Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 maja 2014, 7:50

rafal87 pisze:Obiema sie ruszy ale po polsekundzie stoi

Rozbieraj zacisk, oglądanie wydruków ze stacji diagnostycznej nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2014, 7:51

o faktycznie, nie zwrocilem na to uwagi. Masz racje - sila hamowania tylu powinna byc zawsze wyraznie nizsza niz przodu.

Rozkrecaj przod i sprawdz czy nie stoja prowadnice, czy klocki nie zapiekly sie w jarzmach i czy pracuja tloczki. Moze tez masz jakies mega badziewne klocki ktore daja mala sile hamowania albo super sportowe ktore na zimno nie hamuja??
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

04 maja 2014, 7:53

Auto kupione dwa dni temu, wiec nie wiem co siedzi. Osobiscie nie mam jak sie zabrac bo jestem na wyjezdzie wiec jade xaraz do norauto i niech mi rozbiora i obejrzą.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2014, 12:50

przestal mi dzis dzialac obrotomierz, ani drgnie. Sprawdzilem po wyjeciu zegarow i na srubkach jest +14V, masa i impulsy o zmiennej czestotliwosci. Takie same impulsy sa w gniezdzie diagn na styku IG-.

Rozkrecilem zegary, obejrzalem plytke obrotka, bylo tam troche lekko podejrzanych lutow ktore poprawilem, sprawdzilem multimetrem diody, rezystory i uzwojenia ustroju pomiarowego: nic podejrzanego. Zlozylem do kupy, nie dziala nadal :(

Jakie parametry elektryczne powinny miec impulsy zaplonu? U mnie skladowa stala tego sygnalu jest ok 0.7V ponizej zasilania (ok 13.3V), multimetr ustawiony na pomiar Hz lapie prawidlowa czestotliwosc. Oscyloskopu nie mam wiec nie obejrze przebiegow.

Gdzie dalej szukac?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 maja 2014, 14:51

Scalak od konwersji częstotliwości na napięcie prawdopodobnie. Jeden tylko tam jest. A jak nie to to coś elektromotorycznego.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 maja 2014, 14:52

Jak chcesz to Ci w poniedziałek pożyczę swój. :D
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2014, 16:50

To ja się wstrzelę jak już o tym dziadostwie mówicie.

Ten przekształtnik jest precyzyjny czy raczej nie? Albo ewentualnie źródło sygnału? Bo zastanawiałem się nad przerobieniem zegarów tak aby pokazywały zawsze jak najbardziej poprawną i rzeczywistą wartość.

Z obrotami nie byłoby problemu przez CASa ale zastanawiałem się co zrobić z prędkością.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2014, 17:23

Krzywy pisze:Z obrotami nie byłoby problemu przez CASa

Z obrotami nie masz imho co kombinować, sygnał jest brany z cewek lub PCM w zależności od wersji, więc lepiej się nie da. Z prędkością jest gorzej. Albo czujnik z NB do skrzyni albo magneto na wał albo przejmujesz sygnał z czujników ABS. Chyba wiecej opcji nie ma...
A tym co siedzi w klastrze zegarów nie ma chyba sobie co głowy zawracać, to konstrukcja z lat 80 w najlepszym wypadku. Mogłoby się okazać że już tych scalaków nie robią :D






Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 maja 2014, 17:27

majkel pisze:sygnał jest brany z cewek lub PCM w zależności od wersji, więc lepiej się nie da.

Co nie zmienia faktu, że przekłamuje. 8krpm na obrotomierzu to realne 7,5.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2014, 17:41

Nie wiem jak to dokładnie jest zbudowane tak naprawdę. Ja bym przechwycił sygnał CAS bo on daje dobrą rozdzielczość do precyzyjnego pomiaru. Z cewek brałem kiedyś do pracy inżynierskiej i gówno z tego wyszło - nawet jak wziąłem sumę obu sygnałów (też R4 i grupowe sterowanie). Za niska częstotliwość jest. CAS jak rozebrałem to wygląda mi na co najmniej 4 sygnały na obrót wałka czyli 8 impulsów na obrót wału (albo i więcej, jeśli tam są jakieś dwa niezależne obwody a chyba są bo są dwa magnesy/halle i dwa wirniki). 2x tyle czyli sporo choć mogłoby być więcej.

