Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Przecież nawet eibach robi kit: eibach B12 Pro-kit, gdzie łączą b6 (niektóre modele mają b8) z sprężynami pro-kit.
http://www.eibach.pl/produkty-zawieszenia-%28kity%29-b12-pro-kit-%28nowosc%29-m-50.html
To chyba dobra rekomendacja?
Poza tym plusem b6 jest, że jak Ci się znudzi tow sadzisz zwykłe springi, a przy b8 to tylko obniżające
http://www.eibach.pl/produkty-zawieszenia-%28kity%29-b12-pro-kit-%28nowosc%29-m-50.html
To chyba dobra rekomendacja?
Poza tym plusem b6 jest, że jak Ci się znudzi tow sadzisz zwykłe springi, a przy b8 to tylko obniżające
misiekrk pisze:Słyszałem, że B8 montuje się przy obniżeniach ponad 40mm a pro kit można pakować na B6 bez problemu i takie poglądy są też na tym forum.
B6 pracuje poprawnie przy skrócie amortyzatora w stosunku do serii do 30mm. Powyżej B8. Skrócie amortyzatora a nie obniżeniu zawieszenia, co przy kącie w emiksie daje jakoś w okolicach 40mm obniżenia. Zatem kupuj B6 i już.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ok, dzięki za konkretne odpowiedzi
A czy ktoś kojarzy jeszcze taki zestaw ->[URL=http://allegro.pl/kaw-zawiesznie-sportowe-mazda-mx-5-zobacz-inne-waw-i3674073931.html]LINK[/URL] . Tu jest do NA ale interesuje mnie NB. Cena kompletu równa cenie B6. Chyba, że ktoś ma jakieś źródło b6 w jakiejs "promocji" ?
A czy ktoś kojarzy jeszcze taki zestaw ->[URL=http://allegro.pl/kaw-zawiesznie-sportowe-mazda-mx-5-zobacz-inne-waw-i3674073931.html]LINK[/URL] . Tu jest do NA ale interesuje mnie NB. Cena kompletu równa cenie B6. Chyba, że ktoś ma jakieś źródło b6 w jakiejs "promocji" ?
Chyba, że ktoś ma jakieś źródło b6 w jakiejs "promocji" ?
Niekoniecznie promocji, ale różne znajome zakupy B6 do emiksa z polskiej dystrybucji dotychczas najtaniej wychodziły w "Tanio i Dobrze" czyli www.tanioidobrze.pl. Około 1700 komplet ? Ewentualnie przeszukaj nutzy. Czasami coś się pojawia w niezłych cenach. Ja mój tymczasowy zestaw kompletnych kolumn ze Sportive po znikomym przebiegu (ze wszystkim, amo, springi, mocowania) wyjąłem w zeszłym roku w UK za niecałe 500 PLN z kurierem do Polandii.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
niestety na nutz nic nie ma a na tanio i dobrze jest tylko przód... Najpierw szukałem seryjnych KYB to są tylko tył a przód z SACHS udało mi się znaleźć, który wychodzi ponad 400 zł (!). Coś kicha ostatnio z tą dostępnością...
Chociaż montowanie seryjnych amortyzatorów NB a potem wrzucanie Eibach Pro Kit to podobno średni pomysł - ale jednak eibach twierdzi, że są one testowane na serii. W tej chwili mam serię amory NA z jakimiś krótkimi springami i masakra
Chociaż montowanie seryjnych amortyzatorów NB a potem wrzucanie Eibach Pro Kit to podobno średni pomysł - ale jednak eibach twierdzi, że są one testowane na serii. W tej chwili mam serię amory NA z jakimiś krótkimi springami i masakra
Polecam motointegrator, wystarczy do nich napisać, jak nie mają na stanie to ściągają.
Ja nie byłem pewny tego tanio i dobrze , bo choć opinie generalnie pozytywne to nie ma ich zbyt dużo, a jak już to ludzie kupowali pierdoły. Okazało się, że MI ściągną jeszcze taniej, do tego bez KW
Ja nie byłem pewny tego tanio i dobrze , bo choć opinie generalnie pozytywne to nie ma ich zbyt dużo, a jak już to ludzie kupowali pierdoły. Okazało się, że MI ściągną jeszcze taniej, do tego bez KW
misiekrk pisze:a na tanio i dobrze jest tylko przód...
Dzwoniłeś czy tylko na stronie sprawdzałeś ? Jak na stronie to się zapytaj. Kiedyś jak nic nie mieli to w ciągu jednego dnia ściagnęli i były.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ok to biorę się za dzwonienie .
