Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 kwie 2014, 20:23

sebna pisze:Witam,

Panowie próbuje ściągnąć ramie wycieraczki (to, którego farba zawsze odpryskuje i łuszczy się w NBFLkach) i nie chce zejść. Nie bardzo jest tam o co się zaprzeć do użycia większej siły bo same plastiki do okola i maska blisko, której wolał bym nie obić nie mówiąc już o knykciach.

Jak to ściągnąć - rozumiem, ze się po prostu ciągnie na siłę czy jest tam jakaś większa technika? Czy ktoś próbował używać jakichś narzędzi do tego? Typu taki diwajs do rozkładania łożysk na części?

Pozdro

Sciagaczem powinno dac rade, ale na poczatek sproboj opukac z boku (dookola) ten fragment ramienia obejmujacy oske.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 kwie 2014, 20:24

ree pisze:Sciagaczem powinno dac rade, ale na poczatek sproboj opukac z boku (dookola) ten fragment ramienia obejmujacy oske.


Dodatkowo możesz na wielowypust psiknąć WD40 albo podobnym penetratorem i zostawić na kilka godzin ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 kwie 2014, 22:13

Czy ktoś próbował używać jakichś narzędzi do tego?

Są ściągacze do wycieraczek. Taka miniaturowa wersja ściągaczy do łozysk.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 maja 2014, 10:35

przy 15 stopniach C na zew. i lekko agresywnej jeździe mam na czujniku temperatury oleju powyżej 120 :o
olej zmienie na jakis valvoline
pytanko czy zalewać tą miksurką czyszczącą bo mam z liquy moley czy nie warto ?
mam pare wycieków i nie wiem czy wogóle nie puści nagar

czujnik temp raczej działa ok bo wiatrak na chłodnicy naparza cały czas
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

01 maja 2014, 10:42

U mnie plukanka byla baaardzo dobra :D Nawet lakier z pojemnika na zuzyty olej zdjela =-O
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2014, 11:11

[url]czujnik temp raczej działa ok bo wiatrak na chłodnicy naparza cały czas[/url]
po raz, w jakim stanie masz układ chłodzenia. to, że wentylator pracuje nie znaczy że układ działa dobrze. sprawdź syf w układzie, sprawność chłodnicy (może nawet płukanie nie pomagać, od jakiegoś stopnia zużycia pomaga tylko wymiana na nową) i skład tego co się w układzie przelewa.
po dwa, czy to co mierzy temperaturę oleju mierzy ją w ogóle prawidłowo ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

01 maja 2014, 11:34

Nie wiem czy do dobre miejsce na pytanie o link do jakiegoś sklepu (KMparts bym na razie sobie darował bo jednak drogo), ale nie bardzo wiem gdzie mógłbym je umieścić.

Mam ceratowy mieszek lewarka zmiany biegów (NA). Popękany i brzydki. Chciałbym to wymienić na skórę ale nie bardzo wiem jaki mógłbym kupić.
Nie chcę wziąć byle czego i jakiś ulep z tego potem robić. Coś z allegro się nadaje w ogóle, czy ktoś coś na ten temat wie...

A może oddać tą ceratę do tapicera żeby mi na wzór uszył? Bo jest spękany ale szwy trzymają się kupy.



I czy popełniłem wieki błąd zalewając sprzęgło dotem 4? Bo niby dot 3 jest napisane ale z wiedzy jaką posiadłem to tylko dot 5 jest jakiś wyraźnie inny od 3, 4 i 5.1 oraz że nie powinno się używać płynu o gorszej jakości niż ten który jest wymagany ale do układów gdzie ma być 3 można spokojnie wlać 5.1 (przynajmniej w hamulcach hydraulicznych w rowerach...)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 maja 2014, 12:37

Mieszek uszyj u tapicera za 50pln bedziesz mial jaki sobie wybierzesz
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

01 maja 2014, 14:35

Ja kupiłem na allegro za 20 zł i też jest ok.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

01 maja 2014, 16:34

Właśnie chodzi mi o to czy jakiś konkretny z allegro jest już sprawdzony czy po prostu przychodzi kawałek skóry uszyty w piramidę/stożek i sobie to mamy jakoś naciągać żeby pasowało.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

01 maja 2014, 16:47

Krzywy pisze:I czy popełniłem wieki błąd zalewając sprzęgło dotem 4? Bo niby dot 3 jest napisane ale z wiedzy jaką posiadłem to tylko dot 5 jest jakiś wyraźnie inny od 3, 4 i 5.1 oraz że nie powinno się używać płynu o gorszej jakości niż ten który jest wymagany ale do układów gdzie ma być 3 można spokojnie wlać 5.1 (przynajmniej w hamulcach hydraulicznych w rowerach...)


Nie popełniłeś błędu :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 maja 2014, 18:46

podpowiedzcie w jakie czesci warto sie wyposazyc wymieniajac walki rozrzadu (NA 90KM -> 115KM). Jakies simmeringi, uszczelki?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2014, 19:03

podpowiedzcie w jakie czesci warto sie wyposazyc wymieniajac walki rozrzadu (NA 90KM -> 115KM). Jakies simmeringi, uszczelki?

uszczelniacze wałków, uszczelka pokrywy i uszczelniacz CASa. Tyle.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 maja 2014, 19:20

majkel pisze:Tyle.