Z oryginalnych zegarów właśnie ciężko powiedzieć. Może sam impulsator napędzany linką daje precyzyjną częstotliwość ale przetwarzanie jest zrobione jak najmniejszym kosztem więc efekt jest jaki jest.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2014, 18:57

sygnal SGC (G) to 2 impulsy na obrot CASa zas sygnal SGT (NE) to 4imp/obr. Ale walek rozrzadu kreci sie 2 x wolniej niz wal korbowy tak wiec wzgledem impulsu zaplonu otrzymasz tylko 2 x wiecej impulsow, nie 8. Poza tym nie jestem pewien czy w ilosci impulsow rzecz jesli chodzi o dokladnosc. Na dokladnosc obrotka wplywa nie tylko sygnal ktorym nim sterujemy ale takze np. wstrzasy podczas pracy ktorych raczej nie wyeliminujesz.

info nt cas'a http://www.rivercityroad.com/garage/cas.htm

W obrotku jest PRek ktorym mozna doregulowac wskazania, fakt ze w jednym punkcie a pozostale wyjda jak wyjda. Obrotek jest zrobiony na ukladzie BA6730B, PDFa do niego nie znalazlem.

btw. po co ci super-dokladny wynik? Robi ci roznice 100 czy 200 rpm w tą czy tamtą?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

04 maja 2014, 19:06

Podpowie ktoś gdzie w Warszawie bądź Mazowieckim można zakupić do NA kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelkę zaworów, uszczelniacze itp?
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

04 maja 2014, 19:16

luksik pisze:Podpowie ktoś gdzie w Warszawie bądź Mazowieckim można zakupić do NA kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelkę zaworów, uszczelniacze itp?


Bardzo spieszy Ci się z zakupem? Bo taniej na pewno wyjdzie zamawiając z kmparts ;) .
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

04 maja 2014, 19:34

Śpieszy... Aż nie aż tak ;) Planuje w tym miesiącu bądź przyszłym wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelkę zaworów, świecę, łącznik stabilizatora ;) Więc trochę tego jest ;) Lecz skoro najtaniej jest tam... To pewnie tam zamówię 8-)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 maja 2014, 19:46

Krzywy pisze:Ten przekształtnik jest precyzyjny czy raczej nie? Albo ewentualnie źródło sygnału? Bo zastanawiałem się nad przerobieniem zegarów tak aby pokazywały zawsze jak najbardziej poprawną i rzeczywistą wartość.


To jest tam potencjometr od regulacji. Poza tym jest powiedzmy +/-50 rpm dokładności, jak nie dokładniej. Prędkość z RSW się bierze, ale musisz dołożyć kontaktron, co jest słabe, lepiej hallem, ale to wymaga kawałka układu już.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 maja 2014, 19:51

Krzywy pisze:Nie wiem jak to dokładnie jest zbudowane tak naprawdę. Ja bym przechwycił sygnał CAS bo on daje dobrą rozdzielczość do precyzyjnego pomiaru. Z cewek brałem kiedyś do pracy inżynierskiej i gówno z tego wyszło - nawet jak wziąłem sumę obu sygnałów (też R4 i grupowe sterowanie). Za niska częstotliwość jest. CAS jak rozebrałem to wygląda mi na co najmniej 4 sygnały na obrót wałka czyli 8 impulsów na obrót wału (albo i więcej, jeśli tam są jakieś dwa niezależne obwody a chyba są bo są dwa magnesy/halle i dwa wirniki). 2x tyle czyli sporo choć mogłoby być więcej.

Z oryginalnych zegarów właśnie ciężko powiedzieć. Może sam impulsator napędzany linką daje precyzyjną częstotliwość ale przetwarzanie jest zrobione jak najmniejszym kosztem więc efekt jest jaki jest.


O, ominąłem kilka postów. Nie baw się w CAS, masz ladny prostokątny sygnał pod TM w klastrze zegarów. Prędkości z innego miejsca niż stamtąd nie weźmiesz - bo nie ma. Kontaktron jest tak dokładny jak linka, możliwe że będziesz musiał zrobić pullup, w zależności od ECU. Przetwarzanie możesz zrobić licząc czas między kolejnymi impulsami, robiąc to na przerwaniu, i uśredniając na przykład 10 czy tam ile sobie życzysz. I to wychodzi z bardzo dobrą dokładnością, ale trzeba zrobić jeszcze myk który ogarnie to jak impulsy przestaną lecieć. Możesz też zliczać impulsy/czas, co jest równie proste ale wymaga adaptywnego czasu żeby było fajnie precyzyjne.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2014, 20:53

Na dokladnosc obrotka wplywa nie tylko sygnal ktorym nim sterujemy ale takze np. wstrzasy podczas pracy ktorych raczej nie wyeliminujesz.