To tak podsumowując te wywody warto dokładać te paręset złotych d B6 względem serii? Czy np seria KYB/SACHS/B4 itp. plus Eibach dadzą widoczną poprawę na mocowaniach od NB? Chcę raz na zawsze zakończyć sprawę kiepskiego zawieszenia na którym kupiłem moją mx5 i móc w końcu przycisnąć również po (szczególnie krakowskich) rozpieprzonych ulicach . Pomóżcie podjąc decyzję
P.S.: na motointegrator nie mają w ogóle bilstein do mx-5 a co do OEM Kayaby mają uderzać do producenta i dać odpowiedź....
EDIT: na tanio i dobrze B6 cena około 460 (czekam na odpowiedź), realizacja 4-6 tyg......
To tak podsumowując te wywody warto dokładać te paręset złotych d B6 względem serii? Czy np seria KYB/SACHS/B4 itp. plus Eibach dadzą widoczną poprawę na mocowaniach od NB? Chcę raz na zawsze zakończyć sprawę kiepskiego zawieszenia na którym kupiłem moją mx5 i móc w końcu przycisnąć również po (szczególnie krakowskich) rozpieprzonych ulicach . Pomóżcie podjąc decyzję
P.S.: na motointegrator nie mają w ogóle bilstein do mx-5 a co do OEM Kayaby mają uderzać do producenta i dać odpowiedź....
EDIT: na tanio i dobrze B6 cena około 460 (czekam na odpowiedź), realizacja 4-6 tyg......
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 14:38 przez misiekrk, łącznie zmieniany 1 raz.
B6 jest fajne. Na twoim miejscu szukałbym B6 do regeneracji, oddał je do Zerkopolu i zażyczył sobie ustawienie "na dziurawy asfalt", rzekomo efekty są całkiem sympatyczne, niestety nie miałem okazji się przekonać. Nie odważyłbym się na obniżenie przy naszych cudownych miejskich drogach, mimo, że byłoby to tylko 20mm.
to obniżenie to raczej z obawy, że po wrzuceniu zawiasu NB może być ciut za wysoko. Teraz jeżdżę gdzieś 3-4 cm niżej na seryjnych amortyzatorach NA i pomijając nieprzyjemne przenoszenie nierówności i inne niedogodności związane z mocowaniami NA wysokość prócz gorszego wsiadania daje o sobie znać jedynie na najgorszych betonowych progach zwalniających i krawężnikach. Niestety nie wiem gdzie takie B6 do regeneracji miałbym znaleźć, gdyż jest to towar niszowy. Pozostaje chyba zamówienie i czekanie na nówki. Zimę bym przejeździł z nimi na seryjnych springach NB (pewnie przeżyję na początku szok w wysokości) a potem ewentualnie eibach
Ehh. A w jaki sposób? Trzeba to podnosić jakoś na zawiasach czy zamki przesuwać? Bo wedle manuala tylko zaczep w nadwoziu można przesuwać góra/dół więc nie spowoduje to że drzwi się głębiej zamkną. Chyba że jak będzie w górze to aby zamknąć trzeba będzie użyć więcej siły ale wszystko ładnie się schowa?
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Panowie z racji tego, że w tamtym tygodniu cofnąłem się z 7 na xp gdzieś zaginęły moje manuale serwisowe. Zgrywałem je na coś, ale nie mogę znaleźć. Poratuje mnie ktoś 3 informacjami?:
-jak mocno dokręcić korby, wał i głowicę(tutaj mi coś świta że 87)
Podajcie wartości albo strony z manuali z tymi danymi chociaż i z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 07-11-2013, 18:46 ]
Nikt nie pomoże?
-jak mocno dokręcić korby, wał i głowicę(tutaj mi coś świta że 87)
Podajcie wartości albo strony z manuali z tymi danymi chociaż i z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 07-11-2013, 18:46 ]
Nikt nie pomoże?
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Czy tłoczek hamulców z tyłu się wciska jak z przodu a może linkę ręcznego trzeba odkręcić?
Pytam nie chce wejść - blokuje założenie na nowe klocki.
Pytam nie chce wejść - blokuje założenie na nowe klocki.
Odkręcasz linkę, zdejmujesz zacisk i wyciągasz tłoczek a tłoczek wychodzi jak z przodu.
