić w Vinie w co jest uzbrojona.


moje pytanie swapa 1,8nbfl do na 1.8 da sie ogarnąć na zwykłym sterowaniu (seryjnym kompie z nbfl) ?
oczywiscie wiem o reszcie gratów które musza wpaść chodzi mi o samo sterowanie?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2014, 20:02

Z tego co ostatnio słyszałem to swap na seryjnym kompie z nbfl jest spokojnie do zrobienia.
Obrazek

miatasm.com
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

11 maja 2014, 14:03

Jak się wymienia małą gumę lewarka zmiany biegów?

Zdjąć resztki starej poprzez przecięcie nie było problemu ale nowej tak się nie założy... Przeciągać przez to zgrubienie też mi się nie bardzo widzi bo odnoszę wrażenie że to może pęknąć.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2014, 14:09

Nasmaruj wazeliną lub innym poślizgiem :)
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2014, 15:03

ubek pisze:moje pytanie swapa 1,8nbfl do na 1.8 da sie ogarnąć na zwykłym sterowaniu (seryjnym kompie z nbfl) ?

Tak, jest to możliwe. Z tym, że taka wersja jest to bardziej konwersja sterowania niż instalacja typu "mechanik podłączy pudełko do wtyczki
pomiędzy popołudniową kawą a piwem i pozamiatane". Kapoost i bardock mają w swoich NA seryjne sterowanie do silników NBfl, popytaj jak
jeździ.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 maja 2014, 18:11

dzieki majkel i funky

swap jesli dojdzie do skutku bede ogarniał sam troche nauki nie zaszkodzi, a ze bedzie to p&p na to nie licze
White NA BP'95
ODPOWIEDZ