Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 wrz 2013, 12:15

Krzywy pisze:1. Dawać na jej gwint smar miedziowy na przyszłość czy stal na stal idzie?


Wklej na Loctite (tym delikatnym, nie pamiętam numeru)


Krzywy pisze:3. http://img32.imageshack.us/img32/8764/np6.JPG biorąc po uwagę wygląd tego raczej powinienem wymienić simering nie


Wymień wszystko i nie oszczędzaj. Warto kupić OE Mazda. Wymienisz to na oryginał i będziesz miał spokój na długi czas.

Do składnia uszczelki pod pokrywą nie używaj zwykłego silikonu wysokotemperaturowego, tylko czegoś lepszego np. REINZOILS.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

16 wrz 2013, 17:32

Alex pisze:Czy problemem u ciebie nie jest tez pompa wody czasem?

Na 99% ona lała i to z wału a nie z uszczelki bo uszczelka wyglądała ok. Tj. jak się zatrzymał silnik to po kilku sekundach fontanna. Generalnie to jest bebelucha z płynu chłodniczego, oleju, kurzu i piachu.

Simering to nie wiem jaki wezmę. Zadzwonię do ASO mazdy w łodzi i zobaczę. Jak nie to wezmę jakiś zwykły, lepszej firmy. Ostatecznie mazda sama dla siebie ich nie robi tyko kupuje...

edit:
Przepraszam że tak nieładnie podbijam usuwając swojego starego posta i zastępując go wyedytowanym ale z racji tego że jestem w Częstochowie, auto stoi w Łodzi a robić mogę przy nim tylko w weekendy jestem trochę zdesperowany. Jeden weekend już trochę straciłem.

http://sklep.wazcar.pl/webshop/partscatalogue/pierscien-uszczelniajacy-walu-walek-rozrzadu-mazda-mx-5-i-na-1-6-1990-05--1994-01,8-00072-00336-03712-0002-00757-0100002,0100223,0100789.aspx
Taka hurtownia koło mnie. Czy te simeringi mają dobre wymiary? Bo nie wiem czy jakiś brandowany I.L.Motorsports śmieć brać czy nie lepiej elringa gdzie ta marka chyba raczej ma jakąś renomę wyrobioną. Reinz to też chyba nie jest firma krzak. Do mazdy jeszcze nie dzwoniłem ale pewnie 60zł jak nic by sobie za ten kawałek gumy i stali życzyli... a tak naprawdę dla nich pewnie SKF albo jakiś inny potężny producent to robi.

Ale kwestia czy aby na 100% rozmiar dobry. Bo np. te pompy wody też różne są i niektóre firmy próbują wciskać dziwne rzeczy jako niby pasujące...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

16 wrz 2013, 19:20

Powiem Ci tak - produkty Erlinga zawsze mi bardzo ładnie w Miacie pasują i nie ma z nimi problemu. A z pompami wody to prawda, sam tego doświadczyłem, że one miewają różne wymiary a do tego potrafią być wykonane z gównolitu.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

17 wrz 2013, 8:26

Hej

Czy ktoś wie do czego jest złącze przy prawym nadkolu wychodzące z wiązki z reflektora - zaznaczone na zdjęciu.
Jeżeli złącze jest połączone (a tak chyba być powinno) to nie można ustawić wolnych obrotów. Spięcie w złączu diagnostycznym TEN z GND powoduje podwyższenie obrotów a nie ich spadek, a regulując śrubą w przepustnicy obroty schodzą tylko do 1k.
Załączniki
2013-09-16 19.29.16.jpg
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2013, 9:56

Sebastian-R pisze:Czy ktoś wie do czego jest złącze przy prawym nadkolu wychodzące z wiązki z reflektora - zaznaczone na zdjęciu.
Jeżeli złącze jest połączone (a tak chyba być powinno)

Jedno to wiatrak wentylatora klimatyzacji, drugie to czujnik ciśnienia. Skąd pomysł że to powinno być połączone ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

17 wrz 2013, 10:46

Połączone bo ewidentnie na to wygląda - wtyczki pasują do siebie, nigdzie w pobliżu nie ma innych miejsc żeby je rozdzielić i wpiąć, mają plastikowy bolec, który mocuje je do karoserii w tym miejscu. Dodatkowo - od zakupu auta - wtyczki były zapięte ze sobą, a w związku z problemami z czujnikiem wolnych obrotów (kod 12 wyświetlany na kontrolce airbaga) zacząłem sprawdzać styki, masę itp. I wyszło mi, że złącze ze zdjęcia nie było mocniej dociśnięte - nie miały połączenia. Kiedy je docisnąłem pojawił się efekt jak w pierwszym poście czyli wysokie wolne obroty.

ps. klimy nie mam
model: NB 1.8
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 wrz 2013, 10:48

Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby mi podać wymiary tego simeringa na pompie olejowej?
Czy on aby na pewno jest 34x48x7/8 czy jakiś inny? Takie wymiary podaje intercars czy inne sklepy ale nie jestem przekonany na 100% bo czasami się to pokazuje jako uszczelniacz wałka rozrządu itp dziwne rzeczy.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2013, 10:56

