Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

06 lis 2013, 10:22

Przecież nawet eibach robi kit: eibach B12 Pro-kit, gdzie łączą b6 (niektóre modele mają b8) z sprężynami pro-kit.
http://www.eibach.pl/produkty-zawieszenia-%28kity%29-b12-pro-kit-%28nowosc%29-m-50.html
To chyba dobra rekomendacja?
Poza tym plusem b6 jest, że jak Ci się znudzi tow sadzisz zwykłe springi, a przy b8 to tylko obniżające
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2013, 10:51

misiekrk pisze:Słyszałem, że B8 montuje się przy obniżeniach ponad 40mm a pro kit można pakować na B6 bez problemu i takie poglądy są też na tym forum.

B6 pracuje poprawnie przy skrócie amortyzatora w stosunku do serii do 30mm. Powyżej B8. Skrócie amortyzatora a nie obniżeniu zawieszenia, co przy kącie w emiksie daje jakoś w okolicach 40mm obniżenia. Zatem kupuj B6 i już.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

06 lis 2013, 11:39

Ok, dzięki za konkretne odpowiedzi :)

A czy ktoś kojarzy jeszcze taki zestaw ->[URL=http://allegro.pl/kaw-zawiesznie-sportowe-mazda-mx-5-zobacz-inne-waw-i3674073931.html]LINK[/URL] . Tu jest do NA ale interesuje mnie NB. Cena kompletu równa cenie B6. Chyba, że ktoś ma jakieś źródło b6 w jakiejs "promocji" ;)?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2013, 11:45

Chyba, że ktoś ma jakieś źródło b6 w jakiejs "promocji" ?

Niekoniecznie promocji, ale różne znajome zakupy B6 do emiksa z polskiej dystrybucji dotychczas najtaniej wychodziły w "Tanio i Dobrze" czyli www.tanioidobrze.pl. Około 1700 komplet ? Ewentualnie przeszukaj nutzy. Czasami coś się pojawia w niezłych cenach. Ja mój tymczasowy zestaw kompletnych kolumn ze Sportive po znikomym przebiegu (ze wszystkim, amo, springi, mocowania) wyjąłem w zeszłym roku w UK za niecałe 500 PLN z kurierem do Polandii.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

06 lis 2013, 12:28

niestety na nutz nic nie ma a na tanio i dobrze jest tylko przód... Najpierw szukałem seryjnych KYB to są tylko tył a przód z SACHS udało mi się znaleźć, który wychodzi ponad 400 zł (!). Coś kicha ostatnio z tą dostępnością...
Chociaż montowanie seryjnych amortyzatorów NB a potem wrzucanie Eibach Pro Kit to podobno średni pomysł - ale jednak eibach twierdzi, że są one testowane na serii. W tej chwili mam serię amory NA z jakimiś krótkimi springami i masakra
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

06 lis 2013, 12:31

Polecam motointegrator, wystarczy do nich napisać, jak nie mają na stanie to ściągają.
Ja nie byłem pewny tego tanio i dobrze :mrgreen: , bo choć opinie generalnie pozytywne to nie ma ich zbyt dużo, a jak już to ludzie kupowali pierdoły. Okazało się, że MI ściągną jeszcze taniej, do tego bez KW :kciuk:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2013, 12:32

misiekrk pisze:a na tanio i dobrze jest tylko przód...

Dzwoniłeś czy tylko na stronie sprawdzałeś ? Jak na stronie to się zapytaj. Kiedyś jak nic nie mieli to w ciągu jednego dnia ściagnęli i były.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

06 lis 2013, 12:45

ok to biorę się za dzwonienie :).

To tak podsumowując te wywody warto dokładać te paręset złotych d B6 względem serii? Czy np seria KYB/SACHS/B4 itp. plus Eibach dadzą widoczną poprawę na mocowaniach od NB? Chcę raz na zawsze zakończyć sprawę kiepskiego zawieszenia na którym kupiłem moją mx5 i móc w końcu przycisnąć również po (szczególnie krakowskich) rozpieprzonych ulicach :). Pomóżcie podjąc decyzję :P

P.S.: na motointegrator nie mają w ogóle bilstein do mx-5 a co do OEM Kayaby mają uderzać do producenta i dać odpowiedź....

EDIT: na tanio i dobrze B6 cena około 460 (czekam na odpowiedź), realizacja 4-6 tyg...... :cry:
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 14:38 przez misiekrk, łącznie zmieniany 1 raz.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 lis 2013, 13:21

B6 jest fajne. Na twoim miejscu szukałbym B6 do regeneracji, oddał je do Zerkopolu i zażyczył sobie ustawienie "na dziurawy asfalt", rzekomo efekty są całkiem sympatyczne, niestety nie miałem okazji się przekonać. Nie odważyłbym się na obniżenie przy naszych cudownych miejskich drogach, mimo, że byłoby to tylko 20mm.
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

06 lis 2013, 13:28

to obniżenie to raczej z obawy, że po wrzuceniu zawiasu NB może być ciut za wysoko. Teraz jeżdżę gdzieś 3-4 cm niżej na seryjnych amortyzatorach NA i pomijając nieprzyjemne przenoszenie nierówności i inne niedogodności związane z mocowaniami NA wysokość prócz gorszego wsiadania daje o sobie znać jedynie na najgorszych betonowych progach zwalniających i krawężnikach. Niestety nie wiem gdzie takie B6 do regeneracji miałbym znaleźć, gdyż jest to towar niszowy. Pozostaje chyba zamówienie i czekanie na nówki. Zimę bym przejeździł z nimi na seryjnych springach NB (pewnie przeżyję na początku szok w wysokości) a potem ewentualnie eibach :)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