Silnik krokowy o odpowiednim momencie powinien załatwić sprawę. Jeśli mówisz o drganiach wskazówki. Bo na nic innego wstrząsy nie powinny mieć wpływu jeśli chodzi o sygnały elektryczne.


Przetwarzanie możesz zrobić licząc czas między kolejnymi impulsami,

No w sumie jest to chyba lepsze rozwiązanie niż zliczanie impulsów bo mamy co impuls jakąś daną. Przy zliczaniu 4 impulsy na obrót wału z cewki było mało i dokładność do 120 obrotów uzyskałem przy w miarę sensownym czasie reakcji na zmianę.

Nie baw się w CAS

Czemu? Dla obrotów chyba idealny jest. Choć przydałoby się to co wypluwa przerobić na jakiś prostokąt. Przez "sygnał TM" masz na myśli sygnał dla "tachometra"?

Z drugiej strony na razie jestem na etapie koncepcyjnym. Muszę popatrzeć co i jak wygląda. Nie chciałem aż tak rozgrzebywać wszystkiego swoim pytaniem :P
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 maja 2014, 21:00

luksik pisze:Śpieszy... Aż nie aż tak ;) Planuje w tym miesiącu bądź przyszłym wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelkę zaworów, świecę, łącznik stabilizatora ;) Więc trochę tego jest ;) Lecz skoro najtaniej jest tam... To pewnie tam zamówię 8-)


Wyślij jeszcze zapytanie do Car Speed z Lublina. Handlują częściami do Mazd. Ja już dwa razy od nich zamawiałem paczkę (to co ja kupowałem w ogólnym rozrachunku wyszło taniej od nich), a w kmparts domawiałem tylko gumy lewarka skrzyni biegów.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2014, 21:28

luksik pisze:Lecz skoro najtaniej jest tam... To pewnie tam zamówię

Bierz z CarSpeed Lublin, cena może być lepsza i części porządnej jakości. Poza tym, CarSpeed lubimy, bo wspiera nas przy klubowych imprezach :D A KMParts nie chce więc namawiać na zakupy tam nie będziemy :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2014, 21:48

Kurak pisze:Prędkości z innego miejsca niż stamtąd nie weźmiesz - bo nie ma

ABS :D A jak nie ma, to tym lepiej jest miejsce na założenie czujnika :D
Krzywy pisze:Bo na nic innego wstrząsy nie powinny mieć wpływu jeśli chodzi o sygnały elektryczne.

Jak już szukać dziury w całym w okolicach obrotomierza, to sprawdziłbym jak reaguje na zmiany napięcia w instalacji.
Krzywy pisze:Czemu? Dla obrotów chyba idealny jest.

Bo odpowiada za zapłon i grzebanie w tym sygnale do innych celów nie jest logiczne. Bo precyzja CASa z NA w porównaniu do tego co już jest jakaś super wyższa nie będzie... Jak już w tą stronę kombinować to lepiej na wał koło 60/2 założyć.
Krzywy pisze:Choć przydałoby się to co wypluwa przerobić na jakiś prostokąt

On akurat nie powoduje jakiś problemów, jest dobrze interpretowalny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2014, 5:53

A co do ABSu to jak w pierwszych modelach wyglądała sprawa zwrotnic i półosi? Bo w mojej nubirze I nie było ABSu ale na zwrotnicach nie było też miejsca na czujniki, no i półosie były bez "tarczy" pomiarowej. Dodanie choćby jednego czujnika (który swoją drogą był drogi biorąc pod uwagę resztę części do tego auta) to była wymiana wszystkiego.

Nie da się ukryć że najlepszy sygnał na prędkość byłby z ABSu przedniego koła.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2014, 6:26

Krzywy pisze:A co do ABSu to jak w pierwszych modelach wyglądała sprawa zwrotnic i półosi? Bo w mojej nubirze I nie było ABSu ale na zwrotnicach nie było też miejsca na czujniki, no i półosie były bez "tarczy" pomiarowej. Dodanie choćby jednego czujnika (który swoją drogą był drogi biorąc pod uwagę resztę części do tego auta) to była wymiana wszystkiego.

Nie da się ukryć że najlepszy sygnał na prędkość byłby z ABSu przedniego koła.