Sebastian-R pisze:Połączone bo ewidentnie na to wygląda - wtyczki pasują do siebie, nigdzie w pobliżu nie ma innych miejsc żeby je rozdzielić i wpiąć,

:shock: Jak będziesz wkładać klimatyzację, to sobie jedną podłączysz do wentylatora a drugą do czujnika ciśnienia. A na razie mają sobie luźno wisieć. Jak je złączyłeś ze sobą to puszczasz sobie w układ jakąś lewą sygnalizację i takie cuda właśnie wychodzą...
Sebastian-R pisze:a w związku z problemami z czujnikiem wolnych obrotów (kod 12 wyświetlany na kontrolce airbaga)

kod 12 na kontrolce airbaga to nie jest żaden czujnik wolnych obrotów (notabene nie ma czegoś takiego) tylko błąd 12 układu poduszek. Coś po stronie pasażera, pasy czy coś tam.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2013, 11:27

Krzywy pisze:Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby mi podać wymiary tego simeringa na pompie olejowej?
Czy on aby na pewno jest 34x48x7/8 czy jakiś inny? Takie wymiary podaje intercars czy inne sklepy ale nie jestem przekonany na 100% bo czasami się to pokazuje jako uszczelniacz wałka rozrządu itp dziwne rzeczy.

srednica wewnętrzna: 36,5 mm, srednica zewnętrzna: 50,8 mm, Szer: 7 mm
to do wału korbowego od przodu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 wrz 2013, 17:14

Mam pewien problem ze sprzęgłem trochę rzuca w pewnych sytuacjach przy ruszaniu (samochód rusza płynnie, ale widać jak rzuca napędem). Niby nie przeszkadza, ale mnie drażni.
Wymiana wysprzęglika zmniejszyła skalę problemu do nieuciążliwej, ale ciągle występującej. Kolejnym podejrzanym stała się pompa sprzęgła. Czy jest jakiś sposób, żeby ją sprawdzić bez kupienia nowej?

PS Mam twardy docisk od 626 2.5KL.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

17 wrz 2013, 18:41

za 30zł masz reparaturki do pompy, wyreguluj też pedał
pompe można sprawdzić tylko naciskając i patrząc jak daleko wysprzęglik sie wysuwa
MIATA nim jak szatan
Obrazek
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 wrz 2013, 0:04

Podnieś auto na kanale, wejdź pod nie, najpierw przetestuj pedałem a potem dociśnij wysprzęglik brechą, może nie być widać, że nie dociska do końca. Poszukaj minimalnych wycieków na gwintach, posłuchaj czy coś nie syczy, odpowietrz układ ponownie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 wrz 2013, 1:22

Krzywy pisze:Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby mi podać wymiary tego simeringa na pompie olejowej?
Czy on aby na pewno jest 34x48x7/8 czy jakiś inny? Takie wymiary podaje intercars czy inne sklepy ale nie jestem przekonany na 100% bo czasami się to pokazuje jako uszczelniacz wałka rozrządu itp dziwne rzeczy.



Witam wszystkich , po przerwie :mrgreen:

kupuj REINZ'a 81-53253-00 ja wymieniałem u siebie pasuje idealnie chyba nic lepszego oprócz drogiego oem nie dostaniesz.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 wrz 2013, 5:43

Taki właśnie sobie zamówiłem. I na wszelki wypadek ten w drugim rozmiarze jakby jakimś cudem okazało się że były stosowane różne zależnie od czegośtam... Bo ten mniejszy może być do wałka rozrządu ale we wszystkich sklepach informacje są rozbieżne...

Lustro oleju jest poniżej simeringu czy powinienem może podnieść auto na kobyłkach żeby olej spłynął na tył? Czy bez spuszczenia w ogóle nie da rady nawet jak podniosę przód?

W sumie szkoda że nie sprawdziłem czy simeringi wałków są szczelne... Co prawda sklep w którym zamawiam to za razem magazyn ale organizacyjnie są rozdzieleni i zdaje się że mimo iż rzecz leży za ścianą to nie wiem czy będzie można wziąć.

W ogóle są jeszcze jakieś uszczelniacze które można zmienić jak już rozrząd jest na wierzchu?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 wrz 2013, 6:06

Krzywy pisze: jakieś uszczelniacze które można zmienić jak już rozrząd jest na wierzchu?

O pompie wody warto pomyśleć.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 wrz 2013, 6:35

Pompa wody była głównym powodem zdjęcia rozrządu. Nowa już czeka na montaż.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 wrz 2013, 9:29

Ten mniejszy uszczelniacz jest do wałka rozrządu, jak chcesz wymienić wszystko to dokup jeszcze drugi taki sam np. Elringa i wymień.