Pytanie jaki przebieg ma rozrząd?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 maja 2014, 7:34

wojteks pisze:
majkel pisze:Tyle.

Pytanie jaki przebieg ma rozrząd?

<10kkm
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

02 maja 2014, 7:41

majkel pisze:po raz, w jakim stanie masz układ chłodzenia. to, że wentylator pracuje nie znaczy że układ działa dobrze. sprawdź syf w układzie, sprawność chłodnicy (może nawet płukanie nie pomagać, od jakiegoś stopnia zużycia pomaga tylko wymiana na nową) i skład tego co się w układzie przelewa.
po dwa, czy to co mierzy temperaturę oleju mierzy ją w ogóle prawidłowo ?

po raz - w miare ok ale przed montowaniem podstawki wentylator po 10km sie nie włączał to fakt - przepłuczę i wymienie płyn
po dwa - mierzy chyba prawidłowo, nie moge być pewien ale silnik gorący chłodnica też więc się ewidentnie przegrzewa
warto robić tą płukankę czy nie ?
jakby nie było silnik ma 25 lat już i 96k mil może nagar wypłukać i zacznie cieknąć :(
MIATA nim jak szatan
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 maja 2014, 8:23

Alex pisze:<10kkm

To zastanowiłbym się jeszcze nad nowym paskiem rozrządu.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

02 maja 2014, 11:28

W pogoni za cieknącym CASem dotarłem do momentu że to chyba nie o-ring a sam czujnik cieknie. Ma na dole pod klapką odpowietrznik piękny i strzelam że jest on po to aby jeśli zacznie się lać olej do środka to ma go wypuścić żeby sensory się nie zalały (jeśli to czujniki halla są to nie bardzo wiem po co ale mniejsza)

Nie jestem 100% pewny czy olej w okolicach tej dziurki nie wlał się tam po prostu z zewnątrz choć głębiej niż pod dekiel czujnika na razie nie zaglądałem.

Zaślepić sylikonem go nie zamierzam bo wtedy pewnie sam czujnik utopi się w oleju jeśli to naprawdę przez jego wał cieknie.


Nie bardzo wiem co już z tym fantem zrobić... jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

02 maja 2014, 12:23

może być że jest dziurka na odprowadzanie oleju
więc simering cieknie i jest do wymiany
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

02 maja 2014, 14:28

Zobaczymy. Choć jeśli faktycznie on cieknie to będzie to nieco problematyczne bo żeby wyjąć wał trzeba zdjąć "łopatki". Jeśli bolec który je trzyma jest zaklepany jak nit to czujnik jest do wywalenia. Jeśli jest wsadzony jak w łańcuchu rowerowym to trzeba go rozpiąć a potem ponownie wsadzić.
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

03 maja 2014, 11:16

Witam,

Mam do wymiany sonde lambda, znalazłem jedną używaną, niestety brak wtyczki.
Jaka jest kolejność kabli ?

Obrazek
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2014, 12:20

lago pisze:Jaka jest kolejność kabli ?

Denso ? czarne to grzejnik, niebieski to wyjście, biały to masa.
btw, po co Ci używany czujnik ? Stan nieznany, chyba że znalazłeś w kącie własnego garażu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

03 maja 2014, 13:49

Dostałem go z kompletem do swapa, ale ze względu na brak wtyczki dałem sondę z 1,6
Niestety wywala blad grzalki i chce zobaczyć czy na tej bedzie ok czy nie
A moze 1,6 ma inna sondę niz 1,8
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2014, 16:49

A nie prościej zmierzyć rezystancję grzałki i wtedy będziesz wiedział czy to sonda czy może coś innego? Sondy są takie same w 1,6 i 1,8 nbfl. A nie stało Ci się to przypadkiem po swapie?
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

03 maja 2014, 17:49

No tak stało sie po swapie.
Pomierze.
Dzieki za podpowiedź
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2014, 18:04

Jak swapowałeś silnik z wiązką z anglika to napewno to nie wina sondy :-P
lago
Posty: 139
Rejestracja: 18 sty 2014, 19:11

03 maja 2014, 20:19

możesz rozwinąć temat ? :)
All Work and No Play is No Fun at All

Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było :(
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

04 maja 2014, 6:46

Panowie, ma ktos pod reka wydruk ze stacji diag? Potrzebuje porownac wyniki oporow i sil hamowania.
Lewy przod mi zblokowal, ale nie pokoja mnie poszczegolne wartosci reszty przod, tyl itp. http://ifotos.pl/zobacz/C3602014-_enxhsea.jpg
Pozdro
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2014, 7:22

faktycznie lewy przod jakby lekko przycieral. Ale reszta wynikow wyglada normalnie, nie widze powodow do niepokoju.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

04 maja 2014, 7:40

:|
Alex pisze:faktycznie lewy przod jakby lekko przycieral. Ale reszta wynikow wyglada normalnie, nie widze powodow do niepokoju.
nie lekko bo kolem nie da sie krecic jedna ręką. Obiema sie ruszy ale po polsekundzie stoi, prawe o wiele wiele lżej,krece jednym palcem.

A czy wartosc max sily hamowania,wieksza powinna byc z tylu ??
ODPOWIEDZ