Rzeczywiście, chyba pominąłem kwestię śruby regulacyjnej
Nie chyba, tylko na pewno. Odkręcasz jedną śrubę a pod nią masz śrubę ampulową, którą cofasz tłoczek. Uważaj tylko żeby jej nie zgubić. Temat przewijał się przez forum jakiś miliard razy.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
THNKS za info - zrobione.
Jacy hejterzy? Przecież nie mówię żeby nie pytać, szczególnie jak się na szybko czegoś potrzebuje bo do tego jest stworzony ten temat. Ale jak już odpowiadać to z przekonaniem na 100% żeby np. sobie ktoś nie uszkodził zacisku próbując wciskać tłoczek na siłę No ale pomylić się każdy może, pis&lov
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
To może opisać temat od A do Z i wrzucić do "Spis treści działu technicznego"?
Będzie pełne info i skończą się problemy ze znalezieniem odpowiedzi czy z błędnymi poradami.
Będzie pełne info i skończą się problemy ze znalezieniem odpowiedzi czy z błędnymi poradami.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Spis treści działu technicznego:
Klocki i tarcze hamulcowe skąd, jakie i za ile, opinie -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=510
Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1218
masz o wszystkim - włącznie z radami typu "Odkręcasz linkę, zdejmujesz zacisk... " ale nie typowy manual fotkami.
Jutro będę robił 2-gą stronę więc będzie okazja na foto relację
Klocki i tarcze hamulcowe skąd, jakie i za ile, opinie -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=510
Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1218
masz o wszystkim - włącznie z radami typu "Odkręcasz linkę, zdejmujesz zacisk... " ale nie typowy manual fotkami.
Jutro będę robił 2-gą stronę więc będzie okazja na foto relację
zamierzam ogarnać rdze pod maska co by sie nie wstydzić jej otwierać, ale nie znam sie na tym temacie lakierowania, malowania itp
jakich środków użyć ?
odczyścić i pociągnąć jakias reakcyjna farba co by "zwiazać" rdze? a potem co na to ?
jakich środków użyć ?
odczyścić i pociągnąć jakias reakcyjna farba co by "zwiazać" rdze? a potem co na to ?
White NA BP'95
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
- Lokalizacja: Wrocław
Jestem na tym samym etapie ale w mondeo - odpryski farby do blachy i ruda na tym - bez purchli i głębszych wżer.
Papier ścierny (od 600 do 1000) wyczyszczenie rudej, odtłuszczenie i środek do związania rudej (nie podam Ci nazwy bo jeszcze nie wybrałem który). Zwróć uwagę żeby był "kompatybilny" z podkładem który kładziesz (epoksyd lub akryl). Jeżeli nie kładziesz szpachli to pora na podkład + papier 1500. Na to lakier - ja mam metalik więc jeszcze klar. Pomiędzy etapami oczywiści odtłuszczenie (np benzyna ekstrakcyjna), dokładne odkurzenie po papierze itp. Trudne momenty jak szlifowanie i lakierowanie sprawdź na Youtubie - są dość dokładnie pokazane.
Papier ścierny (od 600 do 1000) wyczyszczenie rudej, odtłuszczenie i środek do związania rudej (nie podam Ci nazwy bo jeszcze nie wybrałem który). Zwróć uwagę żeby był "kompatybilny" z podkładem który kładziesz (epoksyd lub akryl). Jeżeli nie kładziesz szpachli to pora na podkład + papier 1500. Na to lakier - ja mam metalik więc jeszcze klar. Pomiędzy etapami oczywiści odtłuszczenie (np benzyna ekstrakcyjna), dokładne odkurzenie po papierze itp. Trudne momenty jak szlifowanie i lakierowanie sprawdź na Youtubie - są dość dokładnie pokazane.
szpachli żadnej nie bedzie, klaru tez nie bo to zwykły biały lakier.
własnie liczylem na konkretne nazwy produktów, wczesniej robiłem porzednie auto takim specyfikiem wodo-rozcieńczanym o nazwie POLRUST (POŻERACZ RDZY) a potem akryl Cynkal taki czerwony ale to długo schło. I jakoś nie byłem zadowolony do konca z efektów.
jakieś inne sposoby lub środki których moge uzyć ?
własnie liczylem na konkretne nazwy produktów, wczesniej robiłem porzednie auto takim specyfikiem wodo-rozcieńczanym o nazwie POLRUST (POŻERACZ RDZY) a potem akryl Cynkal taki czerwony ale to długo schło. I jakoś nie byłem zadowolony do konca z efektów.
jakieś inne sposoby lub środki których moge uzyć ?
White NA BP'95