06 lis 2013, 19:17

Czy da radę w jakiś sposób "schować" drzwi?
Bo mi drzwi kierowcy nie domykają się na równo z błotnikiem tak jak drzwi pasażera. Niby taka pierdoła ale irytująca raczej...
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 lis 2013, 19:55

da sie :D fajnie że pomogłem :mrgreen:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

06 lis 2013, 21:08

Ehh. A w jaki sposób? Trzeba to podnosić jakoś na zawiasach czy zamki przesuwać? Bo wedle manuala tylko zaczep w nadwoziu można przesuwać góra/dół więc nie spowoduje to że drzwi się głębiej zamkną. Chyba że jak będzie w górze to aby zamknąć trzeba będzie użyć więcej siły ale wszystko ładnie się schowa?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 lis 2013, 21:13

zamek w drzwiach też sie da regulować minimalnie
w zasadzie od strony klamki tylko te 2 punkty,
zależy ile ci wystaje
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 lis 2013, 21:34

Panowie z racji tego, że w tamtym tygodniu cofnąłem się z 7 na xp gdzieś zaginęły moje manuale serwisowe. Zgrywałem je na coś, ale nie mogę znaleźć. Poratuje mnie ktoś 3 informacjami?:
-jak mocno dokręcić korby, wał i głowicę(tutaj mi coś świta że 87)
Podajcie wartości albo strony z manuali z tymi danymi chociaż i z góry dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 07-11-2013, 18:46 ]
Nikt nie pomoże?
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

09 lis 2013, 12:09

Czy tłoczek hamulców z tyłu się wciska jak z przodu a może linkę ręcznego trzeba odkręcić?
Pytam nie chce wejść - blokuje założenie na nowe klocki.
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

09 lis 2013, 12:55

Odkręcasz linkę, zdejmujesz zacisk i wyciągasz tłoczek :wink: a tłoczek wychodzi jak z przodu.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

09 lis 2013, 13:26

Jeśli w NB jest jak w NA to najpierw trzeba wykręcić śrubę regulacyjną. Ona wyciąga bądź chowa tłoczek.
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

09 lis 2013, 13:32

Rzeczywiście, chyba pominąłem kwestię śruby regulacyjnej :oops:
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2013, 13:53

Nie chyba, tylko na pewno. Odkręcasz jedną śrubę a pod nią masz śrubę ampulową, którą cofasz tłoczek. Uważaj tylko żeby jej nie zgubić. Temat przewijał się przez forum jakiś miliard razy.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2013, 14:10

Wszędzie hejterzy... od tego jest forum, żeby pytać!

:mrgreen:
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

09 lis 2013, 14:16

THNKS za info - zrobione.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2013, 14:23

Jacy hejterzy? :razz: Przecież nie mówię żeby nie pytać, szczególnie jak się na szybko czegoś potrzebuje bo do tego jest stworzony ten temat. Ale jak już odpowiadać to z przekonaniem na 100% żeby np. sobie ktoś nie uszkodził zacisku próbując wciskać tłoczek na siłę :roll: No ale pomylić się każdy może, pis&lov :zgoda:
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

09 lis 2013, 14:48

To może opisać temat od A do Z i wrzucić do "Spis treści działu technicznego"?
Będzie pełne info i skończą się problemy ze znalezieniem odpowiedzi czy z błędnymi poradami.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2013, 14:53

Ale właśnie Igorowi chodziło o to, że to jest opisane. Wystarczy poszukać ;)
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

09 lis 2013, 15:06

Spis treści działu technicznego:
Klocki i tarcze hamulcowe skąd, jakie i za ile, opinie -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=510
Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1218
masz o wszystkim - włącznie z radami typu "Odkręcasz linkę, zdejmujesz zacisk... " ale nie typowy manual fotkami.
Jutro będę robił 2-gą stronę więc będzie okazja na foto relację :)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

09 lis 2013, 21:54

zamierzam ogarnać rdze pod maska co by sie nie wstydzić jej otwierać, ale nie znam sie na tym temacie lakierowania, malowania itp

jakich środków użyć ?

odczyścić i pociągnąć jakias reakcyjna farba co by "zwiazać" rdze? a potem co na to ?
White NA BP'95
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2013, 11:29

Jestem na tym samym etapie ale w mondeo - odpryski farby do blachy i ruda na tym - bez purchli i głębszych wżer.
Papier ścierny (od 600 do 1000) wyczyszczenie rudej, odtłuszczenie i środek do związania rudej (nie podam Ci nazwy bo jeszcze nie wybrałem który). Zwróć uwagę żeby był "kompatybilny" z podkładem który kładziesz (epoksyd lub akryl). Jeżeli nie kładziesz szpachli to pora na podkład + papier 1500. Na to lakier - ja mam metalik więc jeszcze klar. Pomiędzy etapami oczywiści odtłuszczenie (np benzyna ekstrakcyjna), dokładne odkurzenie po papierze itp. Trudne momenty jak szlifowanie i lakierowanie sprawdź na Youtubie - są dość dokładnie pokazane.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 lis 2013, 12:23

szpachli żadnej nie bedzie, klaru tez nie bo to zwykły biały lakier.

własnie liczylem na konkretne nazwy produktów, wczesniej robiłem porzednie auto takim specyfikiem wodo-rozcieńczanym o nazwie POLRUST (POŻERACZ RDZY) :twisted: a potem akryl Cynkal taki czerwony ale to długo schło. I jakoś nie byłem zadowolony do konca z efektów.

jakieś inne sposoby lub środki których moge uzyć ?
White NA BP'95
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lis 2013, 16:46

Zaćmiło mi mózg tą podwójną niedzielą...w przednich światłach NBfl siedzą H4 czy H7?
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