Pozatym uszczelka pod pokrywę zaworow tutaj tylko Mazda i oring CAS.
To by było na tyle.
White NA BP'95
Stmx
Posty: 2
Rejestracja: 08 sie 2013, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2013, 9:51

Tam jest układ wspólny z hamulcowym?
Można odpowietrzyć w taki sposób:
[URL=http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/odpowietrzanie-sprzegla/]Odpowietrzanie sprzęgła[/URL]
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 wrz 2013, 10:53

Jak cofa się tłoczki w zaciskach przednich w NC? One są wciskane, wkręcane, czy inne ...ane?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

20 wrz 2013, 17:16

Wciskasz..
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2013, 9:56

Jak się dotknie czujnik położenia wałka to trzeba go potem ustawiać nie? Bo nie wiem czy zmieniać o ring czy sobie na razie darować jak będę miał więcej czasu... Ostatecznie to czy założę pokrywę czy nie nie wpłynie chyba na dostęp do niego (który i tak jest kiepski).

Szczególnie że nie mam lampy do ustawiania zapłonu...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 wrz 2013, 12:06

Krzywy pisze:Jak się dotknie czujnik położenia wałka to trzeba go potem ustawiać nie? Bo nie wiem czy zmieniać o ring czy sobie na razie darować jak będę miał więcej czasu... Ostatecznie to czy założę pokrywę czy nie nie wpłynie chyba na dostęp do niego (który i tak jest kiepski).

Szczególnie że nie mam lampy do ustawiania zapłonu...


Pokrywa jest niezalezna od czujnika. Przy zmianie oringu (tylko ori, bo reszta cieknie) robisz srubokretem, przed odkreceniem czujnika kreske, tak aby byla i na czujniku i na metalowej obejmie, ktora go trzyma od strony pokrywy. Potem wsadzasz i ustawiasz kreski na siebie. Przy wkladaniu trzeba trafic w otwory w walku. Ps. Czujnik jest asymetryczny = jedno skrzydelko ma sciety brzeg, wiec zapamietaj jak bylo przy wyciaganiu.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2013, 14:44

Tak mnie teraz naszło... czy przy ustawianiu rozrządu wystarczy tylko zgrać znaki? Bo to mi się udało od razu tyle że przecież jeden obrót wału to 1/2 obrotu wałków... Czemu by nie miały być znaki zgrane w tym momencie zamiast w poprzednim...

Czy to może jest w pewnym stopniu "automat"? Nie analizowałem tego ale bez iskry nawet patrząc w tłoki nie dowiem się w jakim suwie który powinien w danej chwili być... no chyba że to jest niezależne. Jeśli tłok idzie w dół to tylko ustawienie zawodów w danej chwili powoduje że to jest ssanie bądź rozprężanie. A wystawieniem iskry w odpowiednim momencie zajmuje się czujnik położenia wałka.

Bo właściwie w książce serwisowej nie jest nic na ten temat napisane. Po prostu, ustaw znaki, obróć dwa razy, sprawdź czy jest git a potem ustaw naciąg...
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

21 wrz 2013, 14:53

dobrze kombinujesz z tym automatem. jak masz na znaki to wszystko jest si
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2013, 17:11

No cóż, nie udało się chyba... dobrze że próbę odpalenia bez wody przeprowadziłem to nie będę musiał zlewać.

Generalnie zaskakuje ale dość szybko gaśnie. Jak nie dotykałem czujnika położenia wałka to na 100% wina leży w źle ustawionym pasku? Czy może jeszcze jest coś co może wpływać na niepoprawną pracę?

Poza tym kiedy on mógł by przeskoczyć jak do samego końca zanim zacząłem zakładać osłonę to wszystko było ustawione git? Nie kręciłem potem wałem nawet o milimetr w przeciwną stronę...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 wrz 2013, 17:44

Krzywy procedura ustawiania rozrządu jest zarówno w manualu jak i w wontku przemasiego (lansowuz chyba się nazywał). Tam masz opisane jak ustawić rozrząd.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2013, 18:06

No widziałem... do momentu w którym przestałem widzieć znaki (bo zacząłem składać) wszystko było poprawnie. Jutro to rozbiorę znowu ale chodzi mi o to czy istnieją jakieś inne czynniki. Nie odłączałem kabli prawie żadnych (jakiś czujnik pompy wspomagania, termostat i wiatrak tylko).

99% że pasek jest przestawiony ale jeśli istniałyby jakieś inne możliwości to też bym je sprawdził.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 wrz 2013, 18:18

Podpiąłeś wszystkie wtyczki, np. przepływomierz, czujnik wałka itd itp.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 wrz 2013, 7:59

Właśnie starałem się nic nie odpinać jeśli to nie było konieczne... żebym nie zapomniał podpiąć właśnie.

Dzisiaj to zrzucę jeszcze raz i zobaczę czy się przestawił. Pewnie tak ale jeśli nie to nie wiem...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 wrz 2013, 13:25

Sprawdź pasek rozrządu, jeśli będzie ok, a fura nie będzie zapalać odczytaj ewentualne błędy. Do zczytania błędów potrzeba tylko diody i opornika, koszt to niecały 1pln.
http://www.miata.net/garage/Engine_Diagnostics.html
ODPOWIEDZ