Zębatka jest na piaście. Nawet jak masz piastę z wersji bez ABS, bez zębatki to ją można nacisnąć z jakiejkolwiek innej zużytej. Mocowanie czujnika to szczerze z głowy nie pamietam. Ale to nie powinien być duży kłopot nawet dofabrykować.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

05 maja 2014, 6:27

Sorry za krótki OT, ale...

majkel pisze:Poza tym, CarSpeed lubimy, bo wspiera nas przy klubowych imprezach


Dzięki majkel. Właśnie jestem przed zakupem tarcz + klocki. A jak wydawać, to lepiej 'u swoich' :).
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

05 maja 2014, 7:05

majkel pisze:
luksik pisze:Lecz skoro najtaniej jest tam... To pewnie tam zamówię

Bierz z CarSpeed Lublin, cena może być lepsza i części porządnej jakości. Poza tym, CarSpeed lubimy, bo wspiera nas przy klubowych imprezach :D A KMParts nie chce więc namawiać na zakupy tam nie będziemy :D

Po
eM


Dzięki!
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 maja 2014, 8:03

U Carspeeda mamy zniżkę :D

Co do sygnału ABS, to ktoś mądry kiedyś tutaj na forum napisał, że jest quasi-niewiadomoczym zamiast ładnym sygnałem. Ja go na oczy nie widziałem, ale brzmi to jak sensowne zmartwienie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2014, 11:25

Kurak pisze:Co do sygnału ABS, to ktoś mądry kiedyś tutaj na forum napisał, że jest quasi-niewiadomoczym zamiast ładnym sygnałem. Ja go na oczy nie widziałem, ale brzmi to jak sensowne zmartwienie.

Jak każdy sygnał na czujnikach VR. I tak nie ma chyba na świecie większego śmietnika niż sygnały wałków z NB/NBfl :D Ale tak czy inaczej, imho to jest jakiś kierunek dla sygnału prędkości, jeśli się nie chce instalować impulsatora do skrzyni.
Pomijam zupełnie kwestię, że też do końca nie czuję po co takie superprecyzyjne odczyty na desce :D Ale co tam kto sobie lubi :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2014, 16:08

że też do końca nie czuję po co takie superprecyzyjne odczyty na desce

A tak dla sportu w sumie. Nudzi mi się w robocie i po powrocie z niej to sobie podłubię.

Nawet jak masz piastę z wersji bez ABS, bez zębatki to ją można nacisnąć z jakiejkolwiek innej zużytej.

Tylko skąd taką piastę tanio... Bo całe zwrotnice z czujnikiem za 150zł można kupić. Jeśli wystarczy jakoś tą zębatkę zdjąć i przełożyć to spoko. Co do miejsca na czujnik to zerknę pewnie gdzie powinno być i czy mam u siebie, ale chyba powinno być.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2014, 16:38

Krzywy pisze:
że też do końca nie czuję po co takie superprecyzyjne odczyty na desce

A tak dla sportu w sumie. Nudzi mi się w robocie i po powrocie z niej to sobie podłubię.

Nawet jak masz piastę z wersji bez ABS, bez zębatki to ją można nacisnąć z jakiejkolwiek innej zużytej.

Tylko skąd taką piastę tanio... Bo całe zwrotnice z czujnikiem za 150zł można kupić. Jeśli wystarczy jakoś tą zębatkę zdjąć i przełożyć to spoko (tylko czy to na prasie? i jeśli tak to jak zdjąć?). Co do miejsca na czujnik to zerknę pewnie gdzie powinno być i czy mam u siebie, ale chyba powinno być.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

05 maja 2014, 20:13

Kurak pisze:U Carspeeda mamy zniżkę :D



Dostałem już wiadomość zwrotną z CARSPEED... Ceny mają normalne względem kmparts ;) Niewiele się różnią. Jedynie rozrząd kosztuje prawie 100zł więcej. Na kmparts oryginalny Original I.L. Motorsport® kosztuje 230zł natomiast w CARSPEED 330zł (wraz z sprężyną napinacza) lecz wszystko OEM MAZDA. Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km
Czy warto dopłacić 100zł do tego rozrządu?
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

05 maja 2014, 20:26

Warto! Ostatnio wlasnie rozrzad zrobilem i czesci z Carspeed byly naprawde ok.
I.L. daje 'swoje' czesci... Sa ok, dzialaja, ale nie sa OEM Mazda. A chociaz za obsluge klienta to bym te 100 zl doplacil ;)
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
ODPOWIEDZ